Sony Ericsson T68i: král ještě neumřel (zkušenosti)

Diskuze čtenářů k článku

drzhor  |  22. 01. 2004 09:59

přesně mám ho už přes 1,5 roku a je to pecka. jsem stále šťastným majitelem t68m (software i) zirocan gold kterej má krásnej nápis ericsson (ale nálepku ze vnitřku sony ericsson :o) tj tu serii výběhovou kdys e firmy spojily :)))


jen at nám vydrží.

vclav

ps: měl sjem v ruce t610 ale to už je něco jineho to je super telefno ale neni v tom ten KULT T68 telefonů :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  16. 12. 2003 11:40

Zajímalo by mě, jestli se dá nějak změnit upozornění na  zprávu. Je tam cvaknutí a ton, to mi přijde trochu malo, navíc ten ton není nic moc. Jinak je to hvězda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
palo  |  13. 12. 2003 21:43

Chcel by som sa spytat ako sa daju odstranit slova zo slovniku t9 ktore som tam omylom napisal. Dakujem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Standa  |  20. 11. 2003 14:28

Přešel jsem z Nokie 6210 na SE T68i, telefon mám teprve druhý den. Rejdím skrz menu, nemohu uvěřit tomu, co všechno umí, ale za boha nemůžu najít, jak se dá navolit budík tak, aby buzení nazačínalo hnusnýma dvěma prskancema (něco jako lupnutí), ale aby mě vzbudil líbivý tichý vyzváněcí tónek s postupně rostoucí intenzitou.

No a druhá věc, na kterou nemůžu přijít je, jak se dá navolit zobrazení zbývajícího GO kreditu na displeji, jak jsem byl zvyklý z Nokie. Takhle nevím, kolik mi zbývá na volání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chudak  |  23. 08. 2003 20:45

ja ne, ale ten chlapek v obchode rikal ze se jim to stava, tak mi ho nedoporucil. me spis blbne blutooth nekdy nejdou posilat obrazky z telefonu nekdy zase synchronizace. Zalezi na ovladacich oboji najednou bych chtel zprovoznit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L449  |  23. 08. 2003 17:53

Ahoj, casto se mi zacalo stavat, ze kolisa signal.. Najednou z 5 carek spadne na 1, nebo se i hovor ukonci.. Nemate nekdo podobny zkusenosti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kacer  |  13. 09. 2003 00:09

To samé se mi stávalo taky a to mě dost štve tam kde měli ostatní třeba dvě čárky já už měl tisnovou a když jsem jel třeba v autě litali mi čárky (kolísal signál) jako blázni. Nevim nevěděl jsem si rady, tak jsem ho dal na záruční opravu. Nějak si s tím něvědi rady, zkusej mi přehrát software tak uvidim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaspik  |  26. 11. 2003 01:29

Tak jak jsi dopadl? Ja mam ten samy problem...pomuze software?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaspik  |  26. 11. 2003 01:29

Tak jak jsi dopadl? Ja mam ten samy problem...pomuze software?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L449  |  26. 11. 2003 14:07

Pomuze výměna antenního modulu.. či tak neco..

Má to problém s přechodem mezi 900MGHz a 1800MGHz..

Tedka uz v pohode!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  07. 08. 2003 22:37

Nekde ctu ze ma 3, nekde 4, tak myslim, ze uz byste to moh nekdo rozseknout

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kacer  |  03. 08. 2003 10:18

Podle mě má dost špatnej příjem signálu. Oproti Nokii. Tam kde má Nokie kolikrát ještě dvě čárky tak já mám tísnovou:(((To mě teda dost deptá a tam kde je signál trochu slapší já už se vůbec nechytám. Nevím zda jsem na tom takhle sám nebo máte stejné zkušenosti. Jinak je to můj mazlik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
šmejky  |  01. 08. 2003 09:58

V servisním menu (>*<<*<*) je v menu Testy telefonu položka Reálný čas, kde proběhne indikátor, že se něco děje a pak se napíše Hotovo - neví někdo, k čemu to slouží?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grul  |  02. 07. 2003 19:05

Nazdar.Mam takovi mali problem.Nevim jestli si koupi T310 nebo T68i.Chci telefon kteri bude mit mnoho funkci (MMS,far. display) ale zaroven chci telofon v dobre cene, myslim proto ze SE je dobra volba jen nevim pro ktery se rozhodnout? Mam doma NoteBook a proto si chci delat hezky fotecky, taky vim, ze T68i stoji o neco malo vic,jenomze je taky mensi a lepsi i vzhledem....tudis by ste mi mohli poradit, byl bych vam hodne vdecnej...................dik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vojta  |  01. 07. 2003 11:24

Pro všechny příznivce T68i skvělá zpráva: firmware R8a již k mání v GSMobilu!!!!

(mimo jiné 4 nové hry)!!!!

Absolutní nutnost pro SE fans!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vít Kadubec  |  01. 07. 2003 18:12

Je tato verze běžně k dispozici a lokalizovaná? Asi tři týdny zpátky se mě borec snažil přesvědčit, že nejnovější dostupná je R5D. Je v tom snad nějaký zádrhel?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  03. 06. 2003 23:40

No já to vidím tak, že většina problémů s Vaším Erikem je proto, že jste debilové... to je tak asi vše co jsem Vám chtěl říct o swingu... kupte si místo T68i nějakou N3310, ta je přesně pro takové debílky... čus

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miki  |  31. 05. 2003 23:24

Chtěl bych se zeptat jak Vám ostatním uživatelům funguje ukazatel volné paměti v telefonu T68i FW 7 mě ted momentálně ukazuje volných 120kb,ale pri pokusu nahrát další obrázem me to odmítne s tím,že je paměť plná!Ať pry něco vymažu.Jak je to možné když to ukazuje že má 120kb volných.

Díky Miki

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kemar  |  31. 05. 2003 13:24

Chtel bych se zeptat kolik Vam po nabití ukazuje výdrž telefon při posunutí bocního tlacitka?Mě to ukazuje 305hodin na prijmu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chudak  |  27. 05. 2003 02:39

Koupil sem telefon 26.5. Mobil mi neprijde pomaly, pry je tam posledni software. (prodejci toho nakecaj :) Podle me ma tento tel nej. design z u nas prodavanych telu. Chybi mi u nej jen radio a Java (mp3 a pametova karta by taky nebyla k zahozeni )

Naistaluju synchronizacni dodavany software a co nevidim: nevidim ze by se dali do mobilu posilat pres bluetooth loga, melodie, fotky atd. vidim jen synchronizaci kontatku a ukolu do ms outlook. BT adapter jsem si jeste nekoupil (a nevim jestli tak mam ucinit), protoze nevim jestli tam jde vice nez "jen to synchro kontaktu a ukolu"?

Dale nevim jestli ma nekdo zkusenosti s BT adapterem GigaByte:za 869Kc bez DPH (vi-li nekdo o levnejsim dejte prosim vedet) nexce se mi kupovat kabel i dyz je levnejsi, protoze BT je univerzalni na vsechny telefony a snad i rychlejsi a pohodlnejsi..

Dale ma nedko zkusenosti s pridavnym radiem pro tento tel? Jako jak citlivy je tunner atd. Chytite v Praze radio 1 :)?

za vase zkusenosti a rady predem diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Big Ben  |  13. 05. 2003 21:31

nabíjím jednou za týden, nepoužívám-li BT a spol. (Pokud na noc telefon vypínám, ještě by den vydržel.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Antonin Kmoch  |  12. 05. 2003 19:47

Dobry den, podarilo se nekomu zprovoznit ten interni emailovy klient pres GPRS u T-Mobile? Nedari se pripojeni na pop3 server, DNS mam spravne - ale tusim ze je to proxynou (proxy.t-mobile.cz) - jenze neni kam ji tam v menu telefonu zadat.

Dik, Tonda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  12. 05. 2003 14:01

Mám t68i už skoro rok a jsem s ním v porovnáním s tím,co můžu najít u konkurence,maximálně spokojenej..ten telefon,když zvážíte dobu jeho vzniku,je neuvěřitelně good a už se stal legendou.S jeho užíváním je spojená jedna zásadní nevýhoda-i v současnosti je problém koupit LEPŠÍ telefon..snad t610.Čekám a těším se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t29  |  12. 05. 2003 19:54

naprosty souhlas.
jen pro lidi, kteri zatim netrvaji na barevnem displeji (jako treba ja) muze byt dostupnejsi i t39/r520, navic v kvalitnejsim baleni a s cejchem toho krasneho zvucneho sluvka: ERICSSON

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ruda  |  20. 05. 2003 10:22

mluvíte mi z duše, chlapci!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CZ03  |  12. 05. 2003 09:56

Všude píšou, že je to možný jen přes MMS, ale jde to i přes IrDa a BT. Stačí ve "vlastní zvuky" dojet joystickem až na konec a tam to jsou zvukový nahrávky. Tlačítkem možnosti to stačí vybrat "Odeslat" a je to v PC. Je fakt, že když je nahrávka dlouhá trvá to přes IrDa i několik minut.

 Nahrávka je v AMR formátu, ale na Ericssnovskej stránkách pro vývojáře je převaděč do wav.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
twingo  |  06. 09. 2003 16:12

Ahoj. To je fakt výborný, jde mi to, jen nemůžu najít ten převaděč! Mohu poprosit o upřesnění :"Ericssonovskej stránek pro vývojáře"! Hledal jsem na sonyericson, myericsson i tady na MM, ale bezůspěšně. Za případnou radu předem moc děkuju! 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CZ03  |  09. 09. 2003 13:25

...na strankach www.ericsson.com zadas do pole hledat "AMR converter" a ono ti to najde. Pro jeho stahnuti ale musis byt prihlasen na techto strankech jako "vyvojar", ale pro to staci jenom obyc. registrace (dotaznik).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš Matušek  |  10. 05. 2003 16:09

Dobrý den,
 koupil jsem si asi před třemi měsíci konečně toužený T68i. Tento telefon mi přesně vyhovuje a považuji ho za technologickou špičku i v současné době. Mám však ale jeden problém, na ktérý se mi nedaří nalézt odpověd už déle jak měsíc. Jak mám přesunout obrázky z telefonu do počítače protsřednictvím bluetooth. Zapoměl jsem se zmínit, že mám BT adaptér MSI. Jakmile zařízení spáruju a po vytvoření virtuálního sériového portu mohu navázat komunikaci s programem Sony Ericsson Image Editor a mohu stahovat obrázky z počítače do telefonu, ale nikoliv naopak. Zkoušel jsem po spárováni přímo v telefonu obrázek pomocí kontextového menu a volby Odeslat přes BT, ale voba bylá šedá a "Momentálně nedostupná". Po zrušení virtuálního sériového portu byla volba již normálně přístupná, telefon začal vyhledávat zařízení v okolí, našel počítač ale vždy mi po chvíli přenosu napsal "přenos neůspěšný, opakujte prosím". Nutno podotknout, že komunikace s Outlookem, APDS, či SE image editorem probíhá bez problémů. Jsem zoufalý, protože fotky z CommuniCamu do počítače nedostanu jinak než přes IrDA (který nemám) nebo přes emailového klienta - což je poměrně drahý špás. Prosím poraďte mi program, který dokáže stahovat obrázky z telefonu nebo aspoň způsob jak je do počítače dostat. Děkuji předem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dano  |  12. 05. 2003 15:54

Ad1, treba si stiahnut najnovsie ovladace z MSI. Ad2, BT v t68i treba nastavit na automaticky Ad3, nabehnut v telefone na obrazok a dat mu odoslat cez BT. Uklada to kamsi na C:. Aspon u nma to tak facha, mam firmware R6. S starymi ovladacmi od MSI to nechcelo ist. Dano

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maxsel  |  10. 05. 2003 12:06

Přidat paměť, rozlišení a barvy, případně javu a neměl by konkurenci.

Design a ovládání je famózní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Antonin Kmoch  |  10. 05. 2003 11:36

Dobry den,

1) nekdo tu psal, ze u nejnovejsiho FW se nepise pocet znaku (zbyvajicich) u SMS, je to opravdu pravda (i kdyz je vyple rozdelovani do vice SMS)?

2) je zjistitelny pocet odeslanych kB pres GPRS behem posledniho pripojeni (napr. pri odeslani mailu primo z mobilu nebo pri pripojeni pres BT)?

mockrat dekuji!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cipísek  |  02. 06. 2003 16:40

Ad jedna: mám fw R5D, takže nemůžu sloužit,

Ad dvě: Hovory/Čas a cena/Čítače dat/Poslední relace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anndy  |  09. 05. 2003 12:02

uz mam tento phonik cca 7mesiacov a je celkom dobry, az na par veci. Co som si vsimol, tak jeho majitelia prechadzaju dvoma stadiami - najprv su okuzleny, co vsetko vie - dlho objavuju prijemne ficurinky a potom zase, co by mohlo byt inak, ci lepsie, alebo pridane.

takze mne vadi:

- display: malo farieb, cize na nic, vela zerie a na slnku je to priserne necitatelne

- pomalost - vadi mi to len pri pisani sms (najma s pouzitim T9 - to je priam utrpenie - a to som doteraz vzdy mal ericssony a obkejtivne tento je najrychlejsi). Ale uz som napisal aj sms zlozenu z desiatich sms naraz (viacej mi telefon nedovolil)

- tlacitka - su good, ale vydavaju moc velky mechanicky zvuk - cize zabudnite na pisanie v tichosti :(((

- hlasitost zvonenia: vpodstate stale pouzivam vibrovanie, ale doma nemozem mat mobil na jednom mieste, lebo staci zavreta miestnost a uz ho nepucujem - co ma hodne irituje

- ton sms: no to je vfip (zly - vsetky tri moznosti su v praxi identice - clovek nevie o prichodzej sms) - ton pocuje clovek tak do 1m pri beznej hladine hluku, cvaknutie len pri absolutnom tichu - esteze vie vibrovat pri sms prichodzej

- opakovanie udalosti: nerozumiem tomu. Ved T65 to ma (viem, ze bola neskor na trhu) Estze existuje spojenie s outlookom - to sa da pohodlne takto nahradit - ale je to mierne obskurne riesenie. Najprv som vkladal nadej do upgradu FW, ale uz nie :(

- neexistuje slovesnka T9: a ani nebude - tak mi aspon zo SE odpisali :(. Esteze sa ceska da pomerne lahko a rychlo naucit (to vdaka tomu, ze sa da bez diakritky pisat)

-vydrz: vcera ma hodne sklamala - mal som tusim nejaky smskovy den, ci co - ale odoslal som necelych 20sms a prijal tak 30, necelu hodniku powapoval (par minut prekecal) a poloviac bateie fuc (za jeden den!) Obvykle mi ale vydrzi tak 4 dni - dva krat asi aj 5

-defacto clovek nevyuzije (ak nie je masochista) miesto na kontakty na sim karte. Ale prsuvat sa to da elegantne pomocou softu od SE (asponze tak)

 

- co mam rad: ovladanie - joystick je super. Aj jednoduchost - yes-potvrdit no-nepotvrdit a C-zmazat. To plati skoro vzdy - clovek nemusi citat navod co to akurat spravi

- ze oproti inym mobilom, ked mu nastavim, ze ma byt ticho - tak nevyda ziaden zvuk (max zavibruje)

- budik a pripomienky/udalosti/ulohy funguju aj pri vypnutom MT (da sa to nastavit aj)

- dva budiky - opakovaci a normalny - takze rano vzdy vstanem

- bluetooth, irda - proste s kompom sa perfektne komunikuje a BT je vazne navykove. Cloveka napadne blbina - tak len si zapne BT a uz komunikuje :D

 

Ale inak celkovo pozitiva prevazuju :D (pre mna). Ale mam jeden mensi problemik. Vzdy ked pouzijem mobil, ako modem, tak sa mi znizi na polovicu hlasitost sluchadla. co som komunikoval s ludmi zo SE tak mi bolo povedane, ze nech skusim klasicke AT retazce modemove. Ale tie, co ja poznam, ako klasicke, tie nefunguju. Potom mi poradili - ich "SDK" stranku SE - ze nech si to tam najdem. aj som si nasile prislusny dokument, ale chcelo to po mne heslo, a to mi uz nedali. Proste som sa citil ako magor, ved nech mi posle ten AT prikaz a budem happy, alebo aj heslo na pristup k tym strankam. Takze, keby mi vedel niekto pomoct budem rad :D.

Jo este ficurinka, ale zvacsa zenam sa to paci (aj ked netvrdim, ze zbalite ju na to zbalite  ). Ked si v servisnom menu zapnete test osvetlenia - tak velmi peken zacnu blikat diodky - zelena, cervena a modra, podsvietnie a display - fakt peknucke :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vít Kadubec  |  09. 05. 2003 20:44

Tipoval bych, že těmito stádiemi si musí projít každý majitel mobilu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilgsm.cz  |  09. 05. 2003 10:14

Sony Ericsson T68i nové neblokované záruka 12měs

6.799Kč Rozvoz po Praze ihned ZDARMA či dobírkou

www.mobilgsm.cz quick net shop

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dotaz  |  08. 05. 2003 12:23

mám T68 krátce, nevíte někdo, jestli jde stahovat z mobilu obrázky přes kabel?

díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MarBen  |  08. 05. 2003 14:41

Bohužel ne, je to pro mě také nepochopitelné, ale do telefonu obrázek přes kabel jde, z telefonu do počítače pouze emailem, infra nebo modrozubem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ugalatuga  |  07. 05. 2003 21:44

Kdy se na trh uz konecne dostane T610? Nak uz se nemuzu dockat:(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  07. 05. 2003 18:33

Ahoj..jsem na tom podobne, jako vsichni z vas...mel jsem dva mobily, T68i a N6210...

Se vsim v clanku a v nazorech skoro souhlasim..ale prece..Nokii jsem rozsekal vzteky o stul pri slabe chvilce..a musim si tudiz koupit novy phone..At hledam jak hledam...pro me je stezejni podpora BT.. a tim je asi receno vse.... kdo umi..ten vi..a sakramensky..ale kdo to nepotrebuje..at si koupi cokoli.. napr dnes jsem mel v ruce novej SE T310..a reknu vam..moc se mi libi..ale nema BT...a tak smula..takze si koupim sedy T68i za 6500 a mam vystarano...

Taky bych vsem poradil soft pro SE a Siemens...je to Mobil navigator.. www.mobnav.com

..nova verze bude k dostani cce do mesice...a reknu vam.zkuste si ho..budete asi koukat co to umi.. a reknu vam...pri komunikaci s BT je to proste parada...

zatim

 

R

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wanis  |  07. 05. 2003 14:29

Chtěl bych se zeptat jestli nekdo nema zkusenosti taky s N6510. Chci totiz pritelkyni koupit mobil a vaham mezi SE T68i a N6510 Jelikoz ona ho vyuzije spise jen k volani a psani nejde mi o rozdil mezi displayi ale spis o vydrz, ovladani, psani SMS atd. Asi by ji stacilo i neco obycejnejsiho ale potrebuje aby to melo pamet na SMS...

A u Nokii se taky mazou ulozene SMS pri prohozeni simek? Dik za radu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asa  |  07. 05. 2003 17:29

na psani sms jednoznacne 6510ku...tad jsem ji pritelkyni a nemuze si ji vynachvalit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  07. 05. 2003 17:40

2Wanis: U 6510 se SMSky ukládájí do paměti telefonu a při přehazovaní SIMek se nemažou. Na SIMce se také nevymažou.

dejv

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek77  |  07. 05. 2003 19:17

N6510 je fakt na SMS super a baterka na jedno nabiti vydrzi taky celke dloho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  08. 05. 2003 14:41

Vydrz je dost zavisla na pouzivani. Ja kdyz jsem si koupil 6310 tak nez jsem ji zacal poradne pouzivat, vydrzela tyden. Ted den maximalne dva. Hrozne me prekvapilo, ze na dovoleny me vydrzela zase ten tyden.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t29  |  12. 05. 2003 19:49

jestli nahodou nemas nejaky vadny kus 6310...
bratr ji ma a s 3tisicovou fakturou mesicne na ni udela v pohode tyden na nabiti.
Kamarad "skrblik" (snad vubec nevola, jen sms z Odepis...) na ni zas natoci i 14 dni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  12. 05. 2003 21:02

No ono to u me bude spis tim pouzivanim. Mam pozapinane vsechny veci, ktere ovlivnuji spotrebu (info site, info z bunky, vibrace atd.), bluetooth nevypinam vubec, denne nekolik desitek sms (prichozich ale spotrebu to ovlivnuje) a minimalne 2 hod. hovoru, nekolik MB dat pres GPRS (nekdy i vytacene spojeni). Myslim ze tohle vsecko je na baterku docela dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  07. 05. 2003 13:35

Kde a za kolik nejlevněji se dá dnes sehnat nová T68i???

Neviděl jsem ho za méně než 8700,- .....

Tomas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trab  |  07. 05. 2003 13:41

mam ho z www.thardware.net za 6333,- s 24 mesicni zarukou !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mikan  |  07. 05. 2003 14:19

zkus www.gsm-star.cz a uvidíš...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  08. 05. 2003 10:44

... uvidíš ho za 6.190 Kč, ale polská vlajka mu kouká z kapsy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nishkam  |  07. 05. 2003 13:30

Potreboval jsem si koupit novy tel. pro DATA NONSTOP. Byl jsem uz rozhodnuty pro SE 68i, protoze:
- podpora BT, IR
- barevny displej
- MMS
- e-mail klient
- dlouha vydrz baterie
- dlouho jsem badal zda ma 3+1 nebo 4+1 timesloty, ale nakonec jsem nekde na webu precetl, ze prece jenom 4+1. Ale jisty si nejsem doted, protoze na ceskem webu je vsude napsano 3+1.

ale nakonec v prodejne jsem se rozhodl pro Siemens ME45. Protoze
- je levnejsi
- odolny vuci prachu, padu a vode
- 4+1 timeslot
- meli k nemu hned levny kabel
- SE68i podle prodejce je pomaly a obcas vytuhne. Taky se to stalo behem zkouseni.
- uplne jsem se rozhodl kdyz jsem zavolal ze SE a pak ze Siemense. Siemens mel VYRAZNE LEPSI ZVUK.

Musim rict, ze jsem spokojeny. Funguje spolehlive, komunikuje skvele, sice mi chybi ten BT, ale nemuzu mit vsechno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mikan  |  07. 05. 2003 14:17

Zajímavé, hlavně ohledně zvuku. Mě přišel T68i naprosto bezkonkurenčí oproti Nokiím i Siemensům, naprosto křišťálově čistej zvuk oproti trošičku "přes deku" u ostatních....nevím...!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Howe  |  08. 05. 2003 13:52

Asi dost zalezi na vyrobni serii, ja jsem byl taky dost prekvapen, kdyz v recenci na T68 bylo jako plus uvedeno, naprosto skvely zvukovy projev a ja byl trochu rozcarovan, ze pri plne hlasitosti a telefonovani zejmena s zenskym protejskem (vysoke tony), tak ze sluchatko chrchlalo ...

Tak jsem to bral, jakoze jsou to kurvy, ze uz jsem ho koupil po dlouhy dobe vyroby a ze proste holt postupne setrej na vyrobe jak muzou (tenhle efekt pozoruju jiz delsi dobu u nejruznejsich elektronickych vyrobku). No ale asi po pul roce jsem se rozhodl si cvicne nechat v servise flashnout novej fw a mimochodem jsem se zminil, ze se mi ta kvalita reprodukce nezda a voni bez hlesu vymenili repracek a ted je zvuk naprosto dokonalej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t29  |  12. 05. 2003 19:46

pokud se budeme bavit o zvuku, tak MNOU zkousene telefony vykazovaly dost rozdilne vysledky.
Absolutne NEJLEPSI kvalitu zvuku (hlasitost, resp. citlivost, cistotu prednesu, detailnost) ma bezkonkurencne Ericsson t29.
Potom R320 (zadny sedy dovoz z polska ale primo ze skandinavie), Ericsson r310, Sonyericsson t68i, Ericsson t20, Nokia 6310i, Nokia 3310, Alcatel 501, Nokia 3210.
Mezi mnou testovanymi mobily jsou tak markantni rozdily, ze napr. na poslednim miste N3210 je oproti t29 opravdu trapna, co se kvality zvuku tyce a musi se do ni temer rvat v rusnem prostredi.
Mym hlavnim kriteriem je plne srozumitelny hovor za jizdy v tramvaji, aniz bych musel zvysovat hlas. S t29 to jde i septem, ze ani okolni cestujici neslysi, ze bych vedl nejaky hovor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
franta  |  07. 05. 2003 14:19

Jenom bacha na vodu - to ME45 spolehlive prezije, ale za mesic zdechne ... klidne ti jeden takovy kousek prodam na nahradni dily

A bacha na ten zvuk - ME45 ma hodne spatny mikrofon ve srovnani s T68.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nishkam  |  08. 05. 2003 00:05

Co znamena spatny mikrofon? Mel jsem je 2 na pulte. Nejdriv jsem dal svoji simku do SE68i a zavolal kamaradce a pak do toho siemense. Rozdil ve zvuku byl dost velky. Jak na moji tak i na druhe strane zvuk siemense byl nesrovnatelne lepsi nez SE68i. Samozrejme to muze byt tim kusem... V tom pripade mam hodne dobry kus Siemense.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Air  |  07. 05. 2003 14:31

OK. Naprosta spokojenost s S45i.

  • Displej citelny kdykoliv. Nestane se mi, ze na nem venku nic neprectu.
  • Displej "nezere" baterku
  • Rychly
  • Vnitrni "disk" s moznosti ulozit jakekoliv soubory, jednoduse pristupny z pocitace.
  • Hlasite handsfree - vyborne pri volani na informacni linky a do banky.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
  • Jan Libich  |  08. 05. 2003 11:46

    Siemens má opravdu zvuk špatný a to u většiny svých telefonů, Ericsson sice taky není vždy ideální a to hlavně hlasitostí a rozladěním hlasitosti jednotlivým tónů syntetizátoru, ale jinak je zvuk u kvalitních kousků dobrý, čistý a jasný, u mého taky docela.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    t29  |  12. 05. 2003 19:39

    ze je me45 levnejsi - bodejd by ne za takovej ksunt.
    menu ma mozna rychlejsi, ale naprosto debilni.
    bez navodu bych nedal ani ranu.
    a za nevzdelance se nepovazuju...
    s tim zvukem u me45 to taky nebude tak slavny. Pamatuju jak jsme nedavno byli s kamaradama ve futuru a chteli jsme volat.
    S me45 to neslo, prisel na radu Ericsson a v naprosto v pohode
    tak nevim jestli si mel nejaky vadny kousek t68i na "test"
    (a nebo ja nejaky vadny kousek me45?)

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    mikan  |  07. 05. 2003 11:57

    Předem uvedu, že jsem T68i již 3x prodal a 3x si jej koupil znova. Proč? Za ty léta jsem prostě zjistil, že mi vyhovuje nejvíce. V současné době se dá sehnat za cca 6.000 Kč a to je skutečně nejlepší poměr cena/výkon na trhu. Vlastnil jsem mnoho telefonů (mám i SE P800), ale T68i má pro mne stále své kouzlo (synchronizace s pc, kvalita hovoru, ovládání, imaging). Je jasné, že má i své známé chyby, ale tímto příspěvkem chci jen říci, že i dnes je to vynikající telefon (jsem zvědav na T610). Mír všem. Mikan.

     

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    t29  |  12. 05. 2003 19:35

    fajn, jen nechapu, proc jsi t68i 3x prodal a 3x znova koupil???
    mne to neprijde zcela normalni
    BTW na t610 jsem taky moc zvedav

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    korzybski  |  07. 05. 2003 10:56

    Ja prave prechazim z N6210 a Erikuv XTNDConnect PC i ostatni programy z SECS mne prijemne prekvapily (uznavam ovsem, ze po Nokia DataSuite je JAKYKOLI sw prijemne prekvapeni). Co se tyce ovladani, je podle mne Nokia o hodne jednodussi a pro mne od zacatku intuitivni, ale z Erika mam tak nejak vetsi radost, je tam vic moznosti, ale taky blbosti. Ukladani cisel je opravdu zdlouhave, pri psani SMS nejde skocit na zacatek a nejde snad ani vlozit sablonu do textu SMS.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    MarBen  |  07. 05. 2003 10:55

    Já jsem si tento telefon zakoupil pred ctrnacti dny - lepe receno jsem jej koupil pritelkyni, ktera vsak nakonec odmitla jine nez nokijacke ovladani - takze jej nosim sam, prestoze jej v podstate nevyuziji. Mohu potvrdit vse, co bylo v clanku napsano. Jen mi nepripada tak nemozne foceni pres displej, ikdyz je to samozrejme pouze orientacni prehled.
    Kdyby mel nekdo zajem, tak mu prenecham telefon vcetne fotaku MCA25 a datoveho kabelu (vyzkousena editace seznamu, psani smsek, datovani pomoci HSCDS i GPRS) od ALIGATORu za 8.900 a samozrejme vcetne dokladu.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    MarBen  |  07. 05. 2003 10:58

    Jo a datovy kabel je USB ...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Vít Kadubec  |  07. 05. 2003 22:48

    Za normálních podmínek je displej coby hledáček v pohodě. Výtka se týkala pouze focení na přímém slunci (nebýt průhldného hledáčku MCA-25, asi bych nevyfotil nic)

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    MarBen  |  07. 05. 2003 23:12

    Tak to souhlasim - mel jsem na vyber mezi MCA20 a 25 a prave ten pruhledovy hledacek, sic me to stalo o petistovku vice, rozhodl - na druhou stranu jsem s nim foceni jeste prilis nevyzkousel, i na primem slunci jsem byl schopen odhadnout obrysy fotografovaneho objektu na displeji. Uznavam vsak, ze nekdy to muze byt zcela nemozne a pak nezbyva nez si oprit mobil o celo a nevsimaje si soucitnych pohledu kolemjdoucich, vyuzit pruhledak

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jan Libich  |  08. 05. 2003 11:44

    Osobně uvažuji také dokoupit přídavný foťáček a pro MCA-20 mluví skutečně jen lepší design, ostatní věci má lepší MCA-25 a to jak obraz, možnost digitální zvětšení (sice jen na T300 a T310, ale dobře že tak) a taky má průhledový hledáček, který je prostě jedinou možností něco rozumně fotit na slunci a fotky z něj taky vypadají o poznání lépe.

    Co byste mi doporučili Vy? MCA-25 za 1690 nebo MCA-20 za 1990?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    MarBen  |  08. 05. 2003 14:31

    Jak jsem psal, take jsem se rozhodoval a nakonec zvitezil MCA25 kvuli pruhledovemu hledacku. Jen je potreba ten "fotak" brat opravdu s rezervou, spise jako takovou technickou hracku - nejvice je na fotkach znat pomerne silna komprese a pokud fotite nejaky barevne strakatejsi motiv, tak barvy dost ujizdi. I tak mne vsak kvalita docela prekvapila v dobrem - cekal jsem mnohem horsi vysledky. Jako nahradu klasickeho digitalniho fotoaparatu to vsak nelze ani zdaleka povazovat. Pro ucely vyfotit a hned poslat na jiny mobil ci email to vsak postacuje. Ke kvalite fotek, kterou nas oblazuji a zaroven blafuji reklamy (ted si vzpominam na reklamu na NOKII 7650) to je asi jeste dost dlouha vyvojova cesta.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jan Libich  |  08. 05. 2003 21:40

    To je jasný, prostě malinkatý objektiv a omezená paměť, rozlišení a také velikost snímků a další chybějící funkce a parametry musí nést své. Přesto si myslím, že kvalitou by měl být minimálně na úrovni fotek z PC kamerek CMOS nebo ještě dále až na úroveň Musteků či Acerů a Umaxů, které však jsou použitelné jen za dobrých světelných podmínek. Vysoká komprese je jistě na obtíž a obrázky nemohou být patrně ani dostatečně ostré a hlavně při digitálním zoom musí vypadat díky interpolaci dosti šíleně, ale přesto pro momentku a možnost zaslaní v MMS hlavně v budoucnu, kdy se více rozšíří tyhle funkce u nás, je větší šance na plné uplatnění. Za cenu 2500 Kč jde o drahou hračku s kvalitou na úrovni PC kamer nebo webových digiťáku a nejhorší klasiky, ale pro nejzákladnější účely snad postačí. Uvažoval jsem o koupi Mustek Mini II, který při podobné hmotnosti nabídne mnohem více, ale bohužel se nedokáže spojit s mobilním telefonem a neumí ani zaslat foto MMSkou.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    xXx  |  07. 05. 2003 10:52

    Nemam nic proti uzivatelum a znackam jakychkoli telefonu, ale vsimnul jsem si, ze uzivatele Ericu pisou snad nejdelsi prispevky.....

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    CZ03  |  12. 05. 2003 09:52

    ...fůj rasista!!!

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    X-Man  |  07. 05. 2003 10:46

    Musim uznat ze parada ze aj takto sa da si pocitat o mobiloch ktore uz zmizli z ponuky opertatorov...Ja som ho mal nieco okolo 1,5 mesiaca na oestovanie a musim povedat ze sa mi snim lucilo len velmi tazko...Skuste si vypisat vsetky funkcie a potom to poravnat so sucasnou konkurenciou...A to uz ma asi rok!!! Ma svoje chyby ale bol to v podstate prevratny stroj ktorym aj zostane...A myslim ze vo seobecnosti plati ze tam kde je pomalost prekazkou tam je u Ericssonov vysadou...co uz je to stale delo a moje rozhodovanie medzi 68i a 6510 bolo tazke...Nakoniec vyhrala financna situacia a bral som 6510....

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    dejvidek  |  07. 05. 2003 15:52

    2X-Man: Byl jsem v podobné situaci když sem se poohlížel minulý rok po novém telefonu,nakonec jsem se rozhodoval mezi T68 a 6510 a po zjištění jak "rychle" se s T68 pracuje jsem si vybral 6510 a udělal sem dobře,telefon fungoval bez problémů k mé spokojenosti.

    dejv

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Mirek77  |  07. 05. 2003 19:15

    Taky jsem mel 6510 a byla super a hlavne nema Joistick!!!

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jerry  |  07. 05. 2003 19:24

    A nemas ted nahodou N7650 Ta ma taky pekny joystisk.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Mirek77  |  07. 05. 2003 19:39

    2Jerry

    Mam - ziskal jsem ji totiz za velice vyhodnych podminek  , ale asi bych si ji diky joisticku normalne nekoupil. Ale jinak je 7650 super...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jerry  |  07. 05. 2003 23:11

    Jo, to je! A dokud se Ti nezapoti prst, tak i ten joystick je v pohode.
    Uvazuju, ze ten joystick nejak zdrsnim.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Mirek77  |  07. 05. 2003 23:39

    2Jerry

    Staci kapnout kapku sekundoveho lepidla na spicku Joisticku! Ale bacha, nesmi stect do telefonu!!!

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    dejvidek  |  08. 05. 2003 11:47

    Další perla, 6510 je best oproti T68 asi kvůli absenci joysticku, ale u 7650 je joystick super. Už rovnou řekni,že SonyEricsson neumí joystick.  A nesváděj to na to,že si 7650 získal za výhodných podmínek, kdyby mi joystick nevyhovoval (jako že moc ne) a měl bych možnost mít telefon zadarmo,tak ho obratem prodám.... a nemelu takový kraviny.

    dejv

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Mirek77  |  08. 05. 2003 19:32

    2 Dejv:

    Nechapu, proc se do me porad navazis - jaky bych Ti nekdy neco skaredyho udelal!!!

    Nikde jsem nepsal, ze joistick nevyhovuje nikomu!

    Na 7650 me joistick vadi, ale jinak je to slusny telefon, ktery me jinak vyhovuje - co je na tom k nepochopeni???

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    dejvidek  |  08. 05. 2003 20:03

    2Mirek77: Hlavně nám tu nezačni brečet.

    Já se do tebe nenavážím, jen čím dál víc s údivem sleduji co z tebe leze za nesmysly. Jak mi může vyhovovat telefon,když mi nevyhovuje jeho primární věc na ovládání bez který se neobejdu prostě nepochopim... ale asi prostě do tý diskuse musíš něco napsat,alespoň tak mi to přijde...

    dejv

     

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Mirek77  |  09. 05. 2003 19:00

    2Dejv:

    Neboj, plakat kvuli tobe urcite nebudu!!!

    Asi diky absenci joisticku by me vic vyhovovala 3650, ale to hrozne rozlozeni klaves!!! To radej prekousnu ten joistick!

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Biermann  |  01. 06. 2003 22:07

    A mel si 3650 v ruce? Kdyz sem si koupil 7650, tak ji kousel kamos a joystick se mu nelibil. Pak vyhral v nokia game 3650 a jeste by byl vdecnej, kdyby ten joystick mela, protoze to tlacitko ktere ma je jeste horsi nez ten joy. Jinak ja sem s nim u 7650 celkem spokojenej, i kdyz ta kluzkost je celkem vysoka.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    dejvidek  |  08. 05. 2003 11:45

    2Mirek77: A co je na tom,že nemá joystick? To že neumíš s joystickem ten mobil ovládat je tvoje mínus, spoustě lidí to vyhovuje....

    dejv

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Rudiik  |  07. 05. 2003 10:43

    Zdravim! Tak sem si pred 2 tydny konecne koupil vysnenou T68i. Bohuzel me nadseni netrvalo dlouho. Brzy jsem zjistil, ze mi z neznamych duvodu v praci pri telefonovani vypadava signal. Zkusil jsem zavolat si z my stary R320s a tam to slo uplne nadherne. Nechal sem telefon s nadeji na zlepseni preflesovat s ericssonackym servisu a nestacil sem se divit, co to po tom dela. Krom malickosti, ze novy firmware neodpocitava zbyvajici znaky u sms pokud mate zapnute dlouhe sms a jen stroze oznami, ze jste prave zacali psat druhou sms, me doslova vytocilo, ze telefon proste novy FW nerozdejchal. Po zapnuti a vypnuti si nepamatuje cas, pri pokusu o pristup do vlastniho menu se zakousne a to same pri pokusu o vstup do wapovych sluzeb. Pri prichozi sms se nekdy kousne, jindy zase resetuje. Navis prestalo reagovat IrDA. Opravdu kvalitni upgarde. Jestli tomu nekdo rozumite, tak mi poradte. Kdyz se kouknu na verzi softwaru, jsou tam dve polozky R6A012 a pak R5C001. Odhaduju, ze prvni je verze FW ve flashi a druha je verze eeprom. Podle me by se ty verze mely shodovat, ale jiste to nevim. Kazdopadne by to pak vysvetlovalo ten problem. Uff to sem se nejak rozepsal...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    kVA  |  07. 05. 2003 19:45

    Podívej se tady na MM do sekce poradna a vyber SonyEricsson. Kdosi tam píše poslední verzi firmware. Tuším, že to je R 7 A 13. Ale podrobnosti jsou v poradně. Přeji pěkný den. kVA

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Lead  |  07. 05. 2003 20:50

    T68 obsahuje 2 procesory, preto sú v ňom 2 rozne software(y).
    Jeden sa stará o základné veci, druhý o komunikáciu (IrDA, BT,...) a WAP. Po upgrade v servise by mali byť obidve verzie rovnaké, inak telefón bude robiť presne tie veci, ktoré popisujete. Posledné verzie software pre CZ sú CXC125378 R7A013 a CXC125326 R7A013.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jan Libich  |  08. 05. 2003 11:40

    Mám R6A012 a to obě verze a problémy mi nedělá. Někdo to blbě přehrál, takže je to třeba opravit a nech si tam dát rovnou nejnovější R7 A013. Já do toho nejdu, protože pokud mobil nezlobí, tak je lepší ho nechat na pokoji. Ono totiž není v té R7 zase tolik rozdílů oproti R6.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Peldy  |  08. 05. 2003 13:31

    Jaky jsou ty rozdily? dik

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jan Libich  |  08. 05. 2003 21:52

    Tak jednak nová verze R7A013 přináší lepší výkon Bluetooth, o trochu lepší správu baterie a tím delší výdrž, malinko rychlejší menu telefonu. Prý také od verze R6 podporují v případě foťáčku MCA-25 taktéž digitální zvětšení a výřezy, ale to nemám ověřené, neb nemám tento foťáček k dispozici. Zatím zůstávám u verze R6 neb přehrání nového firmware znamená smazání mnoha věcí a pokud to není nutné, tak to za to nestojí, ale v tvém případě to asi bude možná nutné!

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Anndy  |  09. 05. 2003 11:03

    Hmm, no ja mam sice SVK verziu (ale pocitam, ze je rovnaka ako pre CR), ale ugradoval som FW len z R2xx na R6 (v januari), kvoli nefunkcnym MMS a bol som velmi milo prekvapeny. Vsetko, co som mal v telefone ponastavovane a ulozene, profily, temy, sms, poznamky, kalendar, etc... ostalo zachovane. Vsetko som si aj tak predtym zalohoval, ale napriek tomu som bol prijemne prekvapeny.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jan Libich  |  09. 05. 2003 17:06

    To může nastat, pokud to přehráváte přesně dle návodu a nemažete flash. Ten telefon by měl být na upgrade připravený, takže se to dalo čekat.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Howe  |  08. 05. 2003 13:38

    Presne moje rec, ja jsem mival starickou verci R2E006 a byl jsem spokojenej, pak to ve me zacalo hlodat, co kdyby ta novejsi byla lepsi, tak jsem flashoval a nevyplatilo se. Teda jako coz o to, zatim mi foun ani jednou nezamrznul, to je super, ale zase to ma nejaky nedochytanosti pri psani SMS. A mezi nama SMS napisu denne nekolik, ale ze mi to tedka podporuje MMS sablony a digitalni zoom u MCA-25 me az zas tolik nevytrhnulo

    (nemluve o tom, ze mi z founu zmizelo i spoustu obrazku, ktere jsem tam predtim mel uz z vyroby)

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jan Libich  |  08. 05. 2003 21:34

    Nahrání nového firmware je vždy trochu riziko. Telefon je předem třeba celý zazálohovat na počítač, co jde a pak se modlit, že to bude OK. Většinou to jde bez problémů. No a nový firmware skutečně přináší několik vychytávek, ale na druhé straně však také s novou verzí občas něco ztrácí, takže každému může vyhovovat trochu jiný firmware. V současnosti nejnovější firmware je R7A013 a nepřináší zas tak nového a digitální zvětšení pro MCA-25 je myslím až od verze R6. Já mám zrovna R6A012 a nevím proč, ale nedaří se mi smazat některé obrázky, které nechci a zabírají mi místo jako třeba obrázek operátora polské sítě Era. Přeci jen 1 MB není moc a musí se s tím dobře hospodařit. Objevily se i informace, že T68i má možnost firmware s Javou, ale těm bych nevěřil, T68j podle mě prostě těžko může existovat. Vyloučit se to ale nedá. Trochu mě zaujalo, že podpora jazyků je malá v tomhle telefonu, ale naštěstí kromě češtiny a angličtiny asi těžko jiný použiju.

    To, že umí digitální zvětšení až 4x s MCA-25 mě stále utvrzuje v tom, že si k němu pořídit právě tuhle kameru a to nejen díky více funkcím, lepšímu obrazu a také hlavně průhledovému hledáčku, který je na slunci prakticky nepostradatelný, neb na displeji neuvíte zhola nic a fotit se téměř nedá. MCA-20 má jen jedinou výhodu a to je hezčí design přesně stavěná na Arctic Blue verzi telefonu. Osobně mám zrovna tuto verzi, i když ta druhá tmavší mě zaujala taky, není tak častá, ta bílá je přeci jen modernější, i když je na ní mnohem více vidět špína a škrábance. Tady byla lepší T68m, která měla gumový zadek a šla otřít.

    Možná je škoda, že Ericsson narozdíl od Nokie nenabízí u svých high endů více barevných verzí a často jen jednu nebo dvě. Třeba u T68m nebo T68i se jí docela designově povedly, ale u T66m to byla tehdy opravdu tragédie, ulítlou červeno-růžovou si málokdo koupil a titěrná tlačítka taky. Ericsson mizí z trhu a je to škoda, teď je tu SE a právě změna designu k větší futuričnosti je zdát. T100 jako lowend nahradil tak řadu A a T20 apod., jen design nic moc, T200 má velmi pěkný design a barevné verze, ta se docela povedla a nahrazuje funkčně lepší a pěkný zato však široký a těžší T65s a nakonec T300 jako odlehčená T68i s ne moc povedeným designem, herní platformou Mophun, MMS a polyfonií taky design v podobě tenisky nemá moc dobře vyvedený. Malý T600 nahrazuje T66m a opravdu důstojně, neb se docela povedl a je hlavně rychlý jako první SE s rozumnou odezvou. Nakonec nový T310 je na můj vkus dost hranatý a extravagantní lem kolem displeje mi taky moc nesedí, i když je přeci jen atraktivnější než tenisková T300. Nakonec T610 zaujme kvalitním displejem, ale na druhé straně mě zaráží, že ji chybí některé funkce z T68i. P800 je maxi telefon a smart a patří někam trochu jinam, navíc je tak trochu Sony díky Jog dial a podobným menu. Nové SE prostě se začínají opičit a vkládají podle mého názoru zbytečný dolní řádek se změnou funkcí ve stylu Nokií, Siemensů a Samsungů. Holt konzervativní Ericsson a řádná originalita jsou pomalu pryč!

