S Telecomem volat nemusíte: velký přehled „pevných“ operátorů

Diskuze čtenářů k článku

Mojmír  |  14. 02. 2003 12:55

Na jednu službu se zapomíná, a to je X-karta drahého Telecomu. Za ty peníze si ze zahraničí domů s jiným operátorem nezavoláte (v některých zemích např. ve Francii jsou problémy, protože tam neexistuje automat na peníze a dovoláte se jen, když máte v automatu platnou místní kartu - sice to z ní nic neodečte).

Od té doby co existuje ji používám nejen pro volání ze zahraničí, ale i pro meziměstské hovory. Nyní se většina mých zákazníků dostala do oblasti účtované jako místní hovor, tak je použití menší, ale přesto s ní dvěma zákazníkům stále volám, protože jsou v jiném kraji.

Výhodou této karty je zvolit si, jak bude hovor účtován, ale hovory delší než 7 minut nemívám, tak používám účtování 3 Kč/minutu a ne 15 Kč + 1 Kč/minutu.

To je úplně nejlepší účtování jaké znám, každých 20 sekund se odečte 1 Kč, takže když zavolám meziměsto a řeknou mi, abych zavolal za 5 minut nebo se mi ozve záznamník, neplatím celou minutu, ale tento hovor stojí opravdu 1 Kč!

Doma mám tarif Home Mini. Místní hovor stojí sice 2,80 Kč/minutu ve špičce, ale jakmile zvednu telefon, odečte se mi z kreditu 90 Kč okamžitě 5,60 Kč. Když někam ve špičce volám a vím, že to bude trvat déle, volám samozřejmě normálně, ale na takový hovor typu "Kdy se mohu zastavit?" používám X-kartu a vyřídím to za 1 nebo 2 Kč.

Karty kupuji už několik let u prodejce, který stabilně prodává kartu s kreditem 300 Kč za 268 Kč, takže minuta mě nestojí 3 Kč, ale 2,68 Kč.

Jediná nepříjemnost u této karty je nutnost vytočení přístupového čísla a zadání čtrnáctimístného kódu. Ale tento problém se dá celkem jednoduše vyřešit. V bazarech se dostanou slovinské telefony s 10 paměťmi za cenu kolem 100 Kč (nebývá k nim návod, ale protože to byly telefony, které dodával Telecom, v prodejně Telepoint mi návod ofotili).

Pak už zbývá jen zadat do jedné paměti přístupové číslo a do druhé paměti čtrnáctimístný kód a volání je bez problémů (slovinské telefony zvládají pouze vyvolání 2 pamětí, takže vlastní číslo už musíte vyťukat, chytřejší telefony zvládnou i vyvolání vlastního čísla z paměti).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivka  |  13. 02. 2003 17:17

Zdá se mi, že uvádět měsíční paušál je celkem zavádějící - málokdo si všimne, že pod tím je se stejnou částkou uveden hovorový kredit a tudíž že to znamená více či méně minimální provolanou částku.

Ještě by stálo za to připsat tam slevy za určitou provolanou částku, když už jste tam dal ty slevy na mezinárodní destinace.

S pozdravem Iva

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  14. 02. 2003 12:32

A jak bychom to podle Vás měli psát? Můj názor je takový, že tohle je ten nejlepší způsob. Mimochodem Český Telecom tak své ceny uvádí už řadu let.

Ty množstevní slevy by se tam samozřejmě daly připsat, ale jak, když většina alternativních operátorů je stanovuje individuálně? Kromě toho při takovém objemu volání, kdy můžete získat nějakou zajímavou slevu, Vám operátor obvykle nabídne, jestli byste se nechtěli připojit k jeho síti přímo, což by pro Vás mnohdy bylo levnější...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Helmut Niedermann  |  12. 02. 2003 17:40

Z článku, který jsem si přečetl od Martina Zikmunda, musím reagovat a to, že dle mého názoru  a propočtů výchází jako nejlevnější a nejlepší operátor a to t-mobile. Který pevný operátor dokáže nabídnou takové atraktivní služby jako je registr zmeškaných hovorů, audio pohlednice či nové uvítací pozdravy, nemluvě o tom, že je též možné využít službu , která není docela dobře známa a rozšířena a to služba HLASOVA SMS. Taky jsem si všiml, že hodně lidí, nadavá na t-mobile k vůli jeho zpoplatněné sms bráně. T-mobile je jediný mobilní operátor, který dokáže vyjít vstříc potřebám svých zákazníků. Např. před 2 měsíci jsem reklamoval špatně naúčtovanou sms zprávu u tarifu Twist extra, místo 1,40 to bylo 2,80 Kč. Reklamace netrvala ani týden a hned následující den, mi tato skvělá společnost vyšla vstříc a vrátila mi sporný kredit 1,40 Kč.
Na závěr chci podotknout, že nejlevnější a neefektivnější mobilní operátor je T-mobile, který výchází vstříc potřebám zákazníkům a dokáže naslouchat zákazníkům, to ovšem nemohu tvrdit o dominantním operátorovi Český Telecom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Radnický  |  12. 02. 2003 18:53

Chtěl bych mít tolik času, abych mohl žádat o reklamaci kvůli Kč 1,40... A vůbec, pokud má někdo internet v práci, jako já, doma ani pevnou nepotřebuje. Já jsem ji zrušil už hodně dávno a používám jen mobil. V práci surfuju pěkně rychle přes kabel a těším se, až mi ho zavedou i doma, což bude asi ještě trvat. Nebo aspoň ADSL. A pokud jde o monopol, ten pořád ještě existuje, právě kvůli tomu, že nemůže každý operátor instalovat linky, ale jen přes předčíslí filtrovat hovory...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  12. 02. 2003 19:30

300% souhlas. Kde bychom byli bez audiopohlednic a uvítacích pozdravů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  12. 02. 2003 19:50

Milý Helmute (nebo raději Petře)? Je pravda, že T-Mobile má také licenci na poskytování služeb prostřednictvím fixní telekomunikační sítě, ale zatím tuto možnost nevyužívá (pokud nebudeme počítat telefonní rozvody v centrále v Londýnské, které s tím zas tak nesuvisí). Volbu operátora ale bohužel neposkytuje, tak je tato reakce poněkud irelevantní

Jinak dominantní telekomunikační operátor v ČR, tedy operátor, který má nejvíce uživatelů, není Český Telecom, ale Eurotel! Český Telecom je v počtu zákazníků až druhý na trhu následován T-Mobilem a Oskarem.

Jinak ta reklamace 1,40 Kč byla asi hodně účelná, když musela být písemná a odeslána doporučeně na adresu Oddělení péče o zákazníky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  13. 02. 2003 01:14

Milý Helmute, nemám nic proti T-Mobile, je to můj primární operátor,  ale JDI SE UŽ PROSÍM VYCPAT .  Otevřel jsem právě druhou diskusi a opět tvůj příspěvek který s tématem článku nemá vůbec nic společného. Soudím žes to asi nacpal do všech zdejších diskusí . Fakt nechápu co takovými trapnými příspěvky sleduješ, v každém případě gratuluju k té vyreklamované částce 1,40Kč  která by tě jinak asi finančně položila když v podobném příspěvku v jiné diskusi píšeš že utratíš měsíčně 1800,-Kč za TWIST .

PS: doufám že tu reklamaci jsi poslal doporučeně za 20,-Kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FAk  |  13. 02. 2003 06:22

to je krize!!!

jsi mimo misu, brachu, nauc se cist:)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t29  |  14. 02. 2003 11:40

1. porovnavas neporovnatelne (pevny vs. mobilni operator)
2. kdyz uz porovnavas, tak proc pitomy T-mobile (asi tam delas, ze?)
3. jestli reklamujes castku 1,40 Kc, tak to je mi te lito
4. neverim svym ocim, kdyz ctu tvoje slinty typu: "nejlevnejsi a nejefektivnejsi mobilni operator je T-mobile, ktery vychazi vstric potrebam zakaznikum a dokaze naslouchat..."
ty tomu vazne veris, nebo si tady ze vsech utahujes? nechapu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  12. 02. 2003 14:09

No ja jsem nedavno se nastehoval do noveho komplexu bytu,kde mame vybudovanou sit od firmy Softex a internet a telefon mame napojeny uz na Aliatel.Mam pausal 24 hodin na net za 600 kc a telefon mam jen co provolam.Zadny pausal jak zlodejum od telecomu.

Zlaty Aliatel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TH  |  12. 02. 2003 11:34

Na internet se nějak zapomnělo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  12. 02. 2003 11:48

Internet bude super až po uvolnění ADSL. Počítá se od dubna 2003.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reset  |  12. 02. 2003 12:55

... planuje se 1. brezna, ale kdo vi, kdo zna. Je to ale prilis drahy za to co vlastne nabizej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  12. 02. 2003 16:33

Internet přes Volbu operátora podporují již nyní tři operátoři - Contactel, GTS a Tiscali - více se dozvíte na Živě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  12. 02. 2003 16:31

Ne ne, najdete ho ale na dnešním Živě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cinan  |  12. 02. 2003 11:07

Co mi pomuze, ze podepisi smlouvu s jinym operatorem, kdyz mam problem provolat volny kredit 90 kč u českeho telecomu.....to by se mi asi jeste vice prodlažilo...až bude možnost změnit si i toho operatora, kterému platím paušál (ne pouze monopolu českeho telecomu)  , tak to bude supet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim  |  12. 02. 2003 10:57

 

Vím, že to tu nepatří!!!!

Zdravím kolektiv Mobilmanie

pánové za to že jste uveřejnili článek wapujte za desetinu ceny Vám mnohokrát děkuji.

Nyní už to nejde a já Díky Vám mohu platit za wap standartních 0,60 Kč na místo 0,06 Kč. Moc Vám děkuji a jsem z celého srdce zavázan, že jste tímto způsobem upozornili oskara. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Radim


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Taurus  |  12. 02. 2003 20:28

Naprosto souhlasím, pánové z mobilmanie by si měli uvědomit, že ne každé zveřejnění "veřejného tajemství" je ku prospěchu věci, strašně vám za to děkuji i já.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeňýk Pupík :-)  |  12. 02. 2003 22:24

Tý brďo, a zkoušeli jste už někdo VŠECHNY gatewaye? No jestli to bude pravda a nepůjde to se žádnou , tak to budu muset MOBILMÁNII PROKLÍNAT snad ještě nejmíň sto let !!!  Vždyť já si už na základě toho že mi to na Oskartě za těch 6 háků půjde zrušil datový tarif Data & SMS u Tý-Moubajlu  (vyplatil by se až od cca. 7 MB vejš) !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeňýk Pupík :-)  |  12. 02. 2003 23:15




Datum
Typ
Čas
Volané číslo
Délka hovoru
(sec.)

   Cena
(Kc)

   Zůstatek
před

   Zůstatek
po

   Množství dat
(kB)


12.02.2003
GPRS
22:40:54
ointernet
0
0,09 
296,16 
296,07
1,437

12.02.2003
GPRS
22:39:27
ointernet
0

296,16 
296,16
0,000

 

Tak naštěstí nefunguje zatím jen jedna ze dvou zkoušených gatewayí; ale jestli se to zhorší a Oskárek začne blokovat všechny, tak to bude jednoduchý: nevydělá (aspoň teda na mně ) ani vorla!!! Za 0,60 Kč za kb je pro mne W@P zcela nepoužitelný; to už snad přinejhorším za 0,42 Kč přes Odepiš (které mám samozřejmě [několikrát ] taky ). Nebo že by chtěl fffšecky dotlačit k tarifu za 210,- měsíčně (kde vyjde první mega na 0,21 za kilo a pak 0,30 za kilo pro další megáče) ?

Jóóó a jestli se mně někdo budete vyptávat, která že gateway mi to teda to fungovala a která ne, tak si to LAMEŘI JEDNI LÍNÍ  zkuste sami a nenamáhejte se mně na to vyptávat  nebo tu zas prásknete nějaký tajemství, který hned záKeřný Oskárek zneužije  !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t29  |  14. 02. 2003 11:31

ale no tak, radime,
myslim, ze diky mobilmanii vubec vis, ze za 0,06kc/kb si mohl chvili wapovat...
a neni to svinarna mobilmanie, ale svinarna od oskara, tak se probud.
jinak preju hezky den, nijak nenaruseny ukvapenymi vyroky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  12. 02. 2003 10:26

Můžet mi někdo sdělit, co znamenají údaje 120+1, 60+1,... v první tabulce? Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Šilhavý  |  12. 02. 2003 11:32

Podle mne to znamena, ze po urcite dobe (treba 60 sec) je hovor uctovany po vterinach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  12. 02. 2003 16:36

Přesně tak, na MobilManii jsme to vysvětlovali již tolikrát, že jsem si myslel, že se to bez vysvětlování již obejde  Každopádně - první číslo označuje počet sekund, které jsou naúčtovány ihned po spojení a druhé číslo označuje každou další tarifikační jednotku. Pokud je tedy tarifikace 60+1 znamená to, že ihned po spojení je vám naúčtována první minuta hovoru a pak již jen každá další sekunda...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FAk  |  13. 02. 2003 06:16

hehe, a ja si myslel, ze se pred danym cislem musi vytocit tohle:)))

ale to plus mi tam nejak vadilo:)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dundiel  |  12. 02. 2003 11:37

To je způsob účtování. Např. systém 120+1 znamená, že první dvě minuty platíš vždy - i kdyby hovor trval kratší dobu. Po těch dvou minutách už je hovor tarifikován po vteřinách. Při 60+1 to je totéž, pouze sekundová tarifikace začíná hned po první minutě. A tak dále

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  12. 02. 2003 09:55

Rád bych Vám oznámil, že to co napsal pan Zikmund je neuvěřitelný blábol. Volba operátor abyla uvolněna 1.7.2002. Od 1.1.2003 je již zavedena Pevná volba operátora, kde se nemusí vytáčet čtyřmístné předčíslí a dnes jí umí nabídnout jen Aliatel a Contactel. Aliatel jí nabízí pod Business Call Smart 300 a Contactel pod Contactel Duo. A vůbec ceny, které pan Zikmund uvádí u jednotlivých operátorů u (jak on uvádí ) Volbě operátorů jsou absolutně nesmyslné. Poslední dobou novináři uvádějí neuvěřitelné lži. Radím všem ať se nejlépe sami seznámí s jednotlivími službami a cenami našich alternativních operátorů. Všichni co za něco stojí mají dobře vše popsáno na Interenetových stránkách. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  12. 02. 2003 17:24

Nějak jsem nepochopil Váš příspěvek, tak budu reagovat jen na tu část, kde se vyjadřujete ještě relativně slušně a k věci.

Veškeré ceny v tomto článku jsou ceny získáné z webových stránek (ty jsou stejně ještě ověřeny na tiskových odděleních) či přímo od tiskových mluvčích (GTS a Jet2Web) daných operátorů. Tyto ceny jsou platné a správné a mohu to dokázat - jako důkaz mohu použít samozřejmě vyjádření tiskových mluvčích všech uvedených operátorů, kteří jsou oprávněni se za společnost oficiálně vyjadřovat.

Jak chcete ale své tvrzení doložit Vy? Srovnávací tiskovou zprávou Aliatelu, o které je řeč v dalším mém dnešním článku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  13. 02. 2003 09:40

Ani mě nepřekvapuje, že jste nepochopil můj příspěvěk, Neboť asi nevíte jaký je rozdíl mezi Pevnou volbou operátora a Volbou operátora. To už jsem ale popsal i s tím, že nás informujete pozdě a špatně. Nevím z jakých stránek jste vzal tyto ceny, ale konktrétně u Aliatelu a Contactelu uvádíte nesmyslné ceny.PODÍVEJTE SE POŘÁDNĚ http://sluzby.aliatel.cz/?l=cz&v=admin/document/document&c=91 a http://www.contactel.cz/Download/PriceList_ContactelDuo_CZ.pdf.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  13. 02. 2003 11:38

Měl bych pro Vás možná jednu radu do života - než začnete příště psát o někom, že píše bláboly a že uvádí neuvěřitelné lži, tak raději přemýšlejte, pak si dejte pauzu a přemýšlejte ještě jednou a tentokrát hlavou. Kdybyste se obtěžoval přečíst si můj článek (a to včetně všech písmenek), tak byste zjistil, že pod tabulkou s cenami je napsáno: "ceny jsou uvedeny včetně DPH." To značí, že ceny jsou uvedeny včetně Daně z přidané hodnoty, které u telekomunikací činí 5%. Aliatel a Contactel mají ve svých cenících ceny bez DPH.

Nějak mi ale uniklo, jak to souvisí s CS a CPS. Když tomu tak rozumíte, co to znamená, tak zajisté víte, že poplatek za využití obou se totiž nakonec ustálil na ceně za CS a že alternativní operátor platí za oboje stejně, takže nevím proč by cena za CPS měla být nižší nebo vyšší. A opět bych rád podotknul, že pokud byste si opravdu přečetl můj článek, tak byste zjistil, že v poznámce u Aliatelu a Contactelu je napsáno, že se jedná o Předvolbu operátora. Co je to ta vaše Pevná volba operátora ovšem netuším a rád se nechám poučit. Že by nějaká nová a zatím utajovaná služba?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bi  |  12. 02. 2003 09:35

Mezi operatory, kteri maji od CTU prideleny vlastni prefix a poskytuji sluzby pres CS kod, patri jeste Pragonet. Jeho sluzba se jmenuje Connect 1036 (www.pragonet.cz/connect1036), lze ji zridit zdarma a NEUCTUJE SI ZADNY MESICNI PAUSAL. Nejenze umoznuje vsechny druhy hovoru (mistni 1,37/0,68 Kc, dalkove 2,36/1,20 Kc, mobily 5,04 Kc, Nemecko 3,99/3,89 Kc, Nemecko-mobil 8,51/8,40 Kc), ale upozornuji hlavne na tarifikaci: krome mistniho (120+1) ma tarifikaci 30+1!!!!!!! Jedinou nevyhodou je, ze CS zatim funguje pouze v Praze a strednich Cechach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  12. 02. 2003 16:38

V článku jsou uvedeni pouze ti největší alternativní operátoři, které je možné využívat na celém území ČR, Pragonet je v tomto ohledu poněkud menší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Stanicek  |  12. 02. 2003 09:25

Zdravim, nejak zde chybi Pragonet. Jak jsem se koukal na jejich stranky, tak jejich nabidka nevypada spatne.

Mate nekdo nejake zkusenosti?

Diky. Honza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek77  |  12. 02. 2003 08:42

S Telecomem volat nemusite, ale platit mu pausal kazdy mesic musite!!!   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  12. 02. 2003 09:02

To je bohužel pravda. Třeba se ale i to časem změní (až bude přístupná tzv. poslední míle)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek77  |  12. 02. 2003 10:52

Doufejme....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ignor  |  12. 02. 2003 23:26

O zpřístupnění LLU jsme tu už mluvili mnohokrát a věřím, že i Vy už souhlasíte, že CTC sám od sebe tak nikdy neučiní. Vyjmout LLU z privatizace i z majetku CTC a pronajímat VŠEM operátorům za stejných podmínek jsem navrhoval tak někdy před 2 lety, ale Vy jste to přirovnal ke "znárodňování" ...k čemuž, jak už to vypadá stejně dojde formou změny telekomunikačního zákona (pokud Pánbůh dá  ) a direktivního nařízení nuceného pronájmu s regulovanou cenou.

 Ale stejně asi jednou našemu Telekomu budu muset (a stejně tak celá řada dalších) poděkovat za jeho nenažranost, která mne (a celou řadu dalších) donutila zajímat se o jiné formy připijení, jako je Wi-fi, sat, sdílené LAN sítě apod. Díky CTC už i my vesničani v naší vísce máme  "kabelový net" těsně před spuštěním (předběžná cena 450,-/měs. za 128Kb/s  neomezeně  včetně pronájmu modemu).

 Jakmile to bude, okamžitě ruším svou ISDN (20 let starou technologii, kterou zde stále CTC nabízí a prezentuje jako nejnovější technickou vymoženost) a jdu počurat rozvodný sloupek Telekomu za plotem...... a telefon s kroucenou šňůrou už doma nechci nikdy vidět !!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  13. 02. 2003 12:19

Moc si na to nevzpomínám, nicméně je to zajímavý názor, se kterým se dá souhlasit. Po privatizaci (i když jen částečné) už nejsou ty kabely prostě nás všech, ale z části patří také sukromé firmě. Daleko "čistší" způsob by býval byl, kdyby se při privatizaci SPT Telecomu již na začátku rozhodlo, že poslední míle zůstane třeba majetkem ministerstva dopravy a spojů a SPT ji bude jen spravovat a volně využívat do té doby, než mu skončí monopol. Jenže koho by tenkrát napadlo, že bude nějaká Volba operátora atd. Teď se to bude muset vyřešit asi jinak - tedy tím zákonem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ignor  |  14. 02. 2003 00:10

jo...jo...AMEN -  nezbývá mi, než s Vámi do puntíku souhlasit . A je to zvláštní, že  se návrh nového  telekomunikační zákon řešící m.j. volný přístup k LLU objevil až po privatizaci CTC (i když později vyšlo najevo, že spackané) co...????  Nechci brát Mlynářovi iniciativu, ani snad dobrý úmysl (buďme rádi, že se alespoň něco vaří pro změnu ve prospěch koncového uživatele že ...), ale faktem zůstává, že to k nynějšímu, ani k onomu potencionálnímu spoluvlastníkovi nebylo dvakrát košer jednání.  CTC už je nyní po privatizační taškařici a nezájmu vyčerpaných světových tel. gigantů opět "skorostátní", ale doba (a znechucení současných zákazníků CTC) už doufejme natolik pokročila, že ten nový telekomunikační zákon nikdo nezazdí a lidé odkázáni v této zemi na dial-up budou moci "surfovat" za cenově přijatelných podmínek .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  13. 02. 2003 01:26

Přesně tak, volba operátora v této podobě se tedy vyplatí pouze hodně volajícím, takže vlastně spíš podnikům než běžným lidem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t29  |  14. 02. 2003 11:01

vsichni to vi, vsichni remcaji, ale nic se nedeje.
???
CT + CTU = VSLN
(nebo polpate: i kdyz by z principu nemeli, tak jsou dobri kamaradi)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
woody  |  12. 02. 2003 08:06

Alternativci stejně nikdy nebudou mít zájem poskytovat služby malým zákazníkům typu domácnosti, kde se účet za telefon pohybuje pod 500kč. Takoví zákazníci jsou proděleční jak pro Telekom tak pro kohokoliv jiného. Nečekejte zázraky, telekomunikační firmy nejsou charita...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
národní umělec  |  12. 02. 2003 08:37

Já bych nebyl tak pesimistický, mobilní operátoři také nahánějí (nebo hlavně dříve naháněli) předplacenkáře - a mnozí víc než 150 kč za měsíc neprovolají. Vždycky to nějaký peníz přinese - aspoň na příchozích hovorech.
A Oskarovy paušály typu "slyším vás" také vypadají jako nepochopitelná dotace zákazníka, ale dopředu se počítalo určitě s tím, že příchozí hovory přinesou slušný peníz - propojovací poplatky jsou často i vyšší než hovorné ve vlastní síti (to, že kartu s takovým paušálem řada zákazníků vytáhne jen občas - na zavolání si - to už je jiný příběh).
Ale domnívám se, že v tržním prostředí si nemůže žádná firma dovolit nechat možného zákazníka "uplavat". Samozřejmě - neplatí to pro Telecom, neplatí to pro banky (a jánevímcoještě). Těmto podnikům stát pěkně umetá cestičku, a tak si můžou dovolit říct, že nějaký úbytek zákazníků je nezajímá (jak tomu bylo třeba při hromadném ukončování smluv u Telecomu). Ovšem výsledky činnosti takovýchto privilegovaných firem jsou dostatečně známé (služby mizerné až žádné, za horentní poplatky...)

Jo - nevíte někdo, kde má GTS oficiální ceníky? U nich na www jsem je nenašel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Comar  |  13. 02. 2003 22:36

To neni pravda, ze  maly zakaznici jsou pro operatory bezvyznamni. Tak treba v  Rakousku donutili alternativni operatori rakousky telecom (ktery mimo jine vlastni i Jet2Web v CR), aby zavedl mnohem vyhodnejsi tarify pro domacnosti, protoze po par mesicich tisice domacnosti "uteklo", kdyz zjistili, jak levnejsi alternativni operatori jsou. Pokud operatori nasadi podobnou taktiku jako oskar na zacatku, tj. mimimalni ceny, tak z toho telecom nebude mit zrovna radost. Sice mu budeme porad muset plati premsteny pausal, ale ten se ve svete stejne plati vsude. Toho se nezbavime jen tak rychle,  leda ze by u nas nekdo zpristupnil pevnou linku po dratech kabelove televize, jak to funguje v nekterych zemich zapadni Evropy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t29  |  14. 02. 2003 10:51

jenze nasi alternativni operatori nemaji pro ty "minimalni ceny" vytvoreny ani predpoklady, resp. moznosti prave diky CT...
klasicky priklad neefektivniho neregulovaneho monopolu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Fuk  |  12. 02. 2003 07:56

Volba operátora je pouze teoretická možnost, dokud musím platit těžký paušál zlodějům z ČT, tak jakákoliv volba volba operátora nemá smysl. Snad možná pro podnikatele nebo podniky. Ale pro občana ne!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svb  |  12. 02. 2003 08:53

To myslis vazne? Samozrejme ze jo! Napriklad ja pouzivam Tele2 a usetrim tim aspon 15%. Ale jak to tak ctu, tak asi prejdu na Tiscali. Mimo jine maji alternativni operatori ruzme promo akce, napriklad u Tele2 muzes snadno ziskat nekolik hodin volani zadarmo (kamkoliv, i do zahranici).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reset  |  12. 02. 2003 10:15

sakra muze mi nekdo vysvetlit, co je to za moznost operatora, kdyz musim platit telekomu stale pausal 300kc?? Ok, nekteri mozna budou namitat, ze i tak je to vyhodne, ale jak, kdyz mi propadne vony kredit 90kc a na volani pak usetrim cca 10-30 kc?? Vyhodne by to bylo, kdyzby nebyl zadny pausal a nebo kdyzby opreratori davali veskere volani zadarmo.
Takze telekom s nama i se vsema operatorama i s celym humbukem kolem zmeny operatora pekne vy... , nemyslite??
Pokud telekom nenabydne alespon ADSL za rozumnou cenu, PREJU MU AT ZKRACHUJE, smejd jeden !!!
Tohle kdyzby delal treba mobilni operator, neprezil by ani 1/2 roku.
Pokud se tak do 1/2 roku, uvazuji o pripojeni k internetu jinou cestou (moznosti jsou). Uz jsem domluvem se sousedy na intranetu a zvazujeme inet-connect. Tak odhlasim telefonni linku, protoze jinak stejne pouzivam pouze mobil. Doporucuji vsem udelat neco podobneho a to co nejdrive. Zadny TELE$HIT tu preci nechceme!!! ps: toto je muj osobni nazor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t29  |  14. 02. 2003 10:47

to je pravda.
Telecom je stale monopol, ktery si dela co chce.
Volba operatora za danych podminek na trhu je opravdu saskarna, ktera usetri radove par korun. Ma smysl snad jen u vetsich firem, kde uspory muzou byt znacnejsi.
Ten pausal u CT je zrejme nejvetsi brzda efektivniho vyuzivani alternativnich operatoru. Proc platit pausal CT, kdyz ho nebudu vyuzivat? Proc? Protoze je to stale monopol.
A ruka v rukavu s CTU.
Bohuzel CTU nefunguje tak, jak by mel (mam to potvrzeno z velmi duvernych a duveryhodnych zdroju) a to dava CT temer volne ruce s jen symbolickou regulaci...
bohuzel
business is just money

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor