Roamovali jste s Oskarem v Austrálii? Pak můžete mít problém.

Jeden z našich čtenářů se na nás obrátil s problémem: Textovky, které měly být podle webu Oskara zdarma, byly čtenáři naúčtovány. Jak celá záležitost dopadla? Je Oskar fér operátor?

Nedávno nám poslal jeden čtenář následující e-mail (zveřejňujeme jeho nezměněnou podobu):

„Dobrý den, píšu vám z daleké Austrálie s jedním vážným problémem, který tu nedávno začalo řešit spousta Čechů a Slováků. Já student v Austrálii od září 2002 a využívám služeb Oskara na odesílání SMS z australského operátora YES OPTUS, neboť při naroamingování na Optus bylo odesílání SMS do nedávna zdarma. To samé měli klienti T-mobile, Eurotelu CZ, Eurotelu SK a Orange SK. Jenže co se stalo, Optus začal zpoplatnovat SMS. Klienti všech operátorů s vyjímkou Oskara se včas dozveděli o tomto problému, a přizpůsobili se. Pouze klienti Oskara bez žádného oznámení využívali služeb dál... Až 5.2. jsem zjistil že asi není něco v pořádku. Zjistili jsme že jsme psali SMS přes měsíc za 8.50 CZK a to jen podle výpisu na  který jsem se náhodou podival přes svoji samobsluhu na Oskarovi. Nevěřil jsme svým očím a nebylo mi jasne co se stalo jelikož  v ceníku oskara bylo stale slovo "zdarma". Český mobil to oznámil až 14.února tzn. se zpoždenim cca jeden a půl měsice. Ostatní operátoři to oznámili včas a dopředu svým klientům uz nekdy zacatkem ledna. Kolem 5. února, když jsem to zjistil co se stalo, jsem si vymazal   číslo SMS centra, abych nemohl odesílat, a čekal jak to změní stav účtu. Jenže Oskar mi postupně doúčtovávál ceny za odeslané sms, a to pravdepodobně zpětne jako doplatek k již vystaveným  fakturám. Počitam ze castka se vysplha na 15000 korun. To je samozřejmě na reklamaci, ale bez medii to je ztracený. Není to jen můj problém, hodně lidí tady v Sydney tento problém taky řeší. Znam minimalne dalsi čtyři  spoluzaky kteří plati také tisicové částky. Je vůbec možné, že můžou si douctovávat zpětně? Není snad povinnosti  informovat zakazniky alespon na stránkách o změně tarifu? Jak postupovat atd. to jsou otázky které by zajímali asi hodně čtenářů.“

Kontaktovali jsme tiskové oddělení Oskara, od nějž nám příšla následující odpověď:

„Mezinárodní roaming představuje velmi komplexní problematiku, kdy český operátor - v tomto případě Oskar - prodává služby jiného zahraničního operátora. Oskar tak může své zákazníky informovat o nabídce zahraničního partnera - v tomto případě Optus - jen do té míry, do jaké mu to tento partner umožní.
 
Dle aktuálního ceníku australského operátora Optus, platného od 15. prosince 2002, zacal tento operátor úctovat ceny za odchozí SMS. Cena za jednu odchozí SMS ciní 8,78 Kc. Cena se mení v závislosti na aktuálním kurzu koruny. Optus však informoval Oskara o své nové cenové politice až 11. února 2003. Oskar tak neměl do té doby možnost informovat své zákazníky o zpoplatnění této služby. Ihned poté co Oskar 11.2. obdržel informace od Optusu, provedl příslušnou aktualizaci webových stránek a byli uvědomněni i operátoři na OskarLince.
 
Oskar chce být ke svým zákazníků fér a rozhodl se všechny reklamace na cenu odchozích SMS posílaných v síti Optus v termínu od 15. 12. 2002 - 11. 2. 2003 uznávat jako  oprávněné. V případě, že dotčení zákazníci již uhradili příslušný obnos, Oskar jej bude refundovat. Bylo-li již zahájeno reklamační řízení v této věci, Oskar je bude kladně vyřizovat.
 
Podrobnější informace může poskytnou i tým Oskarlinky na 800 - 77 00 77.“

Diskuze (74) Další článek: Program Siemens Sx45CZ pro správu mobilů Siemens

Témata článku: , , , Oskar, Zahraniční partner, Mít, Pro +,