Sobotní diskuse: Jak by měl vypadat ideální kapesní počítač?

Diskuze čtenářů k článku

Dennis Welt  |  04. 11. 2002 04:13

Stavajici PDA's maji priliz velke problemi na priklad: sync.(velmi citlive),pouze pevna baterie,neni GPR,GPRS,GSM atd.Dobry priklad je zatim jen Sony PCG-U3,avsak doufam,ze jej casem trochu zmesi.Toto je ovsem skuterny computer s windou XP a tez s klavesnici atd.Hard disk 20GB a rozmery pribline 130x180 mm.Sync neni treba.

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  30. 10. 2002 13:47

V případě, že by to mělo tlačítka na boku, chtělo by to uvádět verze i pro nás leváky (ono ná zase tak málo není). Myš do pravé ruky chytám automaticky, ale se stylusem bych asi měl problémy. A lovit čudlíky jinými prsty, než pro které jsou určeny, by asi nebylo to pravé ořechové...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jezevec  |  29. 10. 2002 23:40

V podstatě nechápu, proč se tribandy neuchytily jako standard - vždyť technicky musí být ve výrobě dualband/triband rozdíl v halířích, tak proč to nemaj všechny lepší founy. V dnešní době mizejících hranic a relativně levného roamingu považuji nutnost druhého přístroje jen kvuli volání i v pásmu 1900 MHz jako nepříjemný anachronism.

Kdyby triband měla Nokie 7650 (ač to není PDA ale hračka pro děti) hned bych si jí koupil - kdybych sepisoval požadavky na pořádné PDA? triband bybyl mezi prvníémi parametry. Proč se to vlastně už dávno nedělá jako standard?.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Vorel  |  29. 10. 2002 09:12

krome jiz vyjmenovaneho v clanku:

rad bych aby to melo dva sloty (pamet + dalsi karta treba GPS nebo GSM modul)

integrovane wifi

pripojitelnou klavesnici s moznosti stlaceni vice tlacitek (na hry .. jak jinak)

doopravdicky powermanagment : priklad ctu si neco z pdfka : graficky cip uz ma v pameti data, takze hlavni cpucko uz nema tolik co na praci.. automaticky snizi taktovani treba az na 1Mhz a spotreba leti primerene k tomu dolu...

a hlavne odolny provedeni ... minimalne proti stekajici vode a upadnuti z vysky 1,5m na zem ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  30. 10. 2002 18:54

Ke spotřebě: Myslím, že jediným způsobem, jak zvýšit výdrž baterie je právě propracovaný powermanagment. I když na druhou stranu - hlavním tahounem PDA je podsvícení displeje.

Na iPAQu mi třeba vadí, že nejnižší intenzita podsvícení je stále velmi jasná, za úplné tmy bych si vystačil s nižší intenzitou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Good  |  29. 10. 2002 07:13

Pro mne je například mj. důležité i vývojové prostředí zdarma. Je to logické, protože potom se v cenách programů (idálně v "cenách" freewarů) nebude promítat nehorázná částka za SDK.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas  |  28. 10. 2002 20:55

Poradte mi někdo prosím, jak nastavit Palm V, pro GPRS přes GO. Na 8310 mi GPRS chodí úplně v pohodě. Na Palmu nemůžu za boha nastavit modem jako 8310. Díky!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 10. 2002 21:24

Eurotel Go nabízí GPRS pouze pro WAP, nikoli pro běžné datové přenosy - pro připojení k internetu. Buď budete používat vytáčené spojení, např. HSCSD (zhruba 6 Kč/min), anebo se budete muset poohlédnout po paušálním programu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas  |  28. 10. 2002 21:37

Vždyť já jsem myslel pro WAP. Nejde mi prostě nastavit, to data přijímalo přes IrDA a 8310. Mám v Palmu KBrosver pro WAP a prostě mi to nejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 10. 2002 22:33

Nemám Go (zkoušel jsem to s tarifem), nemám Nokii 8310 (zkoušel jsem to s 6310i). Ale třeba vám pomohu.

1. Zkontrolujte, jestli v nastavení kBrowseru máte wapovou bránu: Menu - Prefs -  Network Settings. Zde musí být zaškrtnuto "use wap gateway" a nastavena adresa 160.218.160.218. Bez toho to nefunguje.

2. Pokud stále nic, běžte do nastavení Palmu a napřed do záložky Connection. de mám nastaveno spojení:

  • Connection Method: IrCOMM to PC

  • v Details - Speed: 57 600 bps a Flow Ctl: On.

