SMS pomalu mizí, na Štědrý den jsme jich poslali o pětinu méně. Na vzestupu jsou data, hovory stagnují

SMS pomalu mizí, na Štědrý den jsme jich poslali o pětinu méně. Na vzestupu jsou data, hovory stagnují

Zlatá éra SMS zpráv je definitivně pryč. Roky, kdy jsme ve sváteční dny odesílali vysoké desítky milionů textových zpráv už se nevrátí. Styl komunikace a přání o svátcích se mění ve prospěch komunikačních messengerů. Klasické telefonní hovory se meziročně udržely zhruba na stejné úrovni, vyplývá to z informací tuzemských operátorů o provozu v jejich mobilních sítích na Štědrý den.

U každého operátora se hodnoty provozu jednotlivých služeb drobně lišily, ale souhrnně se dá říct, že zatímco počet odeslaných SMS meziročně klesl zhruba o 20 %, počet uskutečněných hlasových hovorů stagnoval na stejné úrovni a objem přenesených dat vzrostl v průměru o 40 %. Nejčastěji se datovalo mezi 21. a 22. hodinou večerní, kdežto největší frekvence telefonních hovorů probíhala už dopoledne mezi 10. a 11. hodinou.

T-Mobile

Síť T-Mobilu na Štědrý den spojila 15,77 milionu odchozích hovorů, což je dokonce o 1,06 % více než loni. Špička pro hovory nastala mezi 10. a 11. hodinou dopoledne. Počet odeslaných SMS meziročně poklesl o 21,6 procenta na 8,4 milionu. Naopak objem přenesených dat u T-Mobilu vzrostl o 28 procent. Datový provoz kulminoval v čase 21:15 až 22:15 hodin.

O2

Síť O2 překonala svůj rekord v datovém provozu. Největším rekordmanem byla aplikace TikTok, která zaznamenala meziroční nárůst objemu přenesených dat o 176 procent. Celkový datový provoz se na Štědrý den oproti loňsku zvýšil o 40 procent. Počet hovorů v síti O2 meziročně lehce poklesl o 1,1 procenta. Počet odeslaných SMS se snížil o 18,5 procenta.

Klepněte pro větší obrázek

Vodafone

V síti Vodafonu uskutečnili zákazníci na Štědrý den 12 milionů hlasových hovorů, což je jednoprocentní meziroční nárůst. Také u Vodafonu klesá počet odeslaných SMS, operátor jich evidoval zhruba 6,1 milionu, což znamená zhruba 18% pokles proti loňskému roku. Nárůst datových služeb naopak činil 33 %, špička v datovém provozu byla zaznamenána mezi 21. a 22. hodinou.

Určitě si přečtěte

Články odjinud