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Howe  |  09. 05. 2003 00:03

    To je prave ten problem, cely telefon jsem zazalohoval phone backupem, od christersson, ale stejne se nezazalohovaly vsechny obrazky, nezustala volba prioritniho cisla, nezustaly prijmute MMSky, zmizely nektere EMSobrazky, stazene melodie atp. Proste spravna poznamka : "A pak se modlit, aby to klapalo" ...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Pavel  |  07. 05. 2003 10:07

    - Baterka: Pouzivam T68i asi 4 mesice a jeste se mi nepodarilo prekonat 3 dny na jedno nabiti. Do toho pocitam prumerne 20 min denne hovoru a sem tam SMS. Spis se to blizi tem dvou dnum. Zase na druhou stranu co se da od baterie kapacity 650 mAh nebo tak nejak cekat. Clovek si musi jen zvyknout,ze odhad casu vydrze,ktery telefon hlasi neni pravda. Bud "lze" nebo mu ten cas nejak "bezi" rychlejc.

    - Pripojeni k pocitaci: Co se tyce pripojeni k pocitaci pres kabel,tak mam originalni asi za 700 a bez sebemensich problemu. Synchronizace kontaktu, kalendare a ukolu s Outlookem je proste bomba. Obzvlaste v tom,ze muzete vyuzit moznosti zadavani kontaktu,udalosti a ukolu v Outlooku a jejich nasledne prehrani do telefonu.

    - Ovladani: Myslim, ze joystick v kombinaci kontextove klavesy a vlastniho menu se tezko prekonava. Navic po stisku joysticku se dostanete do menu,kde najednou vidite vsechny hlavni nabidky!!!

    - SMS: Nejde smazat vsechny SMS ze SIM,ale jen vsechny SMS z telefonu vcetne SIM. Skoda,ze pro moznosti mit tam 50 SMS tam neni moznost oznacit SMS pro smazani/ponechani.

    - Urceni: Podle meho nazoru je telefon urcen lidem,kteri chteji vic nez obcas zavolat a poslat SMS. Tem opravdu staci 3310!!!!!!!!!!!!!!!!!§

    - Rychlost: oproti Nokiim je urcite pomalejsi,ale nejak mi to nevadi.

    Jsem s timto telefonem naprosto spokojen a za cenu kolem 6500 Kc mu tezko muze jiny telefon konkurovat

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jan Libich  |  08. 05. 2003 11:36

    Mně Ericsson T68i vydržel s 39 minutami hovotu a zaplými vibracemi 152 h (6 dní a něco), ale nehraju si s ním, nezapínám Bluetooth a taky skoro vůbec podsvícení. Zaplé podsvícení a Blutooth znamenají rapidní snížení výdrže. Na druhé straně bez podsvícení z něho často moc nepřečtete. Takže to chce kompromis a vydrží tak 4 dny s hodinou hovoru. Osobně se to u mě pohybuje mezi 2-6 dny dle používání. Malá baterie je opravdu docela povedená, i když ten odhad je naprosto nepřesný ve většině případů, což je pochopitelné, ale dle ukazatele grafického se dá odhadnout výdrž skoro lépe.

    Ohledně kabelu jsem zatím nezkoušel, uvažuji o Bluetooth přenosu, který je dle mě nejpohodlnější, neb je dobře přenosná klíčenka a není třeba mít mobil přímo nějak nasměrovaný nebo připojený jako u kabelu či IrDA. Na druhé straně to vybíjí baterky a občas jsou potíže s ovladači a některými OS.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    papy  |  07. 05. 2003 09:48

    Ja si ho koupil asi pred mesicem a peju jenom chvalu.
    Za 6 tisic novy mobil super cena. Dneska jsem videl i zanovni v bazaru za 5.
    Jediny, co me trochu sere je synchronizace s telefonem. SE sice dodava soft na synchronizaci s tel. ale ten umi pouze outlook a to kontakty a kalendar.(a to na jednicku) Ale o moznostech psat zpravy atd... nic.
    Snazil jsem se instalovat soft pro t65, ktery tohle vse udajne umi, ale nejak si nerozumi s mym infra.
    Mobile Agent mi taky nijak nevyhovuje.
    Jeste fotacek, ktery stoji tak 1600 a nechybi mi nic.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    kim masek  |  05. 06. 2003 16:00

    Kde je ten fotak za 1600?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Radek Pilát  |  07. 05. 2003 09:41

    Budu stručný, mám 68m a to jěšte jednu z ranných verzí. Absolvoval jsem 5 reklamací, mam druhé tělo a čtvrtý firmvare. Občas mne pěkně točí. Je pomalý, výdrž nic moc (ikdyž o dovelené vydrží víc než týden), některé funkce mi chybí a display nestojí za nic. Tak proč ho sakra mám ještě po roce a půl a ani neuvažuji o změně. No protože je to stále to nejlepší co můžete mít. A to bohužel nepřeháním.

    Kolegové mají nové Siemense, Alcately, Samsungy, Eriky i Nokie. Mám to všechno ošahané a věřte mi, že bych opravdu neměnil. A to jsem na 68m přešel po třech letech na Nokiích. Všechny ty telefonky jsou moc pěkné a mají zajímavé funkce. E-68 má ale stále to nejlepší od každého z nich. Množství funkcí a možností je ale vykoupeno trochu složitějším ovládáním, které ne každému musí sednout. V nedostižnosti bych E-68 přirovnal k legendární N-6110. Klidně s ním vydržím ještě třeba rok, než někdo konečně udělá něco lepšího. Nevím, kdo to bude a je mi to jedno. Vsadím se ale, že Nokia to už asi nebude. To by museli mít management z dob 6110.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    brucewillis  |  07. 05. 2003 10:18

    No, já jsem měl t65 s tím, že si na levnějším modelu vyzkouším, jestli by mě erik oslovil a posléze si třeba pořídím t68. 4 reklamace a pak peníze zpátky. Do erika už nejdu. A to přesto, že ovládání mi hodně vyhovovalo a z funkcí mi chyběl snad jen IrDa. Je to možná hloupý, ale potřebuju hlavně, aby telefon fungoval, což bohužel erik nesplňoval. Jak druhá věc mi hodně vadila citlivost mikrofonu - člověk na druhé straně slyšel všechny šumy a hluky okolí minimálně stejně hlasitě jako můj hlas. Tak nevím...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Petr  |  07. 05. 2003 15:04

    Jo, jo, taky jsem vyzkoušel spoustu mobilů. Byla mezi nimi i T68i - funkčně špička, provedení mě ale moc neuchvátilo. Rychle jsem se jí zbavil a koupil T39m, a jsem maximálně spokojen. Funkčně to má všechno, je to malý, tvrdý a nedám na něj dopustit. Jsem zvědavej, jestli mě nějaký nový mobil přesvědčí. Všechny jsou sice hezký, ale pro mě je důležitější než barevný displej odolnost a výdrž (samozřejmě krom funkcí, včetně BT).

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    alois  |  07. 05. 2003 08:00

    mel jsem 3 roky nokii 3310.Rikam si otestuju jinci founek.Koupil jsem 68.Je moc krasny ale proste jsem si nemohl zvyknout na pomalost a ubohou vydrz.Ani ten display na slunicku nic moc.S brekotem jsem ho prodaval.Musel jsem ze suplate vytahnout zas 3310 :o/.Ja vim ze je to brutalni shit a ze se 68 naprosto neda srovnat.Ale myslim si ze spousta lidi nevadi jak to vypada ale jak se stim pise a jak to vydrzi.Kamos si ted za 200 koupil 3210 :o) a je spokojenej

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    ajsmen  |  07. 05. 2003 08:29

    Já jsem měl Alcatela 511 a přechod na T68i byl pro mě taky docela zajímavý. Ctěl jsem malý telefon s velkou výdrží a spoustou funkcí, jenže takovej prostě neexistuje. Rozhodoval jsem se mezi T68i a N8310. Nakonec zvítězil T68i a jsem jedině rád. Oproti Alkoušovi 511 má sice menší výdrž a je kapánek větší, ale funkcemi a kvalitou zpracování je úplně někde jinde. Je to prostě parádní telefonek, až na pár maličkostí. Výdrž sice není jako 3310, ale tahat v kapse cihlu o váze přes 120g nebo kolik to váží, to ne. Navíc design 3310 je absolutně otřesnej a to už ani nemluvím o tom, že ten foun prostě nic neumí. T68i naproti tomu zase má oproti 3310 horší klávesnici a rychlost menu je fakticky daleko lepší.

    Jsou to founy jiných kategorií a prostě je nejde moc porovnávat. Každopádně si tu 3310 užij.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jirka Čapek  |  07. 05. 2003 09:15

    očividně jsi měl T68i jenom kvůli vzhledu. pokud se totiž bez všech těch funkcí dokážeš obejít a stačí ti úplně prázdnej telefon, jako je 3310, vůbec se nedivim že jsi T68i prodal, byl to stejně zbytečný luxus. a k té výdrži : když si nebudeš na erikovi hrát hry s barevnym displayem, ale používat ho na práci - volání, vydrží ti stejně jako 3310, která je i díky baterce minimálně polovinu těžší.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    alois  |  07. 05. 2003 16:25

    Ahoj kupoval jsem tu 3310 za 10000.Teda chtel jsem M35 ale nemeli ji.Tak jsem se rozhodl pro nokii.Bohuzel v roce kdy jsem ji koupil to byl naduplej telefon :o).Cas jde dal a stal se stoho srot.Jen jsem chtel tim rict ze proste jsem nemel na lepsi telefon co by byl mensi a lehci a take jsem tim padem nemohl hned vyuzit a zvyknout si na extra funkce ktery mi 68 mohla dat protoze v 3310 proste nic takoveho neni.Ted kdyz si koupis telefon za 3000 tak se muze 68 vyrovnat.Jo jo chtel jsem ji kvuli vzhledu ale hlavne taky kvuli tomu co umi protoze jsem si chtel naucit nove funkce a ze to neni nokia.Je to fakt super mobil ale ta pomalost a vydrz je fakt silena.Hlavne ty smsky.Pri psani jsem brecel.Pred stav si kdyz neco pises vecer a mas vycucanou baterku.Ted mam zas nokii mam v ni 1500mAh baterku na 10 dnu mam pokoj.Jinak ji NENAVIDIM :o) cus

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jerry  |  07. 05. 2003 10:51

    Moje rec. Mel jsem 4roky N5110 a chtel jsem koupit T68i.
    Pujcil mi ji kamarad a ta rychlost byla tak otresna, ze jsem od toho upustil. Chtel jsem zkusit vytvorit MMS a po kliknuti na slozku s obrazky jsem cekal tak pul minuty nez jsem se do ni dostal.
    Tom same SMS, kdo si zvykne na rychlost N5110 nebo N3310, tak tak fakt trpi.
    Ted mam N7650 a spokojenost, hlavne super rychla.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Leo  |  07. 05. 2003 07:57

    Tento clanek mi prisel prave vhod, zrovna resim rozhodovani mezi T300 a T68i. T300 je sice na pohled priserna, ale zase ma libivejsi zvuky a moznost programovani (Morphun jde pouzit nejen na hry, ale neni to Java..). Na T68i hraje jednoznacne podpora Bluetooth a design, ostatni rozdily jsou pro me nepodstatne. Snad jeste pamet, nekde jsem cetl, ze T300 ma dvojnasobnou, coz se da vyuzit napr. pro diktafon, ktery jsem vyuzival opravdu hojne.

    Jinak co se tyka vyhrad, problematiku ovladani bych nevidel tak tragicky. Mel jsem donedavna T39m, a i moje pritelkyne si s nim rozumela za par dni lepe nez s kazdou nokii a ani nevidela navod. Vytky jako pomalost apod. beru, ostatni je otazkou zvyku. Pokud chcete zacit skutecne debilni ovladani, vemte si na hodinu do ruky Siemense a budete dekovat za kazdy jiny telefon. Ale vse je na zvyku, to predevsim.

    Jenom doufam, ze nova T610 jeste trosku zahyba cenami, rozdil T68i oproti T300 se mi zda trosku moc, to jedine me taky zatim odrazuje od vysnene T68i.

    Aigor

     

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Zip  |  07. 05. 2003 10:02

    Hmm debilni ovladani Siemense. Nic si z toho nedelej, me pripada zase debilni ovladani Nokii.
    Na Ericich at maji ovladani jakykoliv je nejhorsi tragicka pomalost. Kdo si zvykne na rychlost Siemense u Ericu leda zesedivi. Skoda, jinak to jsou celkem dobry telefony. T68i za 6500Kc by celkem sla.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    miroslav,kucera  |  07. 05. 2003 14:15

    No, mam S55 a nelogicnosti a nedodelku, ktere jsou v ovladani tohoto telefonu vam mohu rovnou vyjmenovat.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Marek Lutonský  |  07. 05. 2003 14:39

    Mimochodem, jak jste se na svém webu ptal na možnost ztlumení vyzvánění - zkuste během něj stisknout hvězdičku. U jiných Siemensů to tak šlo.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Kleofas Ignac Fotogenicky  |  30. 04. 2004 17:16

    Ta uz len SIEMENSy su mi najrychlejsie mobily, mam moznost pouzivat SIEMENS A55 a ten je nekonecne pomaly a to uz ani nehovorim o nekonecne debilnom ovladani a miestami dvojitom potvrdzovani. Ja mam teraz ER T29s a ten je perfektne rychly, nemam ziadne problemy so software. Snad jedine dva ERICSSONy, co sa daju povazovat za pomale a bezne dostupne su T28 a R320s.

    Co sa tyka samotnej T68i, najskor ma zarazila absencia polyfonii, ale ked som pocul vyzvanat Nokiu 3210 a aj ERICSSON T300, tak som si povedal, ze je to len vyhoda. Tiez sa mi paci aj vstavany editor obrazkov, ktory tam akosi ostal este zo starych T29s a T20sc ciek.

    Ja som v zivote nemal iny telefon ako ERICSSON a kedze pracujem v bazare, mal som moznost testovat mnoho roznych telefonov a myslim si, ze som si vybral spravne, resp. ony si vybrali mna (svoj prvy telefon som nasiel - bola to stara GA628, ktora ide dodnes).

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Martina Mysakova  |  07. 05. 2003 10:19

    Take jsem resila, zda si mam koupit jako druhy telefon T68i nebo T300 a pri vyberu zohlednovala i cenu. Nakonec jsem si koupila na www.mobilhouse.cz T68i, ktery tam meli stejne jako T300 za opravdu dobrou cenu. Akorat ze T68i je opravdu hezci na pohled a hlavne podstatne mensi a lepsi do ruky. No ale to je na kazdem jak se rozhodne.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    korzybski  |  07. 05. 2003 11:01

    Mila Martino, jestli ma mobilhouse cenik na webu aktualni, tak jsi vyhodila 2100 z okna. Ledaze bys jako zamestnanec dostala nejakou slevu :o)

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    radim  |  07. 05. 2003 15:25

    Jo jo, dá se skutečně sehnat v kamenném obchodě zhruba o 2000 levněji...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    radim  |  07. 05. 2003 15:30

    Spíš koupit než sehnat, za 6600-6900 je k dostání skoro všude.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    kVA  |  07. 05. 2003 19:34

    No nechci vám do toho moc mluvit, ale já ho pořídil před třemi týdny za 6090,- + roční záruka. A v diskusích jsem četl , že je k mání i 5500,-. Samozřejmě šedý dovoz. Přeji pěkný den. kVA

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jan Libich  |  08. 05. 2003 11:26

    Skutečně pod 7000 Kč s DPH jde prakticky o šedý dovoz většinou z Polska. Takový mám i já asi 6 týdnů za 6990 Kč. Dneska se dá pořídit už klidně za cenu okolo 5500 Kč a T300 už někde okolo 4000 Kč. Šedý dovoz má trochu problémy se zárukami, i když mám k němu i doklad o zakoupení v Polsku a záruční list. Přesto bych ho reklamovat skutečně nechtěl, i když mě v obchodě přesvědčovali, že záruka na něj je dokonce 2 roky.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    t29  |  12. 05. 2003 19:08

    souhlasim s tim, ze Ericssonni menu je velmi ergonomicke, intuitivni a hlavne logicke a promakane.
    moji kandidati na nejdebilnejsi menu
    (cim od nejdebilnejsiho smerem dolu...):
    1. Siemens
    2. Sagem
    3. Alcatel
    4. Nokia
    5. Sony

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Lucinka  |  18. 05. 2003 17:54

    www.x-mobil.cz - nejlepsi ceny

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jirka  |  07. 05. 2003 07:35

    Hehe, dobrý retro recenzovat teď T68ku

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Petr Broža  |  07. 05. 2003 08:31

    Toto ale není recenze, nábrž zkušenosti čtenáře s mobilem. S takovými články se budete na MobilManii setkávat častěji.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jirka  |  07. 05. 2003 08:48

    To fakt nemate co psat ??? Takove clanky casteji ??? No potes koste  !!! Tak to se uz tesim na PRAKTICKE ZKUSENOSTI S NOKII 3210

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Tomas  |  08. 05. 2003 10:34

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Petr M.  |  08. 05. 2003 11:31

    Jsem pro. Takove clanky jsou fajn. Zasadne nekupuju mobily hned po uvedeni na trh. - chyby ve firmware, cena atd. - mam t39 a i s poslednim firmware se mi obcas restartuje pri gprs prenosech, mozna upgraduju na t68 nebo na siemensa S55. Takze aktualni zkusenosti s mobilem ktery se jiz nejakou dobu prodava, je na urovni, chyby jsou vetsinou opravene, a tim se dostava do stredu meho zajmu je ok.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    t29  |  12. 05. 2003 19:04

    taky jsem presvedcen, ze tyto "pozdni" recenze uzivatelu, jejich zkusenosti a postrehy z dlouhodobeho uzivani maji veliky smysl pro spoustu potencialnich kupcu, kteri stale vahaji s koupi mobilu, ktery uz neni horka novinka a je zrovna ten nejvhodnejsi okamzik z hlediska ekonomicke zivotnosti vyrobku mobil koupit.
    Taky mam t39 ale s gprs zadny problem. R4a + Oskar.
    UPgraduju casem asi az na t610, ale to az tak za +-9mesicu...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Petr M.  |  21. 05. 2003 07:16

    Tak jsem si nechal v t39 ten firmware znovu nahrat. Stejna verze jen nove nahrani a vse funguje uplne bez problemu. Telefon se prestal restartovat. Nekde v diskusi mel nekdo stejny problem a toto reseni mi poradil. Pry ten firmware byl predtim nahrany spatne. Opravdu zajimave.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    paolo  |  07. 05. 2003 09:25

    Na T68 serte,www.nowicom.cz nabizi T600 za 25.000! To je cena....

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jan Libich  |  08. 05. 2003 11:21

    Kecy, stojí tam 8000 Kč!

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    KiCKASSO  |  08. 05. 2003 15:32

    Urcite se prepsal a myslel tim T610. Ta se tam prodava za neskuteckych 26k ! Tomu rikam zlodejina. Zajedou to nakoupit do Nemecka za 480euro a nahodi si 10k.

    Uz aby to tu bylo oficialne....

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jan Libich  |  08. 05. 2003 21:59

    U nás je všechno vždycky pozdě a dosti předražené. Tak je to hlavně u novinek ze zahraničí. Až to po čase přijde oficiálně, tak pak půjde cena dolů znatelně. Teď by to vyšlo dráž než P800!

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Howe  |  07. 05. 2003 05:23

    Jenom bych upresnil, ze T68i s nejakou aktualnejsi verzi firmware jiz podporuje digitalni zoom ve spojeni s kamerou MCA-25, ale zase nevyhodou je ze novejsi verze firmware rusi moznost pri psani SMS couvat v nabidce znaku joystickem a prepinani velkych a malych pismen se deje zahadne, nekdy se zmeni posledni napsane a nekdy az to dalsi co pisete.

    Dalsi pripominku mam ke konstatovani, ze T68i a T300 maji identicky displej. Neni to pravda, i kdyz je to vzasade stejny displej, tak T68i ma rozlizeni 101x80 , kdezto T300 ma 101x76. Je tedy o 4pixely min vysoky. Tato zmena je pouze v tom, ze tim obraz podporuje standartni pomer stran 4:3.Tohoto efektu si vsimnete, kdyz si budete zobrazovat MMS, nebo cokoliv co bylo delano pro T300, proste nahore a dole zustanou po dvou pixelech cerneho prouzku.

     

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Vít Kadubec  |  07. 05. 2003 22:41

    Tak tento rozdíl jsem opravdu nepostřehl, za což se omlouvám. (Teď už jej vidím.) Nicméně chtěl jsem především vyvrátit tvrzení Sony Ericssonu, že displej má na výšku pouhých 67 pixelů.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Vít Kadubec  |  09. 06. 2003 23:00

    Nedalo mi to a dále jsem srovnával.
    Obrázky, u kterých T68i zobrazí zmiňované černé pruhy, T300 zobrazí stejně, akorát pruhy jsou bílé.
    Onoho formátu 4:3 telefon docílí tak, že obrázek interpoluje na 100x75. Obrázky 101x80se zobrazí na obou telefonech stejně.
    Nakonec jsem také zkoušel nakreslit na T68i obrázek v rozlišení 101x80 a na T300 se zobrazil stejně, žádné řádky nebyly vynechány.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Sleepy.664  |  02. 06. 2003 21:07

    Me zoom u MCA-25 a T68i funguje i na softu R7A005

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    MaLer  |  07. 05. 2003 03:45

    Nejak tam mate jednu kapitolu dvakrat :) Ale kazdopadne - Erika jsem si koupil predevsim kvuli moznosti synchronizace s pocitacem. Bohuzel jsem zjistil, ze software programovala banda gibonu po frontalni lobotomii. Jen ybch rad podotkl, ze ackoliv jsem mel do te doby oblibene telefony nokia, prosla mi rukama radka mobilu, vcetne starsich typu eriku, Siemensu a dalsich. Nokie me stvaly kvuli technologickym vecem, jako mizerna podpora Bluetooth ci pouzivani obskurniho proprietarniho protokolu pro synchronizaci dat s pocitacem.
    - smsky se ukladaji na sim, ale nejdou hromadne smazat (jen jedna po druhe) a ze je "plno" blika jen kdyz je zaplnena cela pamet na sim
    - informacni SMS posilane pres simtoolkit se zobrazi v okenku. I na nejmensi font se casto sms nevejde do okna cela a tak rotuje. Prepisovat autorizacni kod eBanky na 5x je vazne lahoda
    - pomale a spatne psani SMSek. klavesnice je v porovnani s nokiema 6310 tragicka. Psani je pomale, prijde mi ze T9 nabizi primarne mene casta slova
    - obecna pomalost telefonu, ktera vygradovala s novym firmwarem - seznam SMS se mi zobrazuje stejne dlouho jako sveho casu na Nokii 6310.
    - debilni ergonomie ovladani obecne - napriklad v seznamu musim zvolit nejdrive funkci (uprava kontaktu) a pak hledat kontakt. I kdyz strokrat pohodlnejsi je zvolit kontakt a pak rikat co s nim chci delat (napriklad si uvedomim ze chci upravit cislo - u Erika musim prchnout do jineho menu a hledat jak idiot znova)
    - nemoznost nastaveni rychleho volani z klavesnice na cislo ze seznamu, jen z karty. Fakt super funkce
    - nutnost dvojiho potvrzeni zvoleneho cisla, i kdyz je u daneho kontaktu jen jedno. Pri rychlosti telefonu fakt super
    - spatne razeni cestiny v seznamu. Cestinu sice zobrazi, ale zaradi az na konec. Takze treba Čermaka mam po Zandlovi.
    - nemoznost vypnout "hodinovy screensaver", diky tomu nelze jednim pohledem zjistit co se deje, je nutne odemknout klavenici
    - vypnuti stopek, kdyz mi prijde SMS ci hovor
    - mene komfortni prace se skupinami a profily, nemoznost nastaveni vlastniho vyzvaneni k prichozi SMS

    Myslim, ze bych po dumani si jeste vzpomel i na dalsi vytky k tomuto telefonu, ale je prece jen dost pozde :) Uz se tesim jak me roztrhate, ale podle umi Ericsson (pripadne nyni SE) udelat technologickou cast, ale programatori jsou mirne retardovani. Nerikam ze nema spoustu dobrych funkci, ovsem bohuzel ty chyby ktere jsem vyjmenoval se tykaji kazdodenniho pouziti. takze to, ze si muj mobil rozumi s libovolnou BT handsfree sadou me nedojme, pokud se 4x do tydne muzu vzteknout kvuli tomu jaky pitomosti pacha.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Tomáš Votruba  |  07. 05. 2003 04:00

    To je ještě původní verze, článek jsme editovali těsně před vydáním a MobilMania se pár minut aktualizuje. Jinak už je to samozřejmě v pořádku.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Schotek  |  07. 05. 2003 14:45

    A co takhle rucne vymazat cache? To pak není nutno čekat, až se web zaktualizuje

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    networ  |  07. 05. 2003 07:05

    Mam R520m, ktera je hodne podobna T68 a tam je to takto

    -- nutnost dvojiho potvrzeni zvoleneho cisla, i kdyz je u daneho kontaktu jen jedno. Pri rychlosti telefonu fakt super

    U R520 staci podrzet Yes a vola se defaultni cislo

    -- debilni ergonomie ovladani obecne - napriklad v seznamu musim zvolit nejdrive funkci (uprava kontaktu) a pak hledat kontakt. I kdyz strokrat pohodlnejsi je zvolit kontakt a pak rikat co s nim chci delat (napriklad si uvedomim ze chci upravit cislo - u Erika musim prchnout do jineho menu a hledat jak idiot znova)

    U R520 najdu kontakt, pak stisknu kontextove tlacitko a dostanu nabidku 1Edit, 2Delete, 3Default number 4Send contact.

    Tim nerikam, ze to ovladani neni na palicu a programatori nejsou tupci.

    ntw

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    guru77  |  07. 05. 2003 09:52

    na mojej t68i ide editovat cisla sposobom stlacim joystick dole vyberiem cislo stalcim tlacitko co mi vyvola menu a tam mam vsetky moznosti co sa s cislom daju robit co mi pride ako dobre riesenie

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    ajsmen  |  07. 05. 2003 08:33

    Jo jo, nezbývá než souhlasit, ale napiš mi jedinej dokonalej foun. T68i je prostě nejblíž mýmu ideálu. Kdyby byla velikostně jak 8310, stejně tak rychlá a vydržela jak 8310 byl by to můj ideální telefonek.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    David  |  03. 06. 2003 23:48

    Ta 8310 Ti vydrží déle snad jen tehdy když ji vůbec nezapneš.....

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Mr_X  |  06. 03. 2005 23:14

    ROFL 8310 omg ty ses lama zlata 6510 oproti tomu shitu cos mel

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Mr_X  |  06. 03. 2005 23:14

    ROFL 8310 omg ty ses lama zlata 6510 oproti tomu shitu cos mel

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Mispul  |  07. 05. 2003 08:48

    No je videt, ze prave tlacitko mysi ve windows asi prilis nepouzivas... ja naopka u eriku obdivuju, ze naprosto podobne funguje kontextova klavesa.. na T65 je to ta modra na T68i je to klavesa hned po Yes (normalne se pres ni leze na WAP u obou telefonu) kdykoliv ji stiknes v nejakem menu nebo na nejake polozce dostanes nabidku co muzes s polozkou delat.. (neco jako prave tlacitko mysi)... takze kdyz si najdes kontak pomoci joysticu bez pouziti menu a pak stiknes tuhle klavesu muzes kontak upravovat, mazat a ruzne meni.... kdyz pises SMSku a stiknes tuhle klavesu tak muzes pridavat ruzne symboly nebo obrazky a delat spoustu ruznych veci, kdyz pises jmeno a stiknes muzes prepinat ruzne mody textoveho vstupu.. me tohle ovladani prijde genialni, protoze me nenuti prochazet nabidky ktere zrovna nepotrebuji... ty by jsi to naprogramoval tak ze by jsi nalez kontak pak  Yes by se zobrazilo co chces delat..vybral by jsi volat, pak by jsi vybral cislo a pak teprve volal.... kontextova klavesa umoznuje jeden stupen vynechat a to se mi libi..

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    capo  |  07. 05. 2003 09:26

    Není to zas tak hrozné

     smsky se ukladaji na sim, ale nejdou hromadne smazat (jen jedna po druhe) a ze je "plno" blika jen kdyz je zaplnena cela pamet na sim
    ----------------sms se neukládají na sim. to se děje pouze v případě, že je paměť telefonu již zcela zaplněna, a potom opravdu nejdou mazat jinak, než po jedné. existuje ale šikovná varianta na hromadné mazání - počítač - např. přes mobile phone agent

    debilni ergonomie ovladani obecne - napriklad v seznamu musim zvolit nejdrive funkci (uprava kontaktu) a pak hledat kontakt. I kdyz strokrat pohodlnejsi je zvolit kontakt a pak rikat co s nim chci delat (napriklad si uvedomim ze chci upravit cislo - u Erika musim prchnout do jineho menu a hledat jak idiot znova)
    ----------------stačí najet na kontakt a stisknout kontextovou klávesu - všechny dostupné volby se tam objeví - upravit, odstranit....

    nutnost dvojiho potvrzeni zvoleneho cisla, i kdyz je u daneho kontaktu jen jedno. Pri rychlosti telefonu fakt super
    ----------------při podržení tlačítka yes se volá výchozí kontakt, pokud je tam jen jedno číslo, je považováno za výchozí

    spatne razeni cestiny v seznamu. Cestinu sice zobrazi, ale zaradi az na konec. Takze treba Čermaka mam po Zandlovi
    ----------------tady bych jen dodal, že se mi nesmyslně řadí i jména ve výpisu volání. je to chronologicky, ale občas bývá prohozrn první s druhým a tak. vzhledem k rychlosti telefonu je to opravdu tragédie, místo dvojitého stidku yes pro volání posledního čísla musíte stiknou yes jednou, zkonrolovat poslední volání (jestli se s něčím neprohodilo) a pak teprve druhým stiskem yes potvrdit. tohle mě zvlášť při volání v autě dost štve a odvádí pozornost.

    Něco z toho již zde bylo objasněno jiným uživatelem, ale protože šlo o 520 a ne o T68, pro jistotu upřesňuji....

     

     

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    MaLer  |  07. 05. 2003 11:01

    Ne, ve Windows opravdu ne :) Na Mac OS X obcas :) Ja bych to naprogramoval jako nokie - zelenym telefonem volani a prislusnou klavesou jinou volby. Je pravda, ze jsem si neuvedomil ze tato volba je v kontextove nabidce - ovsem je to taky tim, ze pro kazdy kontakt existuji dve urovne - vybrane jmeno (a pak jde editovat) a uz zobrazena cisla, a pak bohuzel editovat NEJDE. Takze ano, editovat jde, ale musim si pamatovat, ze nesmim mit zobrazena cisla, ale jen seznam jmen. Hm.


    Ad podrzeni klavesy pro volani primarniho/jedineho cisla: to si snazim vsugerovat uz asi ty tri mesice co erika mam, ale pomerne marne. Jelikoz je tak uzasne pomaly, ze se neco zacne dit asi vterinu po dlouhem stisknuti a pusteni klavesy, tak mi to proste k srdci jako feature neprirostlo. K tomu u nekterych kontatu mam z vice cisel nastaveno ktere je primarni, u nekterych mene pouzivanych ne. Takze musim myslet i na to, komu vlastne volam... To zobrazeni seznamu s jednim cislem je proste zbytecny mezikrok ktery nechapu a obchazet ho podrzenim je IMHO divne.

    AD SMSky - no to je mi jedno kdy se mi ukladaji na simku, myslis ze budu co pul dne kontrolovat kolik mam zaplneno? a) je pamet erika vyrazne mensi nez pamet np. Nokie 6310 (tretinova? nepocital sem to), b) ten idiot si uklada i odeslane a neodeslane SMSky c) u pocitace nesedim porad (a stejne je to obezcicka, ja bych rad aby to fungovalo dobre i bez nej). Takze abych vymazal zaplenenho erika, to vyzaduje sled nekolika kroku, obvykle vstoupit minimalne do dvou menu (prijate, odeslane) a tam mackat dokud vsechny nesmazu. To mi ergonomicke neprijde.

    ad posledni volani - tak to nastesti se mi nestava, jen mi chvili trvalo nez mi doslo, ze prvni hovor v seznamu hovoru se nerovna posledni prichozi - abych dvojim stiskem yes mohl volat muj posledni OCDHOZI hovor.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    networ  |  07. 05. 2003 15:04

    Erikson dava na prvni misto posledni ODCHOZI hovor. Takze kdyz mate odchozi hovor a pak prichozi, je ten odchozi furt na prvnim miste az do doby jineho odchoziho hovoru, jasne?
    ntw

    ----- tady bych jen dodal, že se mi nesmyslně řadí i jména ve výpisu volání. je to chronologicky, ale občas bývá prohozrn první s druhým a tak. vzhledem k rychlosti telefonu je to opravdu tragédie, místo dvojitého stidku yes pro volání posledního čísla musíte stiknou yes jednou, zkonrolovat poslední volání (jestli se s něčím neprohodilo) a pak teprve druhým stiskem yes potvrdit. tohle mě zvlášť při volání v autě dost štve a odvádí pozornost.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jan Libich  |  08. 05. 2003 11:13

    Tak seznam volání je řazen možná trochu nelogicky - poslední volaný, poslední příchozí, poslední zmeškaný a pak zase předposlední volaný, předposlední příchozí atd. Jinak k seznamu volání je krajně nelogické, že při výměně SIM karty zůstávají odchozí hovory, ale příchozí a zmeškané nikoliv. Taky se při výměně SIM karty smaže bohužel celá velká paměť na textovky v telefonu, což je samozřejmě ochrana, ale uvítal bych možnost, aby se tenhle výmaz dal nastavit zda ano nebo ne. Prostě T68i není nejlogičtěji uspořádaný v menu a pro lidi, co nepotřebují tolik funkcí, je menu skutečně docela komplikované a je třeba si delší dobu na něj zvykat a taky se naučit číselné zkratky, jako jsem se naučil po delší době u všech Ericssonů, co jsem měl. Tenhle SE nemá totiž ze Sony naprosto nic.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Howe  |  08. 05. 2003 13:07

    Nekde v nejakym diskuznim foru jsem se dozvedel, ze prej to ma dokonce logiku. Sam jsem na to taky nemohl prijit, ale logika je v tom, ze uplne prvni je vzdycky to cislo ktery jsi ty volal jako posledni a potom vsechny ostatni cisla se chronologicky uz radej tak jak se udalosti staly. Pokud to posledni cislo co jsi volal ty neexistuje, tak by to snad melo bejt serazeny tak jak se to stalo.

    Mezinama, tenhle system musel vymyslet fakt hroznej uchyl. Predtim jsem mel T10s a hrozne jsem si vazil prave toho, ze kdyz mi nekdo zavolal a jel jsem treba v aute, pak jsme dokecali a dohodli se ze ho prozvonim az k nemu dojedu, tak jsem vedel, ze posledni s kym jsem volal (on mi volal), tak ze bude uplne prvni, 2x jsem dal YES a uz jsem volal - ted tomu proste taky neverim a hledam to v tom jako kokot kdo ze je zrovna tedka prvni nahore a komuze se dovolam ((

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Vít Kadubec  |  09. 05. 2003 20:57

    Osobně bych se také přiklonil k vaší teorii řazení. Na systém jsme přišli, teď jen přijít na toho borce, který to vymyslel  Zajímalo by mě, jak je toto vyřešeno např. na P800 nebo T610...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    MaLer  |  09. 05. 2003 22:36

    Ja si v tom logiku nasel - je normou, ze dvoji stisknuti zeleneho cehokoliv vola MNOU naposledy volane cislo :)

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Howe  |  10. 05. 2003 00:10

    No, jasne, ted uz si jenom vzpomenout jestli ten posledni hovor jsem vytacel ja, nebo byl prichozi .

    (mozna nekdo z SE chtel zase trochu kopirovat NOKII, ktera projistotu po stisknuti zelenyho telefonu ukaze jenom odchozi cisla).

    Dokonce mam snad za to, ze puvodni T68m to mela jak jsme zvykli, chronologicky, jak se veci udaly

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Vít Kadubec  |  10. 05. 2003 14:47

    Např. ME45 taky po stisknutí zeleného telefonu zobrazí jen volaná čísla. Myslím, že je lepší "nelogické" uspořádání než muset pokaždé lézt do menu.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    pether  |  17. 05. 2003 12:53

    Na řazení posledních hovorů existuje docela jednoduchý trik:

    1. v seznamu hovorů stisknout kontextové tlačitko na libovolném hovoru

    2. vybrat upravit před voláním, smazat číslo, stisknout YES a pak zavěsit

    3. nyní je seznam volání řazen tak, že první položka je vždy poslední hovor ať už uskutečněný, přijatý nebo zmeškaný

    Návrat k původnímu řazení se provede vymazáním seznamu volání.

     

     

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Fido  |  07. 05. 2003 22:37

    Nesouhlasim uplne se vsim ale naprosto souhlasim s tim, ze opisovat autorizacni kod ebanky je za trest. Tohle je fakt totalni nedomyslenost. Stejne tak souhlasim s nesmyslnosti razeni seznamu (nejdriv co chci delat a pak cislo). Pridam ale dalsi nedomyslenost tel. seznamu. Za zadnou cenu nejde ulozit cislo na sim kartu. To me osobne vadi vic nez dost. Vzhledem k nedostatecne kapacite seznamu (510 cisel) mam dalsi cisla na sim karte a ukladat je muzu jedine v jinem telefonu. Za tohle bych programatora snad zavrel.

    Je ale potreba si uvedomit ze neexistuje poradne udelany telefon (nebo spis jeho software) at uz se jedna o jakoukoliv znacku. To co je u jedne znacky skvele, je u jine naprosta zoufalost. Bohuzel uplne u kazdeho telefonu je to kombinace skvelych veci a naprostych zoufalosti.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jan Libich  |  08. 05. 2003 11:17

    Tahle věc mi taky hodně vadila, zvláště když to předchozí Ericssony uměly. Patrně chce SE přesvědčit lidi, že jediný použitelný seznam je ten uvnitř telefonu. Jediná šance je prostě jednou čísla napsat do paměti bez háčků a čárek a max. s 12 znaky a ty do kapacity SIM zkopírovat na SIM kartu a pak vše v telefonu vymazat a dál zadávat v telefonu, ale tohle mi vadilo hodně, až jsem nakonec od paměti na SIM, kde je jen krátké jméno bez háčků a 1 číslo ustoupil a oželil ji a snažím se s 510 čísly vystačit a zatím stačí!

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Fido  |  08. 05. 2003 14:30

    Ja uz prave seznam redukoval nekolikrat takze moc prostoru nezbyva. Ted mam v pameti telefonu volnych zhruba 6 pozic. Na kartu cisla dost vybiram. Davam tam jen cisla u kterych se do tech 12 znaku vejde dostatecna informace (kratsi jmeno) a mam na dotycneho jen jedno cislo bez dalsich udaju.

    Jsem zvedav jak to bude u dalsich typu telefonu. U P800 neni co resit ale treba o T610 v tomhle smeru zadna informace nebyla. Pro me to bude jeden z rozhodujicich faktoru pro koupi. Nechapu proc v dnesni dobe vsichni tak setri na pameti.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jan Libich  |  08. 05. 2003 21:52

    Tak ta malá paměť je tam taky z hlediska nákladů a spotřeby, ale na druhou stranu si myslím, že 1 MB je do budoucnosti jako paměť sdílená na všechno docela málo. T68i nemá Javu a je průkopník v MMS a tak i barevných obrázků, takže se mu to dá do určité míry odpustit. Zato však u S55 mě to zklamalo ještě více, je tam navíc Java a on má též jen 1 MB. První nabídla více paměti Nokia 7650 s 4 MB, ale tam zase jde o velký mobil. P800 má výměnné karty a Nokia 3650 taky a to si myslím, že je řešení do budoucna, neb vnitřní rychlá paměť musí být omezená už z hlediska nákladů a dalších potíží. Zato však přídavná karta by mohla narůstat do záměrných velikostí jako je to u kapesních počítačů, MP3 přehrávačů nebo digiťáků. Mustek Mini II je miniaturní 40 g a nabízí 16 MB, takže i u mobilu by jistě šlo více. Nokia to začala trochu chápat a nová 7250 má už 5 MB paměti. Snad to pochopí i SE a jeho další telefony ponesou více paměti nebo rovnou i slot na paměťovou kartu. Jen mám obavy, že půjde o dosti drahé Memory stick od Sony.

    Už R380 měla paměť 1 MB, takže se SE moc nerozhoupl, když dodnes kromě P800 komunikátoru nenabídl nic většího.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    t29  |  12. 05. 2003 18:57

    ja to vyresil tak, ze v pameti erika mam jen neco kolem 300 lidi.
    zbytek (1500 dalsich kontaktu) mam v Palmu a je to
    takze problem nedostatecne kapacity pameti na kontakty v telefonu neznam

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Alien  |  09. 05. 2003 14:57

    No nez se priste zacnes znovu vztekat, tak zapoj svou gibonskou hlavu a pouzij "kontextovou klavesu" , ta ti nabidne treba i ten edit kontaktu, kdyz jsi v tel. seznamu....

    Tak to funguje i v jinych mistech menu....Jo moc dlouho si pouzival Nokii a jde to citit...Proste bud si precti manual, nebo vice experimentuj....

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jirka  |  09. 05. 2003 19:17

    Reaguji na opisování kódu eBanky. Mně vždy přijde tak, že nemám problém ho opsat. Je v zeleném poli na většině displeje. Jen pro doplnění: velikost písma střední, simka u Oskara.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    MaLer  |  09. 05. 2003 19:29

    TMo, velikost pisma mala. Vstupni kod v pohode, ale autentifikacni k platbe se roluje pokud obsahuje specificky symbol, pokud je velikost stredni, tak vzdy.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Vít Kadubec  |  09. 05. 2003 20:50

    Stopky se sice na displeji zastaví (aspoň mi), ale jakmile zprávu dočtete (a stisknete No), vrátíte se zase do stopek, které zpráva nijak neovlivní (cca 0,5 s se dá považovat za chybu měření). Akorát je nemůžete při čtení SMS zastavit a telefon je neuvěřitelně pomalý.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    FMMB  |  24. 05. 2003 18:37

    Asi jsi tu reakci chtel videt pod clankem o T610, ale nechce se mi patrat po x konferencich kam to vlastne napsat, takze viz nize:

    - smsky - nevim jak se ukladaji na sim - ukladaji se az ve chvili kdy si to rucne vyberes, co se tyka mazani, nemazu smsky v tefonu rucne ale pres sw APDS PRO - musis si za nej sice zaplatit, ale funguje rozhodne lepe nez ta pitoma synchronizace pres XTND Connect.

    -Co se tyka bankovnictvi s ebankou, s tim rotujicim textem v okne mas pravdu, je to des a hruza. Na T610 jsem to zatim nemel moznost vyzkouset - nemam ted potrebu nekomu posilat penize

    -T9 opravdu i dle me nabizi ty nejmene pouzivana slova na zacatku seznamu moznych slov u T610 jsem to nejak nezpozoroval, mel jsem ji na vyzkouseni pouze 3 dny

    - dvoji potvzeni u jednoho cisla nemam moznost vyzkouset - mam u vsech lidi minimalne dve cisla a to stejne s diakritikou - diakritiku nepouzivam - jednak jsem zblby z internetu a za druhe ten telefon ji ne vzdy dobre zobrazi.

    -Co se tyka vypnuti hodinoveho screensaveru to je u obou eriku stejne - proste osud

    - klávesnice je na T610 lepsi nez na t68i)

    -Sms se nacitaji na T610 pomerne rychleji nez na T68i, stejny pocit jsem mel ze synchronizace s utloukem, kterou jsem cvicne vyzkousel

    -co se tyka ovladani - nemusis v seznamu volit upravy a podobne - staci sipkou dolu ve standby modu najet dolu do seznamu, stisknout kontextove tlacitko a vybrat si jestli chces upravovat, nastavit vychozi cislo nebo podobne. staci si ten telefon poradne projit a je to. U T610 uz kontextove tlacitko neni a misto nej slouzi tlacitko pod displejem nad kterym se na displeji objevuje napis dalsi.

    - Stopky nepouzivam takze nevim jestli se vypinaji nebo nevypinaji

    -prace se skupinami me nebere - kdysi jsem to zkousel a zjistil jsem ze je to stejne k nicemu - z prace më tak casto neotravuji a vetsinou mam stejne vyple vyzvaneni, takze telefon jen vibruje, takze nemohu posoudit a co se tyka nastaveni zvuku u SMS - u T68i bohuzel nejde u T610 sice taky nejde nastavit individualni ton ale ve vyberu je nekolik prednastavenych zvuku ze kterych je mozno vybrat a priradit k notifikaci o SMS.

    Celkove - T68i (kterou ted pouzivam) je az na tu pomalost velice dobry stroj, ovladani je otazka zvyku. Zaryti nokiari tomu asi nikdy neprijdou na chut ale me to vyhovuje

    T610 je zase o kus lepsi, super displej, rychlejsi, moznost volby aspon nejake melodie u SMS, hlinikove telo, polyfonní vyzvaneni, ktere je sice taky super ale IMHO u vsech takovychto telefonu hrozne tiche  - v rusnejsim prostredi neni slyset - jeste ze pouzivam skoro porad ticho + vibrace , vyrabi horsi fotky nez MCA-20 nebo MCA 25 s T68i, proste je to novejsi stroj.

    Co jsem objevil za neduh u T68i, u T610 i u predchozi T65 - pri praci s e-mailovym klientem se obcas kazdy z techto telefonu restartuje. T65 mi to delala porad, T68i obcas kdyz se pokusim odeslat 4-5 fotek mailem a t610 mi to udelala behem meho testovani jednou, kdyz jsem stahoval 9 mailu ze schranky. Kazdopadne jeste chvili pockam az se doladi firmware a pujdu do t610. Jen je skoda, ze na fotacek MCA-25 nereaguje. kdyby umela fotit i pres nej, bylo by to super. Fotky primo z T610 nestoji za moc

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor