Skončí BlackBerry jako Nokia? Ve hře je prodej mobilní divize

Pokud se nepodaří dostat výrobu smartphonů BlackBerry do zisku, může kanadská společnost tuto část svého podnikání odprodat jinému subjektu. Naznačil to v rozhovoru pro agenturu Reuters generální ředitel John Chen. „Pokud nedokážu vydělávat peníze na mobilních telefonech, tak na tomto trhu nebudu působit,“ uvedl. BlackBerry by se tak vydalo podobnou cestou jako Nokia, která kompletní výrobní divizi mobilních zařízení odprodala americkému Microsoftu a sama zůstala technologickou firmou se zaměřením na infrastrukturu a software.

Také BlackBerry má ve svém portfoliu jedinečná softwarová řešení podepřená vlastnictvím mnoha patentů. Cílem podniku je proto zaměřit pozornost zejména na firemní a vládní klienty a na divizi služeb. Podíl BlackBerry na světovém trhu se smartphony na konci loňského roku spadl pod dvě procenta, přitom v roce 2009 dosahoval zhruba 20 procent. Firma během uplynulých tří let v rámci úsporných opatření propustila zhruba 9 500 zaměstnanců, tedy více než polovinu své celkové pracovní síly.


Aktualizováno: Společnost BlackBerry předchozí vyjádření uvedená v článku agentury Reuters vyvrací. Prý byla vytržena z kontextu a firma rozhodně nehodlá byznys s mobilními telefony opustit. Více v našem článku.

Diskuze (35) Další článek: Vodafone láká na 300 smartphonů „za bezkonkurenční cenu“

Témata článku: Blackberry, Nokia, , , Předchozí vyjádření, MOBI, Div, Mobilní divize, Black, Divize, Mobil, Jak, Prodej, Pro +