Nic proti ale v době kdy vetšina výrobců prodává telefony s Full HD displejem, Apple uvede předražené cosi, co nemá ani HD. Není jim to trapné?
Takže jak se na to tak koukám, tak opět nic. Pořád je to ten stejnej Iphone(pozor je tam snímač otisků prstů) akorát je to dražší... toť vše. FullHD display tam taky není, vodotěsnost taky ne. Výdrž budu komentovat až po recenzi. Vše se točilo jen okolo otisků prstů. Na závěr takové vtipné video: https://www.youtube.com/watch?v=JWAaAyvFtI0
Novy CPU s 64bit technologiou (ako aj cely iOS + vstavane app v 64bit) je nic? Novy HW kamery, inteligentny blesk a lepsi postprocesing je tiez nic? Novy procesor M7 na vyhodnocovanie pohybu? A premiova otazka: O kolko je 649$ za iPhone 5S viac, ako 649$ za iPhone 5 doteraz?
Vidím, že jste velký milovník Iphone, ale novy CPU se dává do každého nového smarphonu, většinou i nový OS. Nova kamera se taky běžně přidává do každé nové série. O blesku bych moc nemluvil to zas tak velká sláva není. Postproceing taky žádná sláva na to už je programů dávno dost. Procesor M7 na vyhodnocení pohybu... I ten nejlevnější android umí zaznamenávat pohyb...Jinak mi prosím pošlete odkaz, kdy si koupím Iphone 5S za 12 600,- bez smlouvy...http://mobilni-telefony.heureka.cz/apple-iphone-5-16gb/...
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 9. 2013 15:43
Preco reagujes na nieco, o com totalne nic nevies?
Dobrý den, můžu se zeptat jak je to nyní s blokací telefonů zakoupených v USA a jejich následným fungováním, reklamací a vším v čr a jak to bude u těchto modelů ? Napadlo mě pokud je cena iphonu v USA 299 USD a odhadovaná cena pro trh čr je 16 000 kč, vyplatilo by se pro telefon zaletět a ještě bych se podíval po New yorku :) (Omluvte možná hloupý dotaz nikdy jsem se se o to nezajímal ani nejsem fanoušek iPhonu, takže děkuji za každou reakci)
Doteraz to bolo tak, ze na iphony zakupene v USA (aj v apple store) neplatila zaruka v EU. Nevidim dovod preco by sa to malo zmenit...Dalsi fakt je ze 299USD je s pausalom s viazanostou na dva roky...
Aha, neměl jsem absolutně žádné info a nechtělo se mi dohledávat :) Přesně tohle jsem potřeboval vědět :) děkuju moc :)
Katastrofa ja že si upgrejdnem iPhone 4 na novu verziu, ale tento hnus ach bože :(Somariny otlačky prsta pod. su mi tak na dve veci ... iPhone bol vždy o štyle ale toto hanba čo sa inšpirovali štylom hana montana?
Tak si to shrňme:"3,5" naprosto stačí".. BOOM! iPhone 5 s 4""iOS je dokonalý takový, jaký je, není třeba ho měnit"... BOOM! iOS 7"Hliník a sklo jsou vznešené materiály, plast sucks".... BOOM! iPhone 5C... "iPhony jsou drahé, aby je neměla každá otylá socka".. BOOM! iPhone 5C je levnějšíDISCLAIMER: na těch změnách není nic špatného, jen mě opravdu baví to, jak Apple sebevědomě prohlašoval (a velká část uživatelů jeho produktů to papouškovala), že je něco strašně zbytečné a špatné a kritizovali ostatní společnosti, že to dělají, a když se ukázalo, že to je to, co lidé chtějí, tak to hned udělají.
Ano 3,5 s pomerom stran aky mal ip4 stale staci, boguzial apple musel zvysit velkost displeja, lebo vela ludi si to ziadalo. Ja nie.Kazdy rok pridenovy ios...Ak si si nevsimol, tak novy iphone je stale z hlinika a nie z plastu. Plast sucks a preto vyrobili plastovy pre socky conadavali na iphone dokym si ho nemohli dovolit. Teraz si ho uz kupia...Neviem co konkretne mas na mysli.
* 3:2
takze su podla teba socky vsetci ktory si hned nekupuju najnovsi model iphonu ?pretoze neviem ci si postrehol ale ten tebou nazvany iphone pre socky alias iphone 5c nieje nic ine ako iphone 5 prebaleny do tolko apple fanusikmi zatracovaneho plastu, ktory predpokladam mas vo vrecku aj ty ... takze ak naozaj mas iphone 5 si socka kedze 5c je to iste len v lacnejsom obale ?
Takže místo toho, aby Apple přišel s levnější verzí, tak pouze zdražil ten lepší model a ten horší vydává za ten "levnější", sice je pravda že otisk prstu a výkon tam je, ale .... no všichni víme. Plus teda po představení akcie minus -2% slušnej propad
Hmm notifikační Home button ?? nikde o tom ale nemluví takže blbost zase..
Škoda no. Kdyby tam byl tak by to bylo asi to nejužitečnější co dneska Apple představil 😉
To nieje len citacka otlacku prstu.. j eto vymakane zabezpecenie celeho telefonu, nemusite tahat slide a 4 krat tuknut kod , ale len prilozite prst a v okamihu sa odomkne telefon... a nielen to pristup do itunes a aplikacii uz bude bez vypisovania hesla , aj na to bude stacit okamih prsta na tlacitku..B-]B-] to nebude mat ziadny iny telefon , previazanost HW a Softu je u apple aj nadalej neprekonatelna. Nativny 64 bitovy os je dalsia uzasna features. A7 procak bude masaker v dalsom ipade, na to sa hlavne tesim..Ale vacsina ludi bola rozcarovana z toho ze apple neponukol vacsi display .. pochybyjem ze to pride nejak skoro..mozno nejaky iphone 7 prinesie zasadnu zmenu. Ale pre vacsinu pouzivatelov iphone je zasadna obsluzitelnost V JEDNEJ RUKE JEDNYM PRSTOM A DRUHU RUKU MATE VOLNU..
Já si myslím , že větší displej je zbytečný. Podle mě všichni chtějí maximálně 2mm široký rámeček kolem displeje.
samozrejme ved preto je tu ipad mini zo simkouB-]
Samozřejmě myšleno kolem dokola a ne jenom po stranách
APPLE uviedol ze novy iphone S je najbezpecnejsi telefon na svete-zabezpecenimFakticky j eto pravda, nepristupnost ios a aj schvalovaci proces je neprekonatelny...skuste to hacknut Ved aj evasi0n este stale nevydal 6,1,3 alebo 7 unteth, hack , su nejako pozadu.. a cez redsn0w je odblokovanie loteria,, nefunguje to padaju chybne hlasky,,
Jestli je novy iphone S nejlip zabezpeceni mobil na svete se teprve uvidi. Otisky prstu jde snadno kopirovat. Doufam , ze to mají poradne osetrene.
Ak senzor naozaj detekuje sub-dermalne vrstvy, tak naskenovany, ci latexovy otlacok nepomoze.
Ty máš 35??? že dávať vlastný otlačok prsta špinavej americkej firme ??? Sa preber už s tej eufórie. Sekta ti podhodí takýto nástroj na identifikáciu a ty sa s toho dobre , že nespravíš.
Kluci z MM, ach ta anglictina..."Next month, we will ship the 700 millionth iOS device."Apple pristi mesic vyshipuje 700 milionte iOS zarizeni, nikoliv 700 milionu!To je "trosicku" rozdil. ;)
nekoukal jsem na to v AJ, jen rychle prolistoval tady na MM, ale hned se mi zdálo 700 mil. zařízení za měsíc trochu naivní vize 😃.. takhle už by to dávalo i smysl
Tak a za rok nám Apple ukáže IPhone 5cs s ještě lepší kamerou 😉
$549 za iPhone 5C bez smlouvy, tak timhle me Apple zase pekne nastval a misto do noveho iPhonu teda pujdu do Google Glass, idioti
Cos čekal proboha...ceny furt víceméně stejné
cekalo se 400$
Jo sorry.. 5C.. teď se z toho označení po*erem..
Viděl jsem dokonce cenu 599 eur 😃
Al Gore je členem boardu Applu už hodně let, takže to bude hlavní důvod jeho přítomnosti na akci
Bude iPhone 5C i v černé barvě ? To mi neříkejte, že ne ?! 3-[:-OTa cena je šílená 12 500 ?? (Na německém e-shopu 599 Euro). Máme se ještě, co učit od Ameriky, ty ceny jsou úplně jinde. A tak slibně to vypadalo.. :(
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 9. 2013 20:55
to tělo 5C mi hrozně připomíná současný nokie 😀
Polykarbonát,pastelkové barvy, 5 čoček,ze série fotek vybere tu nejlepší.... jo, jo, jde vidět,že Nokia jde dobrým směrem 😀
"Je zde senzor otisků pstů! Čte vaše otisky a vytváří tak zcela nový způsob zabezpečení."Ehm.. A co tak Motorola Atrix, 2 roky dozadu?
To neplatí. Platí jen to, s čím přijde Apple.
A uz tu mame hatersky koment, o ktorom som ti hovoril, ze ti ho pripomeniem 😉
Jestli tomuhle říkáš "haterský" komentář, co jsou potom ty tvoje komentáře pod články o Samsungu..? Navrhuju zakopat válečnou sekyru. Apple neni nejlepší firma a Samsung taky ne. A co se týče konkrétních produktů, zdaleka nejvyspělejší je Galaxy Note 3, na tom se snad shodneme všichni.. 😉
Tak mi povedz co take revolucne ma note3? Okrem spen, ktory logicky na iphone nema zmysel. Dalsia vec je, ze obhajci note3 nedokazu pochopit, ze vela ludi(podla mna vacsina) nechce tak velky telefon(tabletofon). Vo velkych rozmeroch je note spicka. Ale v mensich uhloprieckach je pre mna stale top iphone. Je to vec nazoru...
Tak já neřikam že je Note 3 nejlepší volba pro každýho. Pro každého je "nejlepší" něco jiného. Řikam jen, že je to nejvyspělejší mobilní zařízení. Je pochopitelný, že každý člověk takové zařízení nepotřebuje. Pro spoustu lidí je to zaprvé moc velké a zadruhé, většině lidem stačí jen ty běžnější funkce, co umí každý smartfon. Nebudu ti tu ale znovu vyjmenovávat co Note 3 všechno umí atd. Přečti si pak nějakou detailní recenzi. Tedy jestli tě to fakt zajímá....
Ja o note3 ciem tohodost vela, ale bohuzial pre mna je to zariadenie nezaujimave. Pre cloveka co nepouziva denno denne ios je to nepochopitelne, ale prave tento OS je jednou z najhlavnejsich deviz iphonu. Pre niekoho je to zase uplne naopak.
Stejná volovina jako siri, věc kterou si párkrát pro zvědavost zkusíš a už to nikdy nepoužiješ..
Nielen Motorola to má, nedávno bol predstavený nejaký čínsky mobil A aj tam je čítačka odtlačkov prstov. Ale keď to predstaví Apple dva roky neskôr tak je to vec. Sa zobudte ľudia Apple je brak. A naviac ten lacný iphone bude V USA stať 99$ na zmluvu. Čiže ak ip5 stal po predstavení 199 A U nás sa predával 700 tak ten lacný teraz tipujem tak na 600 možno 500. To je naozaj lacné jak sviňa
Pointa je v tom, ze v Morotole to nikdo nepouzival, v iPhone to bude pouzivat kazdy.
lebo sú to tupé iOvce ktoré nepoužívajú vlastný mozog ale to čo povie sekta Apple.
inovace, vsude samy inovace
No vida, konecne nekdo spachal armv8 procesor, applu zatleskam, aspon se ostatni vyrobci hnou.
Ano, ale tvrdenie ze je to prvy 64bit cpu je zavadzajuce, Atomy su predsa tiez 64 bitove a uz sa nejaku chvilu montuju do bezne predavanych zariadeni (mobilov ci tabletov).
Ale ne arm
apple o sebe bohemsky tvrdi, ze maju prvy 64bit smartphone, co proste nieje pravda,nikde o arme nevravia, dokonca oficialne to ani neoznacuju za arm cortex, ale Apple A7
bez toho, aby s tym vedel pracovat system a aplikacie, tak je to k nicomu, rovnako, ako uzasny pocet jadier.Na toto sa bude Android aj s celym roztriestenym trhom dotahovat roky rokuce.
V principe je Linux 64 bitovy uz davno, takze systemova cast androidu vratane kernelu sa moze skompilovat pre 64bit aj hned (pri googleni sa zmienky o x64 verzii najdu).Ako je na tom Dalvik je otazne, ten ma pod palcom Google. (pozn.: 64bitova sun/oracle java samozrejme existuje).Druha vec je, ze to ze bude iOs7 zbuildovany pre 64bit nic neznamena. Nikto nebude vyvyjat 64bit aplikacie, kedze urcite bude chciet, aby sli aj na 5C, 5, 4S a 4. To iste sa deje aj na beznych pocitacoch, v skutocnosti nieje az tak vela 64bit aplikacii; taktiez plati, ze pokial aplikacia nepotrebuje vyuzivat 64 bit, nema zmysel ju vytvarat 64bit.V principe ide presne o tu istu situaciu, ako ked prisli 64bit procesory AMD (a neskor Intel). Ani len to 64bit adresovanie nemalo zmysel, kedze v tej dobe boli 4GB RAM rarita, nieto viac. To iste plati pre mobilne zariadenia.
5C na těch fotkách vypadá uplně stejně jako iPhone 5 mého kolegy, který má na něm nasazenou takovou tu barevnou gumovou špr.ku (aby se mu hliník neodřel a neobouchal)...
No, právě - nasadíš na to nějaké pouzdro a celá sklohliníková paráda je stejně v pr...
Tak jak se mi vždy líbil design iphonu, tak ten levnější je děsně hnusnej 😀 taková děstká hračka s barvičkama..
Za 99 a 199 s dvouletou smlouvou? Bez smlouvy to bude tak 399 a 499, což u nás dělá 12 - 16 tisíc...
pokud vím dolar je 20kč takže cena bude od 8tis-10tis
Do Evropy jde přepočet Dolar = Euro...Navíc přičti vyšší DPH a je to...
A specifický trh
sorry já zapoměl na DPH
nedotovaná cena v USA $649 za 16GBhttp://store.apple.com/us/buy-iphone/iphone5s...
Psal jsem o C...😝
3,6mm jack to je vtip nebo chyba. takže to má 3,5 mm jen to byla chyba MM
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 9. 2013 20:48
Koukal jsem na to taky 😀Snad chyba, nebyla by jediná
"asi hra" Rozsekalo mě to
jestli nebude to chyba tak to bude pěkně pro každého na prd když někdo bude chtít vetší sluchátka bude muset si sehnat redukci na 3,6mm
"Plast je výhodou, je hravý. Povrch je rovný a beze spojů, příjemný v ruce na dotek." Tak toto mě dostalo, Apple chválí plasty a chudák Jobs se asi obrací v hrobě...
Však to říkám..nejdřív nepotřebovali úhlopříčku 4".. teď nepotřebují kov a sklo.. jojo, chudák jobs
Jinak je též vidět ten tlak akcionářů, že kvůli stále vyšším a vyšším výdělkům musí vydávat levnější zařízení.. což jsme viděli už v případě nedodělku iPad mini..
Docela by mě zajímalo, kdo si teď koupí iP5...
Když střeva to má stejné, plus lepší LTE...
No nikto. Predavat sa nebude. Tie creva pojdu do plastu. Pre nich to bude cenovo lepsie ako to davat do hlinika.
A to si myslíš, že obchody, co maj iP5 skladem jej Applu vrátí nebo co?
I když teď jak vidím ceny 5C, tak si myslím, že lidi budou radši kupovat skladové ip5 (nemyslím ze storu), když by měli za ten plasťák dát 599 eur...
Stejně nechápu, proč vydávají 5C.. vždyť po vydání nového iphonu ty staré zlevnili.. tzn. také cílí na marketing s tím, že "nové" věci se prodávají lépe, než ty "staré" ?
Na zlevněné pětce by nemohli tolik vydělávat, jako na céčku, které je jen levněji vyrobená pětka.
ach jo zo zadu je 5c celkom fajn ale z predu je ako zlepenec dvoch koncepcii kde sú tie vymazlené produkty apple
http://www.youtube.com/watch... 😀
Tak ještě aby to bylo pro všechny když to je Apple keynote, ale stejně nikde není live stream přímo od apple
Nová éra. Od teď stažení OS za USD 4.99 a na základě potvrzení o stažení(přijde e-mailem) si v APR nafasujete jakýkoli i-zařízení zadarmo. Ale jenom jedno.
Proč si každý stěžuje na stejný vzhled iPhonu? Telefon je na používání a ne na machrování.Lidi si stěžují protože nejde hned poznat ten "NOVEJ". Vzhled iPhonu je jednoduchej a dokonalej, žádné blbe tvary alá samsung, HTC..... i ten huawei P6 a Xiaomi MiPhone 3 to chapou. 😝
Vzhled iphonu je moc retro. Osobně jsem za redesign, ale čistě proto, aby konečně vymizely ty příšerné rámečky na přední straně. Vždyť ten display by mohl být tak o 0,3 palce větší! A senzorový home button by taky nebyl na škodu, když je to nejporuchovější součástka celého telefonu.
Ne, ne, ne... vše až do dnešního večera je dokonalé a po dnešním večeru.. si nikdo nevzpomene na to, co bylo před, začíná nová éra.. Tak ve zkratce diskuze následujících dní..
No vzhled je dost subjektivní, poslední iPhone, který se mi líbil, byl první iPhone. Od té doby se mi zdá, že to nějak stagnuje. Rozhodně si myslím, že by rámečky měli trochu zredukovat, okraje jsou opravdu zbytečně tlusté a nevyužité. Alespoň mě se tedy líbí telefony s úzkými rámečky.
Doufám, že bude iPad Mini s retina displejem, na ten se těším nejvíc.
Názor byl 2× upraven, naposled 10. 9. 2013 18:39
iPhone je dnes už spíš klasika. A s tou zlatou skoro retro. Smartphon ktery bych skutečně bral jsem viděl dnes rano. Najednou chapu ty blazny co si koupi ostre zlute Lamborghini misto zlateho Rollse. 🙂
fuj rolls, to raději bentley, to je aspoň kvalitka
Vyzera to tak, ze dnes live-stream nebude :(
Zdroj?
No, bohužel. Nabídli ho ze záznamu hned po skončení.
Stáhl a nainstaloval jsem si QuickTime, ale na webu Applu mi to stále píše "Get QuickTime", nevíte v čem je problém?
apple je problém 😀
neviem čo tu všetci čakáte, nič prevratné nepredstavia. ...snímač odtlačkov prstov ? to už majú čínania v mobiloch asi dva mesiace, plastový iphone aby ukázali že apple pomaly ale isto stráca dych a musí dobiehať konkurenciu ich vlastnými zbraňami, nový ios ktorý je v podstate mix z androidu a WP8. A možno bude na ip5s zasa troška zvýšený výkon ale na konkurenciu to asi stačiť nebude.
" to už majú čínania v mobiloch asi dva mesiace"No a?
A motorola dva roky? a dříve by se též někdo našel..
To co jste dali jako screenshot z apple.com na živý přenos je záznam z červnové WWDC :)
iPhone 5C - no tak to je neskutečnej hnus. připadá mi to jako skok někam o 10 let nazpět... 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 9. 2013 19:38
Vim ze se neptaj prvni. Ale vyjde zaroven iOS 7 uz dnes k uvolneni a tedy moznosti upgrade?? Diky
http://www.christiantoday.com/article/ios.7.release.dat... ...
We'll be back. 🙂
Lidi, už se prosím přestaňte ztrapňovat. Když na svých Androidech zadáte heslo, gesto nebo se vyfotíte, opravdu si myslíte, že se na server posílat toho heslo, obrázek gesta nebo vaše fotka? Ne, neposílá. Tato data jsou pouze použita pro získání nějaké hodnoty a ta je někde uložena. Když pak provedete tu činnost znova, tato hodnota se porovná s tou dříve uloženou. Pokud souhlasí, jste autentizován. A úplně stejně to funguje s otisky prstů. Pardon, ale jen naprostý hlupák si může myslet, že Apple/NSA/OBAMA/Vesmířani získají váš skutečný otisk prstů. Ne, získají pouze kód typu 1584084FAUZGGHGHUTT887811547AjjhTrteDD. A podobný kód ziskaji, když používáte heslo, gesto či cokoliv jiného.
Vůbec nevíš. Apple je prodloužená ruka Obamy a NSA a jde o nastolení NWO pod vedením židozednářů a Illuminatů!B-]
A bacha na chemtrails!
A co Astar-Seran-Benda? Aj ten zanechava chemtrails? A naozaj nas cipuju jesteri?
Každý, kdo vstoupí do Apple Store, je automaticky očipován 🙁
Taká tupá iOvca ako ty by s tým určite súhlasila .....keď to chce po mne geniálny Apple tak to musí byť len a len dobre. A výhodné hlavne pre mňa. 😀😀😀
Co to je iOvce? Člověk, který si koupil iPhone, protože mu po zralé úvaze vyhovuje a člověk, který se zajímá o technologické inovace?
Ne to je člověk, který sedí před obchodem na výrobek který ještě nebyl ani oficiálně ohlášen a neví o něm zhola nic kromě toho, kdo ho vyrábí..
A jak se z nějaké internetové diskuse pozná, kdo je kdo, že se to tady označeními iOvce jenom hemží?
Nie... iOvca je tvor taký ktorý aj bez zrelej úvahy schvaľuje alebo nepotrebuje presne to čo sekta Apple uzná za vhodné. Napr. pred rokom mali plné ústa toho ako je NFC zbytočnosť a nikto to nevyužíva. Teraz? Alebo ako tvrdil ešte slávny Števo Robota, že načo je iPhonu kvalitný foťák,nahrávanie videa alebo MMS. Ale iOvce mu tlieskali a považovali to fakt za zbytočné. Lebo guru sekty povedal vy to nepotrebujete. Adt. môžeme pokračovať.
Co je divného na tom, že se třeba po roce změnilo využití NFC? To jako, že kdyby v pravěku lid neměl k čemu užít karbon, tak jej nevyužijeme ani my? To je mi nějaká divná logika.iPhone má trvale kvalitní fotoaparát, tak jako záznam videa. MMS opomeňme, technologický omyl.Něco faktičtějšího by nebylo?
"Co je divného na tom, že se třeba po roce změnilo využití NFC?" to zní opravdu komicky, když na poslední keynote si dělali srandu, jak v iOS7 není potřeba přikládat jedno zařízení k druhému.
Tak NFC má více užití , než přenos mezi zařízeními. Především asi pak platby. Po roce je více platebních terminálů nebo zapojených subjektů.Např. tebou zmíněný přenos mezi zařízeními, v terénu je několik set milionů zařízení, které NFC nemá, opravdu je přenos mezi nimi tak zásadní, resp. použitelný?
Chlapče ty si ešte dieťa a tak nevieš ani ako vyzeral a čo vedel iPhone 1.generácie. Ani videá,ani MMS ani copy to paste atď. Lenže guru to vysvetľoval tým, že to nikto nepotrebuje. Nepamätáš si to tak sa radšej nevyjadruj.
Nemyslím, že by na keynote zaznělo, že tam není MMS, protože to nikdo nepotřebuje. Místo toho např. ukázali solidní e-mail, na rozdíl od tehdejšího standardu. Tvou logikou, od té doby nebyl e-mail potřeba (byl dost zoufalý), ale po uvedení iPhone ano?BTW., když uváděli iPhone 1, uměla ta síť vůbec MMS? Jí jen, jestli to není nějaká prázdná sláma....
Myslím si, že na toho pepíka nemá cenu reagovat. Ten už si tolikrát v diskusi odporoval, až je to spíš vtipný 🙂 On zřejmě svůj telefon vůbec neupdatuje, protože nesnáší technologický pokrok nebo přidávání nových funkcí, nosí tin foil hat a z mobilu vždy po dokončení hovoru vyndavá baterku.
Kolko telefonov v roku 2007 zvladalo nahravat video? Bolo ich velmi malo. MMS neboli. Ale nie preto, ze Apple nechcel, ale preto, ze AT&T (jediny oficialny predajca iP) ich nepodporoval - zacal az v 2009. Sam si to nezazil, nepamatas, tak sa drz vlastnej rady - nevyjadruj sa...
to nemyslíš vážne čo si teraz napísal ...NOKIA od 2002 a SonyEricsson od 2003 mali v TOP modeloch fotoaparáty s nahrávaním videa. V 2007 mala NOKIA N93 dokonca optický zoom !!! A každý z nich mal minimálne 2 modely s xenónom...MMS neboli ??? ďalší vtip dňa....aky jediný oficálny predajca ??? Zaujímave , že som ho mal od T-mobilu. Ale o tom sa tebe v tej dobe mohlo iba snívať keďže si dral ešte lavice na základke.
V roku 2002 som menil Nokiu 6210 za 6310i a tie "kamery", co boli mali od 0,1 do 0,3 Mpix. To "video", co produkovali malo mizernu kvalitu, nastastie trvalo len par sekund. Ale frikulinom stacilo, hlavne ze ho mali. N93 som mal mesiac, sla prec lebo sice video za jasneho dna este ako tak uslo, no bolo to hebedo, z ktoreho sa pomaly nedalo telefonovat. Nahradil som ju N95. V case zaciatku predaja iP ho ponukal iba americky AT&T (od juna 2007) a vtedy AT&T MMS neposkytoval. U nas sa zacal iP predavat az rok po USA (august 2008). Na zakladke, ba ani na vyske som uz vtedy nebol, ty "jasnovidec"
Prosím o citaci tom foťáku. Děkuji předem.Představ si, že spousta lidí stále MMS nebo NFC nepotřebuje (NFC nemá s otiskem prstů místo passcode co dělat). Jelikož ze tvých příspěvků je vidět, že musím být hodně polopatický, zkusím to.Vybírám si telefon a mám na něj nějaké požadavky (pozor, klíčová a důležitá věc, nemusím mít stejné požadavky jako nějaký JaroBJB). Vyberu si telefon, který tomu, co s ním dělám nejvíce, nejlépe vyhovuje. Nezajímá mě tedy, když nemá funkci, kterou nepotřebuju, protože jí zkrátka nevyužívám.Jinými slovy: nebudu si kupovat Avii, když nepřevážím těžký materiál.
Keďže si ešte dieťa a keď prichádzal iPhone prvej generácie si o nejakom vlastnom mobile len sníval a nie aby si ho za tie peniaze kúpil tak si to naštuduj sám. Nieje to tak dávno, nejakých 7rokov myslím dozadu.
Ty jsi něco řekl, ty poskytni důkaz (přímou citaci). Jinak jsi jen klasický diskusní nounejm pindal.
Heslo ani gesto, ale fotka ano...nevím jak v současnosti (nepoužívám), ale minimálně fotka se posílá/posílala a pomoci obličeje jsi telefon nedokázal odemknout pokud nebyl připojený k internetu - právě proto aby se to poslala na servery a tam zpracovalo.PS: tisíckrát ti můžou říkat jak je to zašifrovaný a pak se stejně dozvíš, že vlastně není a že i takový věci jak https a ssl prostě někdo prolomí a AKTIVNĚ se na tom pracuje. Věř si čemu chceš animáčku a klidně to používej.
Ale houby. Ja svuj telefon odemykam fotkou a nikam se nic neposila. Poradim ti jak na to:- vypni si WIFI/data, resp. skoc do letoveho rezimu- aktivuj zabezpecni fotkou- zamkni mobil a zkus jej odemknout.Blik a ses nalogovanej. Takze nemel nesmysly. Jo, pardon, a vypni si i GPS, pokud si myslis, ze se to posila pres satelity B-]
Jo ale na základe nejakej fotky si môžu soudruzi v USA vytrieť riť ale odtlačok prsta je trocha iná káva ...
V tejto chvili je verejne dostupna kompletna dokonala sada tvojich otlackov, vratane dlani. Na jej ziskanie staci komukolvek kus lepiacej kancelarskej pasky. K tomu ako bonus je tvoja DNA.
Ale to nieje dobrovoľné. A nie pre nejakú špinavú americkú súkromnú firmu ktorej žiadne praktiky nie sú cudzie.Nelegálne/ bez súhlasu/ získaný materiál je neprípustný. Zakúpením iZariadenia a jeho používaním súhlasíš so všetkými podmienkami ktoré sekta Apple uzná za vhodné.
Ak niekto to bude chciet pouzit/zneuzit, bude si od teba pytat povolenie? Asi tazko.
Předpokládám tedy, že používáš dumbphone, předplacenou kartu, žádný internet v mobilu, ani nic jiného.
hlavne, ze email ma na outlook.com 😀
A? ...nejak som si nevšimol, že by outlook.com potreboval moje biometrické údaje na používanie. A nejaké odpovede od blbečkov z mobilmanie si môže prečítať aj NSA aj hockto...
Odkud te pustili?
Jdi se vycpat animáčku. Psal jsem doslova "nevím jak v současnosti (nepoužívám), ale minimálně fotka se posílá/posílala"Jestli to tedy již nyní funguje offline, tak jedině dobře.
Omg... tohle uzasny zpravodajstvi pise zase nejaka hlava, viz. Dnešní tiskovka se nezvykle koná přímo v kampusu Applu v Cupertinu.Apple už x let využivá pro představení iPhonu svůj vlastní sál v campusu..
tedy abych byl presny se slovnim spojenim x-let (pro rejpaly) .... vyuziva ho od doby, kdy zmenil uvadeni iphonu z leta na podzim...
to bolo v roku 2011, V 2012 predstavili iP5 v Moscone Centre. Takze tych X-let je az jeden 😀
Vazne? Vacsina eventov sa konala bud v Yerba Buena Center, alebo v Moscone Center. V Cuppertine sa ostatne konal event 4.10.2011 ked sa predstavoval iP4S a bola to prva Cookova predstavovovacka.
Jak presne mohu sledovat prenos na iZarizeni? Poradi nekdo?
V safari natukas www.apple.com a najdes odkaz na keynote/event. Vacsinou byval v lavom dolnom rohu. A asi bude aj tu http://www.apple.com/apple-events/...
Vida. To by ale mělo fungovat i ve Windows, pokud je v nich odpovídající verze Quicktime, ne?
Nie. A nepomoze ani Safari pre windows. Apple pouziva pri live streame technologiu HLS, ktoru win nepodporuje. Ale teoreticky by to mal zvladnut VLC, ten HLS podporuje. Ale po skonceni eventu byva zaznam dostupny pre vsetky platformy.
U Apple TV na to bude ikonka. U iOSu vlastně nevím. Tipoval bych buď extra aplikaci, jako je pro iTunes festival, nebo nějak přes iTunes.
A co třeba nová generace iPodů ?? Pořád jen iPhone.....ale o iPodech ani slovo. Doufám, že bude nějaký Nano 8th gen :)
Nejsou iPadi představovánï na eventu v polovině roku v souvislosti iTunes, atd.? Mám pocit, že se nové iPodi tady ještě moc neohřály.
Prilis to nechapu , ta ctecka je prece vyhodna hlavne pro NFC . Kde zajistuje rychle potvrzeni totoznosti majitele . Mit tam jedno bez druheho podle meho je kravina .
Tak např. přístup do elektronické peněženky (databáze všeho možného pod heslem), nemusíš vyťukávat PIN, přiložíš prst. Odemčení přístroje, nemusíš vyťukávat pin nebo malovat pattern gesto, přiložíš prst (resp jsi autorizován samotným při probuzení přístroje). Při koupi na iTunes, nemusíš vkládat heslo registrace, přiložíš prst,.........................Ano, je to "kravina"😀Bože, proč někdo, kdo nepoužívá kloudně telefon musí napsat, co je a co není kravina:-/
Pri iTunes - priame odovzdanie otisku Applu. Pri dnešných správach o poskytovaní údajov veľkých spoločnosti vládnym organizáciam sa do toho ľudia len pohrnú-
jasnee, snimace otlackov funguju tak, ze naskenuju prst do jpg a odoslu... 😀😀😀
Do GIFu! B-]
😀 nie do jpg ale tvoj otisk v nejakej forme bude musieť ta spoločnosť mať aby ťa identifikovala, keď už nebudeš používať PIN.
Ježiši, tady je nesmyslů.Nikam se žádný otisk neukládá, jen body, které musí mít shodu. To, že si zařízení něco uloží (ten otisk) neznamená, že něco takového se musí někam posílat. Klidně to jen porovná s heslem, ke kterému bude tento otisk přiřazen a odešle úplně standardní request jako roky doposud.... Nedémonizujte pls.
Bože tie tupé ovce to ešte aj obhajujú :-O Hlavne teraz zrejmé ku čomu všetkému má NSA prístup v mobiloch. iOvce budú vďačne dávať ešte aj očnú sietnicu len aby nemuseli zadávať PIN.
Kdes byl, když to bylo populární na noteboocích? Odemknutí otiskem prstu není nový výmysl. B-]
To, že to malo a má pár NB neznamená, že to ľudia prijali. Ak by to tak bolo tak to má každý NB bez rozdielu. Asi to ľudia nechcú ale iOvce to potrebujú. Lebo sekta Apple to zavedie tak to musí byť správne a nič iné.
Nepřijali to proto, že to fungovalo polovičatě. Dnesní zabezpečení passcodem je dost zdlouhavé, takže fandím každému, kdo se bude snažit zabezpečení "zrychlit".
Na NB hlavne neexistovalo vyuziti pro to.
Tak už len na NB nato nexistovalo využitie 😀😀😀 A na iZázrak ho bude zrazu habadej...si Tupá iOvca pre ktorú je toto ako vyšité.
"Tak např. přístup do elektronické peněženky (databáze všeho možného pod heslem), nemusíš vyťukávat PIN, přiložíš prst. Odemčení přístroje, nemusíš vyťukávat pin nebo malovat pattern gesto, přiložíš prst (resp jsi autorizován samotným při probuzení přístroje). Při koupi na iTunes, nemusíš vkládat heslo registrace, přiložíš prst,.........................".Mimochodem co ti asi uniká, je dostupnost technologie. Pokud Apple nasadí čtečku otisku, poskytne API vývojářům, kteří toto implementují do aplikace, kde jim toto bude fungovat během chvilky na desítkách milionech přístrojích.To ten výrobce NB se čtečkou poskytl API pro vývojáře? Kolik milionů ("milionů") těch konkrétních NB se asi tak prodalo?Pak si neuvědomuješ, že mobil/tablet je mnohem osobnější zařízení než NB, pro hromadu lidí je obsah mobilu mnohem cennější než na NB.
Ten otisk v nejakej forme zaznamenaný bude a že tie údaje minimálne u Applu ukládať budú (kedže Apple od iOs 5.0, nasadenia iCloudu, iAd a nasledne aj Siri sa snaží zhromaždovať čo najviac údajov o uživateľovi). Mne je to fuk a ani by mi to nevadilo, ale v rámci toho čo sa posledný rok okolo údajov uživateľov v mediachá deje to nebude mať pozitívne ohlasy.
The sapphire crystal acts as a lens; the sensor essentially takes a picture of your fingerprint and analyzes it.
It's never stored on Apple servers or backed up to iCloud. That's great news.
Když už je tady tak krásná diskuse tak si musím taky rejpnout 😃 samozdřejmě je blbost, že by se ukládal jpg obrázek otisku prstu, ale pokud se ukládají body, které potom musí mít shody měl by potom s těch bodů jít zase poskládat otisk... ;)
A doteď to u notebooků nevadilo? 😉iPhone si ukládá (šifrovaně) spoustu lokálních dat, které nikam neposílá.
Nemusí posielať. Stačí ukladať a NSA si to vytiahne sama. http://smartmania.cz/bleskovky/nsa-ma-udajne-p... ...
"Dostupná data zahrnují kontakty, SMS zprávy, poznámky a údaje o poloze."Telefon můsíš napřed zamknout, aby se data v něm HW zašifrovala. Zároveň i data (zálohy) v iTunes můžeš jedním zaškrtnutím zašifrovat.
a..... "synchronizovaný s iPhonem, dá NSA přístup minimálně k 38 funkcím zařízení" tak a teraz to bude medzi nimi aj čítačka odtlačkov. Obhajuj si to ako chceš si len tupá iOvca ktorej to ani vadiť nebude. Presne na také tupé ovce sa NSA a ich plán spolieha.
No napis nam aky telefon pouzivas...
a) Nemusím s počítačem iPhone vůbec synchronizovat. Já to nedělám.b) Tu zálohu (aka data ze synchronizace) si můžu jedním zaškrtávátkem v iTunes zašifrovat.
A po novom tam bude zaškrtávatko - odtlačok prsta pre NSA 😀😀😀 Bože ty si ale prípad
Podle tebe se tedy ty zálohy nešifrují, ale za celou dobu ještě nikdo nepřišel na to, že to nefunguje a ví to jen nějaký JaroBJB v diskusi, který evidentně iPhone nikdy nezkoušel?
Jediný případ jsi tady ty.
😀😀😀 máš dost krátkou paměť!!!Siri:http://www.michiganitlaw.com/Apple-Siri-Record-Store-E... ... Sledování pohybu uživatelů:http://arstechnica.com/apple/2011/04/how-apple-t... ... Co ti dává jistotu, že tvůj otisk (ne)bude někde v tramtárii mít kde kdo?
A??? Nechápem tvoj koment. Vypisuješ mi tu ešte aj ďalšie stupidity sekty Apple?
Stejně jako nikdo v tramtárii nemá můj iPhone passcode. Siri a historie (tedy nikoliv aktuální data) polohy není heslo do systému.
Tak ty to len vieš ..... lebo ty VsechoVis 😀😀😀
Vzhledem k tomu, že si iPhone můžu používat offline, logicky není potřeba online nic ověřovat, z čehož vyplývá, že se passcode nikam neposílá. Chápu, že to může být složitá úvaha.
Ty používaš iZázrak offline??? bez internetu??? 😀😀😀
Ne. On říká, že iPhone je používat i offline.Což není totéž jako říkat, že ho používá offline.Clověče, vy snad máte problém s chápáním významu vět.
Znáš slovo "můžu používat"?Jinak v praxi ano, občas v zahraničí data vypínám. A světe div se, telefon jde normálně odemknout. Možná, čistě teoreticky, vím, zni to neuvěřitelně, je kód pro odemčení telefonu uložen lokálně :-O
OMG. Já ten tvůj otisk si mohu ulozit jako kombinaci ABBFDRC a svuj jako kombinaci ZRKJDKA441.myslis, ze kdyz zjistis, ze muj otisk je ZRKJDKA441, ze ho treba pouzijes na misto cinu? B-]
U tak uzavretého Os ako iOs nad tým určite budeš mať maximálnu kontrolu😀
Takze znova si precti, co jsem napsal, a zkus se nad tim zamyslet, co jsem myslel. Protoze ti to vubec ale vube nejde.
Jemu zbytocne nieco vysvetlujes, nieto este chciet, aby nieco pochopil.
"Jeden z největších mobilních svátků roku...."Loňský sněhy. Dneska už to neni taková WoW akce jako když byl Steve na živu. "Vynálezy" typu multitásking nebo rádio došly. Možná to NFC by Jobs dokázal ještě pořádně rozmáznout, ale Cook ne.
Pokud bude svítící kolečko nebude jen nějaká samolibá blbůstka, ale bude fungovat i jako notifikační dioda, tak tleskám.
Tak tak, notifikace nebo se to rozsvítí při potřebě autorizace. Zní to skvěle a bylo by to přesně v duchu Apple, věc pro běžné užívání, ne pro to, aby se to vyplo, protože s tím cukají i jádra (Samsung S 4 např.). Kdyby k tomu dali rovnou NFC, tak je z toho bezpečná platební metoda. Tak snad to bude One more thing🙂
Jj Samsung skutočne už roky nepoužíva viacfarebnu notifikacnu diodu. OMGSpolu s NFC by sa to dalo použiť na autentifikaciu ale mimo USA a hlavne u nás tak najskôr za dva roky. Aj keby to prešlo za tie dva roky u legaslitivy a naše pomale banky by to dovtedy stihli nasadiť, koľko ľudí by pristupilo na to odovzdať finančným spoločnostiam svoje otisky?
He? Autentikace při otiskem je interní funkce přístroje, co s tímto mají společné banky? Tam je do 500,- NFC platba bez autorizace, u vyšší částky zadáváš v terminálu PIN. Interní bezpečnostní systémy s tímto nijak nesouvisí.
Limit sa dá nastaviť aj nižší ale u limitu to práve zmysel moc nemá. Ak niekomu ukrádnu 20 000 iPhone tak pár stovak ho drať nebude, naopak sa zlodej vybraním v konkretnom terminále prezradí.Uľahčiť by to málo práve tie prípady s PINom aby sa fronta u poladne rychlejšie hýbala. A to už banka otisk potrebovať bude.Stále si nevysvetli ten blábol so Samsungom(ktorý má snaď notifikačnú diodu najlepšie customizovatelnu), alebo to bol taký klasický jablčný blábol
Tak ano, pokud by otisk měl nahradit PIN karty, tak se bavíme o něčem jiném, ale tohle téma není nijak aktuální. Na to není postavena ani legislativa.Nevím jaký blábol máš na mysli, nikde jsem nic o notifikační diodě a Samsungu nic nepsal. Samsung notifikační diodu má, jiní ji nemají, a?
Zní to skvěle a bylo by to přesně v duchu Apple, věc pro běžné užívání, ne pro to, aby se to vyplo, protože s tím cukají i jádra (Samsung S 4 např.)
Aha, sejmutí otisku pro autentizaci vs máchací apod. békoviny made by Samsung, kde snad skoro i oficiální příručka říká, že pokud nechceš, aby se to nesekalo, vypni to. Nehledě na spornost přínosu samotného.Proč jsi tam zařadil diodu, která přínos jednoznačně má, tak jako nevím, jak by mohla ovlivňovat výkon nevím.
Lenže ty si to napísal ku diode resp. notifikaciam, nie ku autentifikácii. (prečítaj si konečne čo si napísal). A tie smart funkcie od Samsungu niesú na autentifikáciu uživateľa.
To jen shodou okolností mohlo tak vyplynout, nijak jsem nesrovnával diodu u Samsungu, tohle téma ode mě není nijak načaté.Jen jsem hovořil o tom, že zatímco dioda/otisk je přínos v reálu (a v duchu Apple), ptákoviny od Samsungu často nikoli (a nemyslím u nichj samozřejmě diodu, to nedává smysl, vyzdvihovat diodu u Apple a ponižovat ji u Samsungu, ne?🙂 ).
čoveče co hulíš za matroš, to chci taky!!!
Zrovna tu mám na stole HTC Touch Pro :) Ještě nějakou světovou inovaci by to chtělo, třeba .... no, Micro USB jedině přes redukci .. ;)Netrolluju tady, jen mi to přijde trochu úsměvné ..
Já mám na stole taky mobil s diodou a Micro USB, takže na mě tím dojem neuděláš. Ale v kontextu Applu by to byl pokrok 😉
Achjo...kolikrat se denne jen tak koukas na mobil? To opravdu potrebujest notifikacni signal abys vedel jestli ti nekdo nenapsal nebo nezavolal? Ses blbec! Co je vyraz "samoliba blbustka"? Pro me je samoliba blbustka notifikacni blikani diody! Uplne o nicem. Pls...inzeruj sve prevratne nazory tam odkud ses vyloup! Pac je mi trapne za tebe!
jak jsem rikal...funkce je uplne jina! Ses blb!
Tak tady mate live stream 3 kanalyhttp://www.youtube.com/watch... http://www.youtube.com/watch... http://www.ustream.tv/ltktv... ale jistota není zadna zvlaste u spolecnosti jako je APPLE najednu stranu se chce predvest ale nikdy ne s live streamem 😃 😃
Co to meles...zpetne minimalne 3 keynote LiveStream na Apple strankach ci na AppleTV.
Zrejme sa potom o tom este viac pise. Vytvara potom kolo toho vsetkeho vacsiu maniu...
In your wet dreams...
Ani jeden neni LIVE? je to vůbec někde?
Asi ne.
Jelikož jsem si odpíral bety iOS7, dnes očekávám dáreček v podobě finální sedmičky a těším se moc! :)
Jeste nevysla verze GM...nedockas se.
Tak ale GM je uz pre vsetkych nie? 🙂
Ze čtečky otisku prstů bude mít dle mého největší radost NSA, aneb budeme znát Váš otisk prstu ještě dříve, než vás sebereme... 😀
Tak to jsem v klidu...můj otisk tam mají už asi deset let od tý doby co jsem poprvé letěl do USA.
To jako NSA budou klonovat otisk prstu, aby z nekoho udelal kriminalnika? Nastrcil ho? Halooo...kde si nechal mozek? Ti co zijou poctive...nemaji se ceho bat a to ve vsech ohledech. Vetsi zlo mi pripada Google Glass...kdy lide at chtej nebo nechtej...prichazeji o soukromi...
V prvé řadě bych řekl, že jsou lidé, kteří mají smysl pro humor a pak jsou tací, kteří ho nemají 🙂V řadě druhé miluji obecně řeči o tom, že kdo nic nedělá, se nemusí bát toho, že ho bude někdo šmírovat. Většinou to říkají ti, kteří mají potřebu mít vše pod kontrolou a šmírování zaštiťují např. snahou uchránit lidi od zlých lidí, teroristů, násilníků, pedofilů, zvrhlých duchovních a ďáblem posedlých důchodců s bodcem na konci hůlky 😀 😀 😀
A cim tedy osobne se citis ohrozen...schizofrenie je previt. Mas nejakou neblahou zkusenost...nebo se citis osvetarem..."ja bych ty internety zakazala" 😃
To, ze se muj otisk objevi pri vrazde guvernera kalifornie, nic neznamena, vzhledem k tomu, ze asi 1000 lidi dosvedci, ze jsem byl v CR, nemam ani vizum a neexistuje ani zaznam, ze bych letel do USA...
To ovšem neznáš NSA 😀 😀
A hlúpe iOvce to budú ešte aj obhajovať :-O:-O:-O
Odemikani oblicejem je daleko horsi.
Budete aj vy, az to dostanete :)
Pane vachmajstr, vy jste hlava...Scanner otisků sotva bude tak přesný, aby mohl pořizovat relevantní záznam otisku pro nějaké jiné použití. Ostatně výstupem biometrických senzorů je zpravidla nějaká datová hodnota, která se nedá použít na nic jiného než na porovnání s jinou datovou hodnotou ze stejného senzoru.
Asi tak nějak... Ale oni proste vidi perfektni sken otisku jako z kriminalky Las Vegas.
Od té doby, co nás opustil Jobs, je to jen iPhone 4, 4S, 4SS a dnes večer s největší pravděpodobností 4SSS.. Ale nic "převratného", co by si zasloužilo označení 5..
Tak co bolo takeho prevratneho oproti 3GS a 4, ked oproti 4S a 5 nie je nic?
iP4->iP5: jiné šasi, jiné rozlišení, jiný displej-jiné označení zcela po právu. Příště jukni na specifikace těch zařízení, než něco napíšeš🙂Ale jestli myslíš, že to stále vypadá jako telefon, tak ano, zde se žádná revoluce nestala. Otázka je, kolik lidí by ocenilo, kdyby to byla třeba tužka, ty by jsi byl uspokojen. Ale co ostatní?
Trapas.
Cook vravel o revolučných nápadov. Zatiaľ to vyzera len na A7, citacku prstov a dvojitý blesk (radšej mohli HCRI alebo Xenon k LED) u iPhone 5S, zvýšenie rozlíšenia u iPadu mini a zníženia rozmerov u iPadu. Hodinky by asi už niekde unikli.
Apple 5C za 15 000, teda pokud budete chtít i s pamětí.Ten C ale vypadá strašně, ty rámečky nahoře a dole, to se nevidí ani u Číny.Nejvice jsem zvědav na rozlišení nového levného tabletu iPad mini.
Tablety až v říjnu....
To by mě zajímalo, jak tohle už teď tak jistě víte.
A to vysadni postaveni mezi smartphony to ma jako znamenat to, ze kdyz si z toho chci neco stahnout do pocitace, tak si kvuli tomu musim instalovat hudebni prehravac? AhaB-]
Co byste si chtěl z toho stahovat do PC přes hudební přehrávač? Fotky a videa které mobilem pořídíte si zkopírujete i bez iTunes, pokud to byla narážka na to. 🙂 A iTunes přece už dávno není jen hudební přehrávač. 🙂
Tohle mě tady fascinuje. Člověk napíše čistou pravdu. Ani v jedné větě, kde něco oznamuju není nic lživého nebo něco nad čím se dá jakkoli pochybovat a stejně někdo klikne na nesouhlasím. 😀 😀
Není co stahovat. Zálohy se provádí automaticky na iCloud, k souborovému systému nemá uživatel přístup iTunes neiTunes a synchronizace hudby hudebním přehrávačem už mi docela smysl dává.
Je toho dost co stahovat...
Například?
Filmy? Dokumenty? Jakýkoliv jiný soubor?
Ale tady se myslí stahovat z mobilu do PC. Kdo natáčí filmy iPhone? Mimochodme videa jdou kopírovat stejně jako fotky do PC i bez iTunes. Dokumenty vytvořené v iPhonu z 99% vytváříte v aplikaci, která stejně jede přes iCloud, takže to máte pak dostupné i v PC. Taky nevím, co bych kopíroval z mobilu do PC. A jestli někdo chce používat mobil jako flashku na přenášení dat, tak pak si hold nesmí koupit iPhona, ale to není mínus toho mobilu.
"Ale tady se myslí stahovat z mobilu do PC. "A co jste jako myslel jineho?
Jsem zvědavý a těším se! Jsem si jistý, že bude představeno tohle:http://9to5mac.files.wordpress.com/2013/08/iphone5c_box_1-64... ... Home button / Touch ID sensor, aneb čtečka otisku prstu takřka potvrzena:http://9to5mac.files.wordpress.com/2013/09/manuel-iphone-5s.jpg...
Názor byl 2× upraven, naposled 10. 9. 2013 10:44
Snad to bude i v nějakých rozumnějších barvách, než pastelových. Ošklivé to není, ale klasická černá/bílá by nebyla na škodu. Nicméně bojím se, že tyto "tradiční" barvy si nechají pro 5S only.
Bojím se, že nebude, pastelové barvy určitě nesednou každému - mě se osobně taky víc líbí sytější barvy jako maji Lumie, ale je to asi o "dojmu na první pohled" a hlavně je to potřeba vidět naživo. Pastelové barvy buďto už ve světě frčí (ČR má v módních vlnách zpoždění cca 2-3 roky ať už jde o hadry, brýle atd.) anebo brzy přijdou do módy, viz. nové flat logo Google: http://9to5google.com/2013/09/09/chrome-for-and... ...
Jak krabička na mydlo.
Ovšem osvětlené home button to by byla pecka! Snad to bude i jako notifikační dioda...ale myslím si, že čtečka prstů bude spíš pro ipady, kde je "více" místa pro její implementování. Navíc by to muselo být ultra mega rychlý (rozuměj rychlejší jak odemknout tahem), aby to byl uživatelsky příjemné. Kdyby jo, tak proč ne.Překvapuje mě, že se nikdo ještě dosud nezamyslel, proč levnější (ne levný) iphone? Já tu vidím jedno velké ale, které bude zklamáním pro spoustu lidí čekající dostupnější iphone. To už všichni zapomněli, jak apple lobuje v číně? A jak se mu tam iphone 5 nedaří prodávat a válcují ho (ne)tradiční čínští výrobci? Pro číňany je iphone prostě strašně drahý...před půl rokem jsem byl na pár týdnů v pekingu a jediné co tam bylo vidět byl iphone 4/4s, tzn. levnější iphone. Za to záplava samsungů a xiaomi, atd. Nenapadlo někoho, že plastový iphone bude pro tento trh, kde apple se současnou variantou nemůže nějak prorazit? A pro zbytek světa bude 5S? Vždyť apple nemá problémy s prodejem iphone , vždyť zase trhá rekordy, tak proč si myslet že 5S na tom bude hůř?PS: nedovolí mi to si prostě nerejpnout...proč zase ta omezení pro sledování keynote jenom na mac os/safari a ios zařízení?
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 9. 2013 09:58
Přeci proto, abysis koupil izařízení 😀
Apple ma treba v usa 40% + trhu, urcite si nemyslim, ze jsou americani tak bohati, aby si koupili mobil za 700+- usd. Drtiva vetsina top smartfonu se prodava diky stedrym dotaci operatoru pri upisu smlouvy. U nas to tak neni proto maji lidi iphone za predrazeny a ''exkluzivni'' ve svete je to bezna masovka.Jenze operatori rusi dotace a prechazeji na system splatek. A toho se apple podle me nejvic boji, kdo si bude kupovat telefen za plnou cenu ? To uz to pak tak masovy nebude.
Stačí to přeci správně zaobalit a nikdo si toho nevšimne.
podsvícený "home button" měl HTC Touch Pro/Diamond, byl složený ze 4 segmentů a měl různé animace pro notifikace (+nabíjení, vyzvánění apod.). nebylo to špatné, ale praktičtější mi přijde rgb notifikační dioda. možná že když to skloubí dohromady, tak to bude vypadat i fungovat hezky.
někteří hejtujou, jak je WP zaostalý, ale nepřijde mi, že třeba takový Apple poslední 2 roky představil něco převratného a dnes tomu asi nebude jinak.
Nebude. Protože dnes se maximálně představí finální verze iOS7, který byl představen už před pár měsíci a tak 90% se o něm už dávno ví.Dnešek je hlavně o iPhonech (a asi i jiném HW) a je na co se těšit!!!
I kdyz jsem uzivatelem Apple produktu...uznavam ze WP8 je opravdu vyspelej system...velmi originalni proti Androidovemu gulasi. Ale presto vsechno...WP8 taky neprijemne zamrza. Mam zrovna zkusenost s Lumii 820...kdy zamrzla v nejvice nevhodnej okamzik. Doporucil jsem ji kamaradovi...a ted mi to vycita...ze si neporidil iPhona...pac Android uz nechtel nikdy videt.
Pre férovosť treba dodať, že zamŕzanie je u WP8 veľmi výnimočný jav, zrejme spôsobený HW. Ten tvoj kamarát má zrejme smolu na kus.
To si nemyslim...je to mobil kupovanej u sedivky. Kdyz startuje je na startovaci obrazovce Mobil +)...proste nejaky operator...a to bude ten problem. Jinak nemuzu na WP8 dopustit...aby bylo jasno. Jsou supr, v kombinaci napr. L925. Kdybych nevlastnil vsechno od Jabka...sel bych do ni, ani bych nevahal.
Operátor by neměl mít možnost WP pokazit, nemají do něj takový přístup, jako do droidu. Tohle bude opravdu spíš chyba v "železe".
hele bacha urazils modlu spousty iOvcí, uz ti nabihaj negativa 😀 i kdyby byla novinka plastova, tak to prece neva, je to iPhone !!! ten ma vzdy lepsi plasty (a vubec vsechno) nez konkurence, no né ? 😝
ovcu robis zo seba 😉
Co to je za nesmysl - někteří hejtujou, protože jim na WP chybí aplikace a pár funkcí typu notifikační centrum, oddělený volume pro alarm anebo možnost zavírat aplikace v "task manageru", ale málokdo hejtuje, protože je "systém zastaralý", vždyť je ze všech nejmladší, tudíž měl možnost poučit se z chyb a vzít si z obou konkurentů to nejlepší. Osobně je mi mnohem sympatičtější než Androidí kaše, ale Apple je pro mě stále nej... A mimochodem, dneska je to o hardware, ne o OS...
Tak se z hluboka nadechni, otevři oči a pak si ten jeho příspěvek přečti ještě jednou...slovo zastaralý v něm není
OK, tak zkus předstírat, že v mé reakci zastaralý=zaostalý :) A soráč ... :)
..
Názor byl 2× upraven, naposled 10. 9. 2013 09:21
Kezby iPhone 5C stal tech cca 8tis. hned bych mel dva vanocni darky.
Doufám, že žádný plasťák nakonec nebude! Steve Jobs by viděl mnohem raději kdyby mu Tim Cook pomočil rakev a zapálil hrob než aby uvedl plastový zmetek - po tom všem, co se řešilo okolo konstrukce iPhonů je zasadit ho do plastu na úrovni vraždy 🙁Hodně lidí si stěžuje, že je iPhone drahý. Ano, je drahý. Ale jakýkoliv výrobek má být pro zákazníka DOSTUPNÝ - tedy, že si jej může koupit. Rozhodně je špatně dělat výrobky levné a ještě to inzerovat jako hlavní důvod ke koupi...Pak má totiž firma jedině zákazníky, kterým záleží pouze na ceně a jinak je jim nějaká kvalita naprosto volná. To je také důvod proč se například nedá rozjet restaurace přes slevové servery - při slevové akci bude mít sice narváno, ale všichni ti lidé jsou tam jenom kvůli té ceně, ne kvůli restauraci samotné a příště půjdou za jinou slevou jinam.Plastový iPhone = začátek konce
Do veze 3GS byl iPhone plastový. iPod se třeba vyrábí ve čtyřech provedeních. A první slavný barevný iMac byl taky plastový. Steve Jobs byl v první řadě obchodník. On neměl noční můru z plastových materiálů.
Vy jste asi zapomnel, ze 3G a 3GS, za Steva Jobse, byly PLASTOVE.
No a Apple II zase nemal graficke rozhranie. Ono treba brat do uvahy, ze doba ide trochu dopredu a plast sa z high-endu proste vytraca.
To zní jako bys chtěl říct, že co je z plastu není high-end?
Chcel som povedat, ze dnes sa v high-ende presadzuju trochu ine materialy. Podla vas je to inak ?
Ale iPhone 5C nema byt high-end. Iphone 5S plastovy nebude.Jinak Apple II vlastne graficke rozhrani mel:http://www.trialnetworks.com/images/apple-iie-applewor... ... ...jen to nebylo mozne ovladat mysi, jako prvni Macintosh (1984).
Chcel som tym povedat, ze Jobs veril v dokonale produkty, nie v portfolio zariadeni od najlacnejsich po najdrahsie. Plastovy iPhone v tejto dobe uz "dokonaly" nie je.
To si nemyslim, prave Jobs prisel s ideou dostupne kvality pro vsechny. Viz treba iBook vs. Powerbook...
Ale zase nie za cenu kompromisov. Ono v USA a na vacsine trhu znamena dostupny produkt nieco ine nez u nas.Je ale zase pravda, ze sa na trhu objavili aj lacnejsie verzie drahych produktov ako plastovy Macbook White.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 9. 2013 13:43
""" Plastovy iPhone v tejto dobe uz "dokonaly" nie je. """ - to je dost omezený názor, vše už dlouhou dobu nasvědčuje tomu, že plasty budou stále používanější na úkor tradičních materiálů.
A co je teda tradicny material v segmente mobilnych telefonov?
Karbon přece 😀
Bakelit?
Mozno sledujete iny trend, ale mne to tak nepripada. Mne prave pride, ze vyrobcovia smeruju od plastu k inym materialom pokial ide o high-end.
ty vidis jen kousicek ze skladacky, levnejsim modelem si apple zajisti vyborne postaveni na trzich s nizsima platama jako je treba cina atd, v podstate bude (jestli se vubec predstavy) iPhone 5C takovej ipod s GSM modulem, nic vic v tom nejni, a nezapomen ze apple nevydelava jen na prodeji telefonu ale i aplikaci a sluzbach celkove, na jednu stranu trochu snizi prijmy z top modeli iPhonu ale na druhou rozsiri iPhone do celeho sveta a v konecnem dusledku to bude mit za nasledek obrovskej boom protoze spousta lidi si radsi koupi levnejsi iphone nez android/wp
Naprosto souhlasim, spousta lidi si vystaci s tim co umi iPhone a jedina prekazka pro ne je cena, takze levnejsi model = obrovsky narust uzivatelu ekosystemu Apple
Nemyslim si, ze ze narust bude nejak znatelny. Nezapomeňme, ze levnejsi v tomto kontextu znamena tak 8-10 tisíc.
To staci. Pol rocny iphone 5C uz pojde za cenu, ktoru si bude moct dovolit vacsina... Samozrejme ak bude ta cena naozaj tych 8tis
Za prvé - na plastu není nic špatného - viz předchozí příspěvky o 3G(S). Za druhé - ten plasťák bude levnější - nikoli levný. A určitě to nebude zmetek.
Na plastu neni nic spatneho? Cele roky procitam hate wars Apple vs. Samsung (android) a kdyz uz Apple fan nevedel kudy kam tak vytasil argument o hlinikovem tele, skle a bylo vymalovano. Najednou Apple predstavi plastacka a Apple fans ho brani zuby nehty. Bavim se, fakt 😃 Ted nakonec asi bude plast v mode 😃
Jak už bylo řečeno, Apple používá plast docela běžně, takže oč jde? Ultraortodoxní Apple fans neřeším. A když budou mít tu potřebu, model samé sklo a kov budou mít taky.A pokud jde o Samsung - tam jde i o to, že, čistě subjektivně, i nejvyšší modely působí laciným plastovým dojmem. Což bude plasťák od Applu asi taky. Ale ten nebude vrcholným modelem. Podle mě, ale je to zase subjektivní, posledním top telefonem Samsungu co nevypadal lacině, byl starý dobrý Galaxy S II.
Nemohu souhlasit s tím Samsungem (je to ovšem čistě subjektivní věc): Mám S4 a ten už nevypadá jako hračka, ano S3 fakt honosně nevypadala. A nově představený Note 3 s kůží na zádech? To je podle mě elegantní řešení-to je podle mě exkluzivní materiál a krom toho nerozbitný, narozdíl od skla na iPhone...sice se težko poškrábe, ale lehce rozsype...perfektní
Blbe to je vtedy, ak je plast jedina alternativa. Ale hlinik a sklo u iPhone ostanu v drahsej a vybavenejsej verzii, plast bude pre strednu triedu - teda v segmente, kde Apple nema adekvatne zastupenie.
S tim souhlasim, viz muj dalsi prispevek niz. Jenze jde to ot, ze Apple fans dokud nebyla alternativa odsuzovali plast jak jen mohli. Ted jim Apple nadeli hracku pro stredni tridu a vse je vlastne v poradku. Jde mi jen o toto. Ja plastovej iPhone pro stredni tridu vitam a myslim ze je to skvely marketingovy tah od Applu, ktery mel prijit ale driv.
Pitomci se najdou všude, zbytečné s nimi ztrácet čas. Ať si tlachaj.
Musim sa priznat, ze plast v podani Samsungu a pod. som odsudzoval a a odsudzujem aj ja (u top modelov, v mid a low ende mi nevadi). Za ovela lepsie vyuzitie plastov povazujem unibody v podani Nokie (aj ked aj najnovsie top lumie su uz v hliniku). Ti, ktori si kupovali najnovsi model iPhonu pojdu do drahsieho modelu aj v buducnosti, plastovy model je pre zaujemcov, ktori iP sice chceli, ale neboli ochotni/schopni ho zaplatit, ako aj pre tych, ktori chcu jednoduchy a kvalitny telefon.
Ja si skor myslim, ze si si to vysvetlil po svojom. Nikto nevycital, ze samsung na nejaky galaxy ace dava plast. Ved iphony 3G a 3GS boli tiez plastove. Ludom prekazalo, ze samsung s3/s4 co si dava cenovku ako hlinikovy iphone, tak je plastak (ktory je lacne vyrobit oproti celohlinikovemu sasi). Apple vzdy zlacnil predoslu verziu iphonu a predaval to ako "slabsi" iphone. Lenze pri iphone 5 si dost znizil marzu prave drahou vyrobou sasi pre iphone5. Takze s prichodom noveho iphonu 5S by musel znizit cenu iphonu 5, cim by svoju marzu radikalne znizil, az by to bolo pre apple neekonomicke. Takto vyrobi plastovy iphone (co je lacne vyrobit) s HW iphonu 5 a bude mat vyrieseny problem.
Necháopu, proč by člověk A měl mít shodný nazor jako clovek B. Ale pro tebe to evidentně splývá.
Ani jsem necekal jinou reakci 🙂 Diky za nazor, jen se v leccem utvrzuji 🙂
Jenze moje reakce je pravdiva.Clovek A, coz je uzivatel Apple, rekne, ze nema nic proti plastumClovek B, coz je uzivatel Apple, rekne, ze plast NIKDY.A co z toho vyvodis? Vyslovene napadas cloveka A, co ma jiny nazor nez clovek B. Nezlob se, ale to je idiocie.
Nevsim sem si ze bych nekoho napadal, jen mam tu zkusenost ze uzivatele Applu (neznam vyjimku) machrujou s hlinou a ted je najednou OK. Precti si to jeste jednou, dik. Idiocii zacinam taky celkem videt. A nebo skolni lavici...
Na druhou stranu je to od Applu dobry krok. Pokud bude opravdu plastak za 8 litru, tak bych si jej ja sice neporidil, ale s klidnym srdcem bych ho doporucil nenarocnym uzivatelu v mem okoli co premysli o smartphonu. Hlavne starsi lidi teda, preci jen, na iOS asi jen tak nic nepokazi kdyz se ukliknou jako u droidu.
iBéé, je to strašně smutné, co? Před rokem sis vystál frontu v Drážďanech, abys mohl za tu novou super pětku vyrazit skoro 700euro a teď budou mít socky stejný hardware za poloviční cenu! Svět je tak nespravedlivý, no jo..Fakt tohle nepochopím. Namísto toho, aby byli uživatelé iphonu rádi /jako já/, že se ten telefon stane v česku rozšířenějším a půjdou efektivněji využívat služby jako imessage nebo facetime, tak akorát brečí, že plastový iphone bude šunt. Blik, nebude. Apple nějaký prohýbající se zmetek nevypustí, vždyť stačí kouknout na konstrukci Lumií. A ti nade mnou mají pravdu - 3g a 3gs byly z plastu. A nikdo nebrečel.
netřeba, hangout na Androidu umí video telefonovat zdarma s více uživateli najednou...zase o rychlík dále :)
Fakt? Takže se podívám do klasických kontaktů a jedním tapnutím člověku zavolám přes hangout (bez videa), aniž by se musel někde registrovat, logovat nebo aniž bych musel řešit, jestli má nějakou aplikaci a jakou má verzi Androidu?
krom toho, ze vse, na co ses ptal, Hangouts umi, tak jsi nepochopil zasadni vyhodu oproti Facetime ... funguje na vsech platformach ... takze umozni komunikaci vsech a ne jenom tech, co maji Apple zarizeni ...Apple mam rad (prave pisu z MacBooku) hlavne kvuli jednoduchosti sw pro bezne uzivatele a perfektnimu zpracovani hw, ale tahle uzavrenost i v tak zakladnich vecech, jako je komunikacni software, to je proste fail ...
Názor byl 2× upraven, naposled 10. 9. 2013 14:28
"Takže se podívám do klasických kontaktů a jedním tapnutím člověku zavolám přes hangout "Ne, to hangout opravdu neumi. Nesirte tady lzi.
zajimave, ja v kontaktech u lidi tu ikonu Hangoutu mam a pri kliknuti na ni zahajim Hangout s tou osobou ... tak to je asi zazrak :-O
I sám Google mi říká, abych si Hangouts napřed stáhl a nainstaloval na svůj Android telefon.
Ja ji tam nemam. NIKDE a U NIKOHO. Ani u lidi, co hangout maji a pouzivaji.
ok, musim se omluvit a uznat ... zapatral jsem a zjistil, ze aktualni verze Hangouts vazne nema integraci ... to je fail jako hrom 🙁
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 9. 2013 17:27
já mám widget kontaktů na ploše a normálně tapnu a vyberu hangout, takže má integraci :)
jistěže máš oslíku B-]
Jenže on vsechnovim prostě jenom zase nastiňuje situaci, která ani nikdy nastat nemůže. Volat z hangout můžu jenom uživatelům, které mám v hangout přidané. Těžko budu někomu volat přes hangout na pevnou linku, že jo. To neumí ani facetime/imessage.
Facetime mi sám řekne, kdo z mých kontaktů má iPhone a komu můžu zavolat přes Facetime. Nemusím dělat naprosto nic a ten druhý člověk taky ne. Facetime aplikaci ani nepotřebuju nijak spouštět nebo cosi řešit.Prostě chci někomu zavolat, otevřu klasicky telefonní aplikaci, zvolím kontakt a pokud daný kontakt má iPhone, nabídne se mi sama možnost zavolat přes Facetime (video), nebo pokud má daný člověk iOS 7, můžu mu rovnou zavolat přes audio Facetime. Nemusím vůbec nic instalovat nebo si někoho někam přidávat, nic.
Iphone viem co dane cislo imessage/facetime ma alebo nie. Pokial nema, tak vam tu volbu neposkytne.
*vie
Jiste. Ale ja nemam hangout u kontaktu ani u lidi, co hangout maji.Mimochodem, lidi si do hangoutu nepridavas...
ahoj hlupáčku, my si dokonce dáme widget s nejdůležitějšími kontakty na plochu, tapneme na kontakt a vybereme příslušný hangout (video nebo chat)to víš, hlupášek jako ty to musí dělat složitě s polofunkčním iPhownem :)
ono še nám to rožparádilo, co oslíku ?😀 i iphowno se vytáhli 😀😀😀
Mne napr lacnejsie iPhone nevadi. Vadi mi len to, ze je je skratka zjavne, ze Jobsova filozofia a pristup k produktu odisli spolu s nim. V Apple uz nevidim spolocnost ktora inovuje a definuje trh, ale spolocnost ktora je ako kazda ina ovplyvnovana trhom. To podla mna nie je dobre.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 9. 2013 12:33
vemu to rychle a strucne protože tu bylo už skoro vše řečeno, naštestí kupodivu tu dnes diskutují normální lidi1. i 3G, 3GS byly plastove, plast nevadí když je kvalitní, ono je rozdíl mezi plastem co vrže a je měkej ohebnej jako u samsungu nebo u tvrzeneho co měl 3G a 3GS že clovek ani nevedel ze je to plast2. levná verze je logická...apple vždy prodával starší model za nižší cenu ale iphone 5 už není možné vyrobit tak levne aby se dal za 9000 prodavat se solidní marží..takže cenu srazej plastovím telem3. já jí vítám, jsem rád že se iOS rozšíří mezi další uživatele, čím víc lidí tím více zajmu vývojářu a tím prospech i pro mě, kevšemu je mi lito lidí co se musí trapit s levnýma (občas i drahýma) androidama4. osobně mi vadí pojmenování...5C...no odsuzuju u konkurecne prave nepřehlednost nazvu kdy maj tucet modelu a nazvy typu 5HCJ66, HC59SKC, CDHJ654,.... a ted bude 5S, 5C...aby to nebyl zacatek...nevím proč to není jako u ipadu proste iphone mini...ovčem spekuluje se že bude nakonec levný iphone jen pro číncký trh a C je jako China...jobs cookovi řekl aby si nikdy neřekl "co by udělal steve"...i josb šlapl kolikrát vedle...a myslím že zda apple je nebo není horší firmou se ukaže až v dluhodobejsším horizontu npř 10 let...například po jobsovi byly představeny užasný produkty jako ipad mini (pro me jedna z nejlepších veci vubec, tezce překonavající puvodní jobsuv ipad) nebo macbooky s retinou a iphone 5 proste je lepší než byl předchozí iphone i 4" displej je skveleja sem rad že před touto keynote i když si každej myslí že víme vše tak vefinále nikdo neví nic 😀
"1. i 3G, 3GS byly plastove, plast nevadí když je kvalitní, ono je rozdíl mezi plastem co vrže a je měkej ohebnej jako u samsungu nebo u tvrzeneho co měl 3G a 3GS že clovek ani nevedel ze je to plast"Plast na 3G/3GS byl hrozny. Velice snadno se poskrabal a navic praskal smerem od konektoru. Takze ne, nemate pravdu.
19:00 - to je náš čas nebo kalifornský?
nas
Kde sa bude dat kuknut na online prenos? 😝
na www strankach applu, na apple TV, na izarizeni, pak to spoustu webu streamuje z apple TV primo na web, linky sem nahazim az budou nejake zarucene kolem 7, snad nezapomenu 😀mobilmanii na sledovani fakt nedoporuvuji, je to jeden z nejhorsich webu na tyhle prenosy
To je pravda, na mobilmanii sa fakty objavuju tak s 40min omeskanim. Len som chcel este upozornit ludi, ze nazivo to pojde len na macoch, na windowsoch to nazivo nepojde, ani ked mate safari...
to jako fakt? až tak je Apple neschopný? :)ale co, low-end s Androidem za 2 tis. je i tak mnohem chytřejší :)
za tebe by mohla premyslet i 3310 a presto by to byl poradnej skok dopredu
Ze je ovela jednoduchsie streamovat video pre vsetky PC a prehliadace ako stream obmedzit len pre urcite zariadenia a prehliadace vam predpokladam nenapadlo.
Tohle fakt nebude ten důvod..
to je jako iTunes Festival live, koukat na koncerty naživo můžeš taky jen na iZařízeních :) a je to pecka
To se ale pleteš. Jde to i na PC s Windows. Stačí mít nainstalované iTunes.
blbost. To nie je ten dovod. Dovodom je to, ze skoro nik nepodporuje standard – HTTP streaming.Jedine cez VLC, co viem. Ale je jasne, ze Appple nebude uvadzat kadejake obskurne prehravace, ale len to svoje.
Jestli jsem dobře pochopil tak pokud nemáš produkt od apple tak to přímo od nich nedostaneš. Mělo by to ale být např tady http://www.youtube.com/watch...
Radsi se kouknu na online prenos 😝
Kde??
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.