„Šedý virtuál“ TMT útočí na O2

Telefónica O2 se rozhodla zakročit proti dlouho tolerovanému obchodnímu partnerovi, šedému operátorovi, firmě TMT. Té se to pochopitelně nelíbí...

Česká republika není zemí virtuálním operátorům zaslíbenou, přestože jinde ve světě jsou docela běžní. Důvod je prostý, pokud by virtuální operátor existoval, přišel by jeho hostitel s vysokou pravděpodobností o část svých nemalých příjmů, a o to u nás nemá nikdo zájem. Ostatně proč taky, trh je rozdělen, zcela nasycen a při stanovení cen na tu správnou úroveň se zisky jen hrnou. Tedy abych byl zcela přesný, hrnou se do zahraničí k matkám našich tradičních operátorů.

Ale vynalézavost Čechů je pověstná, a tak u nás působí hned několik společností, které přináší obyčejným zákazníkům z řad jednotlivců ceny, na které by jinak nedosáhli. Tyto společnosti se jednoduše chovají jako velcí firemní zákazníci s tisícovkami telefonních čísel a mohou tak s operátory vyjednat mnohem nižší cenu služeb – jsou to prostě takoví malí šedí virtuálové. Tradičním operátorům se to ovšem vůbec nelíbí a takové zákazníky tolerují často jen se skřípěním zubů.

scr2010-04-16 00_13_12.png

Nyní se zdá, že tradiční operátoři přitvrzují, tedy alespoň co se týče O2. Kyslíkový operátor se rozhodl přidusit rovnou svého největšího „šedého virtuála“ – společnost TMT. Jako akciová společnost působí na českém trhu od roku 2004, přičemž (jak o sobě sama říká) působí v oboru skupinových a komunitních mobilních komunikací pro uzavřené skupiny zákazníků a zaměstnává přes sto lidí. A teď si také u ČTÚ stěžuje na jednání svého hostitele. Jak vyplývá z tiskové zprávy, společnost TMT se obrátila na Český telekomunikační úřad, aby se domohla ochrany před protiprávním jednáním Telefónicy O2. To dle TMT spočívá v jednostranném ukončení poskytování služeb a násilném převádění zákaznických kmenů od TMT.

Dle tiskové zprávy je činnost TMT založena na správě a obsluze korporátních zákazníků, kterým zajišťuje mimo jiné technickou podporu, vyúčtování i prodejní služby, včetně systémů zabezpečení a risk managementu. Spor se rozhořel poté, kdy se dle vyjádření TMT Telefónika O2 rozhodla prosadit jednostranné zhoršení podmínek v neprospěch TMT, konkrétně značné snížení odměny za poskytovanou službu bez toho, aby byly adekvátně upraveny rozsah či parametry služeb. TMT na tuto jednostrannou změnu podmínek nepřistoupila.

„Telefónica O2 následně, bez ohledu na smlouvy, zákony a obchodní etiku, přestala pod smyšlenou záminkou poskytovat služby k telefonním číslům zákazníků, kteří měli uzavřeny smlouvy s TMT. Zároveň začala Telefónica O2 tyto koncové účastníky oslovovat a vybízet k uzavírání nových smluv přímo s Telefónikou O2 pod hrozbou odpojení jejich telefonního čísla“, komentuje situaci Jiří Wohlmann, předseda představenstva TMT Czech.

Krom stížnosti na ČTÚ se společnost TMT rozhodla oslovit i právníky, aby ji před postupem O2 ochránili.

Diskuze (43) Další článek: Soutěžte o ochranné folie se vzorem ZAGGSkin

Témata článku: , , Obyčejný zákazník, TMT, Vynalézavost, Telefónika, Šedý, Vir