Samsung je jednička, Nokia ztratila lesk (Q1 2012)

Diskuze čtenářů k článku

Rypicong  |  09. 05. 2012 22:07

no co říct, Lumie jsou konkurenceschopné, ale bohužel né za tu cenu... Tak nějak nechápu proč Lumia 800 tolik stojí. Pokud to porovnám s cenou Omnie W, tak těch 5 tis rozdíl ani v HW, ani v materiálu a ani v SW nevidím... PS: vždycky je těžší lidem vysvětlovat že nepotřebují takový HW aby jim telefon šlapal spolehlivě a rychle.... lidi vidí jenom počet jader, frekvenci, pamět, uhlopříčku, mpx...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
king23  |  10. 05. 2012 11:22

Jasně lidi vidí jenom tohle, proto jich tolik kupuje iPhone, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 05. 2012 22:06

No jak jsem četl článek a pročetl názory čtenářů, tak nechci dělat nějak chytrýho, ale jako laika mne napadá názor, že Nokia se mohla přizpůsobit trhu a kromě symbiánových a windowsovských mobilů a bez operačního systému, mohli začít vyrábět i mobily s androidem,a nabídnout tak zákazníkům to co v současné době kupují a tím jsou kromě jiných i mobily s androidem, jako to udělali jiní vyrobci. Klidně vedle mobilu s androidem mohli prodávat i mobil s windows, symbianem a bez operačního systému a podle toho co by se více prodávalo se zaměřit na tento směr. Ale je to jen můj laický názor .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chartres  |  09. 05. 2012 20:03

Goodbye Europe! Jesteze mame Brusel, ktery dnem i noci peclive bdi nad konkurenceschopnosti evropske znalostni a socialni ekonomiky! I tu Nokii musela z prachu pozvedout americka firma, a to jeste neni nic jiste...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vasek2  |  09. 05. 2012 16:57

Jakmile nokia opustila svoje prostredi, tak vse slo do haje....
Vzpomente si na jeji prostredi na pocatku, jednoduche svizne, funkce (profily),...proste bezkonkurencni.
Krabicky vzdy umela, ale po zruseni platforem maemo nebo utlumeni meego a pozdni transformaci symbianu, jde do kytek.
Myslim, ze kdyby pouzila andriod do lumie a mezitim by dotahla meego, tak se svym mktg silou by mela vyhrano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 05. 2012 10:51

Bude zajímavé sledovat jak dlouho bude trvat než je odkoupí Microsoft kvůli patentům

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koalla  |  09. 05. 2012 11:38

Příští šéf Nokie řekne: skoro jsme shořeli na ropné plošině Microsoftu. Budeme muset začít s Androidem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 05. 2012 10:13

tak to jsou ti analytici hodně optimističtí když si myslí že se ještě Nokia zvedne :D ta už jde těžce do kytek a přechod na WP jim k tomu moc nepomůže, hold zaspala dobu, ale je fakt že telefony dělat uměla

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sanches  |  09. 05. 2012 09:17

NOKIA se mi vzhledově líbí pořád, je i celkem spolehlivá, ale s tím rušením operačních systémů jdou do háje. Přece nebudu kupovat mobil, který už končí s operačním systémem !!!
Microsoft v mobilu fakt nemusím a tak po 12-ti letech používání Nokií musím hledat něco nového
PS: hodně dělají i poskytovatelé mobilů - Vodafone, T-mobile i O2 - jejich nabídka NOKIÍ je mizerná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 05. 2012 21:05

Já se taky vyjádřím, ačkoli asi budu kecet blbosti. Za prvé Nokii jsem nikdy, ale nikdy neměl. Ani moderní smartphony, ani klasiky s hadem před 10 lety. Samsung jsem měl jen Star a tenkrát bomba . Ale k věci....
Nokia prostě zaváhala. Její Symbian nebyl schopný zaregovat na iPhone (noflame prosím) a na další dotykové platformy. Pak vytvořili tenkrát velice zajímavý Maemo, ale hodili ho do koše, to samé udělali s Meego. No co to je? Mohli přetáhnout lidi od Androidu a oni začnou dělat mobily s WP. Systém je to krásný, moderní a Lumie jsou pěkné telefony (relativně, 800 bych si trochu vyladil ), ale už je prostě pozdě.
Samsung to udělal mnohem jednodušeji. Zahodil svoje Omnie a vrhl se na Android. Nakonec ho překopal na ala iOS a telefonu udělal silně podobné masivně úspěšnému iPhone a ono to fungovalo. Navíc využil svých nadupaných procesorů a vždy byl výkonovým lídrem Android trhu (krom prvního Nexuse/Desire). Nyní vidím manažery s SGSII, paničky s bílým SGSII, puberťáky s Ace, středoškoláky s Mini....Samsung se stává tím, co byla pro Čechy Nokia. Má telefony pro všechny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza20  |  08. 05. 2012 22:16

Pracuji pro jednoho našeho operátora jako konzultant a napsal jsi to naprosto přesně. Už také vidím manažery, kteří mají S2ky a jsou s těmi telefony naprosto spokojeni. Já sám ho také mám a je to opravdu jeden z nejlepších telefonů. A upřímně? Vždycky když vidím někoho staršího například s S2kou nebo Notem, tak mě to vždycky tak nějak potěší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmmm  |  08. 05. 2012 20:24

pisete o nokii pritom samotny portal mobilmania ztraci lesk, myslim tim hlavne pomer originalni a kvalitni obsah/reklamy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 05. 2012 21:10

Adblock→download→install→krásný čistý web

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xXArkanXx  |  08. 05. 2012 17:37

Spíš by mě zajímalo kolik prodá Samsung "high-endových" chytrých telefonů jako je například Galaxy S, S2, Note, Nexus atd. Protože bych řekl že prodeje Samsungu dělají hlavně ty "low-endové" telefony jako je Galaxy Miny atd. Protože Nokia je taky má ale za jinou cenu např.: Galaxy Miny za 2 790kč a Nokia (podobný mobil) má do 3 000,- jen "starou" 5230 a to za 2949 Kč a to si skoro každý už koupí radši ten Samsung. A to že skoro každý ty "low-endové" Samsungy má vidí už jen málo kdo. Ale opravdu bych chtěl vidět kolik se Samsungu povedlo prodat "high-endových" a "low-endových" chytrých telefonů.
A hlavně pokud udělá Samsung Galaxy S III nebo Nexus s WP tak jde Nokia na trhu s chytrými telefony ke dnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
javak810i  |  08. 05. 2012 19:33

Galaxy S a Galaxy S2 se dohromady prodalo přes 40 milionů a Samsungu Galaxy Note už víc, jak 5 milionů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomastus  |  08. 05. 2012 20:45

Zas takový borec ten Ťamťung není, aby překonal Nokii s Windows Phone.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetrL113  |  09. 05. 2012 10:36

Dovolil bych si nesouhlasit. Co se tak pohybuji po "velkoměstě" (rozuměj matičce praze), tak naopak - vidím tady doslova přehighendováno. Poměr S2 vůči lowendům bych dal klidně tak 6:4. Prostě mezi lidmi je vidět více highendů (konkrétně S, S2), než lowendů. Tím samozřejmě netvrdím, že to tak je, ale prostě si toho člověk všimne více. Je to zajímavé...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MikyVillaCZ  |  08. 05. 2012 12:07

Jak je známo z managementu a stejně tak z marketingové scény, tak jsou určitá stáda vývoje a potřeb zákazníků. Počínaje jádrem výrobku což je telefon samotný + vedlejší navazující věci jako design, výdrž, funkce, spotřeba, ekologie, záruční podmínky, podpora od prodejce apod. Dále víme že jsou čtyři stádia kdy je uvedení produktu na trh což udělala nokia před X lety ještě s nedotykovými telefony a začal růst, a přes růst se to dostalo až na zralost kdy ale NOKIAD začala zaspávat, konkurence již dávno začala inovovat a nabízet zákazníkům novější design, vyspělejší funkce, podporu aplikací apod. A proto u výrobců jako Samsung, dá se použít i Apple i přes jeho krátké trvání, ale jde na applu vidět jejich dobrý marketing již z grafu tak tyto firmy nedošly do fáze poklesu jelikož včas inovovali!! NOKIA to neudělala a bude muset přijít na trh opravdu s něčím průlomovým aby nastal ještě zvrat. No bude to zajímavé sledovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 05. 2012 11:57

Nokia před iPhone: vzrůst, úspěch. Nokia po iPhone: pád, ztráty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jackob32  |  08. 05. 2012 12:13

velice objevný názor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shvecik  |  08. 05. 2012 11:26

No myslim ze nokia investuje hodne penez do vyzkumu a to stoji spoustu penez a az si obcas rikam jestli uvazuji nad navratnosti takovych investic. Jak uz tu nekdo psal, ze musi dat vyssi cenu, ale je otazka jestli lide jsou ochotni zato tolik zaplati aby se tato investice vratila.. Staci kouknout na ten 42mpx fotak, urcite bude super, ale vetsina lidi si za takovou cenu uz koupi nejaky poradny fotak kteremu se mobil i s tolika mpx ani zdaleka nepriblizi a ktomu koupi nejaky prumerny mobil...myslim, ze nokia udelala chybu, ze nezkusila jako jini vyrobci vice cizich systemu a ridit se podle prodeje a ne vsadit vse na jednu kartu a ty ostatni poslat na druhou kolej....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza20  |  08. 05. 2012 11:13

Řekl bych, že Korejci to s telefony umí a nekecají jen tak do větru. Ještě si pamatuji, jak tu asi před rokem byl článek, kde šéf Samsungu říkal, že do dvou let budou jedničkou na trhu a hle, ono tomu opravdu tak je. Sám mám v plánu koupit S3ku a nahradit Wave.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilman  |  08. 05. 2012 14:14

jojo, Wava jsem taky mel (S8500), musim rict ze dela snad nejlepsi HD video ze vsech telefonu ktery v ty dobe byly ke koupi (porizoval jsem si ho cervenec 2010).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maroon  |  08. 05. 2012 10:38

Muzete mi rict proc tento clanek rika neco jineho nez tento: http://iphonemania.mobilmania.cz/Apple+vladne+Samsung+drzi... ...
Cemu tedy mam verit?! Tomu ze Apple je jednicka nebo ze je jednicka Samsung?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 05. 2012 11:15

Máme demokracii, každý si může napsat co chce, každý si může vybrat co chce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jackob32  |  08. 05. 2012 12:12

možná proto že každý článek píše o něčem jiném a ty opět mícháš krávy s krávama

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anawarr  |  08. 05. 2012 08:43

no dinosauři vymřeli, protože se nedovedli přizpůsobit. nokia pořád diktovala, co mají zákazníci chtít , pak přišel apple a trh se změnil. samsung se přizpůsobil velmi rychle, snaží se zte a huawei. apple chybí větší výběr modelů a ztrácí dech. nokia pořád diktuje prostřednictví elopa, co mají lidi chtít (wp7) a vymírá. motorola už je skoro fosílie a sony je jen pokus o naklonování vymřelého druhu. to je můj názor......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mata89  |  08. 05. 2012 09:26

Souhlasim s vami. Apple vyrabi pouze 1 model, ktery patri do nejvyssi cenove skupiny, treba jako galaxy s2. Na trhu jsou vsak i lide, jsou to studenti, duchodci, lide kteri nechteji dat 13tis za telefon, protoze ho nevyuziji, chteji jen volat nebo psat smsky. Tito lide kupuji low-endy, na jejich bezne potreby jim staci. Osobne jsem 2 kousky koupil prarodicum. Potom je ale predem jasne, ze jednou skupinou neprekonate firmu, ktera ma produkty pro cely trh. Apple je vynikajici firma, co se tyce realne ceny firmy, ale vsechny zisky jsou postaveny na 5ti produktech, staci 1 vydani iphone a ipadu, ktery se nechytnou a razem snizuje svoji cenu. Coz u samsungu neni, nepovede se novy galaxy, ale porad je tady x modelu, kteri zisk udrzi, resp. propad nebude tak veliky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Turner  |  08. 05. 2012 10:59

Druhá strana je, že to omezené portfolio výrobků je to, co generuje až tak neuvěřitelný zisk, kdy si nás tu snad Apple brzo kupí všetky. Sám pracuji ve výrobě a řeknu vám, bouchat na jedné lince, jeden jediný typ, bez jakékoli variability to je dojná kráva. Kór když se prodává za tak přemrštěnou cenu jako iPhone. Půlka světa to nosí v kapse a vám se stačí zaměřit na jedinou výrobní linku, jeden vývojový směr, jedny inovace, jedny problémy, neuvěritelné. To je lepší než postavit továrnu nad ložiskem ropy.
Souhlasím s váma že Apple stojí na pár sloupech,kdy jeden vyjde z módy a není se dál o co opírat. Když iPhone omrzí tak tyhle grafy poletí dolu tempem neskutečným. To pozice Samsungu je o mnoho jistější, on má těch modelů desítky a vlastně nestojí jenom v mobilním trhu, je všude, televize, spotřebiče, není snad nic elektrického kde by nebyl Samsung. A co víc, je i dodavatelem svým konkurentům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr.Wrepper12  |  08. 05. 2012 09:49

Tak nové Nokie nejsou vůbec špatné, tak jako WP 7, ale hlavní problém vidím v ceně (např. 808 bude stát zhruba 13 000+ Kč a to je za telefon se Symbianem docela hodně...) To je podle mě hlavní zabiják Nokie, protože např. zpracování či zvukový výstup je perfektní..
PS: Nokia Lumia 800 se dnes dá pořídit za 6 700,- Kč (dovoz)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 05. 2012 10:20

No nějak se vývoj zcela nového revolučního fotoaparátu zaplatit musí. To je jako s léky, firma udělá nákladný výzkum a vývoj a výsledkem je produkt, jehož výrobní cena je nízká, ale právě vysoké fixní (vývojové) náklady toto zboží neuměřené prodraží. Pak přijde jiný výrobce, recepturu obšlehne a zboží prodává za pakatel, protože nemá vysoké fixní náklady.
Navíc Nokie taky nesmí jít politikou konkurecne mezi jejími vlastními výrobky, nemůže 808ku nabízet levněji než Lumie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jackob32  |  08. 05. 2012 12:06

Sony vymírá
1.protože už je světoznámé že updaty mají oooobrovskéé spoždění
2. protože se o něm nemluví, to je z toho důvodu že vytváří mobily jen s průměrnou výbavou
3. protože koupila ericsson a jméno ač se to nezdá dělá divy, když laik příjde do obchodu a uvidí ten sony telefonradši se podívá na starou nokii o terý slyšel tolik špatnýho, to se mu z části potvrdí a prodavač mu to vymluví, nakonec odejde se většinou se samsungem, pokud má víc peněz koupí si apple

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 05. 2012 08:42

zatiaľ tu nokiu všetci pochovávajú a ono to skutočne vyzerá tak, že nasleduje príklad motoroly. nokia jednoducho zaspala dobu. a nemala tak jednoznačne povedať, že pochováva symbian, to jej nepomomohlo. tiež odpísanie meega. a teraz vraj pracuje na novom os. takže chaos na pokračovanie. alebo že by chystala nejakú rezervu pre prípad, že by wp bol totálny umyl? tie pomerne slabé predaje wp na ten omyl poukazujú. nokia chystá lumiu 610, ale kto si ju s tak malou pamäťou kúpi, navyše ak sa nedá použiť pamäťová karta? keby že teraz potrebujem meniť mobil, tak zo súčasnej ponuky nokie si niet čo vybrať. u samsungu a sony je ponuka podstatne širšia a dá sa vybrať mobil rôznej cenovej kategória a výbavy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobile  |  08. 05. 2012 08:41

me prekvapil temer srovnatelny podil nokie a BB ve smartfonech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FrantaL  |  08. 05. 2012 08:27

Nokia už nemá co nabídnout, s W7 to nevyhrála a s cenou nove N808 nevyhraje. Odpočívej v pokoji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonymousCZ  |  08. 05. 2012 08:18

Tady je pekne vide, ze Nokča začala klesat v 2008. Pořád to budete dávat na vinu Elopovi, který nastoupil někdy ke KONCI ROKU 2010?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza20  |  08. 05. 2012 08:27

Elop za to nemůže, spíš ho obdivuju, že do toho vůbec šel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
king23  |  08. 05. 2012 08:32

Elop za to samozřejmě může. Rok 2008, kdy zaznamenala Nokia pokles je rokem, kdy se začly rozvíjet telefony s dotykovým displayem (viz vzestup Applu), na toto Nokia zareagovala pozdě a než přetransformovala Symbian z příšerného (N97) na velmi konkurenceschopný (Nokia Belle), tak přišel Elop a celou tuto pozitivní změnu zařízl. Stejně ajko Meego.
Takže suma sumárum, Elop nemůže za pokles v roce 2008, ale může za to v jakých sra*kách se teď Nokia válí. Nebýt jeho, tak je dnes ta křivka opět stoupající.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Attog  |  08. 05. 2012 09:18

Symbian nebyl a neni a nebude konkurenceschopný, je to OS zastaraly konceptem stejne jako Palm OS nebo WinMobile. Elopovi nezbylo nez hrat vabank, ale bohuzel MS prilis s vyojem nespecha a je momentalne 2 roky pozadu za konkurenci. Apollo uz tu melo davno byt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
king23  |  08. 05. 2012 10:27

Nesmysl, Belle je pěkný odladěný systém, který by měl mnohem větší úspěchy mít takovou reklamu jako nové Lumie, to samé Meego.
WP není pozadu, WP je prostě systém, který se nelíbí. Nedokážu si představit jak by se musel moc změnit, aby ho lidi chtěli. Uzavřený, na oko nehezký systém, nepodporující paměťové karty atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nokia  |  08. 05. 2012 10:38

Mých posledních 5 telefonů byly Nokie. Před nástupem dotykových telefonů jsem byl spokojen. Aktuálně mám N8 s Belle - a je to moje poslední Nokia.
Příšerné chyby, nespolehlivé základní aplikace (made by Nokia !!!), mizerné dotykové ovládání, klávesnice, zoufale pomalá odezva.
Příklad: Battery monitor v3 (od Nokie!) mi hlásí 80% baterie. HA! ono je totiž potřeba na widget kliknout - a rázem je tam 5%!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 05. 2012 12:19

mam N500 a nic z toho som nezaznamenal.
display citlivy, klavesnica je o zvyku (3,2" samozrejme nie je nic extra), aplikacie mi este nikdy (!!!) nepadli.
battery monitor je dobry na co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Salem199  |  08. 05. 2012 12:19

V tom s vámi nemůžu souhlasit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
energizer01  |  08. 05. 2012 21:31

jojo, kdyby se nevykašlali na nedotykové smartphony, možná by všechno bylo jinak. V nedotykovkách je Symbian úžasný a v současnosti takřka bez konkurence. Bohužel na něj kvůli tomu Ezopovi kašlou a proto to vypadá tak, jak to vypadá. Belle je hodně dobrá, ale já mám stejně radši S60 3rd! Kéž by udělali nástupce E52, určitě by měl úspěch. Dotykovek je všude až až.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarka  |  09. 05. 2012 10:42

Vážení, mám v současné době 4 "Smart Phones" (N958GB, Dell Streak 5, Sams Omnia7, Sams Galaxy S2). Takže mám možnost srovnávat 3 Operační Systémy! Jako nejjistější, pro ukládání všech Upozornění a Úkolů používám a považuji N958GB. Měl jsem ještě N97, leč ten jsem musel vyreklamovat a vyměnit za Sams Gal S2, ale nepovažuji N97 s OS Symbian za nepovedený SP, jak tehdy začal rozšiřovat Vyhozený šéf Nokie - a chytili se toho "Papoušci" co to po něm rozšiřovali ! Ano, N97 měla ještě Rezistivní display, ale měla QWERTY klávesnici. OS Symbian stále považuji za Velmi přátelský OS! Škoda,že nešel dopracovat na Kapacitní displaye.
Samozřejmě dnes používám Aplikace z "Android Marketu" a WIN Market Place. Fa Google je mi velmi sympatická, co Vše dělá i pro uživatele OS Androidu !!!
Naprosto zde odmítám Komentáře Zakomplexovaných-Postpubertálních a Nevychovaných, Nevzdělaných jedinců - Tato Individua Znehodnocují Komentáře na Mobilmanii !!!
Mám zato, že Tito Jedinci jen souvisí a dokumentují Naprostou Devastaci "České společnosti" - Naprostou Nefunkčnost českého státu - jako Mocensko-správní Instituce. ŠKODA pro současnost a budoucnost ČR.
Zdravím Slušné Přispívatele do Věcných diskusí k Mobilním telefonům a Tabletům na Mobilmanii ! ! !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Attog  |  08. 05. 2012 11:57

V cem proboha? Ma podporu vyvojaru? Ma cloudove sluzby vcetne komplexni synchronizace ala iCloud? Ma propracovane UI jako WP nebo iOS? Mam moznosti kustomizace ala Android?
Nema, a par radoby-geeku ze zdejsi diskuze na tom nic nezmeni ikdyby se uminuskovali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PD  |  08. 05. 2012 20:06

Má vynikající vývojový prostředí QT, ale Elop to nijak nepropaguje. Něco jako iCloud už měla Nokie dávno. Jednalo se o služby pod hlavičkou OVI. Po nástupu Elopa se začala jedna služba po druhý vypínat. Zbejvá cloud Sugar Sync, kterej neni od Nokie a tak ho Elop nemůže vypnout. UI je mnohem lepší než má IOS. Ještě jsem neslyšel o kalendáři naploše iPhonu. Bez něj je ten telefon na úrovni strojů z roku 2002.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
energizer01  |  08. 05. 2012 21:47

k čemu cloud? Furt tu úžasnost cloud služeb nechápu. Jediný "cloud", který uznávám je můj vlastní počítač, na který se v případě potřeby ze Symbian telefonu mohu vzdáleně připojit, nemusím nic nikam nahrávat, nemusím nic platit a strachovat se, že až se některý z velkých bratrů naštve, nebudu mít nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jackob32  |  08. 05. 2012 12:00

WP neni špatný je jenom dneska pro užvatele tak jednoduchý, až složitý, až to bolí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilman  |  08. 05. 2012 10:04

A nepřijde ti že ten pokles je na konci grafu čili za to poslední období trochu strmější než na začátku? Btw. pokud se nepletu měl Nokii i přes pokles stabilizovat a tedy pokles zastavit nebo zmírnit, ale mě se dle grafu zdá že to jde naopak strměji dolu... takže já osobně vidím strategii jít do Windows Phone jako špatnou. Souhlasit nemusíš, jsem jen uživatel který si vždy kupoval Symbianové Nokie a WP Nokii si nekoupím žádnou, čili se natom v naprosté zanedbatelné míře taky podílím, moje peníze dostal Samsung (za Galaxy Ace) a Sony Ericssson (za lowend Xperia Mini Pro).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
highway  |  08. 05. 2012 13:39

Ano Nokia, uz v roku 2008 nebyla tou Nokii co v roce 2000, ale i v loni pred nastupem Elopa byla v cernych cislech. Za rok poslat ziskovou firmu do dost velkeho propadu je velke umeni, ze se pise o jendom z nejvetsich znehodnoceni firmy za rok.
Duvody? Nabidnete zakaznikum nejlepsi mobil a pred koupi jim reknete: Je to sice dobry, ale pro nas je slepa ulicka, nepocitame s tim. Jde o N9, co je mobil srovnatelny, ne-li lepsi nez iPhone. Zakaznik nebude cekat na nejakou chimeru, ktera se objevi mozna za pul roku, mozna za rok. Zajimave je, ze prodeje N9 jsou vyssi (o marzi nemluve) nez Lumii i kdyz N9 se neprodava na vsech trzich.
Kazdy mobil ma sve mouchy, ale ne vsichni musi mit Android, mnoha lidem staci jednodussi Symbian. Takova N8 je mene technicky zdatneho uzivatele prijemnejsi nez smartmobil, co ma byt maly pocitac. Ale kdyz Elop chce prodavat pouze telefony s Windows Phone, tak je to spis nez vedeni firmy Nokia mise "jak co nejlevneji koupit vyrobce hardwaru pro mobily". Je to skoda, uz jenom kvuli tomu, ze je to posledni evropsky vyrobce mobilu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor