Rok 2010: pohled do mobilní budoucnosti

Diskuze čtenářů k článku

Vlada  |  23. 03. 2007 11:32

2010 jak je tu posán je spíše bych řekl pro oblasti nejvyspělejší ekonomiky jako je Japonsko.
Protože v mém okolí to bude asi následující:
Začnu tam kde tvůrce článku, ráno vstanu (v té době snad manželka již bude s druhým děckem na mateřské dovolené), pláč dítěte mě probudí a tak bez snídaně co nejdříve odejdu do zaměstnání, abych mohl co nejdříve přijít zpět domů a být s rodinou. Pod nohy se mi bude pléct v té době již 5ti letý jezevčík, který se bude schovávat před dětským křikem a pláčem. Moji koupelnu a záchod žádné inovativní změny v oblasti ICT čekat nebudou, budu rád, když nebude odstávka teplé vody, kterým se nevyhneme ani v roce 2010 a budu si moci ranní očistu dopřát alespoň trochu temperovanou vodou. Do zaměstnání kam stále budu muset dojíždět přes celé město dojedu svým vozem, který již dnes konstrukčně pochází z r.1957, i když vyroben byl v roce 1987 resp. druhý 1988, ano jedná se o Trabant a věřím, že alespoň jeden z nich bude v roce 2010 si užívat krás silničního provozu. Žádné technické inovace krom nových pneumatik a na jednom v té době zřejmě již prodělané GO motoru mě nečekají. Jedním z největších inovací bude zásuvka na 12V (cigaretový zapalovač), do které budu zasouvat ICT techniku v podobě mobilního telefonu (ale to spíše na dlouhých cestách). Po cestě mě čeká trápení v podobě ucpaných silnic, které nedokáže vyřešit ani propracovaný kamerový systém, který bude už skutečně na každé křižovatce a v každém koutu a tak každý policista bude vědět kde přesně se nachází můj vůz v daný okamžik a jakou jede rychlostí, aby mě na konci měsíce mohl lépe zpokutovat. Do zaměstnání dorazím tedy přesně na chlup, protože maximální rychlost aut se zvyšuje, ale průměrná cestovní rychlost na silnicích se snižuje díky zácpám. Příchod do zaměstnání si označím čipovou kartou na čipovém zařízení, které ve vrátnici je už (v roce 2010) 10 let a je na něm dost patrná vrstva prachu, kterou nikdo zatím ještě neotřel. Pak pěšky dojdu do druhého patra kde si odemknu klasickým klíčem značky FAB dveře svojí kanceláře a pustím v té době již dosluhující počítač HAL3000 se 17" plochým monitorem Benq a mechanicky budu muset zapnout reproduktory Trust, abych mohl slyšet libý a neměnící se zvuk Windowsů XP prof. edition. Pak se běžným manuálním přihlášením přes Ctrl+Alt+Delete přihlásím v přihlašovací tabulce do síťové Windows verze 2003 a pustím jako první Microsoft Outlook Express 6, abych se ujistil, že moji známý mi nepíší, protože mi mezitím napsali na vypnutý mobilní přístroj 2,5té generace, neboť operátoři se před několika lety rozhodli, že sítě 3 generace jsou v našich podmínkách zbytečné. Pak budu běžně pracovat jak pracuji i dnes možná, že v té době už jen povinných 7,5 hodiny, aby bylo více zaměstanných. Tisknout budu na klasický papír gramáže 70-80g/m2 a podklady budu předávat šéfovi, který je měsíčně bude předkládat na jednání orgánů akciové společnosti. Když nastane čas oběda sejdu o patro níž kde se naobjedvám jídla příliš nevalné chuti, protože brambory už budou stát v té době 100,- Kč/1 kg a stravenka se mírně zvýší na 25,- Kč + dotovaných ze strany zaměstnavatele cca 28,- Kč. Maso v té době bude také o něco dražší ale né o tolik, jen to bude sázka na nejistotu (slintavky, kulhavky, ptačí chřipky a angíny a jiná zvěrstva nás stále více budou obtěžovat, nemoci šílených zvířat asi z toho ICT boomu v Japonsku... ...). Jídelna i kuchyň budou odpovídat EU předpisům, které v té době budou již zbytečné neboť mezitím EU zkrachuje a těch nejsilnějších 8 zakládajících členů přijde na skutečnost, že bude lepší celou EU rozpustit a hospodařit si samy, každý stát sám za sebe.
Po vydatném obědě, po kterém nebudu mít tak jako dnes hlad již v 15:00 ale už ve 14:30 půjdu ještě něco málo odpracovat, protože těch pracovitých bude neustále ubývat a tak bude více práce pro méně lidí a musí se nějak za tu zkrácenou prac. dobu stihnout.
Po skončení pracovní doby se odeberu jako všichni okolo opět přes celé město, ovšem já alespoň se světlou myšlenkou , že tam na mě čeká moje žena, moje dvě děti a radostně poskakující 5ti letý jezevčík. Možná ještě v té době 10ti letý králík, který měl být zakrslý ale GENová válka se nějak nepovedla... ...
Večer si s manželkou sedneme k televizi, která stále bude i proti všem předpisům a evropským standardům přijímat signál z pozemní antény pomocí vysílače Buková Hora, který v té době již bude slavit 50let od svého vybudování.
Pokud se nám uvedený pořad bude líbit tak si jej vypálíme na formát DVD v našem již 5ti letém DVD rekordéru. Po pořadech, které budou plné televizních reklam a místo v udávaných 20:00 nebudou jako dnes začínat ve 20:10 ale už ve 20:20 tak po nich se odeberu ke koupeli, kde jako ráno budu doufat, že i v roce 2010 není odstávka teplé vody a já se alespoň trochu temperovanou vodou před spaním osvěžím. Pak ulehnu a budu doufat, že se dočkám rána ve zdraví a že přes noc naši planetu nevyhodí nějaký terorista do povětří...
Co k detailům života 2010?
Jak jsem již napsal v práci bude vše při starém, doma budu mít pěknou sbírku telefonů 1, 2 a 2,5té generace, které ovšem stále budou díky vietnamským výrobcům baterií funkční i po tolika letech. Občas se s nostalgickým pohledem a se slzou v oku na ně podívám a zavzpomínám jak krásné byly tehdejší časy.
JAK BUDEME CESTOVAT
Jak jsem již popsal cestu do práce bude vše při starém jako dnes, jen více pod dozorem kamer.
Pro navigaci mi poslouží můj telefon 2,5té generace a vychytávky Javových aplikací, a hlavně už asi 20té vydání kartografie Praha tištěné a aktualizované mapy ČR. Benzín bude stát 35-40 Kč/litr a budu si moc vybírat zda natankuji čistý ten bude dražší a nebo ten z brambor, které jsem měl k obědu a ten bude levnější. Během jízdy bude ICT technologii využívat jen manželka, já až po zastavení. Hlasová komunikace s vozem bude fungovat jen v případě nadávek při poruše některého z agregátů, bude ovšem tato komunikace pouze jednostranná...
Na dovolenou pojedu rád do lůna přírody někam do lesů a luk a možná se svezu v té době stále se zpožděními a výlukami nějakou historickou železnicí.
JAK BUDEME PRACOVAT
Tohle jsem myslím dost podrobně popsal výše.
Podobné je to i v otázce JAK BUDEME KOMUNIKOVAT
Ano také viz. výše a plus to že stále nejpoužívanější budou hlasové hovory, SMS a maily, snad ještě v té době bude můj operátor nabízet sms z www poslané zadarmo...
JAK BUDEME STUDOVAT
Ano tohle je oříšek. Myslím si že do roku 2010 vznikne několik teorií co je lepší. Je možné že vzniknou dvě oddělená školství, jedno které bude zastávat novodobou formu ICT vzdělávání a druhé, které s ní bude soutěžit v reálném pochopení života a bude si zakládat na základních principech vyučování s pouze částečným přístupem k ICT technologiím, neboť jak ukáží světové studie do r.2010 bude mezi náma mnoho lidí, ale i dětí, kterým ICT svět změní či zcela zničí život, a kteří pak budou žít ve speciálních ústavech kde bude o ně postaráno, jelikož nedokážou žít už v normálním světě bez pomoci druhých.
JAK SE BUDEME BAVIT
Zcela stejně jako dnes, jen CD a DVD tituli zlevní, budou více k dostání, MP3 si budeme moci stáhnout všude. Ale rádio a televize chytneme stále na stejných vlnách a budou hrát stejné hity jako dnes. Možná ale budou přístroje, které umožní bez připojení do zásuvky přehrávat i internetová rádia, jejichž pozemní signál je jen v určité oblasti (kraji).
JAK SE BUDEME BRÁNIT
Ano to je dobrý článek. Neboť vše podstatné zůstane při starém budou se bránit pouze počítače a mobily, pokud budou poruchová rádia nebo televize, lidi se budou bránit tak, že se raději vrátí zpět ke starým dobrým a spolehlivým časům... Jinak se budou lidi bránit tak, že už další zlepšování a digitalizaci nebudou chtít dále přijímat, právě pro svoji spolehlivost či nespolehlivost systémů.
Což je vidět např. i dnes kdy někteří výrobci aut, kteří v minulých letech zavedli elektrický a bezkontaktní přenos brzdící síly na pedál ve voze pro přenos brzdící síly na kola, tak zvané nepřímé spojení. Dnes po letech zkušeností se raději zpět vrací ke klasice a ke spolehlivějším mechanickým či hydraulickým systémům. Je problém když brzdíte a dráty do kterých nevidíte si řeknou hmm mě se dnes nechce pracovat....
Tak a to je vše co jsem ke článku chtěl, tak bych viděl rok 2010 ve svém okolí já a myslím, že nejsem daleko od pravdy...
Hezké rozjímání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
A  |  20. 03. 2007 11:12

Tak nevim, ale pripada mi trochu debilni delat futuristicke prognozy na tri roky dopredu, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom_82  |  18. 03. 2007 19:40

Tak tenhle článek určitě psal ŠÍLENÝ FANDA, který je naprostý blázen do počítačů, mobilů a aut. Není to to, co bude za 3 (!!!) nebo za 13 let, ale spíš to, co by si sám přál.
V první řadě budou v automobilech alternativní pohony, protože nafta nebude věčná a tuhle planetu nemůžeme úplně UDUSIT. Až potom bude v nějaké "káře" nějaký bluetooth!!
TAKHLE JSEM SE UŽ DLOUHO NEPOBAVIL!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  18. 03. 2007 23:20

Pokud vím, tak Bluetooth měly na palubě už BMW 5 minulé generace, ale pravdou je, že hybridy jsou ještě starší (Toyota Prius se vyrábí už od roku 1997).
Mimochodem když je tam napsáno "Turistické cesty do kosmu už v roce 2010 budou celkem běžné", tak jsem ochoten se s autorem VSADIT o láhev dobrýho vína, že do rroku 2011 nevycestuje do kosmu víc než 10 turistů ... což v poměru ku 10 miliardám lidí nepokládám za "běžnou věc"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a  |  19. 03. 2007 16:51

preletel som to len zbezne, ale vsetko co pise je dnes uz pristupne. pravda v top triede, ale technologicky "bezne". myslim ze za 3 roky sa toho moc nezmeni.. vrtochy top triedy sa posunu do strednej triedy a nahradia ich nejake drobnosti co su teraz vo finalnom testovani v labakoch

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mato  |  18. 03. 2007 06:00

vacsina z clanku je konina,alebo mysleli rok 2020. ale s bookmi suhlasim, mnozi sa to, keby nemam klasicke pc, tiez uvazujem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rentigo  |  17. 03. 2007 14:04

Tím jsou myšleny jaké? Úplně všechny? I ty v automatech na kávu, v digitálkách, v autech, v semaforech... Já bych řekl, že celkově je počítačů už víc než lidí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Billberry  |  17. 03. 2007 16:35

A kdy přijde soudný den a terminátoři? Tohle je pohled do budoucnosti,to ano,ale ne za tři roky,ale tak za 10-15.Všechno je o penězích,výrobci nebudou dělat pokroky v technologiích,kdyby měli přijít o zisk.Jeden příklad za všechny-foťáky v mobilu-začali dělat co nejnižší s rozlišením QCIF,a pomaloučku po megapixelech jsme se za pět let dostali k tomu že dva mega jsou standart,3 mega jen v nejdražčích strojích,přitom by tam mohli bejt už před víc jak pěti lety,ale proč je tam dávat,když lidi to budou kupovat.
Každý člověk na světě je teoretický spotřebitel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stedy  |  17. 03. 2007 16:56

Přesně tak. Barevné displeje existují již mnoho let. Kamery měly byrevné hledáčky již před 15 lety. Proč v mobilech jsou až nyní? Protože snaha výrobců je mít co nejnižší náklady. Co zákazník nevidí, tak mu to neschází. Myslím prototypy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
w  |  17. 03. 2007 23:12

no vis co - ty barevny displeje jsou dost na prd-zerou moc proudu. ani se nedivim ze se zavadi tak pomalu. ale vem si dvd-tri roky a obrati svet vhs na ruby.
az bude k dispozici seriove elektronicky inkoust, tak to bude stejny nastup-radove tri roky. ale hlavne - musi to byt velky prinos pro spotrebitele-jinak to nebude nikdo kupovat (treba mobil vydrzi misto jednoho dne(muj pripad) skoro mesic) atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  20. 03. 2007 00:01

Barevny displej v kamere je zcela jiste uzitecny (pokud ta kamera toci barevne) , kdezto v mobilu je mnohem mene citelny nez cernobily , ale hlavne dost k nepotrebe - pokud jen pise zpravy a telefonuje - snad je pokud je v mobilu fotacek, jenze ten mnozi primo rovnou nechcteji....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
H0UD1/\/1  |  17. 03. 2007 12:29

Trapné jak se v článku snaží posírat VOIP . Neříkám,že bude nějak masově rozšířená.. Fixní telefonovaní 30% lolololol. Na jednu stranu 3G nebude moc rozšířená na druhou videotelefonování bude běžným stnadartem. Nemyslím si,že do té doby bude jiná generace sítí. Takže jedině přes internet a to je skoro VOIP ne? Mluvili tam o budoucnosti???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  19. 03. 2007 15:24

" Takže jedině přes internet a to je skoro VOIP ne?" Az zavolas nekam pres VOIP a vypadky budou tak caste ze si budete sotva rozument, tak se nemuzes divit, ze si od tebe nabizeny produkt nekoupi... VOIP proste nezarucuje kvalitu - a i na kvalitu telefonatu (technickou) se v mnoha firmach dost hledi....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stedy  |  17. 03. 2007 10:56

Vlastně všechno co je v článku je možné i dnes a to již nějakou dobu. Automobil může na sklo promítat údaje, sám se řídit a ještě předčítat maily. To nebude běžné ani za 50 let. Jaký pokrok udělaly auta za posledních 20 let. Spotřeba pořád stejná. Jízdní vlastnosti také stejné. Jenom tvar se mění. Elektronika v autě také žádné převratné novinky nepřinesla. Výrobci si dávají mimořádný pozor aby neudělali pokrok který není nezbytně nutný. Vždyť dnes jsou si auta podobná jako vejce vejci. (snad kartel?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marta  |  17. 03. 2007 11:09

spotřeba je stále stejná? takže tvoje š120 bere ve 140 km/h 4l nafty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stedy  |  17. 03. 2007 11:18

Kolik myslíš, že zraly diesly v 80 letech? O moc více ne.
Kolik žere 2.0 benzín dneška? 5 litrů asi ne, že? Můj byvalý Mitsubishi Galant z roku 1988 7-8 litrů. 2.0. To jsem ho moc nešetřil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kernel.emd  |  17. 03. 2007 12:01

Nesouhasim. Jetta/Passat rv. 1986 1.7D zere kamaradovi (najeto 220k km) 8,5 litru pri jizde na okreskach. No a muj byvaly Golf II 1.7D 1989 zral kolem 7.
Ale to psaní a diktování SMS je demence, jeste se auto zeptá, chcete rozdelit do 6 zpráv?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stedy  |  17. 03. 2007 12:32

To vám žerou nějak moc. Jako benzín.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Web.  |  17. 03. 2007 15:18

Taky je trochu rozdíl v poměru výkon/spotřeba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stedy  |  17. 03. 2007 15:54

Ale samozřejmě, jenže je velká rezerva mezi možnostmi a realitou.
Jak velký je pokrok od 90-tých let? Moc velký ne. Vše ovládají peníze.
Lidé se spokojí s levnějšími vozy s minimální výbavou. Automobilky mají také příslušenství
hodně předražené.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Akira Erebos  |  17. 03. 2007 02:49

Heh, to je ako ked si vytiahnem ABC z 80tych rokov a vybehne na mna to nadherne futuristicke mesto s velkym napisom - Moskva v roku 2000

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.  |  17. 03. 2007 07:54

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matko  |  17. 03. 2007 08:49

Tak toto je dost chybny pohlad do roku 2010. Auta ktore premietaju informacie na sklo? Ved take auta sa este nevyrabaju a mozno sa zacnu vyrabat v roku 2010, ale urcite ich bude na cestach minimum. Ludia si kupuju auta na 5 a viac rokov takze na cestach budeme vidiet vecsinu dnesnich modelov. V skolach sa budu pouzivat notebooky? Tak toto je asi najvecsi vtip.....ved teraz su na niektorych skolach zakazane mobily, do roku 2010 sa zmeni akurat to, ze mobily budu zakazane na vecsine skol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  17. 03. 2007 09:18

Hlavné problém vývoje není technika, ale byrokracie ... proto dodnes nemáme spoustu věcí, který by mohly být (když dají operátoři x mld za licence, tak se nedivím, že to ubere z financí na infrastrukturu). A vzhledem k tomu, že v roce 2010, 2020 i 2050 budou na většině úřadů sedět ti samí lidé jako dneska (ačkoliv se to ze slova "úřad" přejmenuje na "cosi-point"), tak nebudeme mít nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 03. 2007 09:36

S tema notebookama se jako s jednou z mala veci da souhlasit.. na skole kterou studuju (8mi lety gympl) se notesy opravdu rozsiruji, v soucasny dobe (7. rocnik) mame ve tride notebooky 3 (coz je 10% lidi), s tim ze do konce studii to bude nejspis 5-6, cili 20%. Predchozi rocnik mel "jenom" 4, rocnik po nas bude mit zase vic (dokonce tam s notebookem studuje i jedna slecna ). Do roku 2010 je opravdu realny ze na konci SS/zacatku VS bude mit 30-40% lidi svuj notes. A to si v dnesni dobe studenti kupuji notesy az pri nastupu na VS, takze to, ze bude mit na VS temer kazdy student svuj PC je docela dost pravdepodobny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stedy  |  17. 03. 2007 11:24

Jak ty notebooky ve škole využíváte? Existují elektronické učebnice?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 03. 2007 11:28

Prevazne na zapisky, hledani relevantnich informaci k predmetu pres net a hledani irelevantnich informaci pres net v pripade nezajimavych hodin
E-ucebnice bohuzel neexistuji, ovsem nektere mame naskenovany. Hlavne vsak notebooky nahrazuji sesity.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
digiman  |  17. 03. 2007 13:16

tak to nevim kde studuješ ale velká část škol už má na velkou část předmětu elektronícká skrypta a jsou předměty kde jsou jen v elektronický podobě aspon co mam známý ale taky to asi bude oborama kde se pohybuju že je to převážně elektrotechnika a informnatika ikdyž i na jinejch ioborech mam dost zbnámejch a i tam je to sneska s e-skryptama relativně dobrý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 03. 2007 13:26

To tipuju ze mluvis o vysokych skolach, u nas na vseob. gymplu jsme radi ze nam ty notesy vubec povolili.. stale jeste jedem podle ucebnic pro stredni skoly, ktery se bohuzel elektronicky (aspon co ja vim) nevydavaj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojda  |  17. 03. 2007 20:02

tak u nas ve tride ma notebook 18 lidi z 28 sme ctvrtej rocnik SPS a docela to vyuzivame skoro na vsechny predmety mame skripta ke kterejm mame pristup na skolni FTP a ve skole mame WIFI a 10 Mbit pripojeni na net. takze u nas veskole notebook nic divnyho neni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wesi  |  17. 03. 2007 09:43

mrkni na Citroen C6, tam se promita rychlost vozu primo na celni sklo, to jen abys netvrdil ze se to jeste ani nevyrabi, pac ono se to i prodava, hehe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eLzyx  |  17. 03. 2007 11:07

JJ i u BMW mají promítání informací na čelní sklo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Caddy  |  17. 03. 2007 11:56

a cadillac od roku 2000

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ecki  |  18. 03. 2007 09:27

No a niektori vyrobcovia uz montuju aj infracervene kamery pre nocne videnie do aut a obraz sa premieta samozrejme ze na predne sklo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rovano  |  17. 03. 2007 12:30

Noťasy se už ve školách užívají. Ovšemže ne ve všech. Není nad to mít věci v el. podobě a pak s nimi náležitě pracovat. Taky se píchneš na wifi nebo přes modrej zuba je to :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NiMiMaX  |  17. 03. 2007 22:06

No s těmi notebooky to mysleli asi na vysokých školách Už dnes si jich nosí na přednášky asi 25% lidí. A se současným vývojem cen to bude ještě víc :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jazapp  |  19. 03. 2007 10:21

Že se nevyrábějí auta s HUD? A co třeba Citroen C6?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kernel.emd  |  17. 03. 2007 01:35

Ano i v roce 2010 budeme zcela jistě posílat SMS s nádhernými 160 znaky.
On by 2kb email byl neskutečně drahý a pomalý, vzvášt když má dnes mizivé procento telefonu GPRS/EDGE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kernel.emd  |  17. 03. 2007 01:37

V Evropě, USA a jihovýchodní Asii přibude 150 milionů PC, v rozvojových zemích dalších 566 počítačů.
Na každého barevného připadne 0,000000001 PC :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenek  |  17. 03. 2007 10:03

take me to cislo prekvapilo... tolik?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan_Horalik  |  17. 03. 2007 10:48

Chyba opravena. Omlouváme se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
šefik  |  17. 03. 2007 02:07

to možná jo ale za 3 roky taky... se koukni 3 roky zpátky co bylo a co je ted..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
agent95  |  17. 03. 2007 09:58

No tech 566 kusů je dobrý úlet. Prosím o opravu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek  |  17. 03. 2007 00:43

Jde o naprosty blabol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  17. 03. 2007 09:39

Souhlas, podobnou koninu bych vyplodil take...staci si vzit prklad DVD..od vymysleni po masove pozuivani to trvalo 8 let...a podle ohodle clanku se za 3 roky zmeni vse ...haha

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker  |  19. 03. 2007 11:06

Že... z větší části...
Když to vezmu realisticky:
Cestování: Auto, kterým budu v roce 2010 jezdit je nejspíš už teď vyrobené. Nejčastější auto u nás bude pravděpodobně Škoda Felicia, v té době by se možná na ní mohla začít dotahovat Fabia.
Práce: Je pravděpodobné, že v roce 2010 budu dělat to samé co dneska.
Komunikace: Tady je nějaká inovace možná, ale doufám, že moje N6233 do roku 2010 vydrží. Narozdíl od expertů bych čekal, že do té doby dojde ke zpomalení vývoje a nasycení trhu. Už dneska je hodně lidí, kteří požadují méně funkcí, než jim nabízí i levné telefony. A jsou i lidé, kteří dokonce vyhledávají u telefonů *absenci* nějakých funkcí. U mobilních počítačů je to celkem jasné, budou výkonnější a doufejme s delší výdrží.
Studium: Jo, tady bych viděl reálně, že si víc studentů bude pořizovat notebooky/mobilní PC. A naopak bych řekl, že boj proti plagiátorství je v době Internetu snazší: když někdo okopíruje diplomku, která je v knihovně nějaké jiné univerzity, těžko na to někdo přijde. Když stačí hodit přesné znění náhodné větu zkopírované diplomky do Googlu a vypadne ta druhá diplomka...
Zábava: Televize interaktivní nebude, protože to její technologie neumožňuje. Očekával bych, že se bude udržovat trend pomalého nahrazování televize Internetem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  19. 03. 2007 15:39

"Očekával bych, že se bude udržovat trend pomalého nahrazování televize Internetem. "
Opravdu jen minimalni - nebot beznemu divakovi soucasny model TV bohate staci, stnad jen Film na prani - jen ze to neni zadna normalni TV, ale jen "Internetova videopujcovna"
"Práce: Je pravděpodobné, že v roce 2010 budu dělat to samé co dneska."
To je velice pravdepodobne, nebot ty deklarxe o tom, ze s tk mezi firmami jen na dalku je utopie. Je to mozne jiz mezi firmami, kteri jiz spolupracuji - ale to je bezne jen dnes - maximalne to bude levnejsi - cena internetoveho pripojeni.
Ale aby se dva obchodni partneri fyzicky vubec nepotkali a spolupracovali na vyznamne zakazce je nesmysl - nebot ani internetova stranka plna nejmodernejsich technologii nedokaze rict o partnerovi tolik (spis je to jen pozlatko navenek) nez osobni styk kdy uvidite, jak se k vam chovaji a jak je firma velka ve skutecnosti - v te moderni kancelarske budove sice sidli, ale jejich cela "firma" je tam jen jedna kancelar, kde sidli jak majitel, tak i jeho dva zamestnanci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor