Větší část ceny mobilních navigací tvoří licence za mapy - jak už jsem se zmínil, když si někdo koupí aktualizované mapy do zabudované navigace v autě (třeba od Navtequ pro Opel Vectra nebo BMW), tak zaplatí 275 Euro. A to dostane naprosto stejné mapy, jako jsou v ROUTE (z konce 1 kvartálu 2005). Takže z tohoto pohledu to předražené asi není. Ono totiž na rozdíl od PocketKimu ty mapy vznikají tak, že se většina cest fyzicky projíždí meřícími vozy, zaznamenává se šířka silnice, jednosměrky, svodidla, kruhové objezdy, zákazy vjezdu apod. - kdybych to neviděl na vlastní oči, tak bych ani nevěřil, co je to za drbárnu. No a to stojí čas a peníze, takže Česko na tom není ve srovnání se zápaoevropskými státy nejlépe (taky se u nás o dost později začínalo, že). Nicméně Teleatlas má už myslím kompletní silniční pokrytí ČR a velká městra i s ulicemi, nicméně tam to asi bylo s přispěnímn Škodovky. Na Teleatlasu jede myslím TomTom.
Co se týče navigace, tak zásadně očekávám hlasové instrukce - (neustálé sledování displeje za jízdy je hazard), dynamický routing (automatické přepočítávání trasy) a i ty dopravní zprávy nejsou někdy k zahození. PDA má výhodu většího displeje a rychlosti procesoru, kdo to má ale při každé zastávce pořád vypínat a někam schovávat, aby mu to neukradli. Mobil vemu a jdu, stejně s ním potřebuju telefonovat. JEště to chce tak dva tři roky, a navigace v mobilech vyšší střední třídy bude standard