Zlatá éra SMS zpráv je definitivně pryč. Roky, kdy jsme ve sváteční dny odesílali vysoké desítky milionů textových zpráv už se nevrátí. Styl komunikace a přání o svátcích se mění ve prospěch komunikačních messengerů. Klasické telefonní hovory se meziročně udržely zhruba na stejné úrovni, vyplývá to z informací tuzemských operátorů o provozu v jejich mobilních sítích na Štědrý den.
U každého operátora se hodnoty provozu jednotlivých služeb drobně lišily, ale souhrnně se dá říct, že zatímco počet odeslaných SMS meziročně klesl zhruba o 20 %, počet uskutečněných hlasových hovorů stagnoval na stejné úrovni a objem přenesených dat vzrostl v průměru o 40 %. Nejčastěji se datovalo mezi 21. a 22. hodinou večerní, kdežto největší frekvence telefonních hovorů probíhala už dopoledne mezi 10. a 11. hodinou.
T-Mobile
Síť T-Mobilu na Štědrý den spojila 15,77 milionu odchozích hovorů, což je dokonce o 1,06 % více než loni. Špička pro hovory nastala mezi 10. a 11. hodinou dopoledne. Počet odeslaných SMS meziročně poklesl o 21,6 procenta na 8,4 milionu. Naopak objem přenesených dat u T-Mobilu vzrostl o 28 procent. Datový provoz kulminoval v čase 21:15 až 22:15 hodin.
O2
Síť O2 překonala svůj rekord v datovém provozu. Největším rekordmanem byla aplikace TikTok, která zaznamenala meziroční nárůst objemu přenesených dat o 176 procent. Celkový datový provoz se na Štědrý den oproti loňsku zvýšil o 40 procent. Počet hovorů v síti O2 meziročně lehce poklesl o 1,1 procenta. Počet odeslaných SMS se snížil o 18,5 procenta.

Vodafone
V síti Vodafonu uskutečnili zákazníci na Štědrý den 12 milionů hlasových hovorů, což je jednoprocentní meziroční nárůst. Také u Vodafonu klesá počet odeslaných SMS, operátor jich evidoval zhruba 6,1 milionu, což znamená zhruba 18% pokles proti loňskému roku. Nárůst datových služeb naopak činil 33 %, špička v datovém provozu byla zaznamenána mezi 21. a 22. hodinou.