Kanadský RIM, výrobce komunikátorů BlackBerry, se bude orientovat už jen na firemní zákazníky. Přiznává, že soukromníky nemá čím oslovit.
Kanadská společnost Research in Motion (RIM) odstoupila ze souboje o privátní zákazníky na trhu chytrých mobilních telefonů. Tvrdí to analytik společnosti Wunderclich Securities Matthew Robinson, kterého cituje server All Things Digital.
„Již dlouho nepředpokládáme, že se Research in Motion vzpamatuje a bude se podílet na růstu hlavního proudu průmyslu chytrých mobilních telefonů,“ řekl Robinson. Wunderlich Securities tento týden snížila cílovou cenu na akcie RIM o více než třetinu ze 76 na 46 dolarů.
Robinson dále uvedl, že podle dlouhodobé předpovědi se nyní kanadská společnost bude soustředit na zařízení pro firemní uživatele a podnikatele, a to ve střední a vyšší třídě. Rozvine také svou síť BlackBerry Network.
PlayBook zaujal, ale jen ostružináře
Podle Robinsona se RIM o něco lépe daří na trhu tabletů. „Domníváme se, že PlayBook se v porovnání s ostatními tablety vyjma iPadu prodává poměrně dobře,“ uvedl. PlayBook se ale nedovedl získat mnoho příznivců mimo stávající majitele chytrého telefonu BlackBerry, upozornil Robinson.
Kromě neúspěchu u soukromých zákazníků RIM čelí i obavám některých států, kterým vadí zabezpečení komunikačních kanálů telefonů BlackBerry. Spojené Arabské Emiráty například v dubnu omezily firmám s více než 20 uživatelskými účty u RIM přístup k serveru pro podniky Blackberry Enterprise Server. Portál s telefonu komunikuje pomocí šifrovaných vzkazů.
Článek vyšel na E15.cz
Kvůli obavám z bezpečností hrozby požádala o přístup ke službám RIM i Indie. Firma jí vyhověla pouze částečně, když umožnila přístup k okamžitým vzkazům, ale odmítla sledování zabezpečených korporátních emailů svých klientů.
Konkurenční boj na trhu chytrých mobilních telefonů se poslední dobou přiostřuje. Apple minulý měsíc zažaloval svého rivala Samsung kvůli vzájemné vzhledové podobnosti jejich telefonů a tabletů. Podle technologického specialisty Floriana Muellera se dají čekat další žaloby, aby tak Apple zpomalil nástup svých konkurentů. Pokud se mu to nepodaří, „za rok či dva dopadne jako Research in Motion, možná ještě hůře,“ řekl pro Reuters.