První čtvrtletí letošního roku přineslo chytrým hodinkám pokles tržního podílu u mobilních gigantů Samsung a Apple. Apple si sice i přes mírný pokles podle agentury Counterpoint stále drží první místo (meziroční pokles tržního podílu o 9 procent), na druhé pozici však výrazně posiluje Huawei, které meziročně eviduje 53% nárůst v tržním podílu. Dobře se dařilo i Xiaomi, které si s 10% tržním podílem posunulo na třetí místo před Samsung. Ten se o čtvrté místo dělí s další čínskou značkou imoo.

Samsung se v 1. čtvrtletí v segmentu hodinek propadl až na čtvrté místo. K návratu zpět mu mají pomoci připravované hodinky Galaxy Watch8
Celý trh s hodinkami z globálního pohledu poklesl o dvě procenta, a to zejména díky nižšímu zájmu v Indii, Severní Americe a Evropě. Nebývalý nárůst hlásí naopak segment chytrých hodinek v Číně (+37 %). Counterpoint vyzdvihuje i to, že se mění uživatelské preference, kdy uživatelé začínají preferovat dražší hodinky s více funkcemi, pokud jim značky zajistí přesnost měřených dat, spolehlivost a kompatibilitu s ekosystémem dalších produktů. Kategorie s cenou pod 2 500 Kč zaznamenala pokles dodávek o 17 %, zatímco dodávky hodinek v cenové relaci zhruba 2 500 až 5 000 Kč vzrostly o pětinu.

Hodinkám se v 1. čtvrtletí nejvíce dařilo v Číně, nejmenší zájem byl v Severní Americe
Analytici očekávají, že se trh s chytrými hodinkami v letošním roce trochu vzpamatuje. Konkrétně by měl za celý rok 2025 růst o zhruba tři procenta. Hlavní hybnou silou u hodinek by měl být nástup umělé inteligence a také vybrané modely, které budou certifikovány jako zdravotní zařízení, a rozšíří tak stávající využití hodinek, které bylo především zaměřeno na fitness a životní styl.