Srovnání cen s cizinou: Češi telefonují nejlevněji

Diskuze čtenářů k článku

Marian Matys, ComTEL  |  11. 09. 2004 14:11

to je ale blbost srovnavat ceny v rozlisnych zemich jen prepocitanim men!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  09. 09. 2004 01:10

Operátor nás může sdírat z kůže jen do té míry, jak mu to dovolíme. My zde, v České republice, jsme schopni akceptovat ceny, které pro nás znamenají vysoké procento výdajů z našeho rodinného rozpočtu. Napadají mě tři vysvětlení tohoto jevu:

1) Hodně telefonujeme - proto nám může dát operátor nízké ceny a "svůj" podíl z našeho rodinného rozpočtu také dostane.

2) Jsme fandové zažraní do techniky víc než v okolních státech a tento náš koníček nás holt něco stojí

3) Jsme optimisti - cenu nastavenou operátorem chápeme jako férovou a přitom věříme, že naše příjmy se (časem, brzo, konečně už) zvednou  tak, že podíl nákladů na telefonování v rodinném rozpočtu bude srovnatelný se zbytkem okolního světa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
redwasp  |  08. 09. 2004 22:56

Zde ve Finsku pouzivam mistniho virtualniho operatora D.N.A. (funguje to tak, ze nakupuje velokoobchodne u vsech Finskych operatoru a pak preprodava levneji konecnym spotrebitelum). Mam prepaid kartu a platim za SMS 0.06 EUR a za volani do vsech siti 0.16 EUR/min. To je cca 2Kc/SMS a 5Kc/min za volani - na prepaid jsou ty ceny urcite nizsi nez u nas. Mimochodem, karta stoji 9.90 EUR a vsechno je to kredit, dalsich 7 EUR dostanete, kdyz si (zdarma) zaregistrujete cislo u operatora. Dalsi vyhodou je dostupnost signalu, protoze staci aby byl signal kterekoliv z Finskych siti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
redwasp  |  08. 09. 2004 22:56

Zde ve Finsku pouzivam mistniho virtualniho operatora D.N.A. (funguje to tak, ze nakupuje velokoobchodne u vsech Finskych operatoru a pak preprodava levneji konecnym spotrebitelum). Mam prepaid kartu a platim za SMS 0.06 EUR a za volani do vsech siti 0.16 EUR/min. To je cca 2Kc/SMS a 5Kc/min za volani - na prepaid jsou ty ceny urcite nizsi nez u nas. Mimochodem, karta stoji 9.90 EUR a vsechno je to kredit, dalsich 7 EUR dostanete, kdyz si (zdarma) zaregistrujete cislo u operatora. Dalsi vyhodou je dostupnost signalu, protoze staci aby byl signal kterekoliv z Finskych siti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXTeens  |  08. 09. 2004 16:44

Bohužel, rozdíl produktivity práce u nás a na západě je ještě furt propastný, tudíž přepočítávání dle kurzů je správné! Odráží se v něm totiž i neproduktivita zdejších lidí. Pokud se někdo fláká doma na podpoře, nemůže čekat, že bude mít všechno levnější..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wenca  |  08. 09. 2004 17:11

Během 90-tých let jsem měl několikrát možnost pracovat
buď přímo pro firmy, nebo současně s nimi na montážních
zakázkách. Jediné co mohu tvrdit je, že nemají vyšší
výkon na hodinu (jednotku).Mohu porovnávat např. metry
potrubí natažené Němci a námi, rychlost servisních oprav atp.
Po několika služ. cestách do Německa, jsem nabyl přesvědčení,
že i ono flákání Čechů je na standartní úrovni Německa...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  08. 09. 2004 18:40

Mozna tvoje flakani a jinech je trochu rozdil - stale je u nas velka prezamestanost - trvam na tom ze rada firem pri soucasnem poctu zamestnancu nema na vyssi platy - tedy pokud nechtej prijit k bankrotu. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  08. 09. 2004 21:10

Slovo "přezaměstnanost" je nesmysl. To vypadá, že by jsi chtěl zvyšit nezaměstnanost. Já myslím, že u nás je problém hlavně ve vysokých daních.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blabla  |  08. 09. 2004 16:35

(Příspěvek zrušen. Pokud se neumíte chovat slušně, diskuse na MobilManii nejsou místo, kde byste se měl projevovat.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blabla  |  08. 09. 2004 21:13

Pro pana autora článku:


 


To, že jste mi zrušil příspěvek, neznamená, že co jsem uvedl není pravda, příště holt budu muset psát slušněji …. Anebo Vám vadil obsah?


 


Trvám na tom, že nelze srovnávat pouze přepočtem kursů, ale musí se vzít v úvahu i kupní síla pracujících (tedy nikoli politiků, podnikatelů nebo na druhé straně flákačů). Pro průměrného pracujícího v ČR je mobilní telefonování jedno z nejdražších v Evropě nikoli , voláme levněji, jak Vy se nám snažíte namluvit !!!


P.S. Jsem zvědavý jestli mi zase příspěvek smažete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  08. 09. 2004 21:22

Příspěvek jsem vám zrušil já a pokud se ještě někdy budete chtít chovat jako dlaždič, raději si psaní do našich diskusí ušetřte.


My vám kvůli vašemu názoru nenadáváme, vy proto nenadávejte nám. Zvlášť když se pod své argumenty nedovedete ani podepsat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blabla  |  08. 09. 2004 21:44

Omlouvám se za to, že jsem se nepodepsal, ale nepodepisuji se nikdy, tedy ani pod slušné ani pod sprostší reakce. Jsem zaměstnanec státní správy a už jsem zjistil co znamená prezentovat vlastní názor. A taky nechci mít ve schránce nevyžádanou poštu. Jinak proti Vám a vašim článkům nic nemám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blabla  |  08. 09. 2004 21:47

... myslím Vás osobně a Vaše články, nikoli tento, ten mi vadí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stasek  |  09. 09. 2004 10:56

Tak se přestěhujte tam, kde je podle vás levno.


 


Kdo vám v tom brání?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
1911A1 .45 ACP  |  09. 09. 2004 15:09

Myslim, ze jeho tvrzeni "Jsem zaměstnanec státní správy" v jednom z dalsich prispevku vysvetluje vse

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Agent  |  08. 09. 2004 15:36

Takle se přece nedá přepočítávat. V Německu berou víc než u nás. Je to stejné, jako když si v Rakousku koupím kolu za 2 Eura. Někdo si může říct 60 Kč - to je hrozné, ale pro Rakušany je třeba ještě levnější než pro nás. A stejně tak třeba tarif Relax 100 v Německu pro ně nenamená tolik, jako pro nás 633 Kč, ale třeba jen 400,- Je blbost přepočítávat podle kurzu českých bank.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  08. 09. 2004 11:26

Pisu z Nizozemska, cena za volani v tarifech Relax mimo volne minuty plati do vsech siti, navic pokud mate jiz telefon, muzete si poridit Relax SIM-only tarif, ktery cini presne 50% castky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilko  |  08. 09. 2004 11:10

Doporucoval bych autorovi clanku doplnit tabulku o zpusobu tarifikace v jednotlivych zemich, protoze napr. Madarsku T-mobile uctuje po minutach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaC  |  08. 09. 2004 09:28

Podle některých diskutujících je cena přepočítána dle urzu OK, podle jiných by měla být podle kupní síly. Já se přikláním k té druhé skupině, mělo by se to vztáhnout k průměrnému platu - kolik % z něj jsou náklady na telefon. Pozn. k té první skupině - když bude stát v Africe benzin litr - 10 Kc a tamní pracující si vidělá 20 Kč za měsíc, taky budete tvrdit, že je tam nejlevnější benzín a chtěli byste tam být?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  08. 09. 2004 13:35

Celkem zajímavé jsou tabulky Jak dlouho pracuje Němec, ... a Čech na: litr benzínu, kilo chleba, minutu tarifu Relax... Např. ve Venezuele stojí litr benálu kačku, ale lidem nepřijde nějak extralevný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eksen  |  08. 09. 2004 09:27

zapomeli ste napsat ze frajer ve skladu ma v prepoctu 41 - 70 Tisic takze nevolaj tak draze!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dellák  |  08. 09. 2004 08:57

To mne by zajímalo jaký celkový zisk v každé zemi za to drahé volání ten T-mobile vlastně má? Ve které zemi nejvíc vydělává??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-  |  08. 09. 2004 08:55

Je skvele, jak si vsichni stezuji, ze porovnani nebere ohled na to, ze u nas jsou mensi platy. "Ceny jsou dobre, ale je opravdu strasne, jak mame male platy. Nejlepsi by bylo mit vetsi platy, to by uz pak byly ceny ok. Mely by se zvysit platy."


Spadli jste vsichni z Marsu? Uz tu nemame komunisty! Uz neexistuje nejake "platy by se mely zvysit"! JESTLI CHCETE VETSI PLAT, TAK VIC PRACUJTE! Kazdy ma plat takovy, jaky si vydela. Jestli chcete vydelat vic nez ted, tak pracujte vice, lepe, nebo delejte neco jineho! A jen kecat o tom, ze "by se mi mel zvysit plat" vam nepomuze!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
for you  |  08. 09. 2004 09:05

No to si nám to tedy vysvětlil.  Kdyby to s tím platem šlo, tak jak říkáš, to bychom byl národ boháčů. Kdyby to bylo tak jednoduché, tak asi nebudou rodiny na hranici životního minima. To sem do diskuze, ale nepatří. Jen žasnu, kde se v lidech bere tolik blbosti. Jedinej trouba tady jsi ty. Tak čau ty vataři.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petrolin  |  08. 09. 2004 15:00

Ne, skutečně, není to jednoduché. Je to těžké. Velmi těžké. Jednoduše k velkému platu nepřijdeš. Musíš něco obětovat, dlouhodobě se připravovat, tvrdě pracovat a třeba i riskovat. Řeči hospodských kecálistů o zlodějích, kteří jediní mají, neberu. Možná (tedy určitě) jsou takové případy, ale není to ten hlavní proud, není to ukazatel. Ber nebo neber, ale z negace toho ještě mnoho nevzniklo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petro  |  08. 09. 2004 22:19

Možna že ulitnu, ale podle mě je problem v tom, že mame dementní kurz CZK vuči € ! ČNB to drží zuby nechty, nemyslím, že se u nás dělá zásadně méně, než v Německu. Vezmu jen VW a Škoda. Je pro mě nepochopitelne, že stoji skoro stejně, ale vstupy jsou jiný a dokonce prodejci aut maj z VW větší provizy , než z Škody!!!  Je to jen držený kvuli vývozu a číslům do SOCDEM tabulek! Je mi uplně trapně, když vyjedete kamkoli zahranice, že když si dáte pivko dáte za něj na naše kolem 100Kč. (v Italii na dofče 1/3l / 3€) Nejsem ekonom, ale ja bych si dovedl predstavit cenu koruny kolem 23Kč/€. A hned by byly jiný počty (-: , ale vazně, děla se u nas jak jinde, řekl bych, že třeba Řecko, nebo Španělsko jsou i za náma. (Olympiada a jak zaspali řidiči autobusů atd...) . Budu rad za nějakou korektni namitku, ale neverim, že 33Kč/1€ je realita. Přece jen toho i dost dovazime (ropa , technologie) a to by zas snizilo cenu a i hospodařeni. Diky Petr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stasek  |  09. 09. 2004 10:49

Koupím od Vás euro za 23.


 


Prodáte?


 


P.S. Každý si vydělá tolik, kolik si zaslouží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petro  |  09. 09. 2004 11:48

No zas jedna trubka co nic nepochopila !!  Kdyby třeba ČNB neintervenovala, tak by to pro vás mohl být i špatný obchod! No nic .........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dellák  |  08. 09. 2004 09:20

No to jsem nevěděl že téměř všude lidi pracují víc a líp a proto mají více peněz. V tomhle státě aby ses měl dobře musíš něco ukrást. Naše vláda ti není příkladem? I když podle toho co píšeš asi ano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  08. 09. 2004 11:52

Souhlasim - nikdo platy centralne nestanovuje, vyjma platu statnich zamestancu !!


Je to vec zamestavatele a zamestance - pokud ti da nizky, tak proste nenastoupis a mnoho je radeji na podpore doma - a casto pracuje na cerno.


V mnofo podnikach odbody pozadovali tak velke navyseni ze se temer firma dostala do krachu. Pokud je jeji zisk 0 kc ci ma dokonce ztratu je logicke,  ze naklady tedy i platy jsou odpovidajici vysledkum firmy(ci jsou dokonce jeste vetsi).


A pokud jste podnikatele tak vas prijem se odviji ciste podle toho za kolik josu vase zbozi ci sluzby zaplatit vasi zakaznici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SCARA  |  08. 09. 2004 08:46

To je nesmyslné srovnání!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kojda  |  06. 10. 2004 22:23

mrkni na http://mms-mobile-cell-handy.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
telefonist  |  08. 09. 2004 08:27

hezky nicnerikajici PR clanek . Zkuste si vzit znovu do ruky kalkulacku a nespolehejte na tabulky a zas tak sqele to neni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zajac  |  08. 09. 2004 07:33

Zajímalo by mne, zda autor článku už někdy něco slyšel o průměrné a minimální mzdě??? To by ten článek potom musel vypadat poněkud jinak, protože jestli je u nás něco drahé, tak to jsou právě telekomunikační poplatky!!!


zajac

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pet  |  08. 09. 2004 05:58

Až budu vydělávat 2000 EUR tak si klidně zvolím paušál jaký chci. Ted musím volit podle tlouštky mé peněženky. bohužel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
for you  |  08. 09. 2004 07:08

To je bohužel pravda. Musíme si uvědomit, jaká je kupní síla v cizině a jaká je u nás. To, že někde platí více než my na paušálu a z toho plynoucí ceny neznamená, že je to pro ně méně výhodnější. A jak už zde někdo psal, musí se přihlédnout jaký plat dostává třeba Rakušan nebo Holanďan.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  08. 09. 2004 17:34

Nemaloval bych si to tak růžově. Pokud budeš vydělávat dejme tomu 2000 EUR,  dáš 600 za nájem pivko v hospůdce bude stát 4,- a za jízdenku MHD dáš cca. 1,-, tak ti taky moc peněz zbývat nebude a paušál budeš rovněž vybírat podle své peněženky. Leda, že bys vydělával v cizině a žil tady

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sorda  |  06. 10. 2004 22:17

já si dneska koupil MMS na http://mms-mobile-cell-handy.com a sem v pohodě


 


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  08. 09. 2004 00:39

Škoda jen, že se v článku neobjevila tabulka srovnání dle parity kupní síly, leccos by to vypovídalo o tom jak moc kde krvácí peněženka při telefonování.


Možná jsem se špatně díval, ale podle tabulek je ČR snad jedinou zemí, kde jsou tzv. "volná minuty" dražší než minuty ostatní. Možná o tomhle jevu mohla být v článku zmínka.


S Rakouskem jste možná trošku ulítli. Německy sice moc neumím, ale na stránkách rakouského TMO je údaj, že Relax a Relax Plus lze aktivovat do 31.12.2004 viz. stránka ceníku (na stránce s informací o tarifech je však opravdu datum 31.8.2004, takže je to docela pěknej bordel). U Relax Plus se volné minuty využívají i pro vybírání hlasové schránky.


Navíc tam mají dvě ceny pro volání do jiných mobilních sítí - do sítí A1, One, tele.ring je to 0,20 EUR/min a do sítí Drei a Tele2 činí cena 0,30 EUR/min.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  08. 09. 2004 00:47

Hm, tak s tím člověk nic nenadělá, když mají na oficiálních stránkách špatný termín ukončení akce :( Možná to kolega ještě zítra doplní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  08. 09. 2004 01:05

Pane Lutonský a co srovnání cen dle "Big Mac indexu"? Pro neznalé - kdosi chtěl porovnat cenu připojení na internet v různých zemích. Protože v každé zemi je jiná kupní síla, tak se ceny nadají korektně porovnat. Cena Big Macu je ale ve všech zemí úměrná kupní síle a McDonald je v každé zemi. Stačilo tedy trochu počítat a výsledek byl na světě Mimochodem, dle této "studie" bylo zjištěno, že ČR je v ceně připojení k internetu druhá nejdražší na světě


goob

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  08. 09. 2004 01:47

Přesně!
Taky mám ten dojem, že se nám tady autor snaží namluvit, že vlastně to drahé mobilní telefonování v Kocourkově je nejlevnější na celém Marsu !


Přesně sedí i analogie s Českým Eurotelecomem a nejdražším připojením k Internetu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetrD  |  08. 09. 2004 04:50

Souhlas, co je tohle za článek? Opsat pár tabulek umí každý. Bez přepočítání podle parity kupní síly je celý článek NA NIC! Tohle se v ekonomice učí už na střední škole, že se ceny v jednotlivých státech porovnávají JEDINĚ přepočítané podle parity kupní síly. Podle kurzu si cenu přepočítává jenom hlupák. Že tak učinil autor článku, to o něm něco vypovídá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  08. 09. 2004 07:50

Autor článku má pravdu. Náklady na mobilní telefonování u nás jsou velmi nízké. Jen ty platy by ale měly být vyšší!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MoB  |  08. 09. 2004 05:39

Absolutní souhlas. Není nad to srovnat jabka a hrušky a dojít k závěru, že jsou u nás nejlevnější ananasy.
Toto je buď lež, nebo neschopnost, nebo něco mezi tím.
Zajímavé, náklady na leccos jsou často nominálně velmi podobné (u nás a v "západní" Evropě) - a toto často říkají firmy, když je jim vytýkáno, že jsou drahé. O faktu, že platy jsou zde nominálně několikrát menší, se už tolik nemluví. No a když se porovná parita kupní síly, tak to vyjde někde mezi tím.
Holt, lež vládne světu, a u nás nejinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  08. 09. 2004 11:40

"Holt, lež vládne světu, a u nás nejinak."


Donut vyrobce technologii, aby nam prodavali zarizeni rovnez dle parity  kupni sili -tak se ti vysmeji - prodavaji nam ho za stejnou cenu jak Nemcum.


Jedine platy zamestancu a ceny energii a nkaldy na provoz budov - pronajmy jsou u nas nizsi.


Je to ten samy nesmysl jako argumentovat s kupni silou u nasich vyrobcu - sestavovatelu PC !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tyl  |  08. 09. 2004 06:44

proc kazdy cech potrebuje slyset, jak je na tom spatne, jak se vsichni maji lepe... prime srovnani je nejspravedlivejsi, michat do toho platy, to je potom metoda 'aby to vyslo'. hlavne, ze si porad muzeme na neco stezovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MoB  |  08. 09. 2004 07:48

To je ale pitomost. Naklady jsou slozita ekonomicka velicina. I kdyby byly napr. v parite kupni sily stejne, neznamena to, ze je to stejne dosazitelne - kdyz mi napr. zbyde z vyplate mnohem mene nez amikovi, je to pro me hure dosazitelne... Je to proste slozite a placnout vedle sebe dve cisla je k nicemu. -- Ale vytvorit skutecne 100% srovnani taky nejde, na to je to prilis slozite. Jde se ale priblizit k realite co nejvice.
Neni to o stezovani. Je to proste srovnani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bedna  |  08. 09. 2004 00:30

Nejsem si jist zda vzhledem k rozlicnim platum v jednotlivych zemich ma toto srovnani nejakou informacni hodnotu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  08. 09. 2004 00:39

Presne tak. Tuhle metodu prepoctu podle kurzu bez ohledu na dalsi faktory strasne rada zneuziva nase vlada.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ScO  |  08. 09. 2004 00:50

Myslím si, že přirovnání ke kupní síle by sice mohlo být zajímavé, ale ne bezpodmínečně nutné. Náklady českých a zahraničních operátorů se zase tolik neliší: za stejné peníze kupují infrastrukturu a jiné technologie, které jsou finančně nejnáročnější. Aspoň je teď vidět, že se ceny vůbec netvoří nákladově, ale podle toho, jaká je konkurence a co zákazníci snesou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  08. 09. 2004 02:58

Není to tak docela pravda - cena ústředen, antén a pod. je sice stejná, ale u nákladů na jejich montáž se již projeví podstatně nižší hladina platů, to samé platí o provozu sítě. Čili, náklady nižší jsou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NEDÁM  |  08. 09. 2004 20:46

To je narostá pravda němec si za svůj průměrný plat zavolá daleko více než průměrný čech nebo moravák! Toto srovnání je na..  Můj názor - možá se pletu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
...::: Z3R0 :::...  |  08. 09. 2004 00:19

V tabulce, kde srovnavate Relax 500 v jednotlivych zemich mate uveden mesicni pausal 1178, kdezto v predchozi tabulce, ktera popisuje nas T-Mobile je pausal 2130.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
...::: Z3R0 :::...  |  08. 09. 2004 00:22

a jeste taky ten text pod tou tabulkou, ze je to nejlevnejsi bude taky asi chtit opravu, kdyz ten pausal je ve skutecnosti drazsi nez v Nizozemsku a Madarsku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  08. 09. 2004 00:25

Hotovo, děkuji za upozornění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor