Jsou skládací telefony dalším vývojovým stupněm, pouhým mezičlánkem, nebo úplně slepou větví? Na tuto otázku odpoví až budoucnost. Aktuálně zájem o tento typ zařízení roste, což potvrzuje i prognóza analytické společnosti Counterpoint Technology Market Research. Foto:  counterpointresearch.com .

Jsou skládací telefony dalším vývojovým stupněm, pouhým mezičlánkem, nebo úplně slepou větví? Na tuto otázku odpoví až budoucnost. Aktuálně zájem o tento typ zařízení roste, což potvrzuje i prognóza analytické společnosti Counterpoint Technology Market Research. | Foto: counterpointresearch.com.

Z dosavadních dat je zřejmé, že segment skládacích smartphonů nabírá na obrátkách. Postupně se přidávají další a další výrobci, kteří připravují představení alespoň jednoho smartphonu s nějakým způsobem ohebnou konstrukcí.

Z dosavadních dat je zřejmé, že segment skládacích smartphonů nabírá na obrátkách. Postupně se přidávají další a další výrobci, kteří připravují představení alespoň jednoho smartphonu s nějakým způsobem ohebnou konstrukcí.

Podle předpovědi zůstane podíl skládacích smartphonů v dohledné budoucnosti v nízkých jednociferných číslech. Do jisté míry je to dané tím, že mnozí výrobci teprve hledají ideální design, provedení a materiály, jež odolají náročnému mechanickému namáhání.

Podle předpovědi zůstane podíl skládacích smartphonů v dohledné budoucnosti v nízkých jednociferných číslech. Do jisté míry je to dané tím, že mnozí výrobci teprve hledají ideální design, provedení a materiály, jež odolají náročnému mechanickému namáhání.

V loňském roce se po celém světě prodaly zhruba 1,3 miliardy chytrých telefonů, přičemž skládací modely si z pomyslného koláče urvaly jen nepatrný zlomek procenta. Ani výhled do blízké budoucnosti není vysloveně optimistický – v roce 2022 by „skládačky“ mohly dosáhnout 1,2% podílu.

V loňském roce se po celém světě prodaly zhruba 1,3 miliardy chytrých telefonů, přičemž skládací modely si z pomyslného koláče urvaly jen nepatrný zlomek procenta. Ani výhled do blízké budoucnosti není vysloveně optimistický – v roce 2022 by „skládačky“ mohly dosáhnout 1,2% podílu.

Jednoznačně nejsilnějším hráčem v tomto segmentu je Samsung – více než 80 % prodaných skládacích smartphonů neslo logo tohoto jihokorejského výrobce. Zákazníkům nabídl nejširší nabídku, obsahující několik modelů v různých verzích, včetně vlajkové lodě druhé generace.

Jednoznačně nejsilnějším hráčem v tomto segmentu je Samsung – více než 80 % prodaných skládacích smartphonů neslo logo tohoto jihokorejského výrobce. Zákazníkům nabídl nejširší nabídku, obsahující několik modelů v různých verzích, včetně vlajkové lodě druhé generace.

Letos však matadora čeká doslova plejáda vyzyvatelů. Huawei hodlá bojovat s telefonem Mate X2, Xiaomi se vytasilo s modelem Mi Mix Fold a svá želízka v ohni budou mít také další čínské značky, jako je Vivo, OPPO a TCL.

Letos však matadora čeká doslova plejáda vyzyvatelů. Huawei hodlá bojovat s telefonem Mate X2, Xiaomi se vytasilo s modelem Mi Mix Fold a svá želízka v ohni budou mít také další čínské značky, jako je Vivo, OPPO a TCL.

Při pohledu na graf dosavadního a předpokládaného vývoje je zjevný rostoucí trend. Ten ale do značné míry ovlivňuje fakt, že začínáme na malých číslech. Zatímco v roce 2019 se prodalo jen půl milionu skládacích telefonů, v loňském roce to byl zhruba pětinásobek. Analytici očekávají, že letos atakují prodeje ohebných smartphonů hranici 7,5 milionů a v roce 2022 dosáhnou až 18,3 milionů.

Při pohledu na graf dosavadního a předpokládaného vývoje je zjevný rostoucí trend. Ten ale do značné míry ovlivňuje fakt, že začínáme na malých číslech. Zatímco v roce 2019 se prodalo jen půl milionu skládacích telefonů, v loňském roce to byl zhruba pětinásobek. Analytici očekávají, že letos atakují prodeje ohebných smartphonů hranici 7,5 milionů a v roce 2022 dosáhnou až 18,3 milionů.

K úspěšnému nástupu skládacích telefonů však bude nutné, aby jejich cena klesla (u vlajkových lodí na částky kolem 21 500 až 32 000 Kč). Dalším nezbytným předpokladem úspěchu je rozšíření konkurence. Velmi důležitou roli pak může hrát Apple, který lze považovat za udavatele trendů. Dle dosavadních spekulací bychom se skládacího iPhonu mohli dočkat na přelomu let 2022 a 2023.

K úspěšnému nástupu skládacích telefonů však bude nutné, aby jejich cena klesla (u vlajkových lodí na částky kolem 21 500 až 32 000 Kč). Dalším nezbytným předpokladem úspěchu je rozšíření konkurence. Velmi důležitou roli pak může hrát Apple, který lze považovat za udavatele trendů. Dle dosavadních spekulací bychom se skládacího iPhonu mohli dočkat na přelomu let 2022 a 2023.

Poměrně velkou roli může hrát i Google. Tentokrát však nikoli tím, že by připravil vlastní „skládačku“, ale optimalizací operačního systému pro tento typ zařízení. V této oblasti nyní hrozí velká fragmentace a zastřešení oficiálním vydavatelem softwarové platformy by mohlo pomoci v dalším rozvoji.

Poměrně velkou roli může hrát i Google. Tentokrát však nikoli tím, že by připravil vlastní „skládačku“, ale optimalizací operačního systému pro tento typ zařízení. V této oblasti nyní hrozí velká fragmentace a zastřešení oficiálním vydavatelem softwarové platformy by mohlo pomoci v dalším rozvoji.

Z dosavadních dat je zřejmé, že segment skládacích smartphonů nabírá na obrátkách. Postupně se přidávají další a další výrobci, kteří připravují představení alespoň jednoho smartphonu s nějakým způsobem ohebnou konstrukcí.
Podle předpovědi zůstane podíl skládacích smartphonů v dohledné budoucnosti v nízkých jednociferných číslech. Do jisté míry je to dané tím, že mnozí výrobci teprve hledají ideální design, provedení a materiály, jež odolají náročnému mechanickému namáhání.
V loňském roce se po celém světě prodaly zhruba 1,3 miliardy chytrých telefonů, přičemž skládací modely si z pomyslného koláče urvaly jen nepatrný zlomek procenta. Ani výhled do blízké budoucnosti není vysloveně optimistický – v roce 2022 by „skládačky“ mohly dosáhnout 1,2% podílu.
Jednoznačně nejsilnějším hráčem v tomto segmentu je Samsung – více než 80 % prodaných skládacích smartphonů neslo logo tohoto jihokorejského výrobce. Zákazníkům nabídl nejširší nabídku, obsahující několik modelů v různých verzích, včetně vlajkové lodě druhé generace.
9
Fotogalerie

Skládací telefony nabírají obrátky. Boom pohání konkurence i pomalu klesající ceny

Jsou skládací telefony dalším vývojovým stupněm, pouhým mezičlánkem, nebo slepou větví? Na tuto otázku odpoví až budoucnost. Aktuálně zájem o tento typ zařízení roste, což potvrzuje i prognóza od Counterpoint.

Z dat je zřejmé, že segment skládacích smartphonů nabírá na obrátkách. Postupně se přidávají další výrobci, kteří připravují představení alespoň jednoho smartphonu s ohebnou konstrukcí.

Samsung hraje první ligu

Podle předpovědi zůstane podíl skládacích smartphonů v dohledné budoucnosti v nízkých jednociferných číslech. Do jisté míry je to dané tím, že výrobci teprve hledají ideální design, provedení a materiály, jež odolají mechanickému namáhání.

V loňském roce se po celém světě prodaly zhruba 1,3 miliardy chytrých telefonů, přičemž skládací modely si z pomyslného koláče urvaly jen nepatrný zlomek procenta. Ani výhled do blízké budoucnosti není vysloveně optimistický – v roce 2022 by „skládačky“ mohly dosáhnout 1,2% podílu.

Jednoznačně nejsilnějším hráčem v tomto segmentu je Samsung – vyrobil více než 80 % prodaných skládacích smartphonů. Má nejširší nabídku, několik modelů s různými způsoby ohýbání. Letos však matadora čeká doslova plejáda vyzyvatelů. Xiaomi se vytasilo s modelem Mi Mix Fold, ale to Samsung mrzet nebude, protože pro něj dodá displeje. Svá želízka v ohni budou mít také Vivo, OPPO, TCL a další. Nádhernou ohýbačku má také Huawei, ale tyhle smartphony stále dusí americké sankce.

Za rok již 18 milionů prodaných „skládaček“

Při pohledu na graf dosavadního a předpokládaného vývoje je zjevný rostoucí trend. Ten ale do značné míry ovlivňuje fakt, že začínáme na malých číslech. Taková křivka je typická pro řadu nových technologií. Zatímco v roce 2019 se prodalo jen půl milionu skládacích telefonů, v loňském roce to byl zhruba pětinásobek. Analytici očekávají, že letos atakují prodeje ohebných smartphonů hranici 7,5 milionů a v roce 2022 dosáhnou až 18,3 milionů.

Klepněte pro větší obrázek 
Prognóza prodejů skládacích telefonů

K úspěšnému nástupu skládacích telefonů však bude nutné, aby jejich cena klesla (u vlajkových lodí na částky kolem 21 500 až 32 000 Kč). Dnes je nejlevnější Moto Razr za 20 500 Kč, ale zrovna tento model nelze označit za hit třídy. Dalším nezbytným předpokladem je rozšíření konkurence. Velmi důležitou roli může hrát Apple, který lze považovat za udavatele trendů. Dle dosavadních spekulací bychom se skládacího iPhonu mohli dočkat na přelomu let 2022 a 2023.

Významnou roli může hrát i Google. Tentokrát však nikoli tím, že by připravil vlastní „skládačku“, ale optimalizací Androidu. V této oblasti nyní hrozí velká fragmentace a zastřešení oficiálním vydavatelem softwarové platformy by mohlo pomoci v dalším rozvoji.

Určitě si přečtěte

Články odjinud