Rušení roamingu není definitivní, výhrady má i Česko

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 56

Názory k článku

avatar
01. 08. 2015 18:23

Zrušit roaming-to už mělo být dávno-operátoři mají miliardové zisky a nějakých 5 procent si jistě nahradí jinde viz jeden operátor v čr který 600 minut volání z Eu změnil na pouhých 5 dní a zbytek již zpoplatnil.Takže roaming zrušit a další by mělo následovat zrušení vyšších poštovních poplatků za zasílání zásilek po EU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 07. 2014 13:50

Smejdi, peoc je zakazno abych si jako poskytovatel koupil vlastni BTS ve svem meste a vydelaval na ni? A vse ostatni by byl roaming. . smejdi z CTU omezuji svobodne podnikani rozdanim frekvenci 3 firmam. Misto aby to slo rade malych.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 07. 2014 11:06

Nevim, skoly nemam, ale pro vsechny ty, co argumentuji faktem, ze kdyz budu mit rekneme SIMku UK operatora, tak budou mit vsichni ostatni "radost", ze mi budou volat za ceny mezinarodniho hovoru - no a neni nahodou prave v tom ta krasa, ze pokud se lidi nad nenazranosti CZ operatoru opravdu nastvou, tak si ty UK SIMky poridi vsichni, a jsou za vodou? Ziji v UK, a pokud roaming padne, okamzite davam vsem znamym/rodine doma SIMky GiffGaffu, jsou zdarma, a volani mezi sebou navzajem se neplati... A za 10 liber (cca. 340Kc) ma clovek 500 minut do ostatnich siti, neomezene SMSky a 1GB internetu. Takze myslim, ze je jasne, proc CZ operatori kvici jako pichnute prase, a za kazdou cenu se snazi zruseni roamingu predejit... A na rovinu, lidi, co ho v jednotne Evrope obhajuji aniz jsou pritom zamestnanci operatora, proste nedokazu pochopit, i kdyz se snazim sebevic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 07. 2014 23:47

Dobře. Kdyby operátoři neměli každej rok čisté zisky v řádech miliard Kč (někteří dokonce blížící se deseti miliardám) a neohrožovali svým kartelovo-oligopolním chováním základní principy fungování tržní ekonomiky, pak by se jejich kvičení mohlo brát v zřetel. Takhle ale opravdu ne ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 07. 2014 23:12

Tak zrušení roamingu v rámci EU je logické. Už jen proto, že velcí nadnárodní operátoři jsou v každé členské zemi zastoupeni lokálním operátorem, kterého vlastní. V podstatě tedy pokud dotyčný operátor má svou síť po celé EU, tak proč mám platit jiný poplatek za hovor z Chomutova do Teplic a jiný za hovor z Chomutova do Drážďan, když pořád budu volat v rámci sítě T-Mobile, akorát jednou České a podruhé Německé?
Prostě pokud je smyslem EU volný pohyb osob, zboží, bez cel a případně i společná měna atd., pak proč má být EU uměle nakrájena mobilními operátory na malé celky mezi kterými se bude volat dráž než v rámci nich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 07. 2014 18:33

"Největším problémem se nadále jeví fakt, že jde především o politicky motivovaný návrh," napsal EurActivu Filip Matys z MPO. "
Největším problémem je, že politika (čili věc prospěšná pro polis) byla vytlačena ekonomikou.
Ale to p.Matys jistojistě neví. Nebo by měl spoustu $ protiargumentů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 07. 2014 17:26

dejte mi mimo CR stejne podmiky jako v CR, tedy stejny pocet minut / sms a GB dat a myslim ze budem vsichni spokojeni...ale celosvetove !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 07. 2014 17:18

moc tomu nevěřím, že to EU zruší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 07. 2014 14:16

Nejde přeci vůbec o to, jestli "klesnou příjmy z roamingových služeb", tak jak je známe dnes.
Ale jaký to bude mít nepřímý dopad do hospodaření operátorů. Změna poměru nákladů vůči zahraničním operátorům. Lidé v roamingu budou volat bez omezení, ne jako dnes. Příjmy z toho budou nižší, ale náklady na zajištění služeb raketově naroste. Jde o náklady, které hradí naši operátoři dle roamingových sluv zahraničním partnerům.A u malé země jako je ta naše není příliš pravděpodobné, že naše turisty v cizině 1:1 vykompenzují zahraniční turisté volající u nás. A nebo možná jo. To tu můžeme spekulovat, ale analýza pověřenými úřady na to by byla vhodná.Nemluvě o tom, že to může (ale také nemusí mít) dopad na přechody zákazníků k zahraničním operátorům.
Kupříkladu, v cizině si koupit datovou SIMku do tabletu. Zahraničnímu operátorovi nechat příjmy, vše konzumovat jen u nás a našemu operátorovi nechat náklady. Pak už zas bude záležet jen na mezioperátorské smlouvě, který z těch dvou na tom bude krvácet.
U hlasových SIM to asi tolik nehrozí, protože furt bude drahé volání do zahraničí, takže všichni kteří by mi volali na zahraniční číslo by mě nenáviděli. To by bylo, jako kdybych si zřídil mobil s číslem 90606015 a všichni kdo by mi volali, by oplatili 15 korun za minutu. :)
Jen já bych měl odchozí hovory za pusinku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 07. 2014 13:16

