Sony Ericsson K530i: vylepšená K610i (test)

Diskuze čtenářů k článku

Martin  |  14. 09. 2008 18:02

Ahojte, chcem sa spytat ake mate skusenosti s nastavenim emailovej sluzby pobox.sk v mobile. Nie a nie to "rozbehat".
Dakujem za reakcie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sokrates  |  14. 11. 2007 14:41

ako dosiahnut, aby na Ki boli zobrazene velke hodiny tak ako je to na obr. v recenzii ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SE  |  19. 11. 2007 23:18

Ak to mas od Pomaranca, tak to nejde
Zajtra si ho idem kupit, tak mam na tyzdne vystarane o zabavku
Bude to nahrada za skvely telefon SE T630,
tato K530i postaci, ale nenadchne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel41  |  21. 10. 2007 23:46

Na webu SE.cz je ve specifikaci K610i uváděno BT A2DP stejně jako u K530i. Podle jejich výčtu je v tomto směru u K530i navíc jen "Track ID". A pokud jde o klávesnici - měl někdo příležitost "osahat - omačkat" obě klávesnice ve stejnou dobu? Moc by mne to zajímalo... Protože uváděné inovace skutečně nikoho nemohou přimět k výměně telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dr.zejus  |  26. 10. 2007 11:22

Mel jsem nebo mam moznost osahat obe dve klavesnice. A zadny markantni rozdil v tom nevidim. U K530 jsou klavesy jen trusku tuzsi. Pokud uz nekdo ma K610i tak nema duvod kupovat K530i.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivos  |  25. 09. 2007 11:56

Zajímalo by mě jestli se u tohoto telefonu zobrazuje obrazek kontaktu, pokud mi dotycny vola nebo pise. Mam v kontaktu vlozeny obrazek, ale nejak nemuzu docilit toho aby se mi obrazek objevil pri volani. Nevite prosim jak to nastavit??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivos  |  26. 09. 2007 10:32

omlouvam se za pitomou otazku. Chyba byla na strane majitele. Jsem proste pitomec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janka  |  21. 09. 2007 08:52

Prosím Vás, ako sa dostanem v K530i do menu činností ?
V K610i to bolo jednoduché tlačítkom na pravej strane. V K530i sa ním dostanem do menu mobilu.
Vopred ďakujem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
majjco  |  21. 09. 2007 15:30

Netusi nikto akym sposobom zapnut hodiny v uspornom rezime, tak aby boli viditelne na displeji ako na starsich modeloch SE, ako trebars K600i ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan_Horalik  |  15. 10. 2007 19:20

U novějších Sony Ericssonů již tato funkce není dostupná. Displej se při nečinnosti vždy vypne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
El Zoido  |  15. 09. 2007 12:42

Je to přesně tak, Sony Ericsson by se měl trochu zamyslet nad svým přístupem. Nové telefony jsou v podstatě takové hybridy několika ustálených vlastností, které se náhodně obměňují.
Tak např. jednoduchá rovnice:
K530i = K550i - (pořádný foťák) + (pár přiblblých aplikací) + (asi lepší klávesnice) + (UMTS)
A budovat povědomí o značce prázdným display a žádnou pohotovostní diodou (tak typickou pro někdejší Ericsson) taky není nejuváženější...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PROMO  |  13. 09. 2007 08:09

Zase zase zase mě SE přesvědčuje že výrábí to samé :D :D od k750i skoro žádné změny. wow gratuluju srdečně :D
Může te mě říct co jsou to za klíčové vlastnosti ?
vnitřní paměť 16 MB
slot na paměťové karty Memory Stick Micro
dvoumegapixelový fotoaparát
hudební přehrávač a FM rádio s RDS
:D :D to je standart ani bych to nezmiňoval...teda pokud nechce mít autor článku vyvážený poměr klíčové vlastnosti/ hlavní nedostatky :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan_Horalik  |  13. 09. 2007 11:29

Samozřejmě, že je to pořád dokolečka, ale co jiného tam chcete napsat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PROMO  |  13. 09. 2007 14:41

Nepochopil jste mě. Můj názor nebyl myšlen na článek ale na telefon samotný. Je mi jasné že na stejný telefon je stejná recenze :)
Pěkný den

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan_Horalik  |  13. 09. 2007 14:45

Ale pochopil. Dneska se ale těžko hledají plusy nějakého telefonu, když všechny telefony umějí prakticky to samé a jen velmi zřídka přijde někdo s něčím opravdu výjimečným.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  13. 09. 2007 21:35

Dobrý den. Do HLAVNÍCH NEDOSTATKŮ bych zařadil absenci AF a blesku. A dále bych se také přimlouval za to, aby se uvedlo na začátku článku rozměry a hmotnost.Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan_Horalik  |  13. 09. 2007 23:43

Absence autofocusu a blesku je v hlavních nedostatcích uvedena jako "slabá výbava fotoaparátu". Rozměry a hmotnost budou uváděny v klíčových vlastnostech od příštího testu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wikking  |  12. 09. 2007 15:14

Proc je kurnik sopa tak slozite ve vsech vasich clancich hledat tak zasadni informace, jako jsou
rozmery..
Proc to nedate pokazde do te tabulky v uvodu nebo na konci !!!!??? A kdyz nevim, tak tam napisu
treba "rozmery:????", ale ne abych musel prochazet vsechny stranky a hledat tam vsechna "x" a
nakonec zjistil, ze to proste v clanku neni..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan_Horalik  |  12. 09. 2007 23:00

Test má vždy přesnou strukturu a rozměry jsou uvedeny hned na jeho začátku při popisu vzhledu telefonu a jeho konstrukce. Opravdu je najdete i v tomto článku, jsou ve třetím odstavci. Pokusím se ale zamyslet nad Vaší výtkou a příště je uvedu i v klíčových vlastnostech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DaveP  |  12. 09. 2007 11:30

Na to ze tohle ma z K610i vychazet, tak jednim slovem slabota. Mam K610i a trosku mi vadi akorat klavesnice, ktera tady naopak byla chvalena, prijde mi ze se ty tlacitka proste moc viklaji. Pomalu nepouzivam ani mp3 prehravac, ze zacatku jsem si s tim sice hral, pak jsem tam nahral jeden song na vyzvaneni a hotovo, tak radio mi taky neva ze tam neni. To ze je k610 plastovy je fakt, ale nejak zvlast poznat to neni, jsou i horsi. Jen ta barva na tom plastu moc nevydrzi, mel jsem predtim Er T39 a tam byla barva primo v tom plastu, nebylo to lakovane a to je docela rozdil, tak doufam, ze k530 na tom bude lip nez k610, ten se rychle opryska pokud se k nemu fakt nechovate jak v bavlnce. Pozitivum na k530 vidim v pametove karte pristupne bez otvirani krytu baterie, zase se ale muze vice zanaset, ukaze az cas jak je ta krytka kvalitni, taky A2DP profil u BT, ale jinak asi nic. Displej stejny, funkce az na tech par vyjimek taky stejne. Design mozna, ale libi se mi i k610 prave proto jak je jednoduchy a pravidelny. A skvele je ze nemaji joystick. Naopak do k530 mohli dat aspon autofocus k fotacku nebo ten blesk (ten by sel pouzit jako svitilna). Skoda, necham si k610i, treba priste
P.S. Nevim, jestli jsem to neprehledl, ale tlacitka na prijem a ukonceni hovoru jsou jinak stale neprogramovatelna? Protoze na k610i kdyz ukoncim hovor pozdeji nez protistrana tak jdu okamzite na internet, coz neni uplne idealni. Dave

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan_Horalik  |  12. 09. 2007 12:27

Sony Ericsson K530i i K610i klasické klávesy s červeným a zeleným sluchátkem nemá. Pro ovládání hovorů slouží kontextové klávesy. Z pohotovostního displeje levá klávesa otevírá výpis hovorů, pravá pak stejně jako potvrzovací střed hlavní nabídku. Toto nastavení nelze změnit. Pro rychlý vstup do wapového prohlížeče je vyhrazena malá klávesa se "zeměkoulí". Vaše K610i je zřejmě zakoupena u operátora, který ve svém upraveném firmwaru nastavil pravou kontextovou klávesu pro rychlý vstup na domovskou stránku svého wapového portálu. Toto nastavení nejde bohužel změnit. Telefony z volného prodeje to ale tak nastaveno nemají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DaveP  |  12. 09. 2007 13:07

Temi tlacitky na prijem a ukonceni hovoru jsem samozrejme myslel ty kontextove pod displejem. A mate pravdu, telefon ma neduhy euroteliho menu, jako treba ze nektere obrazky a zvoneni nejdou vymazat, protoze jsou chranene ci co. Ja jsem je tam nenahral, bylo to soucasti telefonu pri koupi. Jestli nekdo vi jak to dat pryc, budu rad, nepouzivam to a nepotrebuju to tam :) To stejne je i s tim pravym kontext. tlacitkem a prechodem na internet, lepsi by byl ten vstup do menu. Nicmene jak je to s plasty u k530i, myslite si, ze se to bude take odirat? Protoze me to celkem nemile prekvapilo pri prechodu z T39, ktera mimochodem stale skvele funguje a pouzivam ji jako druhy pristroj :) Dave

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan_Horalik  |  12. 09. 2007 13:28

Obrázky a nastavení od operátora by mělo jít odstranit jedině přehrátím firmwaru telefonu. Tuto operaci lze udělat i doma pomocí programu, který si stáhnete ze stránek Sony Ericssonu, a datového kabelu. Můžete to vyzkoušet, ale obávám se, že program automaticky vybere opět firmware s těmito prvky nebo je zachová. V tom případě by pak přicházelo v úvahu jedině nelegální přehrátí firmwaru v některém z neautorizovaných servisů.
Zda se bude plast odírat si netroufám odhadnout, ale nedivil bych se, kdyby tomu tak bylo. Můj otec například dva roky intenzivně používal model K750i a černá barva na předním kovovém krytu je v některých exponovaných místech zcela pryč. Na zadní plastové straně ale k žádnému odírání nedošlo. Ten zůstal celý černý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DaveP  |  12. 09. 2007 14:09

Firmware mam prave posledni ze stranek SE, a odstranit to stale nejde a telefon je jeste v zaruce tak do nej nechci zasahovat prehravanim jineho fw. No nevadi, vylozene to tam neprekazi, tak to tam necham. Spis mi vadi ty oderky, jde to videt hlavne na hranach telefonu a rekl bych ze zde to bude stejne, na T39 byly oderky na hranach akorat na te magneziove casti, ale objevily se az tak po trech letech pouzivani. Tady to mam uz pul roku od koupe. A to ten telefon pouzivam stejne jako T39. Skoda ze uz SE nedela nejaky takovy telefon jako T39, ten si s klidnym svedomim dovolim oznacit jako outdoor. Je mozne, ze u k750 je jeste ten zadni kryt cely z cerneho plastu a neni lakovany. V ruce jsem ho nemel, tak nemuzu posoudit. Dave, mimochodem se omlouvam za OT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 09. 2007 21:12

Přehráním firmware se u Sony Ericssonu NIKDY NEODSTRANÍ žádný operátorský BRANDING! Pro "decustomizaci" (odstranění operátorem vložených "vychytávek" v podobě pevně nastavených funkcí, pevně nastavených adresách operátorových portálů či speciálních menu) je nutné u Sony Ericssonu přehrát kompletní flash, což jde SE ZTRÁTOU ZÁRUKY provést zakoupením flashe z www.wotanserver.com (cca 200,- Kč). Samozřejmě není problém při nutnosti reklamace pak zpět nahrát zase customizovaný firmware... ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czbero  |  15. 09. 2007 16:44

A co XS++ ci SETool2? Právě jsem si přehrál firmware z K610i na K530i, protože podporuje flash menu a pozadí, má lepší javu a je rychlejší....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adow  |  13. 09. 2007 13:06

Nastavení kontextových kláves (ve smyslu oddělání WAPu a předělání na původní "Menu") jde, stejně jako jde předělat K610 na K530. Odzkoušeno uživateli http://se-tuning.cz ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
4sAd  |  12. 09. 2007 10:50

Koukám, že SE asi vyhodil všechy designery, protože skoro všechny jejich mobily vypadají stejně. Ze začátku se mi sice líbil, ale už je to okoukané a mohli by vymyslet něco nového.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miso  |  12. 09. 2007 08:10

vie mi niekto vysvetlit system cislovania typov u SE?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hesperus  |  12. 09. 2007 06:58

Proc SE vydava "nové telefony" ,kdyz je to to samy uz rok,zadna poradna novinka,nic,proste hruza.Vzdyt i 2-3 roky stara K750i je lepsi nez dnesni novy modely,hcape to nekdo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  12. 09. 2007 07:18

Protoze to lidi kupuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yoki  |  12. 09. 2007 09:58

Ja to taky nechapu...uz mam par let SE W550i a porad taky nemam duvod menit!Ted porad cekam na neco lepsiho od SE,abych ho mohl vymenit za tragickeho Samsunga pro manzelku...a porad nic...teda uz mame vyhlidnutyho W580i,ale ten taky za ty dva roky neprinesl nic novyho,krom lepsiho displeje,to je sakra malo!!!Ale Nokii kupovat nebudem, to si radsi pockame jeste

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel  |  12. 09. 2007 10:23

a co tam chceš pořád dávat za nové funkce ? Mobily toho dnes umí už hodně a na nějaké 3G funkce jako vidoehovory nebo televize atd není moc lidí zvědavejch. dobrá je ještě tak GPS to by se mohlo rozšířit do většiny mobilů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wikking  |  12. 09. 2007 15:17

treba zmensit rozmery, zvysit zivotnost bakterie, snizit hmotnost, podporovat 2 simkarty najednou, vylepsit optiku/blesk fotaku, atp..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jmeno  |  13. 09. 2007 14:13

suhlas, ani len qvga displej tam nedaju, aby to bolo aspon o pitchny chlp lepsie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor