Dnes už legendární vrcholový manažer Huawei Yu Chengdong, známější pod svojí evropskou přezdívkou Richard Yu, po 12 letech skončí na pozici generálního ředitele spotřebitelské divize (CBG), která se zabývá vývojem a výrobou smartphonů, chytrých hodinek a další elektroniky. Vystřídá jej dosavadní provozní ředitel ve stejné divizi, He Gang. Yu bude působit v představenstvu a zaměří se na vedení menší divize, zabývající se vývojem elektrických vozů.
Richard Yu provedl spotřebitelskou divizi Huawei CBG zásadním obdobím plným vzestupů a pádů. V prvních letech jeho působení se firmě dařilo expandovat na evropské trhy a v mnoha zemích včetně Česka užuž sahala po prvenství na trhu chytrých telefonů. Pak ale přišel rok 2019, americké sankce a velmi citelný zásah do byznysu spotřebitelské divize. I v této době Yu zůstal na ředitelské pozici jako krizový manažer.

Richard Yu po 12 letech přenechává spotřebitelskou divizi Huawei svému nástupci
Divizi provedl obdobím transformace, kdy se ze zaměření na globální trh smartphonů firma začala soustředit na vývoj vlastní chytré platformy Harmony OS a na zámořských trzích se místo smartphonů staly klíčovými produkty nositelnosti, zejména chytré hodinky a bezdrátová sluchátka. Ani smartphony Huawei ze západních trhů (mimo Spojené státy) zcela nevymizely, ale kvůli chybějícím službám Google se staly spíše doplňkem portfolia.
Samotný Richard Yu byl mezi fanoušky Huawei i novináři poměrně populární. I přes počáteční jazykovou bariéru v průběhu času výrazně vylepšil svoji angličtinu a byl známý svými sebevědomými prezentacemi, kde na rozdíl od mnoha jiných čínských manažerů bylo vidět, že ví, o čem mluví a zná i pozadí různých rozhodnutí, které se občas nebál ani odhalit veřejnosti. Divizi předává v situaci, kdy ji vyvedl z největší krize, je opět růstová (zejména na domácím trhu) a jeho nástupce tak už nemusí řešit krizový management, ale může se zaměřit na budování vlastní strategie.
Zdroj: Huawei Central