LG má poměrně bohatou nabídku „spotřebitelských“ robotů řady CLOi. Slouží k různým činnostem a pomáhají nebo asistují na nejrůznějších místech od hotelů a restaurací, přes supermarkety až po letiště.
V době celosvětové nákazy koronavirem a sociálního distancování lidí se ukázala další důležitá vlastnost těchto robotů – vůči lidským virům jsou samozřejmě imunní, a tím pádem nemohou člověka nijak ohrozit. Jejich pomoc proto v nejkrizovějším období byla užitečnější než kdy dříve. Ocenili je hlavně pracovníci v servisních činnostech, službách, ale i zdravotnictví.
Robot místo pikolíka
Během pandemie se osvědčil zejména typ robota nazvaný LG CLOi ServeBot. Vypadá jako pojízdný servírovací stolek s několika zásuvkami, v nichž uveze až 20 kg nákladu. Dokáže se bez asistence pohybovat v uzavřeném prostoru po rovném povrchu a pokud tedy překážku netvoří schody, může doručit zásilku z místa na místo. V létě robota využila Národní univerzitní nemocnice v Soulu, kde byl pověřen vyzvednutím a doručováním vzorků krve, léků na předpis a dalších věcí, čímž uvolnil část kapacity lidskému personálu a ten se mohl více věnovat pacientům.
Podobným způsobem jako servírovací stolek poslouží ServeBot v restauracích a kavárnách. Z kuchyně dokáže dopravit ke specifikovanému stolu se zákazníky večeři, kávu a poté zase pohotově přijet pro použité nádobí. Zákazník následně zaplatí pomocí naskenování QR kódu zobrazeného na obrazovce robota a nepřijde tak s lidskou obsluhou restaurace do bezprostředního kontaktu. Mimo to může jít také o zajímavé zpestření atmosféry v kavárně.
Další využití našel ServeBot v prostorách hotelového resortu Konjiam, který leží zhruba hodinu jízdy jihovýchodně od metropole Soulu. Robot zde do pokojů doručuje pokrmy, ručníky nebo další vybavení podle přání hostů. Interakce s lidskou obsluhou hotelu je tak opět minimalizována.
Servírovací roboty LG CLOi ukázal výrobce v akci na veletrhu CES 2020: