Sony Ericsson K750i: uživatelské megazkušenosti

Diskuze čtenářů k článku

rrggw  |  13. 12. 2009 10:41

moc bych ho chtěl jsem do nho zamílovany

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rathan  |  20. 06. 2006 17:47

Ahoj.
Zkousel jsem si prekonvertovat nejaka AVI do formatu, kteremu by moje K750 icko rozumelo, ale s nulovymi vysledky.
Dle rad na webu i operatora firmy Sony Ericsson, jsem zkousel avi prevadet do
1. 3GP - kodek H.263, 15FPS, 176x144px bez audio stopy
2. MPEG4 (.MP4) - Microsoft MPEG4 verze 1-3, 15FPS, 176x144px bez audio stopy
ale ani jedna varianta neni pro SonyEricsson srozumitelna.
Nemate prosim nekdo s konverzi videa detailni zkusenost? Muzete mi poradit, jak presne mam kodek (treba ve VirtualDubu) nastavit, abych mohl vyuzit, pro me zasadni, v teto chvili jiz v uvozovkach "vymozenosti" telefonu Sony Ericsson K750i, tak, aby video bylo na telefonu prehravanischopne?
Predem Vam dekuji za jakekoli tipy na adresu jan.belov@seznam.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KKK  |  09. 10. 2005 10:49

To by mě stačilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petron  |  30. 09. 2005 20:03

Mám ho a fotím s ním někdy i text.Při horších světelných podmínkách např. v místnosti s zářivkou je text většinou rozmazaný,ale při použití přisvětlení na mobilu přístroj dokáže ostře ofotit i velmi drobný text.Zkuste to.Ps:když ho držíte nad focenou stránkou textu, nesmí se vám třást ruka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lexa  |  30. 09. 2005 18:53

S článkem nemám problém. V zásadě odpovídá mým 30 denním zkušenostem s K750i. Výdrž baterie je 3-4 denní. Kryty nevržou. Asi nebudu sám z těch, kteří k SE přešli z Alcatelu OT 535-737. Postrádám možnost rozdělit telefonní seznam tématicky do několika "podseznamů" s následným efektem rychlejšího vyhledávání. Pokud někdo víte jak tento nedostatek vyléčit přivítám řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NovoCZ  |  29. 09. 2005 14:52

Když to tady tak čtu, tak jsem asi jedinný, komu se v SE750 po každém vypnutí smažou tzv. zkratky, teda to co se má stát po pohnutí joysticku třeba doprava ... Jinak je to docela dobrá hračka, až na to nevypnutelné pípání při focení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KeNnY  |  30. 09. 2005 17:22

to je bug fw. pri novsem fw uz to nedela.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  28. 09. 2005 02:44

Tak prispejem do flamewaru troska aj ja (mozno mi niekto niektore "nedostatky" ozrejmi ;).
Mam moznost porovnat K750i a N6230i z vlastnej skusenosti (oba vlastnim) a tu su moje postrehy.
Najprv N6230i (mam ju 2 mesiace):
+ displej - naozaj kvalitny, podla mna (aspon, co sa farieb tyka) lepsi ako K750i, farby su sytejsie. naozaj mily krok nokie (vzhladom na n6230)
+ kalendar, poznamky & co.
+ hlavne menu - konecne sa na to da pozerat , este krajsie to dokonca bolo, ked som nasiel jednu temu aj s ikonkami na motiv KDE.
+ usb mass storage - pekna funkcia, ale pravdupovediac, som ju neotestoval este "naostro", kedze som telefon nepripajal este nikde inde okrem mojho pocitaca, kde ale mam kabel, ku ktoremu som mal nainstalovane drivery. tu by mi mozno niekto mohol odpovedat, ci je mozne sa s kablom pripojit hocikde (klasicky DKU-5 tusim), alebo treba driver pre kabel. ak treba driver pre kabel, tak je USB massstorage uplne nic modrozuba nemam ani na notebooku, ani na desktope.
+ praca so SMS
+ stabilita - a ak aj nahodou zmrzne, tak sa verlmi rychlo sam restartne
+ prepracovanejsi WAP prehliadac (jedine, co mi vadi je, ze obcas, ked donacitava stranku, tak proste resetne poziciu na stranke na vrch stranky)
+ citlivejsie radio ako v K750i
+ docela ma prekvapil aj zvuk cez prilozene sluchatka
+ ovladanie telefonu cez handsfree a hlasove prikazy
- viac sa mi pacilo malicke pismo na 6230
- skratky na vsesmerovom ovladacom tlacitku - neda sa im priradit co by som chcel
- nemoznost hromadneho mazania doruceniek - z nejakeho nepochopitelneho dovodu to v n6230i nie je
- trosku chaos v rozlozeni funkcii v menu (napriklad mi chyba moznost vymazania vsetkych SMS priamo v cez menu v Inboxe)
- osobne mi chyba moznost priradit zvonenie priamo osobe
- "lag" pri zavolani hlavneho menu, su to nejake 1-2 sekundy, obcas mi to dost vadi
- otvaranie zadneho krytu - nerobim to casto (momentalne uz skoro vobec), ale ked som tam chcel vlozit simku prvy krat, tak som si na to uz chcel zobrat pacidlo
- pohyb v menu - fakt des, tu je nokia dost pozadu, akonahle totiz potrebne cislo polozky v menu nestlacim v urcitom casovom limite, zacnem pisat telefonne cislo
----- radenie kontaktov pri synchronizacii - toto by uz nokia konecne mohla opravit, ospravedlnenie typu, ze ved si mozem zvolit pohlad v outlooku aby to bolo ako v telefone neberiem, ja to chcem mat v telefone ako to mam outlooku.
- obcas blbne infraport - potreboval som raz dostat 2 mp3ky do telefonu a nemal som kabel ani bluetooth k dispozicii, musel som ich najprv nahrat na priatelkin k300i a az z neho ich telefon akceptoval (cudne)
- (toto je ale chyba firmwaru urcite) zvonenie sa pri hocijakej volbe (okrem silent a beep once) sprava ako ascending
- ked podsvietenie displeja zhasne, nejde telefon zobudit spat bez toho, aby stlacenie klavesu sposobilo iba zapnutie podsvietenia a nie aj to, co ma klavesa robit (irituje ma to hlavne Java programoch, kde obcas nic nestlacim dlhsiu dobu a displej potom zhasne)
+- fotak - ma problemy s preexponovanim, skoda, inac forky vyzeraju na displeji pekne (pokial ich nepozerate na PC :P), ale nie je to "fotomobil", preto to +-
- horsie pristupna pamatova karta

EDGE nepouzivam, nehodnotim, nie je to pre mna plus ani minus.

A teraz k750i (mam ju cca. 6 hodin, takze zatial to su len take postrehy :):
+ displej - vacsia plocha ako u n6230i, len tie vyblite farby :(
+ pohyb v menu, klavesove skratky, homescreen
+ rychly beh Java aplikacii
+ joystick - nokia 6230i sa zlepsila oproti 6230, ale joystick u SE k750i sa mi ovlada predsalen lepsie
+- fotak - potesi, zabavi, inac mam Nikon D70
- zislo by sa trosku lepsie ovladanie cez handsfree a hlasove prikazy
- trosku ma sklamal zvuk cez prilozene sluchatka, cakal som trosku lepsie a hlavne sluchatka mi drzia v usiach o dost horsie ako nokiacke :(
- nema USB mass storage
- 2 zbytocne ikony v hlavnom menu (Downloads, Camera)
- obcas by som prijal moznost vypnut animacie v menu
- wap prehliadac (hlavne nutnost ist najprv na domovsku stranku a az potom mam pristupne menu s editacou bookmarkov a pod.)
- nestabilita (uz mi zvladol 1x zmrznut tak, ze som musel vytahovat baterku, na nokii sa mi to nestalo este)
- nemozem naraz nabijat aj mat pripojene sluchatka
- obcas by sa mi tu zas pre zmenu zisly skupiny volajucich (nie iba pre SMS)
- menej "hlucny" ako 6230i
- nepodarilo sa mi nijako rozbehat Sony Ericsson PC Suite 1.7.10 pod windows 2003 server-om, zatial sa hram s FMA, SE PC Suite skusim, ked najdem pocitac z XP alebo Win 2k.

Celkovo neuprednostnujem ziaden mobil nijako vyrazne, i ked momentalne sa mi viac paci k750i. Ale vsetko je vec vkusu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KeNnY  |  28. 09. 2005 08:27

"+- fotak - ma problemy s preexponovanim, skoda, inac forky vyzeraju na displeji pekne (pokial ich nepozerate na PC :P), ale nie je to "fotomobil", preto to +-"
chlapce lepsi fotomobil unas nenaides
mam rozne foto (najma makro) vyfotene, mozes si pozriet moju galeriu
http://galerie.semania.com/thumbnails.php?album=145
a uvidis, ze i na monitore fotky vyzeraju super!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  28. 09. 2005 15:45

kdyby jsi to cetl poradne,tak by jsi zjistil ze mluvil o Nikii.....ach jo,stale jsou lidi kteri umi jen kecat ale cist poradne ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KeNnY  |  28. 09. 2005 19:44

hm cetl jsem to narychlo a v skole, ja jsem z toho (+- fotak - ma problemy s preexponovanim, skoda, inac forky vyzeraju na displeji pekne (pokial ich nepozerate na PC :P), ale nie je to "fotomobil", preto to +-) vystihl ze mluvis o K750i

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KeNnY  |  28. 09. 2005 19:54

moja chyba... teraz som si tam vsimol ze pises najprv o nokii ... sry za moj preklep.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KeNnY  |  28. 09. 2005 08:32

este len dopisem
- nestabilita (uz mi zvladol 1x zmrznut tak, ze som musel vytahovat baterku, na nokii sa mi to nestalo este)
takze ja mam K750i uz 2 mesiace a ani raz mi nezmrzol, skus dat online update a nahrat najnovsi FW, teraz mam R1N
- nemozem naraz nabijat aj mat pripojene sluchatka
to je predsa jasne, mas len 1 vystup
- menej "hlucny" ako 6230i
ale prosim ta, nastav si mega bass, pri zvoneni je o 40% hlasnejsi ako pri prehravani.
- trosku ma sklamal zvuk cez prilozene sluchatka, cakal som trosku lepsie a hlavne sluchatka mi drzia v usiach o dost horsie ako nokiacke :(
chces lepsie sluchatka kup si od W800. Toto nieje walkman ;)
- nema USB mass storage
no ono to usb mass storage ma! staci si na disketku nahrat potrebny ovladac, jedina nevyhoda.
- "lag" pri zavolani hlavneho menu, su to nejake 1-2 sekundy, obcas mi to dost vadi
Aky mas FW telefonu? Mne to robi automaticky a ihned,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  28. 09. 2005 16:49

"akze ja mam K750i uz 2 mesiace a ani raz mi nezmrzol, skus dat online update a nahrat najnovsi FW, teraz mam R1N"
Ja mam R1J002, je customizovany pre Orange (akciovy telefon), takze aj tam to moze byt. Dnes skocim do nejake servisu nechat si ho prehrat, tusim mam na to pravo (ak nie, tak MFP).

"ale prosim ta, nastav si mega bass, pri zvoneni je o 40% hlasnejsi ako pri prehravani."
Ekvalizer plati aj pre vyzvananie? nevedel som, skusim...

"chces lepsie sluchatka kup si od W800. Toto nieje walkman ;)"
Viem, ale polovici ludi okolo mna, co som testoval, tie sluchatka v usiach vobec nesedia . Snad sa casom bude dat zohnat redukcia na klasicke sluchadla. Do W800 by som siel, keby boli prachy, ale holt akurat zle obdobie a telefon nie je na akciu, takze prednost dostala k750i.

"no ono to usb mass storage ma! staci si na disketku nahrat potrebny ovladac, jedina nevyhoda."
podla toho ako to beries, ale vseobecne sa USB mass storage zariadenia beru ako zariadenia nevyzadujuce driver na pristup. z popisu na http://en.wikipedia.org/wiki/USB_Mass_Storage a http://www.usb.org/developers/devclass_docs/usb_msc_overview_1.2.pdf som sa moc nevysomaril, nestiham to teraz studovat


"Aky mas FW telefonu? Mne to robi automaticky a ihned,"
nemam tu nokiu teraz pri sebe, ale urcite to nie je ten z 30. 8. 2005 od kupy som ho nebol flashovat. tusim to bola 3.30 (teraz uz je 3.46 mam pocit)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KeNnY  |  28. 09. 2005 19:51

ja mam tiez K750i od orange :) ale dal som si ju preflashovat na origos FW, poviem ti ak si das origos tak rychlost sa ti zvysi takmer o polovicu a celkovo budes mat lepsi pocit z telefonu. Ekvalizer ide len na prehravanie medii, ale hlasnejsie o 40% je ked ti niekto sam vyzvana (ak mas ovsem hlasitost vyzvanania naplno), radio to sa neda porovnat, radio je najhlasitejsie v telefone. Ono usb storage stale ma, dokonca to pisu v brozurke, nieje to sice 100% usb mass storage ale po nahrati malych driverov uz je, mozme ocakavat ze nastupom noveho winu uz pridavne ovladace nebudes musiet nahravat. Ten FW telefonu som myslel K750i :))
ale ak mas od orange tak budes mat ten R1J, nestabilny a hlavne dokopany orangom FW. Doporucujem ti reflash, fakt nebudes lutovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KeNnY  |  28. 09. 2005 20:00

jak som uz pisal nevsimol som si ze porovnavas najpr postrehy z N6230i, som si myslel ze hned porovnavas K750i.
s tymi sluchatkami mas pravdu, su strasne velke, preto si nanich radsej davam tu penu, lepsie potom drzia v usiach. Inac ten lag som si myslel, ze ti robi na K750i fakt sry, som to cital na rychlo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  29. 09. 2005 00:59

No, uz by som mal original firmware, keby som neprisiel do servisu 5 minut pred zaverecnou, tak snad zajtra (teda uz dnes), uz sa tesim . K750i mi ziaden lag pri pohybu v menu nerobi, take svizne graficke menu moze vela telefonov zavidiet, ved nie nadarmo to je najrychlejsi ne-smartphone. uz som si nahral do telefonu kopec hier, aby som sa na prednaskach nenudil, bezia pekne svizne

Este by ma zaujimalo, ci ide nieco urobit s vyblitostou farieb na k750i, ale to tipujem, ze najskor nie. Snad, ked som teraz 6230i posunul priatelke, mi to nebude teraz tak bit do oci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KeNnY  |  27. 09. 2005 17:48

Zdar Davide, ja te jenom upravim, napsal si "...Telefony značky Nokia přitom dokáží zobrazit přehrávanou skladbu nebo naladěnou stanici na displeji v pohotovostním režimu, což Sony Ericsson bohužel nedokáže...." Ale SonyEricsson to dokaze! Tuto funkciu ma W800. Tohle si tam zapomel napsat .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TNX  |  27. 09. 2005 10:38

Zkuste tohle. Ja to pouzivam uz od dob T68i. Moc povedeny software.
http://fma.sourceforge.net/

Honza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  27. 09. 2005 08:45

pořád je to kočkopes, chápu, že puberťáci na něm budou ulétat, ale foťák je stále podprůměrný a z nějakých mp3 šumítek jsem už dávno vyrostl
stále platí, že telefon je na telefonování a na focení je foťák,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sadja  |  27. 09. 2005 10:40

Na to bych ti řekl JAK PRO KOHO. Bylo to řečeno tady už nekolikrát. Z puberty už sem dávno pryč, a už se ho nemůžu dočkat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KeNnY  |  28. 09. 2005 21:18

a ja ti zas nato odpoviem, ze chcem nosit vsetko v jednom (telefon,skvely fotak a paradny MP3 prehravac)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KeNnY  |  28. 09. 2005 21:20

a ako protiklad poviem, stale plati, ze pocitac je len na pracu a hračky na hranie ? teraz na pc mozes hrat,pracovat,pocuvat hudbu, pozerat filmy atd atd. proste je to pokrok, ktory velmi chvalim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
janes  |  26. 09. 2005 23:10

aj vam ide prach pod dislplej?
ja to nechapem naj model a ide don prach.co stym?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
(_,_)  |  26. 09. 2005 18:08

ani jsem si to celý nečetl, jelikož to jsou žvásty pořád dokola,ale taky se musím přidat:)
BTW: kdo má jednodušší přepínaní (skladeb, radia, zesilovani zeslabovani apod.) když u Se na to stačí kolébkové tlačíko, vše udělám s telefonem v kapse a nemusím ho ani vytahovat.a prerusit hudbu jedním tlač. a zase spustit ve stejném místě ukončení? a tak bymse mohli zase dokola psát a psát. Nevýhody, které píšou nokiaři nevadí nám, proto jsme si koupily SE, ty věci co vadí nám, nevadí aquilovi, proto si koupil nokii, myslím, že to je logické a jestli to uz nekdo nepochopí tak je "......"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  26. 09. 2005 03:33

Dobrý den.
Tak jsem dlouho uvažoval o MP3 přehrávači a nyní, když jsem přesvědčil matku, že můj starý mobil by se jí moc hodil...) Ale k věci: Komě moderní hudby rád poslouchám i hudbu vážnou, zejména klavír. Trochu mne zmátlo, že v původní recenzi byla funkce MP3 přehrávače +- chválena, nyní již méně. Čili bych se rád zeptal, jakou kvalitu mám v této oblasti čekat a zda se na tomto mobilu dá poslouchat i klasika. 
Druhý dotaz: Je kvalita MP3 přehrávače u W800i o tolik větší, že, bez ohledu na dodávanou paměťovou kartu, se vyplatí investice do tohoto druhého telefonu od Sony Ericssonu? Předpokládám, že je to i otázka většího množství funkcí u MP3 přehrávače?
A třetí, již poslední dotaz: Chápu dobře, že k tomuto mobilu dělá paměťové karty více výrobců? (byl jsem na stránce Alzasoftu) Pokud ano, liší se nějak jejich kvalita?
Předem všem děkuji za odpovědi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepcadvorak  |  26. 09. 2005 07:23

W800i má daleko lepší sluchátka =lepší zvuk a hlavě k tomu je i redukce, na klasický jack. Což považuji za velkou výhodu. 512 MB karta je taky dobrá a myslím že maže cenový rozdíl mezi W800i a K750i. Jestli má MP3 přehrávač více funkcí...to nevím. Jde ho ale používat bez nutnosti mít puštěný telefon(což se hodí večer když chci poslouchat MP3 a nechci aby mě někdo rušil). Paměťovky se nedělejí k tomto telefonu extra. Je více výrobců, ale asi bych si nějdříve paměťovku vyzkoušel v telefonu, než bych si jí koupil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  26. 09. 2005 12:02

Dík! Možná ještě k té kartě: Jaká se prodává s w800i? Neboť ta samá bude jistě pracovat bez problémů i v k750i, tedy dle zákonů logiky.
Nevím, zda to není reklama, ale autorizovaný prodejce SE (!) v Dejvické ulici (Praha 6) prodává w800i ve speciální, časově omezené nabídce za 11 990Kč. Nijak s tímto obchodem spřízněn nejsem, jen se snažím poradit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepcadvorak  |  27. 09. 2005 07:06

Od jakého výrobce je ta karta netuším, já W800 nemám, měl jsem jí na pár dní půjčenou, ale asi tam bude karta od stejné výrobce jako je 64MB v K750i. Cena 11 990kč není zas něco extra, dá se sehnat i jinde o pár korun dráž nebo levněji. Asi bych si připlatil 2-3 stovky a koupil to v obchodě, kde mám dobré zkušenosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  27. 09. 2005 10:04

Ten obchod snad bude dobrý, když na něj odkazuje samotný výrobce. Přinejmenším bude autorizovaný. Ale abych se přiznal, tak levněji jsem ten mobil v Praze neviděl, "bohužel". No, koupím si w800i a tím odpadnou i starosti s paměťovou kartou. V každém případě dík za rady a jedny z mála konstruktivních příspěvků v této diskuzi protknuté nesmyslnými  spory "Nokia-Ericsson".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepcadvorak  |  27. 09. 2005 11:08

NP, taky o ní uvažuju, ale čakám na auto a sháním byt, tak šetřím:) Pokud je to autorizovaný obchod, tak by si to tam také koupil. To že je autorizovaný je dobrý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  27. 09. 2005 11:39

Určitě, nejsem rovněž blázen, abych kupoval mobil v pochybné špeluňce. Když jsem kdysi koupil LG, tak jsem si dotyčný obchod našel na stránkách výrobce. A mobil tam byl kupodivu levnější než kdekoliv jinde (by´t je obchod v centru) a obsluha výborná, pozdější reklamace jiného výrobku proběhla rychle a bez problémů. Proto jsem si našel obchod na Dejvické přes stránky Ericssonu (možná Samsungu, už ani nevím). A obsluha mi připadá v pohodě, je to ten typ, že když něco nemají, tak okamžitě poradí, kde daný výrobek sehnat nejlevněji (u autorizovaného výrobce). Co se týče té w800i, tak mají objednávky, ale dodávka zboží lehce vázne (u výrobce), prý ve čtvrtek. Což je rovněž fajn, že to řeknou předem a ne až po 14 dnech urgování. No nic, hodně štěstí se šetřením na byt (to už mám naštěstí za sebou), s autem na tom budu za čas podobně.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ardan  |  27. 09. 2005 14:38

Kdyz mas rad klasiku tak radeji pouzivej format AAC, nedela s muzikou takova zverstva jako MP3. Staci se mrknout na sonogram a je jasno. SE W800i ho umi urcite a SE K750i ho tusim umi take.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  27. 09. 2005 19:22

Fajn ... co je to format AAC??? Holt me znalosti v oblasti MP3 a java her jsou dost prachbidne. Co se tyce her v mobilu, kdyz je u nich uvedena podpora napr. prave pro k750i ci starsi Ericssony, ale nikoliv pro w800i, znamena to, ze ji na osmistovce nespustim?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jrr  |  25. 09. 2005 17:28

Kdyz tak koukam na obrazky z displeje, tak si rikam, jestli je tam telefonni cislo pana Lutonskeho nedopatrenim nebo je tam schvalne nesmyslne. Na jednu stranu na jinych obrazcich je zaznam nejakyho Jana Novaka s neexistujici domenou v mailu, ale treba cislo na infolinku TMO vypada spravne.

Takze patri cislo 721187784 Marku Lutonskemu nebo ne? Ja to zkouset nebudu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hot_spot (novy)  |  26. 09. 2005 15:36

Hehe, dobrej postřeh jestli to je pravda tak bude mít v mobilu rušno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
styfka  |  25. 09. 2005 16:16

vy slovensky h*****! jestli chcete rozumovat s vasi 6230 s vga rozlisenim fotek,tak frajerte
ale ne tady,protože u nás 6230 už není novinka jako u vás ok?My jsme trochu napred
a jestli nemate na lepsi a kvalitnejsi pametovky taxi to nechte pro sebe,nebo máme uspořádat sbírku pro slovenské občany?
 
Stejne si neprectu vasi reakci tak dete do **** ! protoze ja napisu odejdu a uz si tu diskusi nectu
tžuz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  25. 09. 2005 18:11

no tak pokial si tak napred, tak neviem co tu robis, urcite potom pohrdas aj K750i
nikto tu nehovori ze K750i je horsi alebo take cosi, tu ide len o to ze ako milnik mobilnej komunikacie asi tazko moze byt, to skor ako uz bolo spomenute ako mylnik co sa tyka multimedii, najma fotak
a nikto tu so 6230 nefrajeri, ani nevidim dovod aby tak robil, a co sa tyka fotaku tak na tak stary mobil je OK,za k750i by som kvoli tomu nemenil, neviem co takeho nedokaze co K750i okrem priloh, radsej to zopakujem "K750i je vynikajuci fon ale ako mylnik MK asi tazko", ani 6230i tym nemoze byt

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  25. 09. 2005 19:44

si kokot

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Holda  |  25. 09. 2005 15:52

Omlouvám se, ale mám ho teprve od čtvrtka, ale přece jen, už nějaké zkušenosti mám:
1. Chybné řazení v adresáři je skutečně velmi nepříjemné. Vracet se nazpátek do "ceskych" let se mi už nechce.
2. Do zkrácených voleb nelze přidat jakoukoliv funkci, zejména ty ze Správce souborů, to zamrzí.
3. Některé e-maily (např. z Centrumu) se mi nezobrazí, asi je nějaký problém v hlavičkách, to jsem ještě nevyzkoumal.
4. Wapový prohlížeč je slabší, např. si nepamatuje zadané hodnoty ve formách (autocomplete). Doporučuji doinstalovat Operu mini.
5. Synchronizace s Outlookem je poslabší. Nejvíce mi chybí filtry.
6. Rádio má slabší citlivost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Holda  |  26. 09. 2005 10:12

Ještě k bodu 3. Vypadá to, že nelze zobrazit e-maily s kódováním Windows-1250. To bych považoval za velký průšvih.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Holda  |  28. 09. 2005 16:57

Z Sony Ericsson Call Centra mi odpověděli, že telefon podporuje kódování e-mailů UTF-8, UTF-16, Latin 1, USASCII a UCS 2. Dále pak, že "Kontakty zacinajici znakem s diakritikou jsou razeny na konec telefonniho seznamu. Jedna se o normalni vlastnost firmwaru".
No, budu si dopisovat dál, třeba v nějakém dalším vydání firmware...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anugi  |  25. 09. 2005 15:29

Nechápu, jak někdo může srovnávat K750i a N6230i! Oba telefony jsou určeny pro jinou skupinu lidí, jeden je multimediální, druhý pracovní. Nechápu tedy proč pořád všichni řeší, který je lepší, když každý je určený na něco jiného. Když jsem stál v obchodě a rozhodoval se který si koupit, oba dva jsem si vyzkoušel. Rozhodl jsem se pro K750i, protože mě více zajímají ty multimediální funkce než ty pracovní. Ve svých kategoriích jsou tyto telefony špička! Je primitivní je porovnávat mezi sebou. Btw. Každý hájí značku telefony který vlastní, že?  Já jsem s K750i spokojen, mp3 hrajou skvěle, fotky jsou super, když potřebuju něco naplánovat, tak použiju outlook a pak to synchronizuju... Paměťové karty jsou možná dražší, nevím jestli taky kvalitnější, ale za čas půjdou taky s cenou dolů. No a za chvíli stejně vyjde mobil, který bude mít skvělé pracovní i multimediální funkce (N6230i a K750i dohromady) a ten si pořídím. Tak odpadnou zbytečné debaty o tom, který je lepší.
PS: Toť můj názor,  tak mě nekamenujte!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  25. 09. 2005 14:23

nema PTT
usb mass storage
drahsie karty
tak aky potom milnik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackDragon  |  25. 09. 2005 15:36

Pán je Nokiář, co?  Mass Storage náhodou má, cena karet nemá na funkce telefonu vliv a PTT se tady stejně nepoužívá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
beat  |  25. 09. 2005 15:51

Chjo...K750i nemá mass storage. Nejdřív si zjisti co to je, a pak tady diskutuj s někým, kdo tomu rozumí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hot_spot (novy)  |  25. 09. 2005 16:20

MassStorage ukáže mobil po připojení k PC jako další pevnej disk ne?? Vlastně sorry, ten pevnej disk u K750 je na pamětovku tak to jo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aquila  |  25. 09. 2005 16:34

USB mass storage je presne definovane a v principe znamena ze netreba drivery, co u K750i neplati. to ze sa to potom tvatri ako vymenitelny disk je pravda, ale neni to USB mass storage :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ardan  |  26. 09. 2005 12:42

Ale plati, jen se ti ukaze pouze pametovka a ne pamet telefonu. :-p

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh  |  25. 09. 2005 12:22

uff

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vX  |  25. 09. 2005 11:32

preklepy preklepy preklepy, fuj vy prasatka na zive se to snad nikdy nenaucite po sobe si to zkontrolovat kua fx...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
high-speed  |  25. 09. 2005 11:25

ja mam SE asi tyden, nejlepsi je na nem foták, fakt dělá bezvadný snímky, jinak není spatny ani mp3 prehravač(ale podpora složek me preci jenom chybí,a Mass Strorage by se mi taky hodil, protože sebou tahat furt CD a na kazdym PC instalovat ovladače zdržuje),dobry jue i radio, kdyz clovek moc nehodi tak je vetsimou prijem bezvadnej,jinak mi vydrží při fakt intenzivním používaním tak 2 dny, jinak myslím že v pohodě 3 by zvládl, takže vydrž se mi zdá docela dobra,
ale konstrukce už se mi tak dobrý nezdá, dost vrže a ani kryt fotoaparatu ve me moc nevzbzuje moc duveru,
jinak mam trochu problemi ze firmwarem(R1N005), proste se mi vypína zvuk, a pak vubec nemužu treba prehrat nejakou skladbu a kdyz nekomu volám tak nesliším jak to pípa(tz. u druhymu zvoni telefon, kdyz potrebuju nekoho prozvonit to muize byt probelm ) a jsou tu i dalsi porblemi(bíla obrazovka pri nekterých akci a jeste nejaky drobnosti)ale jink je to best telefon, až na par chybiček myslím že to je povedenej kousek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  25. 09. 2005 10:28

Pane Polesný, děkuji za pěkný, dobře napsaný článek. Smím-li trochu kritizovat, pak
1.) vážně si troufáte po 3 týdnech používání telefonu napsat "uživatelské megazkušenosti"?!
2.) celý text byste měl nechat (znovu?) prohnat korekturou; namátkou: prostorový grafika, svoji bohatou výbavou, často se zpříčí, jsou připraveny (schémata), z úsporného režime ad. Zbytečně to kvalitní článek degraduje.
A nakonec otázka - koupíte si ho pro sebe? A jestli ne, kterému telefonu dá(vá)te přednost? Díky za odpověď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 25. 09. 2005 11:15

1) Jak vidíte, troufl jsem si. Slůvkem "mega" naznačujme, že se jedná o dlouhý článek, stejně jako u megarecenze. Tři týdny používání telefonu mi ke zjištění všech podstatných záludností stačilo.
2) Za chybky se omlouvám, sám jsem to po sobě v noci četl, ale únava byla silnější. Snad jsem už všechno opravil. 
A nakonec - osobně dávám přednost telefonům s otevřeným operačním systémem, multimediální funkce oželím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ddd  |  25. 09. 2005 10:27

K výdrži - já ho používám jako mp3 přehrávač v práci a bez telefonování a psní sms mi vydrží 2 dny (tj 2 x 7 hodin přehrávání),což sem sám nečekal a byl sem mile překvapen.Z možností ekvalizéru mi přišla nejlepší basy a výšky dát na maximum a ty zbývající dvě prostřední "šupadla" nastavit na zhruba 2/3.Tak hraje podel mě uplně nejlíp.A k těm sluchátkom,je fakt že vypadávajů (mě asi tak 10x za směnu),ale na kategoriu špuntů hrajů naprosto perfektně,lepší špunty sem snad neslyšel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nolty, Nolty  |  25. 09. 2005 08:41

"Sony Ericsson K750i je jedním z milníků vývoje mobilní komunikace. Do malého kompaktního přístroje výrobce zabudoval bohatou multimediální výbavu a spojil tak v podstatě tři přístroje..."
Víte, Davide, tohle nemá tolik společného s vývojem mobilní komunikace. Řekl bych, že se jedná více o pokrok v oblasti mobilních přístrojů - to, že si pouštím rádio, MP3 nebo dělám možná nejlepší fotky v mobilu současnosti, není závislé na mobilní síti - nepouštím si to přes ni. Přesnější by bylo možná napsat, že telefon patří k milníkům mobilní zábavy v oblasti multifunkčních zařízení, ale schválně - o kolik je telefon jiný, než např. N6230? A nesrovnávejte lepší fotoaparát, přehrávač nebo display. Jinak by se dalo napsat téměř o každém telefonu, že byl milníkem mobilní komunikace, protože byl o nějaký ten parametr lepší, než jeho předchůdce Prostě paramtry, které jsou tak vychvalovány u nových přístrojů, většinou do samotné komunikace nepřináší nic nového. S lidmi budu telefonovat stále stejně, budu využívat stejných služeb operátorů, jako kolega s K700i. Nebo se pletu? Je můj osobní požitek z lepšího MP3 přehrávače oproti třeba N6630 podnětem pro operátora nabídnout mi jinou službu...?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 25. 09. 2005 11:02

Je to takové slovíčkaření, nicméně uznávám, že jsem mohl svá slova volit lépe. Považuji tento telefon za velmi důležitý, protože konkurenci svojí výbavou (také s ohledem k ceně) pěkně utekl a je to první přístroj, který opravdu docela obstojně nahradí digitální fotoaparát nebo MP3 přehrávač a nabízí i mnoho jiného. Tak například zmiňovaná Nokia 6230(i) má své funkce "nedotažené", uživatel musí volit spoustu kompromisů. K750i samozřejmě není ideální, ale má zkrátka náskok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alesus  |  25. 09. 2005 11:12

no ide o to co clovek chce ak chce tel na zabavu tak SEK750i ak na pracu tak Nokiu 6230i,precital som snad vsetky mozne recenzie co som nasiel na webe(lebo sa rozhodujem ktory z tychto dvoch kupit),ale jednoznacne pre to co ja potrebujem je lepsia nokia,ja potrebujem twel na pracu a nie na zabavu.dalsia vec co ma odradza od SE je vysoka cena kariet,karty iduce do Nokie su niekkolkokrat lacnejsie,to malokto spomenie a potom ludia co si kupia SE zistia,ze ak chcu fotit a pocuvat hudbu musia dat dost penazi na kartu.takze po asi dvojmsacnom rozhodovani sa zatial na 70% priklanam k nokii.

je takyto clanok aj k k 6230i???

dik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alesus  |  25. 09. 2005 11:13

sorry za preklepy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hanzisch  |  26. 09. 2005 07:47

Obecně známá pravda je, že karta MS (MemoryStick) je nejméně poruchové medium. Navíc je na e-shopech koupíte za cenu srovnatelnou s ostatními (od licenčních výrobců). Toto srovnání mi proto připadá bezpředmětné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
beat  |  26. 09. 2005 07:58

Obecně známá pravda? Máš nějaké specielní tajné informace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alesus  |  26. 09. 2005 18:56

no ja kupujem vo velkoobchode...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alesus  |  26. 09. 2005 19:03

no ja kupujem vo velkoobchode...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
beat  |  25. 09. 2005 11:22

Pne Polesný, trochu jste mě zklamal. Myslel jsem si, že jste člověk, který tomuto tématu docela rozumí,...
Můžete mi říct, co má K750i tak nějak extra proti např. N6230i? Docel by mě to zajímalo... Trošku větší a horší displej.  Jinak N6230i umí to samé co K750i. Má rádio, foťák, paměťovky..lepší kalendář atd. Ale holt je tu teď modla K750i, tak na ní nemůžu házet špínu, že?
Nemožnost v telefonu nastavit opakované události...když jsem někde pryč a něco se přihodí, tak si mám na papírek napsat, že si mám doma v Outlooku napsat tuto událost a pak sesynchronizovat? Nehledě na to, že mám vlastnit Outlook, který je hodně levný?
RDS rádio, které si neumí samo uložit název stanice? Neumí v pohotovostním stavu ukázat které rádio mi hraje?
Psaní SMS..jen 4 řádky a odpočet znaků až při posledních dvaceti??
Matice 12 ikonek v menu.. No nevím, ale ten kdo vymyslel matici 9 ikonek to zdělal z jednoho rozumného důvodu. Začínám uprostřed a ke všem okolním položkám to mám jen jeden krok. U matice dvanácti ikonek to jaksi není ono.
Stopky... no, tak takhle promakané stopky měla už moje N6510.
A takhle bych mohl pokračovat ještě dlouho. Nechápu, proč taková reklama tomuto telefonu. N6230 má nedotažené funkce??? A K750i je v pohodě? A co nemožnost přehrávání MP3 bez nutnosti vytvoření playlistu?
Těším se, že si někdy přečtu opravdu objektivní článek.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CRAZY-Ivan!  |  25. 09. 2005 14:35

"Matice 12 ikonek v menu.. " právě tato matice je dobrá a přehledná a dostat se k určité nabídce je velice rychlé. Osobně nevyužívám joystick. Jenom zmačknu vstup do menu a příslušnou klávesu. 12 tlačítek (123456789*0# = 12, seřazeno jako pro blba - leva horni ikonka = 1; prava dolni ikonka = #; ) a jsem v určité nabídce. Tzn. o jeden krok méně než u Nokie s 9 ikonkami (Menu -> pohyb joystickem, potvrdit = 3) naproti SE K750i(resp. W800i) (Menu -> číslo = 2).

Dále když pominu až archaicky doslova jednoduché ovládání Nokie, tak si dovolím říct, že má nedotažené fce. Nebudu tu popisovat konkrétně jaké, ale každému kdo měl tyto dva mobily v ruce (resp. Nokii a SE) ví, že Nokia toho moc extra nenabídne, stejně jako nenabídla v series 40 už dlouhou řadu let. Nic nového žádné extra možnosti a nastavení u různých fcí apod. vždy jen jednoúčelová fce s jednou přídavnou věcičkou, která jde nastavit vypnout - zapnout. Nokia series 40 je prostě jednoduchá. Někomu to přijde jako výhoda, ale mě to přijde jako nevyužití možností dnešní techniky. Chjo.

a když to vezmu dál... N6230i, je další verze 6230, tzn. Nokia ještě vylepšovala. Tohle je první verze tohoto mobilu, takže až bude jeho další "verze" (resp. počítal bych za ní W800i). Povídejme si dál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aquila  |  25. 09. 2005 14:52

nechcem brat iluzie ale nokia ma aj podmenu na cisla cize kludne moze si dat clovek Menu -> 2 -> 3 -> 4 :)
 
a to ma nokia uz asi 10 rokov takto  takze zase nic noveho :) a co konkretne nema nokia dotiahnute ? to ovladanie je perfektne  a preve ovladanie SE moze byt problem :)
W800 aj k750i je to iste ako k700 len ze ma konecne podporu kariet :) alebo v com sa odlisuju  ? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
beat  |  25. 09. 2005 15:05

Crazy ivan: Napiš konkrétně jaké fce jsou nedotažené. Vstup do menu číslicovými zkratkami je běžný snad u všech mobilů s maticí. Ať je to Panasonic, SE, Nokia, Samsung....
Nokia má nastavení jen zapnout nebo vypnout? A co bys chtěl více? Možná ano, možná ne?
A co třeba drobnost s nastavováním "minutek" u Nokie? Stačí v pohotovostním stavu zadat číslo a pak už jen vybrat odpočet... Stejně funguje konvertor měny.
Jsou prostě věcičky, které má Nokie promakané. Tak nechápu, co má nedodělané.
A teď reaguj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  25. 09. 2005 16:24

co ma nokia nedomakane? spustu veci, pouzival som nokiu 6230 dost dlho na to aby som mal cas na ne prist.. Ten telefon ma spustu dobrych funkcii, ale vsetky su surove a nedotiahnute do konca. +veci ako - hnusne menu a celkovy nudny dojem nespominam... to moze byt pre ludi bez fantazie aj vyhoda.. takze len par chybiciek co ma napadaju:
1. dorucenky - s N6230 clovek co hodne pise smsky pomalu nedela nic jineho nez jen porad maze- najprv prave odoslanu spravu, potom dorucenku z inboxu. Ze sa daju zmazat vsetky naraz? ano, skvele.. ale kym mate v inboxe aspon 1 dorucneku, tak je na displayi symbol prijatej spravy. a pritom to je len blby report.. ze vam prisla dalsia smska uz nezistite.
2. zoznam hovorov- preco zobrazuje len odchodzie hovory a prichodzie nie? jasne da sa to najst.. ale hlboko v menu
3. cas hovoru - preco nezobrazuje dlzku hovoru na displayi pocas hovoru?
4. pouzivate nekdo ICALL? skuste si vytocit cislo s ICALLom, nechajte zvonit a polozte. Potom vytocte to iste cislo zo zoznamu odchozich hovorov a dobre sa pozrite na ake cislo volate. tych co to nezistili moze cakat prijemne prekvapenie na ucte ze telekom. sluzby.
5. na pravom tlacitku mate menu s najcastejsie pouzivanymi funkciami- je tam napr. radio. Preco tam nie je MP3 prehravac?
6. ked som pripojeny cez bluetooth k inemu HW a posielam von subor, nic sa na displayi nezobrazuje. Preco?
7. preco sa neda 1 tlacitkom naraz vypnut zvuk a zapnut vybracne zvonenie? Jasne, mozem si tak nastavit profil.. ale prepnutie profilu je trosku zlozitejsie ako napr. podrzat C u sony ericssonu.
dalej sa mi uz spominat nechce.. takychto detajlov je tam asi milion. z celeho je to proste vidno ze zobrali nejaky stary zaklad a k nemu nacpali par noviniek tak aby to co najskor mali a hotovo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aquila  |  25. 09. 2005 16:33

1. ked dojde dalsia smska, tak telefon normalne zapipa. ked su pozrene dorucenky tak sa nic nezobrazuje, a daju sa vymazat naraz vsetky :)
 
2. je mozne dat na lave alebo prave tlacidlo :) neni problem :)
 
3. da sa to, ale treba ist do menu :)
 
5. je tam aj mp3 :)
 
6. zobrazuje :)
 
7. profil sa da prepnut tlacidlom an prepinanie :)
 
skrakta nic to nemeni na tom ze aj 6230/i aj k750i su velmi dobre telefony. kazdy ma svoje pre a proti, ale nazvat k750i milnikom je silna kava, ked to uz mal rok predtym iny telefon :) s tym ze mp3 player je na 6230i rade paradoxne aj lepsi :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CRAZY-Ivan!  |  25. 09. 2005 22:08

Sám jsem řadu Nokií vlastnil a vím, že v detailech na SE nemá! A dotažené detaily jsou nádhera. Abych tu popsal všechny detaily, musel bych mít ty dva mobily vedle sebe. To bych Vám jich popsal nespočet.

Ano, někdo po mě bude naléhat na konkrétních věcí, ale ti co vědí co mám na mysli, mi dají za pravdu.
Můžete v Nokii označovat text? Můžete ve schématech, zvucích, videích apod. jednoduše vyhledávat postupným zadáváním písmenek jako v seznamu? Má ta Nokie rychlé přepínaní mezi aplikacemi(prostřední funkční tlačítko menu činností). Můžete pří přehrávání videa zpomalit přehrávání videa? Můžete při přehrávání videa zamknout klávesy, pro nerušené dívání? Jistě můžete v přehrávači záznamů přetáčet video zpět/dopředu. Můžete pořídit screenshot pozastavením videa a poté "další" - "zachytit snímek". A co čtení *.txt souborů? A tak dál a tak dál. Tohle je jenom pár věcí, které si pamatuju z triků pro K750i. Je toho víc. Nokia je surový mobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CRAZY-Ivan!  |  25. 09. 2005 22:09

a jestli něco z toho Nokia má, tak se omlouvám. Ale neměl jsem čas jí pořádně studovat, ale podle ostatních Nokií Series 40 tipuji, že ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maros  |  26. 09. 2005 04:25

a další detaily. Udělejte s 6230i  1Mpix fotku a zkuste ji odeslat emailem - smůla. Že RDS neukládá názvy stanic - dobře, ale je tam vč. AF. To Nokie nemá vůbec. BT komunikace s okolníma zařízeníma - u Nokie úspěšnost 2x ano a 1x ne. Při psaní se čísla, emaily posledně volený ukládají navrch, aby byly po ruce. Tohle tuším u N taky není. Co takhle USB kabel v balení??? A nakonec foťák - tady snad ani nemá cenu pokračovat. Oba founy nejsou špatný, Nokie dokonce vede v bodovém hodnocení, ale proč se jí počítá třeba email, když má tak stupidně omezenou velikost příloh? Podle mně by měla třeba za tenhle detail mít body stržený. Je to stejný jako BT u LG - má ho, ale na hov.. . Nic než vlastní vizitku s ním neuděláš. V bodech je, ale využitelnost 0,5% .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
beat  |  26. 09. 2005 08:28

Nejde odeslat 1Mpix fotka e-mailem. Ano, toto je nedořešená funkce, to uznávám.
BT u Nokie no problemo.
Posledně psaná čísla emaily navrch...někdy to může být na obtíž. Záleží co jak komu vyhovuje. Toto není jasný klad ani zápor. USB kabel v balení??? Tomu říkáš nedodělek?
Foťák, to není funkce telefonu.
A zapomněl jsi zmínit srovnání toho nejdůležitějšího u telefonu. Adresář.
Ale to je jedno. Někdo si holt kupuje telefon na focení a přehrávání MPtrojek...
Já mám např. D500, a mám v něm jednu MP3 skladbu. Ani zvonění nemám empétrojkou. Asi jsem divnej.
A psaní SMSky na čtyřech řádcích?? Sorry, ale to je nedodělek jak Brno. U telefonu upřednostňuji komunikaci. A není nad to, když vidím celou SMSku najednou. A odpočet znaků? Nejsem socka, píšu běžně SMSky 6-7 částí dlouhé.. Ale rád vím, kde se nacházím.
Displej. Že je od určité jemnosti jedno jak je jemný?? Asi jsi neviděl jemný displej.
Že Nokia vede o několik bodů?? No a co? Tohle vůbec neřeším. Nejsem puberťák, abych všude říkal, že můj mobil na tom či tom místě v jednom imaginárním žebříčku. Je to stejně celé zkreslené. Např. výdrž baterie se bere dle oficiálních hodnot. A ty si SE hooodně nadsazuje. Velikost je taky hodnocená naprosto zcestně. Podle MM je K700i malý tlf. a můj D500 středně velký. Viděl jsem je položené vedle sebe a je to přesně naopak.
Nemá to cenu. Buďte rádi, že máte bejlepší telefon...že máte nejlepší foťák, nejlepší MP3... äle zmršené kontakty, zmršené psaní SMSek, nekvalitní MP3 zvonění, méně komfortní ovládání, displej na slunci hůře čitelný než např. Nokia apod.
Každý má své priority. Ale každý uživatel Nokie ví, že Nokča má nejvychytanější ovládání. Se má možná vychytané multimediální funkce.
Já končím. Nemá cenu se tu dohadovat s puberťákama, kteří s telefonama fotí....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josallito  |  29. 09. 2005 10:46

Z toho co pises, si SE nedrzel v ruce dele jak minutu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
beat  |  26. 09. 2005 08:10

Tak si začínám připadat jako pitomec. Zpomalování videa, screenshot..no, tohle využiju milionkrát. Ale že to Nokia nemá není nedodělek. Přehrávač videí funguje jak má. Videa přehrává... a to dobře.
Ve schématech, zvucích, videích apod. vyhledávání postupným zadáváním písmen? No, zajímavá funkce. Uznávám. Ale nejsem kartotéka, abych si v hlavě pamatoval všechny soubor...a jak je mám pojmenované.
Zamknout při přehrávání videa klávesnici? K čemu? Když se na video dívám, tak nesahám na klávesnici. A nabíc si nejsem jist, jestli by náhosné stisknutí např nějakého čísla uškodilo. Ale v kapse telefon mít nebudu, když přehrávám video...
Přetáčení zpět/dozadu nevím. U mého Samsunga mohu
Čtení txt není nedodělek, prostě tu funkci nemá.
Řekni mi, kterou funkci má Nokia nedodělanou. Tzn, že funguje napůl....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aquila  |  26. 09. 2005 13:10

tie veci co si vymenoval su docela neprakticke blbosti :)
 
txt subory zvlada :) ale su veci ktore nezvlada k750i a ani W800 ;) co sa multimedii tyka. mp3 prehravac aj radio ma paradoxne 6230i na lepsej urovni, ci uz ohladne playlistov alebo celkovo moznosou ovladat nerusene v podstate cely mobil aj cez handsfree :) aj so zakladnou handsfree je mozne prepinat radia, zapnut/vypnut radio, zapnut/vypnut mp3, prehadzovat pesnicky. dokaze to k750i bez nutnosti vytahovat z vrecka ?nie nedokaze :)
 
nokia ma navyse aj lepsi web browser a implementaciu chatu :) nehovoriac o PIM, t.j. kalendar, zoznam, poznamky, penazenka, kde k750i to ma horsie implemenotovane ako nokia 3510i :)
 
ale ako som hovoril kazdy mobil ma nieco navyse. len k750i je vsetko mozne len nie revoluciou. je to obycajny k700 s 2mpix fotakom a podporou kariet :) 6230 bola daleko revolucnejsia v tej dobe :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 25. 09. 2005 16:21

Já vím, že se nikdy nemůžu shodnout se všemi. Každý máme různé potřeby, jiné hodnoty a hodně dělají i subjektivní dojmy. Ano, K750i docela chválím, ale mám pocit, že si to zaslouží. Bude však řada těch, kteří by dali přednost jinému telefonu, například zmiňované Nokii. Každopádně Vám doporučím přečíst si tento článek - srovnání Nokie 6230i a K750i. Oba telefony jsou určeny pro trochu jinou skupinu uživatelů a na to je třeba také nahlížet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maros  |  26. 09. 2005 04:34

1) s tim outlookem - když ti vadí, že nejsou u SE opakované události ( narozeniny ti ale opakovaně zařadí z kontaktů ) ,proč ti nevadí, že N neumí řadit příjmení a jméno, ale bastlí to pořád roky dohromady. Tohle je přece podstatnější průs.. .
2) od určité "jemnosti" displeje je úplně jedno, kolik má bodů. Pokud budeš koukat na 3500 pix/cm2, nebo na 13500 pix/cm2, tak žádnej rozdíl nebudeš pozorovat. Pokud nevidíš mřížku, je počet bodů nerelevantní. Ale velikost samozřejmě oceníš, že jo.
3) N6230i nemá stejné rádio - má horší
4) N6230i nemá stejný foťák - má podstatně horší
5) Ikony ti už někdo vysvětlil, MP3 hraju i bez playlistu, SMSky mi na 4 řádky stačí a posledních 20 znaků odpočtu je mi fuk - nejsem socka co škudlí kačku za SMSku
Každej z nich má asi 20 věcí co by šly vylepšit, ale podle mně je víc nedodělků u Nokie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aquila  |  26. 09. 2005 13:05

1. ale radenie nie je problem :) kedze v telefone aj v outlooku to ma clovek ako si nastavi :) kym v SE tie opakujuce udalosti nie su :) a naco mi je zaradovanie narodenin, ked si chcem dat udalost behom jedneho dna na 10:00 - 12:00 a 14:00-16:00 ? :)
 
2. blbost ;) porovnaj si display napriklad N90 a k750i ;) ten rozdiel uvidi aj slepy :) ide o vyhladzovanie pisma, zobrazovanie fotiek, stranok etc.
 
3. 6230i ma lepsie radio ako k750i. nema sice RDS, ale mozes si clovek pomenovat stanicu, ale hlavne ho je mozne spolu s mp3 ovladat cez handsfree co nedokaze ani W800 :)
 
4. fotak je bez debat
 
5. organizacia mp3 v k750i a aj vo W800 je horsia ako na 6230i.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter 75  |  26. 09. 2005 22:05

Tazko mozem byt kamaratom Nokie 6230 ked sa mi nepodarilo spojadnit BT s iPaq-om Pada mi BT dial up pripojenie.. Na K750i to funguje..ako to slape Vam ostatnym?
Mal som moznost zrovnavat oba mobily a osobne si myslim ze K750i zaostava len s absenciou Edge. Mne je to jedno lebo net mam aj v robote aj doma a s GPRS si vystacim na nejake tie blbosticky cez mobil. Chapem ze niekomu to jedno nie je.
Celkove prevedenie K750i je podla mna uplne ina liga, 6230 posobi trosku lacno uz na prvy omak. Ovladanie nebudem radsej prilis komentovat, Nokie na mna posobia celkovo ako hracka aj ked viem ze su funkcne nadupane. Jedna vec vlastne dve veci ma ale na K750i stvu. Tlacitko na HF sluzi iba na prijatie hovoru. Na Nokii sa daju prehadzovat stanice alebo mp3. To je podla mna velky a zbytocny nedostatok. Tlacidlo fotoaparatu je nefunkcne pri zavretej krytke objektivu..preco? Bolo by super keby sa mu dala priradit funkcia prisvietenia alebo hlasoveho zapisniku ako onehda na S35i. To su 2 najvycsie nedostatky K750i.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  26. 09. 2005 22:49

no ale zober si do toho cas, 6230 nie je konkurentom K750i,takze nemoze prehrat si vezmi je cca 1,5roka na trhu, na svoju dobu bol super a stale ma kopu majitelov, skratka to prvenstvo jej ostane,ako dlho je na trhu a stale sa objavuje v diskusiach 6230i uz taku dieru do sveta neurobila, K750i hej, ale len fotakom, o tomto je tu cela diskusia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aquila  |  26. 09. 2005 23:23

co takto pozriet na stranku HP kde je opravny patch ? problem nie je v nokii ale v HP, ktory nema dobru implemntaciu BT stacku :)
 
vsak tu nikto nehovori ze je 6230i mega super bomba mobil. oba mobily ci uz 6230i alebo k750i su spicka na trhu a viac menej sa lisia v detailoch, ktore su pre toho ci onoho podstatne.
 
co sa designu tyka s posobenie je individualna vec :) na mna zase posobi SE hrozne nemotorne a neprakticky :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  25. 09. 2005 12:32

podla mna by bolo vystiznejsie , ze ide o fotak, ako o revoluciu, sam mam 6230 a za K750i by som ho nevymenil, nevidim dovod az na prilohy mi vsetko funguje, fotak mi staci, a prisiel by som o EDGE, opakovane udalosti, pohodlne prepinanie radia, lacnejsia karty, a ked by som chcel nabijat, teda pri wapovani, vecer v posteli tak by som nemohol si do toho pustil hudbu, tak neviem co je "nedotazene"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  25. 09. 2005 12:42

presne tak, 6230 neprekona v tom ze to bol prvy mobil bez OS co mal vsetko, takze nechapem tie vyjadrenie "Sony Ericsson K750i je jedním z milníků vývoje mobilní komunikace", lepsie by to bolo nahradit vetickou o fotaku, tam som ticho ale sam mam 6230 a to je milnik,
ja sam zo 6230 ani na 6230i ani na K750i neprejdem, jedine na 6270/6280 a D600 a to som potom zvedavy co autor clanku napise na ne, ze ake su to milniky, podla mna sa o K750i zbytocne nafukuje bublina, fotak sa moze vyzdvihovat ale inak 6230 co sa tyka historie nema sancu predbehnut
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepcadvorak  |  26. 09. 2005 07:33

Bohužel 6230 neměla zdaleka všechno. Prakticky jediný rozumně využitelný rozdíl mezi K700i a 6230 byl ten, že 6230 podporovala paměťové karty. Což bylo pro Nokii veliké plus. Naopak hodně jí srážel (a mě odradil) mizerný displej. A nic ve zlém pokud vezmu kolikrát jsem se pomocí telefonu připojil k netu, tak to by se dalo spočítat na prstech obou rukou. Takže "pomalé" EDGE nepotřebuju (mám doma 4 Mbit). Ale abych nokii jen nehanil. Co opravdu u Nokie oceňuji, je fakt že u 6230i byly odstraněny všechny neduhy které byly u 6230. Ze strany Nokie to byl opravdu perfektní přístup k zákazníkům. To jsem ještě u žádného výrobce nezaznamenal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  26. 09. 2005 17:13

a co take jej chybalo alebo chyba? spravim s tym drvivu vacsinu veci co aj niekto s K750i a pritom to bol rok 2004, takze 6230 sa moze pravom oznacovat za milnik MT
a pam. karty nestacia?, ved
1,)ako flash disk
2.)mp3 prehravac
3.)video v 3gp -- maly displej ale je pouzitelne
4.)aj ked kvalita foto nie je bohvieaka, ide vsak uz o starsi tel, tak na kartu mozem fotit od rana do vecera
dovolim si tvrdit ze podpora pam.kariet je vacsi skok ako skvalitnenie fotaku a mobil bez pam.kariet s pamatou tel mensou ako 64MB sa neda porovnavat s tel s pam.kartami
a displej je sice maly, ale ta rychlost tel, a pocet riadkov to vyvazuje, kazdy den pozeram wap, a aj web fora clanky a ide to
Edge je len plus
 
 
 
 
 
 
 
a co take jej chybalo alebo chyba? spravim s tym drvivu vacsinu veci co aj niekto s K750i, no okrem mail-odoslanie obrazka a pritom to bol rok 2004, takze 6230 sa moze pravom oznacovat za milnik MT
a pam. karty nestacia?, ved
1,)ako flash disk
2.)mp3 prehravac
3.)video v 3gp -- maly displej ale je pouzitelne
4.)aj ked kvalita foto nie je bohvieaka, ide vsak uz o starsi tel, tak na kartu mozem fotit od rana do vecera
dovolim si tvrdit ze podpora pam.kariet je vacsi skok ako skvalitnenie fotaku a mobil bez pam.kariet s pamatou tel mensou ako 64MB sa neda porovnavat s tel s pam.kartami
a displej je sice maly, ale ta rychlost tel, a pocet riadkov to vyvazuje, kazdy den pozeram wap, a aj web fora clanky a ide to
Edge je len plus
6230 vyhrala v tej dobe, o tom niet pochyb, ale je pravda ze suboj K750i vs 6230i nevyhral SE, ale Nokia sa nechala prehrat, samozrejme ze v oblasti organizacnych funkcii a na pracu nie, inak tomu moc nerozumiem,preco, mohli to tak vylepsit,ze az, no nestalo sa
ja neviem preco ale nemam ten dojem ze v 6230i vychytali toho dost, skusal som ho a nic mi to nehovorilo, to je prave to , preco prehrala oproti K750i, hlavne zmeny displej a fotak, a v niecom je horsia od povodnej
a veta ze keby nemam 6230 tak by som mal k750i hovori za vsetko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepcadvorak  |  27. 09. 2005 07:18

Jediné co měla nokie 6230 na tu dobu na víc, to byla podpora paměťovek. Nic víc. A koukat na video na displeji 128x128 bodů je doufám myšleno jako vtip. Nokie 6230 patřila v roce 2004 mezi nejlepší mobily ale nikoliv že byla nejlepší. A vůbec ne že byla něco převratného....pořád tam byl displej o třídu horší než konkurence. Možná že až 6230i byla jistým mezníkem. Dá se říct, že až na drobnosti má téměř vše. Ať je to kvalitnější displej, podpora paměťovek ajn. O foťáku mluvit nebudu, ty jsou podle mého názoru v telefonech k ničemu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  27. 09. 2005 11:05

a karty nestacia? tak ja uz potom neviem, ved to je velikanske plus, staci dat anketu, "kupili by ste si tel bez pam. karty"
no video nie je celkom vtip, obcas, sem tam pozriet daky hudobny klip alebo kratku rozpravku nie je na zahodenie, nehovorim ze na caste pozeranie, ale ked tam mam plno mp3 tak nie som obmedzeny ze by som 3gp nemohol vobec, na to je ta karta
a medzi non-OS bola najlepsia, ked prisla na trh, nepoznam lepsi, az do prichodu K750i,
a displej staci, je to rychly tel. a zobrazi toho dost
a 6230i toho zase moc neporiesila, no ale aspon ze sa da aky taky obrazok poslat na mail, to bola obrovska chyba u 6230, ale nemyslim ze by ju to stalo prvenstvo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepcadvorak  |  27. 09. 2005 11:57

Ale jo, já netvrdím že karta není plus, je. Jen v té době soupeřila s K700i, ketrá sice nenabídla paměťové karty(což je škoda), ale zase měla na tu debu jeden z nejlepších displejů. Pokud by byla 6230 s K700i dohromady = ideální telefon. Já vybíral mezi paměťovkou s špatným displejem a mezi prefektním displejem a bez paměťovky. A jelikož jsem měl před tím telefon s mizerným displejem, tak jsem dal přednost K700i. Ale hodně jsem váhal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  27. 09. 2005 13:12

je to skoda ze kartu tam nedali, mal by som velku dilemu, uz by to bolo uplne ine a osobne si myslim ze by vtedy vyhral k700i, dodnes nechapem preco taketo chyby niekedy robia ,takto jednoducho sa obrat o predajnost, potreboval som EDGE a aj teraz ho vyuzivam, lebo ina moznost neni, plus bolo aj prilohy k mailu ale bez karty, lebo som nemal ani radio ani mp3 prehravac, tak to ma chytilo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kmb  |  25. 09. 2005 06:59

Byl by pro výrobce problém nastavit FW tak, aby psal a odesílal SMS s diakritikou bez zkracování? (Nokia). Ideální pro hledání kontaktů je systém T9 - i pro Ž kliknu jen jednou - nastavený tak, aby označil jakékoliv seskupení znaků třeba u 4. slova v názvu kontaktů. Hodí se když si nevzpomenu na příjmení, ale jen na funkci - třeba lékař. Je to možné u "nechytrých telefonů? Zejména u firem je běžná existence sledpoň 2 mobilů - lze je takto označit v položkách kontaktu? Adresář i telefon - pro větší mezery mezi tlačítky a displej by pro mě mohl být alespoň o malinko větší. Jinak si myslím že je to telefon dobrý, ale přeci jenom, stejně tak jako prakticky asi každý jiný, tak trochu zmeteček.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
YAMATO  |  25. 09. 2005 05:24

Stížnosti na výdrž? Kdepak jste je četl? Spíš se většinou objevuje příjemné překvapení nad výdrží...což můžu jen potvrdit. Používám ho skutečně naplno...hodiny poslechu denně, nemluvě o ostatních funkcích, a standartně mi vydrží 3 dny!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stanley  |  25. 09. 2005 08:58

MP3 přehrávač vydrží hrát 8 hodin, když neudělám ani hovor. Schválně jsem to měřil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anugi  |  25. 09. 2005 15:05

měl jsem ho v práci na noční, baterka 100% nabitá, zapnul jsem mp3 ve 21, vypnul ráno v 5 - 9 hodin hudby
z baterky mi to vzalo jenom asi třetinu... více jak půlka mi zůstala

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor