Marketingová společnost Strategy Analytics se ve svém výzkumu tentokrát zaměřila na region, kam patří i Česká republika – Central & Eastern Europe (CEE). Počet prodaných smartphonů zde v prvním kvartálu 2020 meziročně klesl zhruba o půl procenta, tržby ovšem vzrostly o 5 % na 4,6 miliardy dolarů.
Znamená to, že se sice na kusy prodá méně telefonů, ale roste průměrná prodejní cena (ASP) jednoho balení, a to konkrétně na 216 amerických dolarů (cca 5 tisíc korun, počítáno bez daně). Typický telefon prodávaný v českých obchodech tak má s DPH cenovku okolo 6 tisíc korun.

Tržní podíl značek podle dosažených tržeb v regionu střední a východní Evropy v 1Q 2020 (Zdroj: Strategy Analytics)
Zastoupení značek s největšími tržbami na trhu střední a východní Evropy zhruba kopíruje globální pořadí, až na „vetřelce“ na pátém a šestém místě. Zde se v našem regionu umístily značky OnePlus a ZTE (počítáno dohromady s Nubií), které jsou v celosvětovém měřítku v žebříčku níž.
Od první čtyřky ve složení Samsung, Apple, Huawei, Xiaomi mají nicméně i tak uctivý odstup. Naproti tomu čtvrté Xiaomi nepříjemně dotírá na třetí Huawei a ztrácí na jeho podíl pouhého půl procentního bodu.