Takto sa vyhadzujú potraviny, ktorým nič nie je, elektronika ktorá sa nepredala a novšie modely sa neraz líšia len iným číslom, atď, atď.Čo je deklarované ako „ekologicky zlikvidované“ ide niekde do mora alebo na skládku kde to chudák dežo bangladežo rozoberie ručne kvôli pár mg vzácnych kovov.Ale EU a nikoho to netrápi, veď firma na likvidáciu má všetky ISO a kde to skončí je u prdele.V mojej bývalej firme tiež kopa generácie Z, tváriaci sa eko.Furt nové handry, dovolenky cez pol sveta aj 3-4x ročne, žrádlo dovezené cez pol sveta a tie polystyrénové boxy po obedoch z jedální… no, škoda reči.Ja som tieto „eko“ kydy neznášal a bol som za to nie moc v obľube. Handry, topánky dokým sa nezodrali, obed pekne z domu v buxe…Ale vyzerať to cool a eko, to hej, to je v móde. Ako Al Gore, že. Alebo DiCaprio a šejkovia, cestujúci vlastným lietadlom na konferenciu o klíme
Názor byl 1× upraven, naposled 22. 4. 2024 13:41
Tak zrovna ten DiCaprio toho pre klimu par rokov dozadu urobil celkom dost. Ludia sa zacali aj vdaka nemu o to zaujimat.
Tak jestli ty telefony Apple odkupoval, jednalo se v první řadě o krádež, pro servisní společnost výnosnou. Nebo tady někdo věří, že to prodali z lásky k voňavé louce?
Apple je firma a jako takova ma zavazky vuci svym akcionarum a tim je zejmena generovat a maximalizovat zisk. Ti, kdo se zlobi na apple, nechapou, ze problem je jinde. Dokud nebudou firmy za ekologicke chovani odmenovany, nemaji zadny dobry duvod to delat, zejmena pokud jim to poskozuje zisky.
"Dokud nebudou firmy za ekologicke chovani odmenovany"Jak byste si to představoval? Chápu, že to vychází z toho, že se jim to musí ekonomicky vyplatit. Dneska to ale je spíš tak, že firma je odměňována za to, že se ekologicky tváří. A to už se odlišuje dost blbě.
Zeptáme se Fon der Lejnové, ta nejlépe rozhodne, kdo bude štědře odměněn z veřejných peněz.
Jinak nez regulaci to nepujde. Vzdy bude levnejsi chovat se neekologicky a neudrzitelne. To je jadro spotrebni ekonomiky: je potreba stale prodavat, nikoli dlouze veci mit a pouzivat a opravovat. To je ten zasadni, fundamentalni problem.
Jasně. Nemáme konkrétní řešení, ale víme, že bez regulace to nelze.Já osobně proti tomu bojuji svou peněženkou. Výběrem.Jako jedna z cest jak přestat dělat věci s plánovanou životností jsou pronájmy. Je to ošklivé, nikomu se to nelíbí, ale neznám lepší způsob, jak donutit výrobce dělat kvalitnější zboží. Zkrátka si tu věc pronajměte, a rázem je v zájmu výrobce, aby vám to vydrželo. Zatímco jakmile si to koupíte, jeho zájem je, abyste si to koupil znovu.Jak tohle chcete řešit regulací a v konečném důsledku tedy vždy násilím, to mi není jasné. A ta aplikace násilí se mi vyloženě hnusí. Ono to asi nevypadá tak ošklivě jako když vás někdo praští do nosu, ale je to daleko horší, protože to je institucionalizované násilí; to ovšem dobře víte. Víc násilí, které není vidět, a nazýváme ho nutnou regulací.
Koncom 50. rokov minulého storočia jeden pár oznámil svojim príbuzným, že si prajú ako svadobný dar radšej peniaze ako vecné veci, lebo budúci manžel mal dostať po svadbe od zamestnávateľa nový byt. Tak sa aj stalo a novomanželia sa jedného dňa vypravili na traktore s vlečkou do okresného mesta, aby si zariadili byt. Okrem iného nakúpili aj kuchynské potreby a keďže chceli ušetriť, zvolili takzvanú „partiovú“ predajňu a nakúpili kuchynské potreby druhej akosti. Označenie „II. JAKOST“ bolo doslova vytlačené na každej miske, hrnci či pekáči, lebo neodborník nemal šancu rozoznať výrobok I. a II. akosti. Obaja sa šťastne dožili úctyhodného veku. Teraz, keď umývam nejakú misku či hrniec, vidím na spodnej strane slabý, sotva viditeľný nápis „II. JAKOST“, ktorý sa za pár generácií stratí. Potom sa už nikto nedozvie, že šetrili na „nesprávnom“ mieste. Alebo nie?
Jo klasika. Sešrotujeme věci co by se daly bez problému prodat se slevou + nějaká opravitelnost je prakticky nula, ale máme hromadu interních školení jak máme zhasínat v kuchyňce kvůli ekologii..... *zvracející smajlík*
Vidis, a ted se zacina na verejnost oficialne dostavat informace, jak tragicke je vuci ekologii a i nasemu zdravi, takove papirove brcko a jeho technologicke provedeni. Zlate plastove, recyklovatelne...
Najvyšší čas aby sa k ekologickým vyjadreniam pristupovalo rovnako ako k vyjadreniam ohľadom liečivých účinkov. Tak ako na žiadnom výrobku nesmú byť uvedené liečivé účinky na ktoré nebol otestovaný (doplnky výživy, potraviny...), to môže byť uvedené len na oficiálne schválených liekoch otestovaných na tie konkrétne účinky. Tak isto by to malo byť aj u ekologických tvrdení.A to sa v žiadnom prípade netýka len Apple, o ekológii ojebávajú cca všetci výrobcovia telefónov a firmy v iných odvetviach tiež, tak že určite nebudem ukazovať prstom na Apple. Najviac sa mi dvíha žalúdok keď vidím na jednorazovej plastovej fľaši čo je jedno z najhoršieho čo sa z hľadiska ekológie dá vôbec kúpiť, takýto ojebávací nápis "carbon neutral". To som sa tam skoro pogrcal keď som to videl, doslova nechutné. Tak do očí bijúce doslova klamanie by nemalo byť legálne, identicky ako nie je legálne ojebávať o liečivých účinkoch (správne!), nemalo by byť legálne ojebávať ani o ekológii.
Tak to je ale uplne strasne neekologicke, ked sa telefony dalej pouzivaju miesto aby sa znicili a zbytocne sa kupovali nove, strasne cosi, mali by vyhlasit Cine embargo!Co bude nabuduce, ludia pouzivajuci auto dlhsie ako 5 rokov bez zosrotovania a povinnej kupy noveho auta? To to daleko s tou ekologiou nedopracujeme.
Po chvilce používání, to nakonec sešrotujou raději Číňani sami. Ahoj a díky
Ano, je to tak. NIKDO rozumný se nechce trápit s iPhonem, když za zlomek ceny má obdobně dobrý mobil. Za stejné peníze může mít výrazně lepší, takže proč iPhone?
Škoda jen, že těm kecům sám nevěříš. Tak honem pro Braníka, krabku cigaret a až se posilníš, tak nám znovu povyprávěj.
Ano, vystihl jsi mne dobře, proto mám IP14 na splátky, litry Braníka něco stojí, však to znáš sám😉
Mám tu zbytek zvětralýho Braníčka v plastu z víkendu. Rád bych se s tebou v něm namočil a pak se v tobě smočil. Napiš mi nebo se rovnou stav. Ahoj a díky
Tohle hraní na ekologii a následné plýtvání mě sr*lo v každé firmě. V Panasonicu se TV, kterým nic nebylo, vyhazovaly do kontejneru. V automotive se klidně i 80% výroby sešrotovalo, protože požadavek zákazníka nebral v potaz aby díl byl mimo jakoukoliv spec., přitom spousta lidí by to ocenila jako náhradní díl třeba za 50% ceny. Nejhorší na tom bylo BMW, kdy se řešili 1mm tečky.Tak hlavně, že ve všech firmách bylo školení jak šetřit vodou, papírem atd.Teď jsem v E-commerce, kdy se vadné zboží prostě daruje místním. A obě strany jsou spokojeny, firma má reklamu prakticky zdarma a nemusí řešit a platit drahou likvidaci.
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 4. 2024 10:05
Firma za to ručí, proto chytrá automobilka chce dát do auta jen 100% věci. Dostal jsem firemní Passat a díky problému už bych nechtěl VW ani zadarmo. Prodat tento díl s 50% by bylo ok ale jen oproti podpisu, že díl je na vyhození, není určen jako náhradní díl a výrobce ZA NIC neručí. Pak se něco pokazí a přijde žaloba a pokažení jména 🙂
u pozarucneho dielu im to moze byt uplne volne a nijako sa ich to netyka
Když stojí na kraji cesty porouchaného BWM, tak to dělá blbou reklamu. A to může zapříčinit i nekvalitní druhovyroba
Zalezi jakou vadu ten vyrobek ma.Vyrobek muze bejt totalni nepouzitelnej zmetek,Vyrobek muze mit kosmeticky vady, ze treba pri lakovani byl v mistnosti prach… coz za plnou cenu prodat nemuzou, ale jako 2. jakost uz v pohode.
Takže si jakákoliv firma udělá “reklamu” jako druhojakostní značka???
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.