Na tvůj dotaz lze odpovědět takto:
Jak budou postupovat nemůže nikdo říci, ale jak by postupovat měli, to přesně stanovuje zákon.
Konkrétně jde o Zákon č. 634/1992 Sb., a nás bude zajímat konkrétně § 19
(1) S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba,13) je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, popřípadě i v sídle nebo místě podnikání.
(2) V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace.
(3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
A copak to v praxi znamená? No pokud je reklamace oprávněná a do 30dnů nebude vyřízena - tzn. nedojde k opravě a opravená věc (za předpokladu Tvé součinnosti) ti nebude předána, máš stejné práva jako při neopravitelné vadě - to je zejména vrácení peněz či výměna, dle tvé volby. Neměj obavy, prodejci i servisy tohle znají, jen ti tyhle Tvá práva (pro ně zcela logicky) neřeknou. A domoci se svých práv je velmi jednoduché, v drtivé většině stačí jedna fundovaná upomínka - tím mám na mysli shrnout skutečnost, odkázat se na příslušné zákony, tj. zákon na ochranu spotřebitele a občanský zákoník, vyzvat je ke smíru a naznačit možný postup.
A věř mi, že tady nevařím z vody, přesně vím, o čem zde píši, je to můj obor.