Reklama se dere do mobilů

Diskuze čtenářů k článku

Tom_82  |  08. 03. 2007 09:35

Myslím, že pokud to nebude obtěžovat v tom smyslu, že majitel telefonu bude muset něco neustále složitě mazat, bude kvůli reklamě zbytečně přicházet o nabitou baterii a telefon by v jednom kuse vydával nějaké "obtěžující" zvuky, tak by to až tak nevadilo.
U každého telefonu existuje "informace buňky" - dnes to funguje pouze u O2 a to zatím tak, že když se pohybujete např.po nějaké části Prahy, na telefonu o tom vidíte údaj (Praha 9 - Prosek) atd. Kdyby takhle fungovala reklama u nákupních středisek a různých hypermarketů, tak by mi to vůbec nevadilo. V takovém hypermarketu by se mi např. zobrazil údaj o zlevněném zboží v akci apod. Myslím, že tato myšlenka je i dobrou motivací pro operátory, jak vydělat víc peněz a to nejen na zákaznících.. A šlo by to i bez pomocí Nokie samotné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Almon  |  08. 03. 2007 22:22

Zaspal jsi dobu, kamaráde, tohle už funguje Budete to tak půl roku, co jsem na displeji mobilu kamarádky, která má O2, zahlíd místo názvu města "Cheesburger za 20 Kč"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom_82  |  09. 03. 2007 15:52

Já vím, že to zatím na některých místech u O2 tak funguje, "kamaráde". V příspěvku mi šlo o to, že reklamu na displeji telefonu bych si představoval přesně takhle - aby mě to neobtěžovalo. Zatím se to týká jednoho operátora a člověk se s tím setkává prakticky jen zřídka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TheBambus  |  07. 03. 2007 20:39

Reklama už mi těžce leze krkem a kdybych to měl řešit i v mobilu tak by mě asi střelilo. Okamžitě koupim televizi co se bude sama přepínat když půjde reklama..!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wsx234  |  07. 03. 2007 19:46

ked bol t-mobile sk este eurotel sk, tak som poziadal o zrusenie zasielania reklamnych sms. a od vtedy mi nic neprislo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 03. 2007 17:49

Takový lehce zaměnitelný :D "Reklama se d(s)ere do mobilů" :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alambert  |  07. 03. 2007 16:40

jako co je to za bordel. si koupím mobil, zaplatím za něj spoustu peněz a za to, jako za odměnu budu jako dostávat nějaký takovýhle sračky? to ať de nokia do prdele a všichni jí podobní taky.
to si budu muset vybírat mobil podle toho jestli je možný a aby mi někdo posílal takovýhle kraviny? to za chvíli skončim u nějakýho lenova nebo takovýho krámu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M27  |  07. 03. 2007 14:52

Ať se to pokusí někdo uvést k životu, pozná co je rychlá smrt, možná se Nokie už nudí a chce spáchat sebevraždu, jen tak lze nazvat tenhle pokus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Almon  |  07. 03. 2007 15:01

Je vidět, že vůbec nerozumíš marketingu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dyndym  |  07. 03. 2007 19:07

Já možná taky nerozumím marketingu, ale jedno vím jistě. Mobil s něčím takovým nechci ani omylem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  07. 03. 2007 14:51

Je zajimave ze nokia mozna nekdy asi pravdepodobne snad bude nabizet ze mobil v autobusu zarve "kupujte ariel" ale co z toho budu mit ja?
Pokud budu mit na oplatku neomezene hovory do vsech sitit, nebo budou rozdavat n95 s touto funkci zadarmo tak by tato sluzba mela sanci na uspech. Ale jestli chteji a udelaji takovou osudovou chybu a proste budou nove nokie s cenou do 3000Kc mit tuto sluzbu zapnutou jako kompenzaci za cenu za kterou se kupuji tak nevim nevim jakou budou mit sanci na uspech. nemluve o tom az se nekomu povede prijit na to jakym zpusobem se tyto zpravy do mobilu dostvajaji a opravdu zacne spamovat. To by byl velice rychly konec techto sluzeb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
klokan  |  07. 03. 2007 14:35

Jsem zvedav na ty idioty, kteri cosi takoveho budou pouzivat dobrovolne. I kdyz dnes uz by cloveka nemelo prekvapit nic. Blbost jen kvete a zaziva nebyvaly rozmach

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M27  |  07. 03. 2007 14:49

jo blbost jen kvete a největší květinový záhon je vidět při záběrech z parlamentu, tam je to jak v botanické zahradě.. blbost tam kvete ve velkém..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej  |  07. 03. 2007 13:59

Autor Štěpán Postler v článku píše: "Typické využití mobilní reklamy by bylo propojené s možností lokalizovat mobilní přístroj. Jako vzor uveďme případ, kdy se uživatel přiblíží k hypermarketu a na mobil mu dojde reklama s akční nabídkou."
Já jako občan znalý práva namítám, že ve smyslu zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, v platném znění, by za takovéto jednání provozvateli hypermarketu, jakožto právnické osobě, která šířila obchodní sdělení bez prokazatelného souhlasu adresáta, hrozila pokuta do výše 10 000 000 Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Team  |  07. 03. 2007 14:58

Já jako občan neznalý práva namítám, že ve smyslu uvedeného zákona hypermarkety tento zákon porušují, když posílají letáky do schránek. Já jsem taky nedal souhlas, aby mi je posílali.
Nebo jsem to špatně pochopil?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ph  |  07. 03. 2007 15:27

Ty letáky já za celý náš barák okamžitě házím do městského odpadkového koše. Ať město uhradí náklady za opruzující soukromníky, když není schopno zakázat roznášení nevyžádaných reklamních letáků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirex  |  07. 03. 2007 09:56

S reklamou v mobilech bych souhlasil jedine v tom pripade, ze bych nejakou sluzbu mohl vyuzivat zdarma. Napr. brouzdani po internetu s tim, ze bych musel shlednout nejdriv nejaky kratky reklamni klip. Tam to beru. Nesouhlasim vsak se zasilanim nevyzadanych reklamnich SMS - v podstate pujde o tvrde spamovani. Vitezem budou Symbianove Nokie, kde si clovek nastavi nejaky filtr:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fbio  |  07. 03. 2007 10:24

Mě reklama v mobilu nevadí, ale když mi tehdy ještě Oskar začal posílat reklamní bláboly na jejich služby klasicky krátce po půlnoci a nepřestali ani když jsem tam vola stěžoval si na to, zapsali si že si nepřeji aby mi zasílali reklamní sdělení. Tak jsem zdrhnul ke konkurenci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M27  |  07. 03. 2007 14:46

tO JE DIVNÝ JÁ TAM JSEM NĚKOLIK LET A REKLAMNÍ ZDĚLENÍ JSEM DOSTAL 5x?
si kousek za necelý rok... asi tě chtěli vyhnat, lol

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ph  |  07. 03. 2007 15:24

Mě tedy vadí každá forma reklamy. Dokonce už mám na ní vyvinutou jakousi slepotu a hluchotu a pokud ke mě i přezto něco z reklamy pronikne, záměrně nikdy nekoupím produkt který mi je reklamou vnucovaný. Filtr v mnou používaném Mozillím Adblocku je sakramentsky obsáhlý a stále do něho vkládám adresy dalších opruzů. Vydržím to. Mám dost trpělivosti na boj s reklamou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  07. 03. 2007 07:10

Nevím proč bych měl být neustále otravovanou reklamou. Pokud někdo něco takového spustí a nebudu moci zablokovat reklamy tak hodim mobil do koše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
borelli  |  07. 03. 2007 08:02

Ono sledovat reklamu bude časem povinné. Pokud se dobrovolně nevystavíš výplachu mozku degenerativní reklamou budeš souzen a odsouzen za narušování dobrých mravů a podnikatelských zájmů. Dále budeš nucen v arbitráži nahradit provozovateli veškeré náklady za promrhané finanční náklady způsobené odmítavým postojem k reklamě kterou ti laskavě doručí až do mobu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M27  |  07. 03. 2007 14:44

NASR**

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
steve  |  07. 03. 2007 05:21

ještě do telefonů nám budou strkat tyhle mrdky!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adamantium  |  07. 03. 2007 01:22

Stejně jako v případě emailů, tak i reklama v mobilu se bude považovat za nevyžádanou. Bude to muset být zřejmě uděláno tak, aby bylo v mobilním telefonu možné nastavit, zda reklamu přijímat chceme či nikoliv. Nebo dát výslovný souhlas k zasílání reklamy. Nepředpokládám, že lidí, co si budou chtít nechat posílat reklamu bude nějaké významné procento. Pokud projdu kolem zmiňované Hypernovy a začne mi chodit na mobil jejich spam, je to na žalobu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nejste přihlášen  |  07. 03. 2007 07:05

Kdyz si strkal SIM do mobilu, tak si musel "rozlepit obalku", tim si souhlasil s obchodnima podminkama, ve kterych ses zrekl vsech svych prav a souhlasil, ze si operator muze delat co chce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
j2  |  07. 03. 2007 10:47

Pochybuju ze si to troufnou operatori, tady jde spis o jiny "spammery" reklam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lovo  |  07. 03. 2007 13:55

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lovo  |  07. 03. 2007 14:09

Ale samozřejmě že si nemůže dělat, co chce. Souhlas s obchodními podmínkami automaticky neznamená, že pokud budou tyto v rozporu se zákonem, mám smůlu. Naopak zákon mě chrání před neuváženým rozhodnutím, takže akceptuji-li podmínky, které jsou v rozporu se zákonem, je smlouva neplatná. Pokud jde konkrétně o nevyžádanou reklamu, máme tu přece příklad z nedávné doby, kdy ji Eurotel přidával ke zprávám posílaným z webu. Po schválení antispamového zákona ji tam dávat přestal. Podobně to bude platit u reklamy, jíž se zabývá článek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  07. 03. 2007 18:45

Otevrenim obalky jste si tu reklamu vyzadal a o zadnem poruseni zakona nemuze byt rec. Ze to eurotel, tedy telekom, tedy nula dvojka nakonec nevyuzila, to je vec jina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  07. 03. 2007 20:07

Hmm .. zajímavé. V době, kdy jsem tu obálku rozlepoval já, tam nic o tom, že budu dostávat kupa reklamy na mobil nebylo a protože v ČR zatím platí, že se hraje podle pravidel platných v době, kdy jsem se smlouvou souhlasil (rozlepil obálku), tak se jenom tak nedám a reklamu si do telefonu srát nenechám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lovo  |  08. 03. 2007 04:26

Ale nevyžádal. Antispamový zákon hovoří přece úplně jasně. S reklamou musím nejen výslovně souhlasit - nebo nevyslovit nesouhlas - ale musím mít taky možnost svůj souhlas kdykoli odvolat. A propašovat paušální souhlas s reklamou na věky věkův do podmínek používání služby si dnes vážně jen tak někdo nedovolí, skončil by velmi rychle s pokutou v řádu miliónů. Zase nedělejme z operátorů větší blbce, než ve skutečnosti jsou. Mimochodem právě v případě bývalého Eurotelu přece neexistuje žádné nevyužil; naopak jako jediný operátor v republice využil a využíval v množství větším než obvyklém. Až do doby, kdy mu to antispamový zákon zakázal, pak jako když utne. A kdyby to jen z tisíciny promile šlo, reklamy by zůstaly. Nezůstaly, protože to zákonným způsobem vážně nejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ph  |  07. 03. 2007 15:19

Když jsem od T-Debila přešel k Vodafonu, tak jsem vyplnil osobní údaje v internetovém dotazníku od operátora. U položky která se týkala zasílání různých otravných a reklamních SMS jsem odkliknutím deaktivoval zatržítko a nikdy jsem od Vodafonu nedostal ani jednu debilní SMS, kterýma mě předtím věčně nasíral T-Debil. Od VF dostávám jednou měsíčně jedinou SMS s výší mé faktury a tím to končí. Asi tak nějak by se mělo dát zakázat to reklamní svinstvo které na nás všecky chystá výrobce nejhnusnějších mobilů za nejvyšší ceny - Nokia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 03. 2007 20:08

A pritom stacilo zavolat na infolinku i u TMO a deaktivovat si zasilani takovehoto druhu zprav. Mimochodem svete div se, ale na infolince je takova polozka i u ET (O2) - clovek si muze vybrat, jestli nechce prijimat reklamni SMS, MMS, emaily, hovory, postovni zasilky... libovolne to kombinovat a samozrejme zakazat uplne vsechno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ph  |  08. 03. 2007 15:49

Zvláštní tedy je že když mě T-Debil věčně cpal svoje reklamní SMS a já jsem mu několikrát poslal slušnou žádost aby laskavě na moje číslo neposílal svoje lživé reklamní plky, nezabralo to u nich nikdy. Následoval tedy můj e-mail operátorovi, ve kterém jsem ho upozornil na to že pokud nevyhodí moje číslo ze své databáze lidí které opruzuje posíláním svých otravných reklamních SMS, tak já zahodím jeho SIMku do kanálu a přejdu k jinému operátorovi a ani toto nepomohlo. Čili logicky následovalo to co jsem T-Debilovi slíbil. Zahodil jsem jeho SIM kartu a druhý den už jsem byl tarifním zákazníkem VODAFONU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
garfi  |  07. 03. 2007 07:10

Adam: Pokud to dá Nokia do svých telefonů a nebude možnost to vypnout, tak pro mne Nokia přestává existovat. Mám těch volovin z TV dost a to si ještě zvýšila a uzákonila poplatky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor