Tyhle fotky stojí za to! Odnož nadnárodního gigantu bez povolení postavila zrezivělý stožáru na Praga V3S.
V reakci na reportáž o mobilní základnové stanici T-Mobile se k nám dostaly fotografie stožáru slovenského O2, který rovněž stojí na nákladním automobilu. To je ale asi tak jediný společný prvek obou řešení. Zatímco u českého T-Mobilu se jednalo o moderní a mobilní řešení na podvozku Mercedes Unimog (vůz je vypůjčený z Německa), ve slovenské verzi je vysloužilá Praga V3S použita pouze jako levný a snadno instalovatelný stojan.
U T-Mobilu musí techniku vozit další vozík, u O2 se vše vejde do jednoho balení
Nivelace udržuje obě auta ve vodorovné poloze. U Mercedesu pomáhá hydraulika, u Pragy stačila svářečka
Uchycení stožárů: jiné světy
Značně rozdílný je i způsob uchycení stabilizačních lan

A rozdílně se zachází i s kabeláží

Nejpodobnější si budou obě řešení pravděpodobně až na samém vrcholu stožáru
Pikantní na celé záležitosti však není jen technické provedení stožáru, ale i fakt, že tento konkrétní stožár je postaven na černo. Informaci jsme získali ze stejného zdroje, jako fotografie, následně jsme si ji nechali potvrdit u příslušné pracovnice Městského úřadu ve Svatem Juru: „Ano, stavba stožáru společnosti O2 vznikla bez řádného stavebního povolení“.
Podobných černých staveb je na slovenském území údajně několik desítek, důvodem má být časová tíseň ve výstavbě sítě a zdlouhavost úředních procesů. Stožáry BTS jsou tedy v mnoha případech nejdříve postaveny, administrativní stránka věci se řeší až dodatečně.