Souboj malých dat. O2 je 169× dražší než Vodafone

Diskuze čtenářů k článku

Filip  |  19. 07. 2009 15:49

... ale proč to peroboha srovnavate s datovým tarifem u Vodafone... kdyz uz tak asi aspon uvedomte ze O2 ma za 40 kč propředplacenkare týdení... a v tu chvíli bych mohl dělat tragickej nadpis: Souboj středních dat! Vodafone je více jak 5x dražší než Vodafone! Změna sice není k lepšímu... ba naopak ale tenhle článek je absolutní p*čovina ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  14. 07. 2009 08:22

U vodafoního zpomalení máte 16 kB/s, to by ale bylo spíš zrychlení, ne? Nemělo by být 16 kb/s? 16 kB/s je totiž 128 kb/s.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Diego  |  13. 07. 2009 10:37

Přiznám se, že tohle vnímám jako ryzí PR společnosti Vodafone. Mám jak Vodafone tak O2. Již delší dobou užívám iPhone a rozhodoval jsem se co za date do něj. Měl jsem dárek od Vodafone 6 měsíců internet zdarma. Je to ten paušál za cca 177 Kč. Jenže tenhle celej paušál má jeden velkej háčk a to omezení dat po určitém staženém objemu.... v praxi to vypadalo tak, že internet i díky EDGE pokyrití fungoval tak prvních deset dní po vyúčtování a pak to byla tragédie, kolikrát se ani nenačetla stránka. (podotýkám, že na mobilu brouzdám docela dost) O2 naproti tomu nemá takové pokrytí EDGE, ale zase jeho objem možných stažených dat je mnohem větší. Na měsíc jsem ještě zdarma zkoušel ten internet za cca 700, ale to se mi zdá zbytečně moc, když O2 nabízí prakticky to stejné připojení za 150,- ovšem se slabším EDGE pokrytím. Zatím používám v mobilu paušál od O2, řekl bych, že za 150,- je to momentálně asi nejoptimálnější řešení pro mobilní telefon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladco  |  11. 07. 2009 16:47

No já bych se na celou věc zkusil podívat z jiného úhlu pohledu. Přijde na svět nějaká nová služba či technologie, operátor ve snaze vydělat na ní a co nejrychleji zaplatit její pořízení ji samozřejmě "zabije" přemrštěnou cenou za její využití (wap ve svých počátcích, MMS...). Pak se hrozně diví, že je služba málo lidmi využívána (viz. mobilní internet donedávna), a tudíž ho to nenutí ani vylepšovat svou síť a držet krok s vyspělým světem (EDGE, 3G, HSDPA/HSUPA, budoucí LTE). Vždyť o to nemají čeští zákazníci dle slov operátora zájem! A když už zájem díky různým propagačním akcím a nabídkám připojení zdarma po určitou dobu(3-6 měsíců) vzroste, zase operátor zjistí, že je potřeba něco dělat s rychlosí připojení a se sítí, aby nápor zvládla. Tak narychlo začne budovat alespoň 3G a rozšiřovat EDGE ve větších městech. Ale ouha- zrovna co čert nechtěl, zavládla ekonomická krize a recese, takže výstavba a modernizace sítě přichází v tu nejnevhodnější dobu (jiní v okolí ji už mají dávno postavenou), stojí mnoho investic, které se musí "nějak" zaplatit. Ani regulační opatření ze strany EU (roaming) nejdou v nynější zlé době operátorovi zrovna "na ruku". Tak co s tím ??? A dál už nemusím ani pokračovat....
Ještě na závěr srovnání např. se Slovenskem. Tam zpočátku byli mnohem "zaostalejší" v mob. komunikacích než my (za funkci CLIP-zobrazování čísla volajícího- si musel člověk připlácet k paušálu- u předplacenek vůbec CLIP nebyl dostupný, atd.). Postupně se ale situace začala obracet (rozumné cenové nastavení wapu-na rozdíl od nás- způsobilo jeho širší využívání nejenom lidmi, ale i firmami a institucemi- mnoho z nich provozovalo své wapové stránky). Zkrátka slovenská společnost mohla více datové připojení v mobilech využívat již ve svých počátcích a operátoři (zejména Orange) na to velmi správně a prozřetelně zareagovali včasnými investicemi do svých sítí. A to je ten důvod, proč jsou oni v mobilním internetu na úrovni záp. Evropy, a my na úrovni rozvojových zemí. Mnoho, zejména mladších cizinců zvyklých na rychlý internet v mobilu, se po příjezdu do ČR "nestačí" divit, že jim v srdci Evropy nahradí ikonu 3G na displeji značka G (v lepším případě E), a on-line sledování videí na Youtube, TV a jejich oblíbeného internetového rádia je rázem tatam. Ještě, že existuje tak báječný webový prohlížeč pro mobily jakým je Opera-mini, jenž díky komprimaci a tím datové úspornosti zobrazí v docela svižné rychlosti webové stránky na displeji mobilu už při využití a dostupnosti paketového přenosu EDGE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
O2  |  10. 07. 2009 21:26

Zdravím,
ač se mi O2 poslední dobou také nelíbí,tak tento článek je nejlepší forma reklamy pro VF. Zajímalo by mě kolik za něj seriózní autor dostal. Ne O2,ale MobilMania.cz se zhoršuje. Začalo to změnou designu a pokračuje to informační hodnotou. Stejná situace nastává i u Mobilit,které jdou od špatného k horšímu. Kdyby si někdo zahledal historií,tak by viděl,jak MM.cz do konce roku 2008 O2 oslavovala jako technologického lídra.
Ukliďte si na vlastním dvorku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kulin  |  10. 07. 2009 23:45

Vážený pane z O2, nás rohlíkem neopijete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Narcissus  |  11. 07. 2009 00:56

Mobilmánia je tak trochu technologický bulvár, ale i kdyby tento článek měl být reklama, proč ne? O této zhovadilosti O2 by se mělo vědět. Jen ať se to pěkně srovná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  11. 07. 2009 11:01

To jo, někdo z VF si určitě podplatil nějaký manažéra v O2, aby tuhle sviňárnu zavedli a VF to mohl využít při přetahování zákazníků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P  |  11. 07. 2009 12:09

To spíš O2 je trošičku na hraně někde sehnal seznam VF čísel a všechny obvolává a chce je přetáhnout k sobě, mě se to stalo a docela mě rozčiluje že někdo volá na moje číslo a drze mě nabízí to co já nechci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MrViki  |  11. 07. 2009 13:41

To dělají všichni operátoři,ne jen O2.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
scroll  |  01. 08. 2009 19:55

To je pravda, T-Mobile mi dokonce volal cca v 22:00

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek  |  10. 07. 2009 20:16

Vy jste se asi zbláznili to je ten nejblbější článek který jsem tady četl.... je Vám moc zaplatit si neomezená data za 178,-? tento článek je výkřik do tmy a nic neříkající...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
IK  |  11. 07. 2009 12:19

Hynku, jdi šťourat jinam a vem sebou Viléma a Jarmilu a ty data nestojí u O2 178 (tady nejsme u Bati) ale 150 Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek  |  11. 07. 2009 12:25

S daní ty Baťo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snowboarder  |  11. 07. 2009 14:01

Cena Internetu v mobilu od O2 je 150Kč včetně daně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
IK  |  10. 07. 2009 19:01

To z našich mobilů chce O2 udělat internetové kavárny, ne? 1 minuta = 2 Kč to já mám IVM od Vodafone za 177 Kč na měsíc a 1.den mě přijde na 5.9 Kč, hodina na 0.24 Kč a minuta na 0.004 Kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek  |  10. 07. 2009 20:18

A ty nejsi normální internet v mobilu u O2 stojí taky 178,- porovnáváš jabka a smažený sýr....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
IK  |  11. 07. 2009 12:16

Hynku, jdi šťourat jinam! A vem sebou i Viléma a Jarmilu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek  |  11. 07. 2009 12:27

Nemáš už co říct tak odpověď musela být osobní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snowboarder  |  10. 07. 2009 23:19

No, to moc nevykřikuj, protože se tím akorát ztrapníš ;) O2 má Internet v mobilu za 150, u předplacenky za 40Kč/týdně a narozdíl od VF neuplatňuje FUP - takže tenhle tarif je lepší u O2 ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavliicek  |  11. 07. 2009 08:05

Zvlast pro ty, co nejsou z Prahy a jede jim to slimaci GPRS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snowboarder  |  11. 07. 2009 14:01

Ale no tak. To jsi slyšel v rádiu, že má O2 3G jen v Praze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladco  |  11. 07. 2009 11:35

O2 ZATÍM neuplatňuje FUP...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snowboarder  |  11. 07. 2009 14:02

Neuplatňuje ho rok a pochybuju, že by s tím začali. A to není tím, že by nechtěli ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  10. 07. 2009 14:00

Ja nadavam že u nas ma T-Mobile za 1 Mbit 49 SK ale vidim ze u vas je to este horsie nic v zlom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tf  |  10. 07. 2009 11:37

V posledním odstavci se autor ptá, zda se dočkáme účtování hovorů 120+60. Pokud to tedy nemyslel v minutách, tak v sekundách už O2 takto účtuje hovory na pevných linkách...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 10. 07. 2009 11:52

Ano, to já vím a myslel v sekundách. Myslel jsem to tak, kdy se to přenese i na mobilní síť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
paserack  |  10. 07. 2009 11:53

nejhorsi na tom vsem je ze peníze které O2 takhle nahrabe se stejně převedou do španělska a my skončíme s holou pr***í.3G síť měla být u ž dávno všude..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  10. 07. 2009 11:02

Co všude zmiňujete vyhledání spoje. Není to náhodou zadarmo v rámcí O2 Active? Nebo tady se také něco mění?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 10. 07. 2009 11:05

Pokud budete hledat na O2 Active tak je to zdarma. Dá se ale i rovnou přes idos.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  10. 07. 2009 11:09

Aha tak to jo. Ono v O2 Active jim to taky zajišťuje IDOS, tak jsem nevěděl :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  10. 07. 2009 10:09

Já si zase myslím, že tenhle systém účtování je pro zákazníka jednodušší. Můžete přestat používat různá počítadla datového provozu, tím si život usnadníte. Kolikrát jste se připojili vám spočítá operátor sám - zase výhoda, že to nebude muset reklamovat a bude to jednoznačný - když vám řekne, že jste se připojili 300x, tak to bude 300x a nebude mít cenu argumentovat, že to bylo je 299x.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  10. 07. 2009 10:51

Trochu na hlavu tvrzení že je přehlednější vyždímat zákazníka, než účtovat většině data levněji po kB. Víte třeba, že AGPS při každém hledání družic stahuje pár kb z internetu? Víte že tímto každý kdo používá navigaci přes AGPS bude za každé spuštění odměněn dvacetikorunou na svém účtu? Podle mě je to vydírání, zlodějna a nic jiného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  10. 07. 2009 11:14

A proč by nebyl? AGPS stačí se připojit cca 5x za měsíc, tak holt zaplatíte za pár desítek kB 100,-. U 02 přece nejsou žádný socky: stovka sem, stovka tam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kulin  |  10. 07. 2009 12:28

OK, napíšu Vám číslo svýho účtu a pár těch stovek, který pro Vás nic neznamenaj, mi na něj laskavě poškete. Potěšení na mý straně!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  10. 07. 2009 13:50

Napište mi žádost (můžete na mail do O2, ty mi to předaj) - jaký účet a kolik chcete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KUBEE  |  10. 07. 2009 12:29

Jsi velky vtipalek ze?A nakonec proc ne.Proc platit mesicne za A-GPS 5KC kdyz muzu 100.A mohlo by se to uchytit vsude.Treba v hospode za kazde prvni pivo nauctuji celou becku a za panaka celou lahev.V potravinach pak za jeden rohlik celou prepravku atd.To bude super.Nejsme prece zadne socky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  10. 07. 2009 13:49

V podstatě by se měl každý rozhodnout, co je pro něj přijatelný, tj. kterejm zlodějskejm firmám už nedám vydělat ani halíř, a pak by to fungovalo. Kdyby se hospody začali chovat jako mobilní operátoři, tak to těma bečkama skončí. Naštěstí mezi hospodama panuje na rozdíl od opů konkurence, takže problémy nehrozí.
A-GPS se dá stanovat i přes wifi, pak při troše štěstí neplatíte nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  12. 07. 2009 23:36

Ha ha, tak to je teda pěkná konina! To bych musel mít v autě wifi a nejlíp třeba s internetem přes satelit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  10. 07. 2009 09:14

Místo aby nějaký operátor přišel s revolucí, tak akorát dělá pořád to samý, né-li ještě dražší, propletenjší, složitější a ve výsledku jde pouze o trik, který využívá chyb.
Uvítal bych třeba tarif, který účtuje hovory po patnácti vteřinách nebo po půlminutě. A cenu SMS bych snížil alespoň na polovinu nebo čtvrtinu.
Raději už příliš různé akce nesleduji. Ve výsledku nepřijde žádná novinka, akorát někoho napadl nějaký trik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kulin  |  10. 07. 2009 12:30

"Raději už příliš různé akce nesleduji. Ve výsledku nepřijde žádná novinka, akorát někoho napadl nějaký trik."
Mám stejnej názor. Výjimkou je možná VF, kterej nedělá žádný kulišárny, a když nabídne půl roku internetu v mobilu zdarma, tak je to půl roku internetu v mobilu zdarma, např.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dawe  |  10. 07. 2009 08:50

Proc toto O2 neudelalo jako dalsi volbu tarifu? Pak by si ho minimum lidi aktivovalo (ty co sou podle nich VOLOVE a nedokazou se vyznat v datech). A bylo by po problemu. Skoda, ze vzdy a hlavne o penize

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yojimbo  |  10. 07. 2009 09:45

Protoze O2 zjistilo, ze ma zase nejak malo penez...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 10. 07. 2009 10:54

Sice to teď nechci vztahovat k novému účtování dat, ale myslím že mají peněz jak želez. Během pár týdnů se snad dočkáme výsledků hospodaření za Q2 2009 a na to jsem vážně zvědavý.
Jde o to, že telekomunikací se krize v podstatě nedotkla, ale "protikrizových" opatření ve svůj prospěch zavádí O2 opravdu dost...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snowboarder  |  10. 07. 2009 11:05

Peněz jako šlupek mají, to asi ano, ale zase si uvědomte Aleši, že teď staví 3G síť, takže nějaký razantní výpadek tam bude, takže evidentně to něčím nahnat chtějí.
Každopádně tohle se omluvit nedá. Vydělávat se má korektně a nebýt internetu v mobilu za 150, který používám v notebooku a mám tu simku tedy jen v modemu, bych od O2 neměl vůbec nic. Na tohle snad doufejme se časem aplikuje "Na každou svini se vaří voda".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 10. 07. 2009 11:15

Jenže zase poslední léta čisté zisky okolo 10 miliard Kč. Výdaje na investice se blížily nule. No, nechme se překvapit až budou výsledky hospodaření.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  10. 07. 2009 07:53

... to ani nahodou! Ale tenhle clanek je teda sila... Proc srovnavate hrusky s jabkama? Na jednu stranu postavite "hola" data O2 a na druhou stranu DATOVY TARIF Vodafone. Kdyz uz tak porovnejte datovani s tarify nebo na "holych" datech. akhle clanek pusobi, ze nejlevnejsi datovani je u Vodafone a to neni pravda. Rozdil je sice jen nejakych cca 30 Kc, ale zrovna pro předplacenkare to muze byt hodne.
Stejne tak zaver clanku s porovnavanim intervalu pro uctovani dat a hovoru je jako placnuti do vody - humbuk, ale informace zadna...
Normalne takove prispevky nepisu, ale tentokrat u me mate palec dolu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
R_R  |  10. 07. 2009 08:04

Srovnavaji nesrovnatelne, protoze neco tak ultrabrutalne kretenskyho s nicim podobnym srovnavat nelze. Timhle O2 slapnul do ho*na, proc to vubec udelali? Aby z nepozornych lidi dostali 5000 mesicne za neuhlidana data? Proc tedy neudelali strop ve vysi datoveho tarifu (150) ? Na tohle normalni clovek prijit nemohl, to musel by manager O2..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
IT  |  10. 07. 2009 16:11

Bohužel, extranepozorný může teoreticky utratit za data u O2 od srpna až 90.000,- Kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xlendi  |  11. 07. 2009 19:00

Nemůže. Je tam ten limit 5000 Kč. Ale stejně je to zlodějna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
netwoR  |  10. 07. 2009 08:15

Přesně tak, ten článek je demagogie a krásný příklad, jak by se to dělat nemělo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal P  |  10. 07. 2009 08:32

No tento článek porovnává základní datové tarify které operátor nastavuje jako VÝCHOZÍ třeba při aktivaci.
U Vodafonu je jako výchozí nastavení IVM na den za 17kč. Když nepřenášíš žádná data neplatíš nic, pokud něco přeneseš zaplatíš 17kč a můžeš pokračovat dalších 24hodin.
Připojení na skok které se účtuje od kB si můžeš zvolit pokud je to pro tebe výhodné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snowboarder  |  10. 07. 2009 09:04

Co je na tom nesrovnatelného? Oba to jsou výchozí datové tarify. U Vodafonu, jakmile se připojím, zaplatím jednorázově 17Kč, pak můžu surfovat 24 hodin. U O2, jakmile se od srpna připojím, zaplatím 20Kč, pak můžu surfovat 10 minut. To je páni rozdíl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobsik  |  13. 07. 2009 11:24

tak hosi ja teda nevim, ale muj GPRS pres vodafone mi zere jenom penize za data nic vic. takze ja zaplatim jenom to co propisu. v mym konkretnim prikladu je to treba Jimm jednou za cas a prumerne propisu 30-50 kb, za coz nasledne zaplatim neco v oblasti jedne koruny :D na net nechodim. to si rads zapnu wi-fi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rascal  |  10. 07. 2009 09:43

Jseš placenej ovlivnovač od O2 viď? Jinak bystakovou kravinu nevypustil z pusy. Řekni mi jedinou věc která je natomhle tarifu dobrá oproti konkurenci !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xlendi  |  11. 07. 2009 19:17

Není tomu tak. Vodafone počítá každý měsíc 177 Kč, celkem tedy 2124 Kč ročně. U předplacenek O2 si účtuje 40 Kč týdně, celkem tedy při 53 týdnech to dělá 2120 Kč ročně. Vyjde to tedy nastejno. Levnější je O2 jen u paušálů, tam je to těch 150 Kč měsíčně.
Jinak jsem zkoušel internet zdarma u Vodafone (s tarifem Odepiš) a teď jej zkouším u O2 na předplacence. V Praze není co řešit - 3G data jsou velmi rychlá a stabilní - tam O2 vede jednoznačně. Mimo Prahu ale vyhrává dost jasně Vodafone, protože O2 nemá skoro nikde funkční EDGE. A připojovat se přes holé GPRS O2 je doslova strašné.
Jinak na dokreslení - Vodafone mi jednou na dva dny aplikoval FUP (přetáhl jsem 100 MB asi o 10%), u O2 nemám žádný měřák přenesených dat, tak nevím, kolik datuju (na VF to bylo na webu). Ale žádný FUP jsem nezaznamenal. Takže pořád váhám, ale po tomto kroku od O2 se asi na ně ze solidarity vykašlu a budu věřit tomu, že VF vybuduje tu slibovanou 3G síť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  12. 07. 2009 09:34

Ale Internet v mobilu na den jsou v podstatě také "holá data". Účtovaný blok začne běžet teprve v okamžiku, kdy přeneseš první bajt dat. U Vodafone je tento blok 24hodinový a stojí 17,-; u O2 trvá 10 minut a stojí 20,- korun.
Když bychom si srovnali 24 hodinový provoz klienta IM (např. Slick) u O2 a Vodafone připojení na skok, tak denní datový provoz činí dejme tomu 200 kB. U holých dat Vodafone zaplatím i tak nějakých 12,-, u O2 již zmíněných 2880,-, což je dokonce 240x více.
Nesrovnatelná je jedině hodnota FUP. Na druhou stranu článek hovoří o "souboji malých dat".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  12. 07. 2009 14:05

To co vymyslel O2 nejsou "hola data". Je to paušální zpoplatnění stahování dat a tak si porovnání zaslouží
Většina pedplacenkářů jsou studenti a ti to mají u Vodafone za 99

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peeetr  |  10. 07. 2009 07:19

Když nadávám na O2, tak mi pořád nědko říká, že jsou skvělí a tak...
Tohle je ale vrchol, vždyť účtováním časem "internet"(wap) v mobilu začínal. Brrr, to byla hrůza, když sem při prohlížení stránek usnul...
Ale je "krize", tak každý potřebuje vydělat a toto má jediný důvod -> donutit zákazníka platit 150/měsíc za plný net...
Je jedno, jestli to byl Eurotel nebo teď O2, modrý operátor se vyplatí jen firmám, jinak to jsou čistokrevní vyděrači.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal P  |  10. 07. 2009 07:06

Myslím že toto razantní zdražení datových přenosů lze použít k výpovědi bez sankcí pokud máte u operátora úvazek. pro jistotu bych předem uskutečnil několik krátkých datových spojení dokud je to za pár haléřů abych mohl i něčím konkrétním argumentovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladik  |  10. 07. 2009 07:12

Kamrád má smlouvu ještě rok a skončilo mu výhodný období, tak by celkem uvítal jak to zrušit. Data tedy nevyužívá, ale pokud změní všeobecné podmínky tak má nárok na odstoupení již podepsané smlouvy. Nevíte jak to bude s WAPem? Taky placení nebo to zůstává při starém? Já ho raději přestanu používat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal P  |  10. 07. 2009 07:51

Tak tohle platí pro všechna data včetně wapu. Teda O2 active by mělo být zdarma, ale stačí když nějaký byte se zatoulá jinam ...
No uvidí se co z toho vyleze, mě osobně se to netýká, na všech číslech v rodině máme do června příštího roku Internet v Mobilu Plus zdarma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladik  |  10. 07. 2009 06:36

Mám služební mobil a využívám wap na zabití času, když někam jedu a na vyhledávání spojů. Před časem strukturu totálně překopali samozřejmě k horšímu a teď nevím jestli se tohle využívání týká i wapu, sice píšou že stránky jsou zdarma ale moc tomu nevěřím, nerad bych dělal zaměstnavateli vyskoké účty za telefon. Předtím byl wap přehlednej a zdarma. Dnes abych se bál kolik zaplatím, protože informace jsou dost obecné a nevím která platí a která ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
odpověď  |  10. 07. 2009 11:53

pokud neumíš číst, tak bude lepší, když od svého zaměstnavatele odejdeš úplně - tím mu pomůžeš nejvíc.
Pokud totiž O2Active skutečně používáš, tak víš, že když se chceš dostat na účtované stránky, tak tě to na to upozorní a zeptá se zda chceš pokračovat.
Jenže ty jsi buď negramotný a nebo jen prudíš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MoB  |  10. 07. 2009 12:19

Anebo to vidí jako já - já bych nevěřil vodnímu prdu ani dnešní datum. Lžou a nevědí, nevědí a lžou, ch*j s něma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeno  |  10. 07. 2009 23:42

Ty musis pracovat v ich PR oddeleni.
Lebo taka arogantna odpoved to akoby som cital ich prospekt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
z.pepa  |  11. 07. 2009 16:02

já osobně v té odpovědi nevidím nic ogantního, pokud někdo skutečně nerozumí psanému tetxtu, nebo neumí číst, tak je to smutné, ale je to hlavně jeho problém.
Tím netvrdím, že to co O2 teď vymyslelo je nějak moc příjemné, nadruhou stranu díky O2Active jsem dosud nic neplatil (mobil používám nanejvíš na jízdní řády a ty má O2 zdarma) a v tom se nic nemění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor