Spotify zakončilo první čtvrtletí tržbami ve výši 2,15 miliardy eur, což je o 15 % více než před rokem. Provozní zisk činil 14 milionů eur, loni touto dobou švédská společnost prodělala 17 milionů.
Bonus pro audiofily. Spotify HiFi přinese kvalitnější zvuk v bezztrátové kvalitě
Bylo to teprve potřetí během 15 let od založení, co Spotify zakončilo čtvrtletí v černých číslech. V plusu hospodařilo ještě v třetím čtvrtletí 2019 (54 milionů) a čtvrtém čtvrtletí 2018 (94 milionů). Vydělávání ale nepotrvá dlouho. Finanční ředitel Paul Vogel očekává, že už nadcházejí čtvrtletí firma zakončí ztrátou ve výši 54 až 154 milionů a za celý rok prodělá 150 až 250 milionů.
Celková uživatelská základna Spotify vyrostla o 24 %. Streamovací službu každý měsíc poslouchá 356 milionů lidí, z toho 158 milionů je předplatitelů, 208 milionů využívá bezplatný tarif s omezenými funkcemi, kvalitou a doplněný o reklamu.
Zrovna tento týden Spotify zdražil vybrané tarify v USA, Británii, Brazílii a na několika evropských trzích, avšak českých peněženek se to zatím nedotklo. A to přitom u nás bývá streamovaná hudba levnější než na západě.
Spotify má v katalogu přes 70 milionů písniček, do budoucna chce ale růst také díky podcastům. V nabídce již má přes 2,6 milionu audio pořadů. Světově nejúspěšnější zůstává Joe Rogan Experience, velký zájem byl také o Renegades: Born in the USA, v němž vystupují Barack Obama a Bruce Springsteen.
Předevčírem firma odhalila nové nástroje pro autory podcastů. Ti budou moci své vybrané pořady schovat za zvláštní předplatné nezávislé na běžných tarifech Spotify. Momentálně pracuje s 12 amerických tvůrci, platformu chce brzy dostat do celého světa. Tahákem pro autory má být fakt, že první dva roky získají celou částku, od roku 2023 si Spotify ponechá 5% provizi. Předplatná mají stát 3, 5 a 8 dolarů.
Spotify spolupracuje s Facebookem. Hudbu přehrajete přímo uvnitř sociální sítě