Smartphonů se prodá méně, ale jsou dražší. Našemu regionu kraluje Samsung, pátý je OnePlus

Smartphonů se prodá méně, ale jsou dražší. Našemu regionu kraluje Samsung, pátý je OnePlus

Marketingová společnost Strategy Analytics se ve svém výzkumu tentokrát zaměřila na region, kam patří i Česká republika – Central & Eastern Europe (CEE). Počet prodaných smartphonů zde v prvním kvartálu 2020 meziročně klesl zhruba o půl procenta, tržby ovšem vzrostly o 5 % na 4,6 miliardy dolarů.

Znamená to, že se sice na kusy prodá méně telefonů, ale roste průměrná prodejní cena (ASP) jednoho balení, a to konkrétně na 216 amerických dolarů (cca 5 tisíc korun, počítáno bez daně). Typický telefon prodávaný v českých obchodech tak má s DPH cenovku okolo 6 tisíc korun.

Klepněte pro větší obrázek
Tržní podíl značek podle dosažených tržeb v regionu střední a východní Evropy v 1Q 2020 (Zdroj: Strategy Analytics)

Zastoupení značek s největšími tržbami na trhu střední a východní Evropy zhruba kopíruje globální pořadí, až na „vetřelce“ na pátém a šestém místě. Zde se v našem regionu umístily značky OnePlus a ZTE (počítáno dohromady s Nubií), které jsou v celosvětovém měřítku v žebříčku níž.

Od první čtyřky ve složení Samsung, Apple, Huawei, Xiaomi mají nicméně i tak uctivý odstup. Naproti tomu čtvrté Xiaomi nepříjemně dotírá na třetí Huawei a ztrácí na jeho podíl pouhého půl procentního bodu.

Určitě si přečtěte

Články odjinud