Jde pouze o prvni rok. Jednoduse receno akcionari telekomunikacnich firem jsou zvykli na nejaky vynos a ten by se po zruseni roamingu a nezvednuti domacich cen snizil o 5% a o to by dostali akcionari mene, coz by jim pochopitelne vadilo, dalsi rok uz by v porovnani s rokem predeslym byla cisla stejna nebo vyssi a vse by bylo v poradku. Pokud by napriklad operator s obratem pres 240 mld. dolaru za rok mel potize s budovanim site pri vypadky plateb za roaming, bylo by neco spatne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 07. 2014 08:54

Samozřejmě pokud bude něco levnější tak to uvítám. Daleko vic mě však vadí mezinárodní hovory.
Z jistého mobilního tarifu je cena do UK (EU) 27 kč/min. Z jiného mobilu to pak vyřeším za 3,30 kč/min. Tady by byl dost velký prostor pro regulaci. Ceny volání do EU postavit na úroveň roamingu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 07. 2014 08:13

Na druhou stranu pracovat u operátora v nějakém oddělení co se zabívá právě roamingem, tak z toho moc nadšenej nejsem. Docela by mě zajímalo, jestli někdo spočítal, kolik lidí přijde o práci, aby si jiní jednou za rok na dovolené zavolali levněji. Nebo aby jinému stoupl zisk, protože firmy, které mají dneska vysoké náklady za komunikaci ze zahraničí, těm logicky stoupne ziskna úkor jiné firmy, což taky není úplně dobře.
Pochybuji, že operátor nesníží náklady, aby nějak vykompenzoval těch 5%.
Ale co, hlavně, že udělali lidem radost, ukázali, že má smysl dávat ty miliardy na provoz EU a znovu je volit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 07. 2014 08:06

EU se snaží, aby Evropa byla jednou zemí světa. Zrušení hranic byla chyba! Zrušení roamingu bych v pozici zákazníka uvítal, ale v pozici operátora bych zuřil. V každé zemi je jiné DPH, jiné platy to by se také muselo sjednotit. V Česku končí obchodní řetězce teď mohou i mobilní operátoři i důvodem je vyhledávání možností a spolupráce s více partnery. Již to není zlatý důl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 07. 2014 03:07

Vysoké ceny roomingu jsou neobhajitelné, protože to nemá žádný technický důvod na nákladové straně. Prostě nemusí kvůli tomu platit více pracovníků, nespotřebují více elektřiny apod.Z druhého pohledu jsou operátoři nadstandardně ziskové - zejména proto, protože nemohou mít pořádnou konkurenci. Takže odůvodňovat to tím, že by neměli na stavbu sítí apod., je nesmysl. Zda tu síť postaví nebo nikoli nezávisí na tom, zda na to mají peníze. I kdyby teoreticky na to neměli, tak si mohou půjčit (a velmi ochotně jim kde kdo půjčí). Podstatné je, zda předpokládají, že na tom vydělají s rozumnou dobou návratnosti. A to nebude prakticky vůbec záviset na roomingu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 07. 2014 00:32

Kromě občanství ČR máme taky všichni občanství Unie. Což nám uděluje právo VOLNĚ A ZDARMA (ve smyslu dodatečných povolení či poplatků) cestovat, pobývat a žít napříč celým územím Unie.Takže opravdu nechápu, proč když voláme třeba na Slovensko, tak je to "zahraniční hovor". Rozhodně po celé EU by měly být poplatky za roaming a zahraniční hovory úplně zrušené.Navíc operátoři v EU mají stejně všichni digitální ústředny a provoz jede datově. Takže provoz do "zahraničí" není nijak náročnější než zdejší. E-mail do zahraničí nebo přístup na zahraniční server se taky nijak speciálně neúčtuje...Pochopil bych speciální poplatky někde do rozvojových států s analogovými ústřednami, kde to opravdu nejde ve velkém, stejně tak hovory na satelitní telefony atd. Ale hovor ČR >> SK, DE, UK atd. by měl být za stejnou cenu jako ČR >> ČR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 07. 2014 00:09

No to že tvoří 5% sice možné je, ale pokud si díky zrušení roamingu mohu pořídit tarif např. rakouského operátora, tak už české O2 problém mít bude..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor