Samsung spustil pilotní program, v rámci něhož budou mít uživatelé možnost provádět sami základní servisní úkony. Samsung v rámci lepší „udržitelnosti“ zájemcům o program Self-Repair nabídne vše potřebné, od náhradních součástek, přes servisní nástroje až po detailní servisní manuály a příručky, v nichž budou servisní postupy popsány krok za krokem. Jako první bude služba dostupná v USA, odkud by se mohla rozšířit i do dalších zemí světa.
V rámci pilotního programu, který odstartuje v průběhu letošního léta, bude služba Self-Repair podporovat tablet Galaxy Tab S7+ a smartphony řady Galaxy S20 a Galaxy S21. Mezi základní servisní operace, které si uděláte sami doma, bude patřit výměna displeje, zadního skla a nabíjecího portu, což by mělo pokrýt drtivou většinu běžně prováděných servisních úkonů. Staré součástky navíc půjde bezplatně vrátit výrobci k recyklaci. Samsung do budoucna počítá s rozšířením počtu podporovaných telefonů i s větším množstvím detailně popsaných servisních úkonů.
V USA bude Samsung spolupracovat se známým opravárenským gigantem iFixit, podle všeho však nebude možná výměna pouze samostatné baterie. A to zejména proto, že Samsung baterie do telefonů nešroubuje (ani nejdou vytáhnout plastovými pásky), ale rovnou lepí. A bez izopropylalkoholu je z těla nevytáhnete. Na druhou stranu, při výměně displeje se automaticky počítá i s výměnou akumulátoru. Displej je součástí středového dílu telefonu, v němž bude přilepená i nová baterie.
Na americkém trhu se však nejedná o žádnou novinku. Samsung pouze dohání Apple, který obdobnou službu oznámil již v listopadu loňského roku.
Představení Samsungu Galaxy S21 Ultra:
Zdroj Samsung News