Skutečně potřebujete nový mobil?

Diskuze čtenářů k článku

MacGyver  |  09. 12. 2001 13:51

Radost ze zivota? Plne souhlasim, ze by si mel clovek umet svuj zivot zprijemnit. Ale novym mobilem? Pro me je mobil spise zivotni obtiz. Prave proto, ze taky patrim k mobilnim fandum. Postupne jsem vyzkousel uz docela dost telefonu a nakonec jsem (unor tohoto roku) prozatim dovrsil svou mobilni pout Nokii 6210. Samotneho me to dost prekvapuje, jelikoz jsem zatim nikdy nevydrzel u telefonu dele nez pul roku. Bylo to dano hlavne tim, ze v te dobe nebyly penize, abych si hned na zacatku koupil mobil svych snu. A cim se lepsila ma financni dispozice, tim jsem stoupal po svem "zebricku". Ted uz zase koukam po necem novem a posledni dva mesice my koluje hlavou stejna otazka jako ve clanku. Potrebuju novy mobil, kdyz mi muj stavajici plne dostacuje? Jedine, co bych 6210 vytknul je absence chrnologicky serazenych zapisku z kalendare (coz jeji predchudyne mely). Samozrejme, ze oproti dnesnim novinkam telefonu chybi GPRS, Blootooth, hl. handsfree, atd. Ale at se budu snazit jak chci, vic nez za 7 tisic ho uz dneska neprodam a telefony, ktere by prichazely do jako jeho nastupci stoji min. 12 tisic. A navic mi na nich vzdy neco vadi (flip a maly display u T39, odporne uriznuta zadni cast u R520, divnej design u 6310...) No a tak mi nezbyva nez se spokojit s tim co mam a pockat, jestli treba neco nedonese Jezisek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
John  |  07. 12. 2001 10:22

Samožejmě, že potřebuju nový mobil. Necelé 3 dny bez volani u T10s už mě pekně stvě. A taky anténa - už přilepená

Chtelo by to pridat upominky a par blbosti co je v novych MT, ale

jinak jsem s nim spokojen. Hlavne ze je odolny ((((-:

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kopista  |  07. 12. 2001 08:12

Opravdu jsem neco tak pekne napsaneho uz dlouho necetl, nejen na vasem serveru. Jen tak dal a houst!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  07. 12. 2001 09:59

Děkujem za povzbuzení! Budeme se snažit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M. Hess  |  06. 12. 2001 23:22

Je treba udelat si jednou za cas radost, ale proc pro Boha mobilem. Ja jsem si vcera koupil digitalni zrcadlovku, cenove srovnatelnou s Hi-tech mobilem a radost z ni mi vydrzi aspon rok. Asi tak dlouho budu studovat 208 strankovej manual a tech veci, co se s tim da delat. Fakt supr. To hrat si s nove koupenou 7110 tehdy za 12000Kc mi vydrzelo prave pet dni a pak jsem zjistil, ze jsem ji nepotreboval a drbu si hlavu dodnes.

Ze by namet, co si koupit pod stromecek??????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaLer  |  07. 12. 2001 03:06

ZE jste si koupil Olympus C-2100? ;) Pac nic jineho co by si zaslouzilo oznaceni digitalni zrcadlovka a stalo to 20 000 me nenapada...

Ja sem si nastesti rozlozil lepe "danove zatizeni", takze nebudu mit tendenci kupovat mobil do konce roku... takze pockam dokud se bud ukaze bluetooth pro USB, nebo dokud se ma N6210 (na pokraji zhrouceni) zcela nerozpadne... a nebo si koupim iPoda, kdyz si budu chtit udelat za kazdou cenu radost a utracet ;) (vychytanej MP3 player) ale nejvetsi radost mi udela, kdyz budu mit na vanoce hotovou kuchyn ;))))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M. Hess  |  07. 12. 2001 12:19

Je pravdou, ze jsem si koupil C2100UZ, ale v teto cenove relaci je vic zrcadlovek. Tak me napada, proc jste prisel hned na C2100UZ, ze by reklama nebo spatne zkusenosti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MacGyver  |  09. 12. 2001 13:56

Souhlasim s Vami, zhruba pred tydnem jsem si dopral radost podobneho charakteru. Nastesti jsem nebyl nucen si to calovat ze sve penezenky a tak jsem se mohl podivat i vys (nebo niz?) do ceniku Olympuse a poridit si E-10. Je pravda, ze 98 ovladacich prvku (tlacitka, ikonky, symboly...) uz je jak mala tovarna... Ale prave proto je s tim kramem poradna zabava.

Chtel jsem jenom rict, ze rozhodne souhlasim s tim, ze mobil by mel slouzit svemu uzivateli a ne aby uzivatel slouzil svym mobilum tim, ze nezije nicim jinym. Muze se to zdat prehnane, ale jeden muj znamy se kvuli mobilu rozesel se svou pritelkyni - po dvou letech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
EDTY (neuvedeno)  |  06. 12. 2001 20:45

Že ano!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sextant007  |  06. 12. 2001 19:55

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  06. 12. 2001 18:33

Zdravim,

mozna ted budu vypadat jako blb, ale to nevadi. Kazdy mam ke koupi (nebo k nekoupi) noveho telefonu jiny duvod. Ja mam jiz pres dva roky S25. Az tak po roce uzivani jsem zjistil, ze je to vlastne temer dokonaly telefon. Ze nema wap nevadi. Vedel jsem dopredu ze ho mit nebude. Ale mam palma, takze reseni existuje.Vydrz baterky je nic moc. Hmm, tak tenhle parametr u me nikdy nehral velkou roli.

Zaznamnik na 20s ke super vec. 3minuty by se hodily, ale vim skoro jiste, ze bych ho stejne pouzival do tech 20 sekund. A tak dale, a tak dale.

A ted to hlavni. Mam takovou blbou vlastnost. Musim mit ve vsem posledni bios/firmware. A tak diky tomu, ze tenhle telefon uz urcite novejsi nez 14 mit nebude jsem uplne happy. Asi je to blbej duvod, ale je to tak. Proste bych si nekoupil hot new. Musel bych pak porad do servisu, az bych se uchodil k smrti. Takze telefon, ktery bych si koupil, musi byt lepsi nez ten soucasny a pritom minimalne 1 rok na trhu.

Mejte se fajn.

D.

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka Kuruc  |  08. 12. 2001 00:18

Zajímavý názor!

Moje úchylka je zase baterie. Mobil, který by nevydržel jeden týden, by u mne asi moc
neobstál. Hold - každý máme jiné nároky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Datel  |  08. 12. 2001 01:09

Hlásím se taky do klubu battery-úchylů . V době, kdy mají v podstatě všechny telefony dostatečný počet základních funkcí, je to, myslím, dost důležitý parametr. I když... asi taky ne pro všechny. Já se celkem těžko smiřoval, když jsem před pár měsíci musel slevit "jen" na 5 dnů u Alcatelu OT501 (je to good phone, Red Barone, měl jsi fakt smůlu ). Můj první AOTC (ještě ho mám jako záložní padák) se držel i po 2 letech používání na 8-9 dnech-zasloužil by metál. Pro mě je to slovo "mobilní" fakt klíčové. Když si vzpomenu na rok 96 ,kámošovu N2110 a dvě náhradní nabité baterky na víkend a přesto měl nervy, jestli vydrží  na chatě bez elektriky....z dnešního pohledu  to byly prvohory

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  06. 12. 2001 18:26

Za ty cca. 4 roky co mam mobilní telefon jsem vystřídal teprve tři. Muj první byl Ericsson GA 628....tenkrát jsem byl spokojenej. Měl jsem ho asi 1.5 let. Muj druhý byl Ericsson T 10s....taky perfektní telefonek. Hlavně že byl malý! Nyní používám více než rok Trium Aria @.......skvělej telefon! Má organizer,je lehký, velká výdrž baterie,wap........atd.!!!  Jsem s ním moc spokojenej a nevyměním ho dokud bude v pohodě a nerosype se mi! Mam ve svém okolí pár známích kteří mění telefony skoro jak ponožky a nechápu je...............někdo holt vydělává jenom na to aby měl vždy svůj mobil IN!!!!!!!!!!!!!    Spolehlivým mobilům  ZDAR!!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
carlosz  |  06. 12. 2001 18:02

Mam Nokii 6110 a rozhodl jsem se poridit novy telefon. Potrebuji ho vubec? Posudte sami : 100 mist v sezanmu na SIMce a 50 v telefonu ... v soucasnosti beznadejne plne ... uvolnena baterie, takze se telefon pri hovoru obcas vypne (obcas = cca. kazdy delsi hovor). Baterie je pritom (co se kapacity tyka) 100% v poradku. Dalsi vec, ktera mi vadi, je dosti omezena delka poznamky v kalendari. A absence Ukolu (jelikoz nepouzivam zadny organizer ani PDA, potrebuji tyto funkce v mobilu). A take dosti omezeny pocet zaznamu v kalendari. 6110 je vynikajici telefon, to bezesporu ano, ale myslim, ze Ericsson T39m bude mym pozadavkum vyhovovat lepe. Nehlede na to, ze mobil dost casto nosim v kapsicce u kosile, a na to je 6110 preci jen dost tezka ;)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka Kuruc  |  08. 12. 2001 00:17

Potrebujete! ) T39m Vám bude jiste sluset víc!

Článek chtěl naznačit, že se za poslední rok v mobilech neobjevily převratné novinky,
které by byly vážným důvodem k inovaci mobilního parku běžného uživatele. Nokia 6110 není
špatná, ale...vyskytují-li se závady jaké popisujete není důvod nedopřát si mobil nový

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav  |  06. 12. 2001 14:01

V uplynulých čtyřech letech jsem postupně, resp. částečně současně, používal pět typů mobilních telefonů. Nejprve to byl (a je dodnes) rodinný mazel Ericsson GA 628, pak postupně 3 typy Nokia (dvě služební, nejprve 6110, následovaná po roce 6150 a poté dodnes mou manželkou používanou 3310) a v současné době je to Alcatel 710 s fw WAP 124 01. Právě proto si myslím, že mohu celkem bez problémů s autorem převážně souhlasit. Jako člověku, který řídil výstavbu rozsáhlého systému, často cestoval do zahraničí a především velmi často musel rychle rozhodovat bez možnosti přímé komunikace mi opravdu nejlépe vyhovovala stará dobrá Nokia 6110. Co jsem nejvíce oceňoval, bylo intuitivní a jednoduché ovládání, možnost konferenčních hovorů, infraport (ten především pro vzájemnou výměnu telefonních čísel s kolegy), budík spolu s možností nastavení upozornění na události a 100 míst v paměti telefonu na další telefonní čísla. Velmi jsem oceňoval rovněž vysokou spolehlivost a odolnost tohoto telefonu, který mi spolu s HP Jornada 710 umožňoval kdekoliv plnohodnotné zvládání jakékoliv situace stejně dobře, jako bych byl ve své kanceláři (kterou jsem v podstatě nepoužíval). Co však bylo nejpodstanější, mobilní telefon mi dával (a dává) svobodu pohybu. Tento faktor mobilní komunikace mi pro managery a obecně pro lidi, kteří aktivně pracují, připadá nejdůležitější (bohužel, u své 17-tileté dcery pozoruji zcela jiný trend - jí mobilní telefon svobodu naopak bere; stále "musí" být ve spojení, stále "musí" odpovídat na více méně nesmyslné SMS svých přátel, její telefon "musí" být 'IN' atd.). Co však především oceňuji na novějších typech mobilů a co výrazně odlišuje např. Nokii 3310 od Ericssonu GA 628 (a co velmi oceňuje např. moje žena), to autor vlastně ani nezmínil. Je to (kromě nižší hmotnosti a větší kapacity baterie) především podstatně více "user friendly" ovládání. GA 628 se svými možnostmi pro 'běžného' uživatele zase tak moc od Alcatelu 710 neliší (samozřejmě - vestavěné hodiny, kalendář, 500 záznamových míst v organizeru - telefonním seznamu atd. ocení profesionál, ne však moje dcera nebo 14-tiletý syn). Co je zcela odlišné, je skutečně ovládání. Grafický displej, ikony - rozdíl asi jako mezi DOS a Windows. To vše ovšem doprovázené problémy nedodělaného fw Alcatelu - chybějící možnosti konferenčních hovorů, chybějící infraport, malá odolnost proti vnikání nečistot, špatně čitelná tlačítka při podsvícení atd., atd. Takže můj závěr - nikdo (a nic) není dokonalý, podstatné je si odpovědět na otázku, zda to co mám opravdu vyhovuje mým potřebám, zda jsem na to zvyklý a podle toho se rozhodnout. A věřte mi - "nové" možnosti "nových" telefonů v půlročním horizontu opravdu zpravidla nestojí za vynaložené peníze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Mach  |  06. 12. 2001 13:37

Můj Siemens S25 rozhodně nepatří mezi archivní kousky, i když jsem si ho koupil již před dvěma lety. Přesvědčil mě tehdy na tu dobu skvělý organizér a barevný displej. Na druhou stranu jsem narazil na nedodělávky ve firmware (nezobrazuje se odesílatel SMS), ale hlavně na malou kapacitu baterie (vydrží s bídou den a půl provozu). Další slabinou se časem ukázal telefonní seznam (200 na kartě a 75 v telefonu), ale především malá paměť na SMS (pouhých 10 přijatých a odeslaných zpráv najednou). V dnešní době, kdy mi končí smlouva s operátorem, zvažuji, jestli mám využít jeho nabídky a získat za korunu nový Siemens C35i. Vypadá to ale, že si stávající mobil nechám, protože C35i mi nepřináší žádnou podstatnou změnu.

Co by mě přimělo k tomu, abych si koupil nový mobilní telefon? Především rozšíření možností organizéru. Nevyhovuje mi totiž stav, kdy mám většinu důležitých informací v Outlooku v počítači v mé kanceláři, zatímco do mobilu, který mám pořád při sobě, se mi vejde jen cca 30 záznamů s krátkým textem. Z mého hlediska by bylo ideální totální propojení mobilu a PDA (klidně bych si za to připlatil). Nadčasovost takového zařízení by měla být dána i možností uploadu software (např. staženého z netu). Z takovéhoto přístroje by se konečně stal skutečný osobní asistent, který by se po redukci rozměrů mohl blížit představám tvůrců StarTreku...

S představou PDA v mobilu souvisí i další rozšíření jeho funkcí - rádio, záznamník, přehrávač MP3, přehrávač videa a lepší hry. Zde se ihned nabízí otázka paměti takového zařízení - určitě by to chtělo nějakou solidní základní paměť přímo v telefonu, ale také možnost jejího rozšíření v podobě paměťových karet nebo jiných externích zařízení. V dnešní době se již nabízí také propojení s ICQ a určitě by jste přišli na řadu dalších vychytávek, které by se do takového přístroje daly dát. Nesouvisí sice s jeho základní funkcí (telefonování), ale když už s sebou všude ten mobil taháme, tak proč by nemohl mít tyto vlastnosti? Nedávno bych přítomnost přehrávače MP3 nebo nějaké dobré hry na mobilu ocenil při dlouhém čekání u zubaře...

Další věcí, kterou budu požadovat od svého nového mobilu bude BlueTooth a handsfree, založené na této technologii. Vybrační vyzvánění (popř. akustický signál) by mě upozornilo na příchozí hovor, po nasazení sluchátka by mě nějaký příjemný hlas (a nebo můj vlastní, pokud bych si ho k danému číslu namluvil) oznámil, kdo volá a já bych hlasovým příkazem hovor buď přijal, zrušil nebo přesměroval na sekretářku. Pokud bych chtěl volat, byl by postup obdobný - nasazení sluchátka, vytočení čísla pomocí hlasu a následný hovor. Hlasové ovládání by ale muselo být více "friendly", protože to, co Siemens (a i ostatní výrobci) inzerují jako hlasové vytáčení, mi připadá trochu trapné... Moje představa je tedy ve finále taková, že ráno po příchodu do kanceláře zasunu svůj mobil do kolébky, kde se bude nabíjet a kde ho budu mít na očích, ale kvůli telefonování na něj nebudu muset sáhnout...

Co myslíte - jsou moje požadavky příliš velké? Vždyť dnes jsou již všechny technologie, potřebné k naplnění mých představ, dostupné a tak by to měla být již jen otázka peněz. Nebo že bych si příště místo mobilu koupil PDA s GSM modulem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jack D.  |  06. 12. 2001 15:05

Pokud pominu absenci prvků z PDA o kterých se zmiňujete, tak nechcete nic nemožného. Nechci zahambovat nějakou značku, ale např. Ericsson (SonyEricsson) by Vám docela pohodlně posloužil, ať už R520m, T39m nebo T68s. Vynechávám i věci jako jsou přehrávače MP3 v mobilu, protože ty jsou pro mne osobně - nemají-li kapacitu min 650MB - zbytečné a přežité. A co se týče hlasového vytáčení a ovládání - to je jedna báseň.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jack D.  |  06. 12. 2001 15:18

Zapomněl jsem dodat, že hodnotím Ericsson, protože jsem nyní jeho velmi aktivním uživatelem. Nové telefony ostatních značek znám pouze z recenzí nebo chvilkových zkoušek u prodejců, čímž bych o nich nerad říkal něco špatného či naopak přehnaně pozitivního. Faktem je, že s T39m jsem převážně spokojen a věci o kterých píšete, jsou na ní podle mne dostatečně (až na pár maličkostí) dochytané.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam Pribyl  |  06. 12. 2001 12:04

Naprosto souhlasim. Ze stejneho duvodu jsem napsal i clanek Ctenarske zkusenosti s ME45.

V soucasne dobe je jiz hardware telefonu na takove urovni ze je zcela zbytecne kupovat nove modely za horentni ceny. Vetsina veci je zalezitost firmware ale vyrobci to taji jak to jde. Pravdou je ze tato skutecnost zacina ponekud porsakovat na trh a tak lze v tomto smeru cekat snad zmenu. Prikladem je i rada siemensu 45 ktere jsou evindentne vrzeny na trh s nedodelanym firmware, ktery se behem doby bude doplnovat o nektere funkce...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka Kuruc  |  08. 12. 2001 00:14

Ahoj,

K tomu firmwaru - prikladem muze byt i Nokia: Vzpominate na N7110? Prvni kousky byly
primo hrozne! S poslednim FW je o sto procent lepsi! Takze jak rikate - zadny
hardware

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  06. 12. 2001 11:52

S clankem vcelku souhlasim. Vetsina uzivatelu potrebuje skutecne jen telefonovat a obcas poslat SMS. Ja sam mam N6150 a jsem vcelku spokojen. Bohuzel mi uz nestaci kapacita seznamu a datove pripojeni. Uz delsi dobu uvazuji o koupi noveho telefonu. Potrebuji telefon ktery ma hardwareovy modem, rychle prenosy dat a GPRS. Bohuzel zatim neni na trhu telefon ktery by me vyhovoval po vsech strankach. Nepotrbuju telefon, ktery nahradi gameboye, discmana, radio a kdovi co jeste. Naopak ale chci telefon, ktery umi to co umet ma a to dokonale. Takovy ale neexistuje. Opravdu nechapu proc i drahe "manazerske" telefony jsou vybaveny spoustou her a dalsich nesmyslu ale maji celou radu chyb v zakladnich funkcich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jack D.  |  06. 12. 2001 11:42

...s tím, že kupovat mobilní telefon co půl rok je dosti zbytečné. Pokud to neberete jako hobby (dnešní hobby jsou všechna poměrně drahá ), tak je to určitě zbytečné, ale to byste si museli ty staré kousky nechávat. Já výměny mobilů, jako zábavu neberu, ale dosti často měním mobily když se naskytne příležitost. Dám příklad : mám svůj mobil a naskytne se výhodná výměna (někdy koupě) nového telefonu, tak jej prostě vemu a ten starý prodám. Když to potom posčítám, tak to co doplatím za několik nových kousků bych finálně zaplatil za úplně nový mobil, kdyby ten starý odešel. Takhle prozkouším za dva roky třeba 6 mobilů a dostanu se na cenu jednoho nového. Někdy je to příjemnější než "pecka" xxx tisíc najednou. Každý máme svůj styl a každému vyhovuje něco jiného, mě se tato metoda docela osvědčila a bude-li fungovat i nadále budu se jí asi držet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Norník  |  06. 12. 2001 09:42

... než se objeví něco skutečně tak převratného, aby mě to donutilo vyměnit starou dobrou 6110. Není duální - no a co, v Brně má Oskar stejně spoustu BTS na 900 Mhz. Nemá SIM toolkit - no a co, kromě občasného zjišťování odjezdu vlaku a spoje MHD (a ty dvě syntaxe mám uložené jako rozepsané zprávy) ho stejně nepotřebuju. Nemá WAP - no, to je myslím jenom dobře. Má IR port, leč je mi k ničemu  - leda tak hrát hada ve dvou (jěště jsem hada na mobilu nehrál a asi ani nebudu...) A popravdě řečeno ve srovnání s Ericssonem GH 388 (archivní kousek, potom mi umřel...) u nových mobilů nenacházím NIC tak převratného, abych musel investovat do nového. Takže jen tiše doufám, že mi moje stařenka 6110 jěstě nějaký pátek vydrží. Kdoví, co přinese budoucnost.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JirkaV  |  06. 12. 2001 08:50

Je fakt, ze kupovat si co pul roku novy telefen je zbytecne vyhazovani penez. Ja jsem pred 3 lety zacinal s Boshem 608, tehdy dotovanym za kacku, a kdybych ho neprenechal mladsi sestre, ktera chtela mobil, ale nemela moc penez na novy, tak ho mam mozna dodnes. Poridil jsem si tedy starsi Nokii 8110 (banan), bajecny telefon, pred pul rokem mu ale odesla baterie a nova mi pripadala neumerne draha (origos mi nabizeli za 2500,-, za tolik jsem ten telefon o rok driv koupil)... Takze jsem si novy telefon porizoval spis z nutnosti. A doufam, ze mi alespon dva-tri roky vydrzi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jameson  |  06. 12. 2001 08:50

Kdyby predni vyrobci mobilnich telefonu delaly dokonale pristroje nac by existovaly servisni strediska?nac by delaly nove a nove MT.Svet se toci jen kolem penez.kazdy se musi nejak zivit.MT ,ktery je nedokonaly potrebuje stalou udrzbu a to prinasi praci stovkam lidi kteri se touto praci zabyvaji.Kdyby udelaly jen jeden dokonaly typ kazdy by si ho koupil a nechtel by zadny jiny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  06. 12. 2001 08:35

...jsou preci od toho, aby se utracely. Stejny problem nastane u televize, videa ci auta. Clovek jako jediny tvor (aspon se to rika) dokaze vyjadrovat pocity, a jednim z nich je radost ze zivota (no..) tak proc si ji neudelat ? Ja osobne novy mobil potrebuju, protoze muj siemnes c35 byl uz 3x v oprave a stejne nefunguje (podle servisu funguje 100%). Taky se zamyslim, zda potrebuju qalitni telefon se vsemi moznymi funkcemi, nebo mi bude stacit nejakej bazarovej kousek, protoze hlavni ucel meho mobilu je prijimat hovory a utracet kredit za smsky o BinLadinovi :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Questor  |  06. 12. 2001 10:02

Souhlasim s tim, ze "radost" je si potreba obcas udelat a pokud je u nekoho mobilni telefon jedna z nejradostnejsich veci, tak proc ne. Ovsem myslim si, ze to je hodne pomijive (jako vsechny veci). Novy mobil vam udela radost par dni ci tydnu, pak zevsedni.... a uz abyste si delali novou radost. Obavam se, ze ta skutecna radost v zivote (a ze zivota) je uplne nekde jinde. Nekteri z Vas urcite dobre vi, jak to myslim a tem druhym je zbytecne cokoliv vysvetloval. A na zaver male memento: Penize (ani veci za ne koupene) si do hrobu nevezmete

Ale to jen na okraj  - omlouvam se za nevyzadanou "filozofickou" vlozku.

                                                                                                                                                               Questor     

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Questor  |  06. 12. 2001 07:46

Ano, nove mobily drtiva vetsina z koupechtivych zajemci nepotrebuje. To je prave prachobycejny princip konzumni spolecnosti, ve ktere se nalezame - presvedcit lidi, aby kupovali veci, ktere v podstate nepotrebuji...

Ale konkretneji - osobne se domnivam, ze technologie jako bluetooth ci GPRS skutecne vyuzije (a potrebuje) tak jestli 5% "mobilistu" ze vsech zakazniku vyuzivajicich sluzeb nektereho z nasich operatoru. Jelikoz sam pracuji na vcelku dobre pozici v zahranicni soukrome IT firme, take jsem si take casto rikal, ze si poridim neco opravdu supermoderniho. Nakonec ale dochazim k zaveru, ze zadny z "modernich" telefonu, ktere jsou na trhu, nenabizi NIC navic tak uzitecneho, ze by to bylo adekvatni vynalozene castce... nebo vubec jakekoliv castce.

Uprimne,na co GPRS (a wap - na zakl. veci mi bohate staci Sim Toolkit), kdyz mam internet doma i v praci (nonstop)? Na co barevny display, na co zobrazovat polozky "menu cervne a text zelene" (a moznost obrazku je podle me z pragmatickeho hlediska v podstate na nic)?? Dovedu si samozrejme predstavit potencialniho uzivatele vsech nejnovejsich vymozenosti - treba (vzacne vidaneho) pracoviteho managera, ktery travi nejvic casu v aute a na cestach mezi tremi pobockami sve firmy v ruznych mestech.... u takoveho se napr. Eurotel Data Set II urcite neztrati. Ale ruku na srdce, u kolikati z Vas najdou vymozenosti nejnovejsich telefonu skutecneho  vyuziti ??  Musim se pochopitene smat, kdyz v diskuzich narazim na nejakeho 18-leteho frajera, ktery si poridil "spickovy" telefon "kvuli tomu, ze "ten muj ma GPRS, infra, bluestooth  a ten Tvuj nema nic !! ".

Osobne bych DALEKO radeji privital, aby byl na trhu vyrobek, ktery je maly, lehky, s opravdu dlouhou vydrzi baterie,vyladenym firmwarem,primerene velkym displayem, prijemnym ovladanim,za primerenou cenu.....  a hlavne vyrobek, ktery je skutecne ve svych funkcich a hardwaru DOTAZENY DO KONCE. Urcite vite, o cem mluvim.

                                                                                                 Questor

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrn  |  06. 12. 2001 09:06

skoro neverim svym ocim . Clanek se zajimavym nametem a normalni kultivovana diskuze bez vzajemneho nadavani atd. Na vas prispevek musim jenom pritakat. Kdyz nekde prohlasim, ze jsem ze svou 3310 nadmiru spokojeny a krome drobnosti mi nic nechybi, tak to je jako slovo do pranice. Kolem mne spousta opravdu vytizenych lidi pouziva 5110 nebo 6510 kvuli IRD portu a jim to staci. A v diskuzich se potom docitam, ze valna vetsina telefonu je na houby, protoze nema xyz funkce, ktere stejne v drtive vetsine pripadu ani nemaji sanci pouzit. Kdyz jsem si porizoval prvni telefon, tak jsem naletel na tu moznost "maximum fci za minimum penez", ale ono to jaksi moc spolehlive a dlouho nefungovalo. Mimochodem v jedne velke a vyznamne moravske a zaroven i vyznamne ceske firme pouzivaji vsichni manazari vcetne clenu predstavenstva Nokie 3310. To uz jsem jednoho z nich upozornoval, ze to nemusi na jednani na vyssi urovni vypadat uplne cool.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  06. 12. 2001 16:04

Před nekolika měsici jsem "utrpěl" nákup nového mobilu po změně nového zaměstnání a musím s tímto článkem po zkušenostech souhlasit. Pro mne existují jenom kriteria jako velikost/hmotnost, výdrž baterky, slušný display a klavesnice a poradny telefonni seznam. Takže si klidně můžu koupit rok starý mobil a možná, že ještě jako bonus dostanu konečně vyladěný firmware....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedBaron  |  06. 12. 2001 18:37

Naprostý souhlas. Jenom musím poznamenat, že právě pomocí technologie Bluetooth by se dala dělat velká spousta užitečných věcí právě v praktickém životě, ale málo fantazie / důvěry výrobců a neprovázanost technologie s praktickými stroji jako je pokladna, benzínové čerpadlo apod. zabraňuje smysluplnému použití.

Jsem vyložený mobilní fanda a dění v tomto oboru dost sleduji, ale až si koupím nový telefon, bude to opravdu svátek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Questor  |  09. 12. 2001 10:44

Vubec se nebranim novym technologiim. Naopak, byl bych stastny, kdyby byl treba prave zminovany bluetooth co nejrozsirenejsi ! Chci jen rict, ze se mi zda neumerne porizovat si treba bluetooth handsfree za nejakych Xtisic, kdyz normalni kus dratu vas porad prijde na par desitek korun a sluzbu udela stejnou. Jiste, to pohodli je o necem jinem, ale mne se prave zda, ze ty tisicovky navic za to nestoji.

Navic to hlavni (jak jste psal), v soucasne dobe "malo duver vyrobcu" opravdu naprosto zabranuje praktickemu vyuziti.. Uvidime, treba se to casem zlepsi, ale zatim mi rozhodne nestoji za to si kvuli tomu porizovat novy drahy bluetooth mobil  .

                                                                                         Questor

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miroslav Šmejkal  |  06. 12. 2001 07:13

Mám starý Siemens C10 (dokonalý držák, nerozbitný i po pádech na anténu) a líbí se mi nové telefony. Je to ale jako s PC - cokoliv bude do roka zastaralé a překonané. Když vidím, co bych koupil loni, jsem rád, že jsem vydržel do letoška. Bude za méně peněz více muziky. Takhle to ale půjde do nekonečna. Pak mě napadlo, že neplatím jen penězi, ale i tím, že používám pořád zastaralé zařízení a nevím, na co vlastně čekám. Na starém telefonu mi vadí jen to, že je velký, uvítám ale i samozřejmosti jako vibrační vyzvánění a hodiny (asi se mi teď někteří smějete). Nyní po cca 4 letech klesla kapacita baterie asi o 1/3 a nemá smysl do ní investovat. To rozhodlo, půjdu asi do Panasonicu GD75, až se objeví a vyzkouším si ho.  Můj závěr tedy je vydržet co nejdéle, pokud to bude únosné, u PC se mi to vyplatilo taky.

M.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedBaron  |  06. 12. 2001 18:32

U telefonu to půjde. GSM sítě tady podle mě budou ještě nejmíň pět let, ale u PC bych to tak neviděl. Když se dobře zbavíš starého dílu a koupíš jednou za čas vždy nový kousek, vyjdou Tě upgrady většinou na několik stovek. Ale už nikdy nenechám své PC zastarat, neboť dodnes je pro mě noční můrou, když jsem prodával 386ku za 4 tis. Kč a kupoval nové Pentium 75 za 35 tis. Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedBaron  |  06. 12. 2001 00:39

Teď jsem si rozbil displej u svojí 7110. Padla mi na něj polička hranou a rozkřápla ho vejpůl. Půl dne jsem se mořil, jestli si mám pořídit jiný telefon. K čemu jsem došel? Dávám 2000 za opravu, protože schopný zástupce není. Když už by se našel, pak stojí dvacet tisíc a má navíc jen barevný displej a přenos videa do lesa. Je mi to k něčemu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor