Applu se start do roku 2021 vysloveně povedl. Podle zprávy analytické společnosti Counterpoint Research obsadily mobily s logem nakousnutého jablka v žebříčku nejprodávanějších telefonů šest z deseti příček. Svou dominanci potvrdily i obsazením prvních čtyř míst.
Žebříček odráží celosvětové prodeje mobilních telefonů v lednu tohoto roku. Na prvním místě se s šesti procenty umístil iPhone 12, následovaný iPhonem 12 Pro Max, iPhonem 12 a iPhonem 11. Až na páté a šesté příčce se krčí telefony jiného výrobce – konkrétně low-endové modely Redmi 9A a Redmi 9.
Když se daří, tak se daří
První tři nejprodávanější modely tvořily v součtu 71 % prodejů Applu. Ukazuje se tak, že zájem o aktuální modely neklesal ani bezmála čtvrt roku po jejich představení. Je pravděpodobné, že jistou roli zde hrálo pozdější uvedení na trh, kvůli kterému se část poptávky přelila do ledna.

10 nejprodávanějších smartphonů v lednu 2021 | Zdroj: Counterpoint Research
Téměř třetina iPhonů 12. řady se prodala ve Spojených státech amerických. Důvodem byla silná propagace ze strany operátorů a poptávka po 5G. iPhone 12 Pro Max byl nejprodávanějším modelem v USA, protože zákazníci zde upřednostňovali vyšší verzi. Dobře si vedly i staré modely iPhone SE 2020 a iPhone 11.
V horní desítce naopak chybí iPhone 12 mini, nabízející podobné specifikace jako iPhone 12 v menším těle a za nižší cenu. V tomto případě nezbývá než konstatovat, že menší displej a baterie očividně nedokázaly přesvědčit potenciální zájemce ke koupi.
Nejen Apple
Páté a šesté místo získaly v lednu telefony Redmi 9A a Redmi 9, které tak vygenerovaly čtvrtinu celkových tržeb čínské společnosti Xiaomi. Po těchto modelech sahají především zákazníci, pro které je hlavní prioritou nízká cena – ostatně i na našem trhu se cenovky těchto mobilů pohybují kolem tří tisíc korun.
Do desítky nejprodávanějších se probojovaly ještě dva telefony od Samsungu – konkrétně Galaxy A21 a A31. Zařízení střední třídy těží především z kombinace prémiového designu, solidních hardwarových specifikací a masivní propagace.
S postupným rozšiřováním mobilních sítí páté generace logicky roste i zájem zákazníků o telefony s jejich podporou. Prodejci proto uvádějí mobily s 5G i na trzích, kde se spuštění teprve chystá – cílí tak na zákazníky, jež telefony mění v dlouhé periodě a ocení tak jejich připravenost na nové technologie.