  • Na tomto spojení je založen profil (záložka Network) Eurotel GPRS WAP.

  • User name: pokus (cokoli)

  • Password: pokud (cokoli)

  • Connection: to, které jsme vytvořili v předchozím bodě

  • Details:

  • Connection type: PPP

  • Idle timeout: Power Off

  • Query DNS a IP Address: zaškrtnout

  • Script:

  • Send: at&f&k5+cgqmin=1,1,1,1,1,1

  • Send CR:

  • Send: at+cgdcont=1,"IP","wap"

  • Send CR:

  • Send: atd*99***1#

  • Send CR:

  • End:

  • S tímto nastavením mi to chodí.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Lukas  |  31. 10. 2002 21:39

    To všechno mám až na záložku Connection v Prefs. Mám tomu podobnou záložku MODEM, ale tam je trochu něco jynýho. Můžu si tam vybrat z modemů: "Custom! a "Palm V Modem". Nikde ale nemuzu zvolit, že chci komunikovat přes IrDA. Prostě IrCOMM to PC nemám.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Marek Lutonský  |  31. 10. 2002 22:02

    Předpokládám, že máte nějaký starší operační systém. Už si nevybavuji přesný postup, bylo ale nutné doinstalovat podporu komunikace přes infraport. Zkuste na www.palm.com najít nějaký IrDA update (bez záruky).

    Nebo není ta volba skryta v položce Custom?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Lukas  |  02. 11. 2002 22:40

    Ne, není to tam skryto. Teď jsem dostáhnul akorat ten upgrade. Měl jsem starou verzi OS 3.1  Teď jsem stahnul 3.5.3. Uvidím, jestli to pomůže. Jinak zatím díky moc.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    brutus  |  28. 10. 2002 14:45

    ideal je schvab implanovanej v lebce ;) ... le z PDA co jsou ted na trhu LOOX pomerne splnuje co od nej pozaduju - a da se sehnat i za rozumnej peniz (VO je cca 17k)... ma CF i SD slot, zabudovanej bluetooth, slusnej proc a baterka docela vydrzi....

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    goha  |  03. 11. 2002 13:31

    Máš recht, LOOX je zatím skutečně asi nejlepčí PDA, má všechno, co by měl mít, vč BT (podmínka pro můj tel R520m). Asi do něj půjdu.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    lubOS  |  27. 10. 2002 17:23


    window.open=PrxRealOpen;
    Můj ideal = Psion Revo+ s barevným displejem, bluetooth, vyměnitelné baterie jako u Psion 5mx a slot na paměťovou kartu. Cena včetně DPH max. 15 000 Kč v současné době.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    bj - Josef Burda  |  27. 10. 2002 18:04

    Tak tak, mě by stačilo kdybych u Psiona 5mx měl Bluetooth a už bych byl v pohodě.

    Jinak sem ho koupil nový u nás se zárukou za 8000, vč. české lokalizace. Doteď si mnu ruce )

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    josef  |  29. 10. 2002 12:34

    Myslite MC 218? Kde je maj? Chci taky.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Wosonj  |  28. 10. 2002 13:33

    no ja chvili delal s Psionem Series 5 a jak rad sjem se vratil k iPAQu. Je to pomaly, neintuitivni, cernobily displej byl strasne pomaly a malo kontrastni, synchronizace trvala NEUVERITELNE dlouho - iPAQ se mi sesynchornizuje za cca 5-10sekund (kolibka-seriovy port), tomu Psionovi to trvalo pres 2 minuty!!! A jestenavic polozky v seznamu neodpovidaji presne polozkam v outlooku (na PocketPC dokonale). Dale jsem nepochopil vyhledavani v kontaktech, uz jenom seradit kontakty trvalo priserne dlouho. Jedine co je celkem dobre je ta klavesnice, pise se na ni opravdu pekne - subjektivne asi stejne rychle jako pri recognition na PocketPC - jenom na klvasnici mam min preklepu

    REVO+ je urcite lepsi, ale PSION se u me zrovna dobre nezapsal.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Bodik  |  29. 10. 2002 05:31

    Souhlas, ještě podsvícení displaye, protože to je hruza večer. Klidně bych ho nabíjel co dva dny třeba, jen aby mělo podsvícení.
    Ale jinak spokojenost - mám american Revo+ alias Diamond Mako.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Wosonj  |  27. 10. 2002 02:34

    Vyskrtl bych ze seznamu GSM modul. Problem je v tom, ze potrebujete SIM kartu a tu mate v telefonu. Jen obtizen muzete mit (a pouzivat) dve SIM k jednomu cislu. A zase pouzivat PDA k telefonovani...

    Osobne jsem majitelem iPAQ3630 a nedovedu si predstavit, ze bych s tim mel telefonovat. To proste NEJDE. Nevim jak to dela T-Mobile s MDA, ale myslim ze tozarizeni je jako telefon odepsane. Je to velka a tezka krava, spatne se drzi v ruce, je to nepohodlne, spatne se ovlada jednou rukou, pri telefonovani mastite displej, nehlede o zaparovani elektroniky uvnitr napriklad v zime. Navic si nedovedu predstavit, ze bych s tim sel kamkoliv jinam nez do prace. Proste projovat PDA a mobil je NESMYSL.

    Ideal je bezproblemove spojeni pres Bluetooth - proste do prace si vezmu oba, kdezto kdyz jedu o vikendu na kole, taham s sebou jenom lehky a nesrovnatelne odolnejsi mobil.

    Taky klavesnice je blbost, rozpoznavani pisma je na PocketPC dokonale, rozhodne na tom pisu daleko rychleji nez svem puvodnim diari s klavesnici QWERTY.

    Tlacitka neomezovat, jsem vdecny za kazdy ukon u ktereho nemusim vytahovat stylus. Jen bych mozna misto kurzorove klavesy dal kolecko na bok - rychlejsi prace. Rozhodne bych rad vic konfigurovatelnych tlacitek.

    Pamet 128MB - na co? Ja vystacim s 32MB... Pamet PDA zdrazuje a zvysuje spotrebu (musi se napajet) videa, MP3 a fotky stejne ukladate na pametovou kartu, takze vic nez nejakych 64MB neni prilis podstatne.

    WiFi a Bluetooth se pokud vim vzajemne rusi a integrovat je soucasne je mimoradne obtizne. Wifi bych dal jako option do nejakeho expansion slotu.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jiří Kuruc  |  30. 10. 2002 18:44

    Tak trochu jste mi nahrál. Neodvážil jsem si napsat do článku svou představu:

    Do PDA bych dal jen GSM/GPRS modul jen a pouze na přenos dat (HSCSD, GPRS). Majitel by si pořídil druhou kartu čistě na data (Tandem, Partner...). Vlastním iPAQ 3760 a T39m a spojení přes IrDA je hrůza (venku, v autobuse...prostě kdekoliú a MDA (XDA či Dataphone) mne nadchnul. Žádné nastavování - zmáčknu, připojím, jedu. Jak prosté... 

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    LL  |  19. 11. 2002 09:52

    A proč držet v ruce PDA? Pomocí bezdrátové komunikace třeba Bluetooth si budoucnost představuji takto: vlastní XDA (nebo smartphone, či MDA, kdoví, co se ujme) s velkým displayem min 320x240 mám v kapse nebo v tašce. Pokud mi někdo volá a bezdrátová sluchátka (bluetooth) nemám zrovna v uších, zazvoní mi bluetooth RC na ruce, což jsou normální náramkové bluetoth hodinky s mono víceřádkovým podsvíceným displayem (podobný těm na dnešních mobilech), které mi zobrazí, kdo volá (nebo příchozí textovou zprávu, či hlavičku mailu), "zvednu" (vytáhnu z kapsy) POUZE ono bezdrátové sluchátko a přijmu hovor. Teprve pokud potřebuju podle vývoje hovoru kouknout do organizéru (třeba do kalendáře, úkolů ) v PDA, vytáhnu PDA z kapsy.

    A pokud mám BT sluchátka zrovnan na uších, protože poslouchám MP3 nebo rádio, příchozí hovor přeruší přehrávání a do sluchátek mi XDA oznámí, kdo volá.

    PROČ TOHLE NIKDO NEVYRÁBÍ, KDYŽ TY TECHNOLOGIE TADY JSOU? PROČ ASI?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jan Kratochvil  |  26. 10. 2002 19:40

    povinne: dokumentovany hw (=free/opensource systemy), QWERTY, B/W displej (kvuli odberu), GSM 900/1800, GPRS, BlueTooth, display horizontalne, nejaka flashmem, serial, single display.
    hezke: reprak (ne jen headset), HSCSD, IrDA, WiFi (neni velke?).
    nechci: foto, touchscreen, titernost, rychle/zrave CPU.
    Pro evropska pasma krome 9210* nic QWERTY+GSM neni, ty ale pochopitelne nemaji doc k hw, ale take bohuzel ani GPRS.
    GPRS je u opu stejne ale tvrde zkriplovano firewallingem+masqueradingem(=NATem).
    Ruznych "komunikatoru" je kvanta, ale QWERTY+GSM moc na vyber neni...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    orol  |  27. 10. 2002 21:44

    napr handspring treo ... ma klavku gprs v sebe je b/w pohoda
    inak ja skor mobil a palm oddelene
    co by som skor uvital by bol palm s CF kartami vo farbe, ale toho sa zrejme nedockam tak budem musiet zostrvat pri trg-pro

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Denis Tomáš  |  26. 10. 2002 17:41

    PDA by si měl najít možná trochu jiné využití. V době, kdy se na trh dostanou Smartphony jako P800 to nebudou mít jednoduché. Na organizovaní času, emaily a čtení a jednoduchou úpravu dokumentů je tito chytří telefonky nahradí.

    Já bych například uvítal, kdybych si mohl na PDA pustit film, který bych si nahrál na 1GB Secury Digital Card od Panasonicu, na prohlížení internetu( většímu rozmachu bude ale bránit cena za připojení, kdybych mohl mít pro PDA paušál 1500Kč měsíčně a mohl být neomezenou dobu na internetu, to by byla nádhera...........

    Uvítal bych možná velmi kvalitní hry(nemám zatím nic takvého, tak možná, že už jsou:o) srovnatelné s lehce staršími PC (alespoň současné asventury by zvládat mohli....)

    Dále integrovaný bluetooth pro připojení telefonu(kvůli fotografiím), kamery (pro jednoduché zpracování záznamů), a jiných spotřebičů pro jejich spravování (alarmu u domu, auta(pohledem na displej zjistíte, kolik máte jaké kapaliny, tlak v pneu, údaje o stavu km, smpotřebě, ujetých km v daném dni, týdnu roce, atd....). To jsou jenom náznaky toho, k čemu by takové zařízení mohlo sloužit (např. si díky GPRS na dálku zapnu topení v bytě. Přes kamery si zkontroluju, jestli mi dům nikdo nevykradl....¨)

    Myslím, že to je ta cesta, kterou by se měl vyvýjet kapesní počítač. Měl by to být nejen Mini PC, ale univerzální komunikační přístroj, pro co nješirší použití (takový centrální mozek domácnosti). Potom si ho budou kupovat nejen manažeři, ale i lidé s průměrnými příjmy, který ho nebudou používat na pracovní účely......

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Karel  |  26. 10. 2002 17:22

    Opravdu, porovnáte-li ceny lepších PDA a nižší třídy notebooků, dojdete k názoru, že něco není vpořádku. Cena by mohla být poloviční až třetinová, viz ceny mobilních telefonů třetí generace v ASII. Nastupující generace smartphonů ceny jistě stlačí, když bude p800 stát dvacet tisíc, proč bych si kupoval PDA? To je jeden z důvodů proč si PDA nekoupím i když jsem původně chtěl.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Marek Lutonský  |  27. 10. 2002 09:47

    Takový Palm Zire ale dnes stojí kolem pěti tisíc a za tolik neseženete ani mobil s infraportem. Sony Ericsson P800 naopak zřejmě bude dražší (pokud nepočítáte s cenou bez DPH).

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Karel  |  27. 10. 2002 11:13

    V době uvedení bude p800 asi opravdu dražší než 20 000 (počítáno s DPH), ale předpokládám, že po několika měsících se na tuto úrověň dostane. Co se týče Zire a levnějších palmů obecně, to jsou jen takové lepší elektronické diáře, sám jsem měl dříve Palm IIIx. Organizér, jednoduchá pošta, toť vše.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Ivos C.  |  27. 10. 2002 14:30

    A proc jste si tedy nenainstaloval nejake lepsi programy, kdyz ty dodane vam nevyhovovaly nebo nestacily? Tedy ne ze by me osobne tech par pri koupi Palmu dodanych programu stacilo, ale pro Palmy je myslim velmi dobra a rozsahla free i komercni programova zakladna z ktere lze opravdu dobre vybirat ve vsech moznych smerech ... urcite bych s vyberem zacal treba na PalmGear

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Marek Lutonský  |  27. 10. 2002 17:50

    A proc jste si tedy nenainstaloval nejake lepsi programy, kdyz ty dodane vam nevyhovovaly nebo nestacily?

    Dovolím si to odhadnout: třeba není čas prodírat se desetitisícem programů a hledat v nich ten, který mi nejvíc vyhovuje. To, že jsou Palmy standardně jen velmi špatně vybaveny, je podle mého názoru v očích mnoha lidí staví jen mezi "chytřejší organizéry". Počítač Pocket PC vybalím z krabice a hned je v něm všechno, co průměrný člověk po kapesním počítači požaduje.

    Palmy jsou počítače pro fanoušky a pokročilé uživatele, kteří mají čas a chuť dovybavit si je podle svých potřeb. Potom na ně nedají dopustit. Přímo se nabízí připodobnění k Linuxu - Pocket PC jsou jako Windows.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Ivos C.  |  27. 10. 2002 19:20

    Palmy jsou počítače pro fanoušky a pokročilé uživatele, kteří mají čas a chuť dovybavit si je podle svých potřeb.

    Tohle od Tebe Marku beru jako kompliment

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    RuNa  |  26. 10. 2002 15:08

    Ja jsem v celku spokojeny s iPAQem, jen bych souhlasil, ze to chce vetsi vydrz, a mensi hmotnost...

    Nejvetsi prioritou pri vyberu byl integrovany Bluetooth - nehodlam si jim zabirat slot, ktery porebuji na pametove karty. Tim padem jedinym resenim byl iPAQ.
    Proto nechapu, proc jej temer vsichni (krome iPAQu a ted tusim i Looxu) ignoruji...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jiří Kuruc  |  30. 10. 2002 18:36

    Mám také iPAQ a co mně vadí je absence kolečka na straně přístroje. Při čtení e-knih či dokumentů ve stoje (třeba na zastávce..) potřebuji obě ruce

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    ferda  |  13. 11. 2002 17:11

    Ja zvladam v pohode scrollovat smerovym tlacitkem pomoci palce (holt ho mam dlouhej) :))

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jiří Kuruc  |  13. 11. 2002 19:00

    To dělám taky, ale PDA podpírám palcem zhruba v polovině. Trocha nepozornosti a PDA se převáží...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Ron Jeremy  |  26. 10. 2002 13:57

    Myslím, že současným PDA citelně chybí klávesnice. Nemohu si pomoci, ale psaní textu pomocí čmárání symbolů na displej je trochu ujeté.  Sám píšu hrozně i na papír,  PDA bez klávesnice si nedovedu představit a je důvodem, proč jsem si dosud žádné nekoupil. Nabízí se např. Sharp Zaurus, nicméně nevím o nikom, kdo by ho do české republiky dovážel.

    PDA bez klávesnice pro mě prostě není plnohodnotný kapesní počítač, ale lepší "budík".  Data větší než pár znaků se na takovém zařízení prakticky zadávat nedají, jediná použitelná možnost je jejich pořízení na PC a následné synchronizace. Škoda, že Psion už nic rozumného nevyrábí - něco jako series 5 s barevným displejem, rychlejším procesorem a přiněřeně "zeštíhlené" by se mi značně líbilo.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Ivos C.  |  26. 10. 2002 17:14

    Tak s tim ja osobne naopak zasadne nesouhlasim, me osobne naopak graffiti vyhovuje mnohem, mnohem vic nez klavesnice (samozrejme mam na mysli miniklavesnici, lepsi nez obycejna velka klavesnice PC asi neni nic, ale tu bych zase nechtel tahat po kapsach ) a nejen kvuli velikosti, ale i proto, ze na takove miniklavesnicce se nejen spatne orientuji, ale hlavne u ni mam caste preklepy (klavesy jsou moc blizko u sebe), takze na ni ja pisi mnohem pomaleji nez "rukou" na graffiti plosce ... ja osobne pomoci graffiti bez problemu v Palmu pisu vse co potrebuji vcetne emailu, poznamek atd.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    CIJOML  |  26. 10. 2002 09:47

    Pridal bych jeste toto: PDA by melo mit od vyrobce dodavanou totalni specifikaci tak, aby na nej bylo mozne flashnout jakykoliv jiny OS. Popripade primo moznost vyberu mezi os Linux/win/palmos

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor