Srovnání: nejrychleší mobilní internet

Diskuze čtenářů k článku

mobilemikedotorg  |  23. 06. 2007 13:05

bejvavaly casy kdy sem sosal z DC apod jak das ,uz nejak minuly...a tak mi o nejaky desitky GB mesicne nejde.fup u 4g i cdma mi prijde pro bezne potreby netu dostacujici,samo slovek nesmi koukat na TV/radio on line (pokud sem v minulosti tvrdil opak,tak to sem jeste sosal gigabajty denne ).Az bude notes,zrejme zvitezi 4G protoze uz sem u TM upsan a sem celkove spokojen a 4G jako takove je celkem povedene.
Jen doufam ze to nebude jako onehda (vcera) kdyz sem v karline testoval EDGE... vysledek skutecne ohromil... DL 7/ UL 6kB,ping 1100ms.temer ta sama cisla 4x po sobe v jeden den.Karta 4G PCMCIA od TM v notesu HP Je reklamovatelne kdyz by 4G sedlo treba na 128/64 a nesloby o projeti FUPu ?
MMike

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lenka  |  09. 07. 2007 12:26

vzhledem k tomu, že u 4G není garantovaná rychlost, tak to asi moc reklamovatelné nebude. Také záleží na tarifu, jaký využíváš. Pokud budeš mít 4G Premium nebo Standard, tak je to spíš na sepsání poruchy na IL, ale pokud máš jen BASIC, tak ta rychlost je v mezích a s reklamací nijak neuspěješ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tony  |  19. 06. 2007 10:27

V lese na chatě u Prahy chytám 4G, měl jsem DataNonstop od Eurotelu a signal ......., CDMA nic a tak jedeme na 4G s externí anténou. V každé oblasti funguje dobře něco jiné,zkrátka je potřeba si vyzkoušet a potom koupit, T-Mobil nám půjčil celou sadu na pár dnů. Situace se mění každým dnem ,včera jsem platil Eurotelu, dnes jsem u T-Mobilu a zítra......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
netwoR  |  18. 06. 2007 21:10

Ahoj Jiří!
Zajímavý test, ale mluvit o horečném budování datových sítí v situaci, kdy O2 UMTS stagnuje, CDMA má plánováno pár nových BTS do konce roku a konec, výstavba 4G stojí již několik měsíců kvůli potížím s dodávkami hardware, mně připadne poněkud nadnesené.
ntw

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  19. 06. 2007 10:14

Ahoj NetwoRe,
tím jsem narážel spíše na snahy U:Fona S UMTS se asi už moc nepočítá, ale 4G by se mohlo po zlepšení situace s dodávkami trošku rozjet ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  18. 06. 2007 10:52

Já mám internet O2 CDMA. Důrazně doporučiji nekupovat. M8lo kdy to jede vice jak 400 kbit/s a pingy, no hrůza kolem 250 ms. Dobrá je sice proměná IP, takže se v pohodce dá stahovat z rapidshare, ale jinak to stojí za hovno !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ICe.pack  |  17. 06. 2007 19:36

Cau chystam se poridit novy mobil chtel bych na mobilu ICQ a nejlepe i skype k tomu potrebuju internet pro mobil takze bych potreboval neco doporucit,kdyztak napsat o co se jedna a cenu za tarif,slysel sem neco o 3g Umts ,Edge,Wi-Fi,Gprs chci jen internet pro mobil kvuly tomu ICQ na mobilu dik za rady

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
morki  |  17. 06. 2007 20:44

ja ti prodam Fujitsu siemens ma wifi, win 05, integrovanou GPS, UMTS ma klavesnici a dotykac dyztak dej vedet na 601 22 35 65 jsem z prahy je jeste 20 mesicu v zaruce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TomK  |  17. 06. 2007 23:24

ICQ nepotrebuje rychlost, staci Vam libovolny telefon s javou (a nejlepe s podporou socketu) a obycejnym GPRS. Skype je na tom jinak, zejmena z hlediska doby odezvy. A samozrejme chce drazsi telefon (Symbian, Win Mobile).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alexxx  |  17. 06. 2007 10:20

no tak já sice bydlím na vesnici zato mám ale horší signál -95db a zisk 1 až 2 přesto teda rychlost odezvy mám 69 minimum až 103 max. v průmeru tak 90. A rychlost mám taky většinou nad 1Mb

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  17. 06. 2007 17:27

Ja nebydlim na vesnici a T-MOBIL 4G jde hůř jak GPRS a O2 UMTS se asi bude rušit, natož, že by se někde plánovalo další pokrytí. At jdou naši operátoři s daty do p.dele. V alpách maj UMTS snad všichni operátoři a nemyslim, že by u nás ho použilo v případě dostupnosti použilo méně lidí. Jsou to jen výmluvy a neschopnost. Zaplatí licenci a jestli mi paměť nemate, měli do nějakého datumu mít pokryto jisté % obyvatelstva, proč se jim to tedy nevezme a nevypíše se jiné výběrové řízení. Stačilo by totiž vymyslet služby, které by se zaplatily. Takhle je to fakt jak za krále klacka. Věřim, že to není jednoduché, ale o tom to je. Tak se naši operítoři snažte, já bych vám tu licenci v klidu odebral !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jjmc  |  18. 06. 2007 13:00

Na gsmworld.com píšou datum pro spuštění t-mobile 3g březen 2008 tak sem zvedavy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jjmc  |  18. 06. 2007 13:02

Na gsmworld.com píšou datum pro spuštění t-mobile 3g březen 2008 tak sem zvedavy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lenka  |  09. 07. 2007 12:20

no nevím, ale -95dBm signál není horší, je ještě v mezích a v pohodě. Hraniční se pohybuje v rozmezí -50 až -100 dBm. Také pomůže externí anténa, která signál posílí cca o 5 dBm. Důležitou položkou je taky šum, tzen spíš může způsobovat potíže se tahováním a přippojením vůbec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenek  |  17. 06. 2007 08:32

zajimalo by me, jakou ma na mereni rychlosti dl/ul pravdepodobnost, ze server obsluhuje dalsi pozadavky jinych uzivatelu, testujicich, ctenaru clanku, stahovacu SW... kdyz vezmu speedtest.cz, verim tomu, ze se jeho stranky nachazeji na stejnem serveru, jako gigamania, zive, digiarena... je mozne, ze se disk soucasne venuje vetsimu objemu dat, nez jen cteni testovaciho baliku dat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
frogggias  |  17. 06. 2007 09:31

Ten balik testovacich dat nemusi byt vubec na disku
S největší pravděpodobností je někde v paměti a bere se odtud. Tak jako většina často načítaných dat ze serveru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Techi  |  17. 06. 2007 03:28

Podle mě HSDPA nezávisí na rychlostním tarifu. S tarifem O2 384 mám v Praze průměrný ping s komunikátorem na české servery 120ms
Co se týče tarifu, tak 384 nemá FUP a platit 200Kč navíc, že budu mít v Praze (a Brně) místo třetiny megabitu dvě třetiny (včetně FUP) - nevidím důvod

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  17. 06. 2007 11:41

Tuto informaci jsem ověřoval na infolince operátora, tak snad by to mělo být správně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 06. 2007 12:36

Kolik je FUP v HSDPA? Plánuju ke konci roku přechod z UMTS na HSDPA, tak jestli se to vyplatí. Poslední dobou mi UMTS neklesne pod 350kbit a stáhnu někdy i lehce přes 10GB, tak abych si nepohoršil :)). A je HSDPA zpětně kompatibilní s UMTS? Myslím tím, že když budu mimo dosah HSDPA, tak pojedu na UMTS, nebo GPRS? A když překročim FUP, tak pojedu na rychlosti UMTS, nebo GPRS? díky za odpověď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peshi  |  17. 06. 2007 16:51

S tim FUPem je to trochu komplikovanejsi, nebot prenos dat je rozdelen na zony, spicku a mimo spicku, viz http://www.cz.o2.com/public_mob/17/66/303060_132974_FUP.pdf Zjednodusene lze rici, ze tydne muzes stahnout 2,5 GB, aniz by doslo ke zpomaleni.
Jiste, ze HSDPA je zpetne kompatibilni s UMTS, kdyz je to jeho nadstavba. Kdyz nebudes v dosahu HSDPA, pojedes pres UMTS, kdyz nebudes v dosahu UMTS atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 06. 2007 17:03

To je přesně to co jsem potřeboval vědět, díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muflon  |  17. 06. 2007 21:35

sice ho maji psany, ale uplatne neni...natahal jsem bez problemu pomoci HSDPA 80 giga za mesic ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jenda  |  17. 06. 2007 00:58

A co Ufon?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
moneytoo  |  17. 06. 2007 01:18

...U:fonův fofr internet prověříme jak nejdříve to bude možné...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor