Streamovaná hudba letos vydělala už 11 miliard dolarů. Třetinu trhu ovládá Spotify

Trh se streamovanou hudbou prostřednictvím služeb, jako je Spotify, Apple Music nebo Amazon Music, pokračuje v růstu. Podle analytiků z Counterpoint Research utržily provozovatelé těchto služeb za první pololetí letošního roku 11 miliard dolarů, což je meziroční nárůst o 18 %. Roste také počet uživatelů těchto služeb, meziročně jich přibylo 21 % a ještě rychleji, o 32 %, narostl počet platících zákazníků, kteří jsou pro provozovatele nejdůležitější.

Klepněte pro větší obrázek
Podíly streamovacích služeb na trhu s online hudbou v prvním pololetí 2019 podle počtu platících zákazníků (Zdroj: Counterpoint Research)

Podle prognózy Counterpointu si mají online streamovací platformy za celý rok 2019 rozdělit tržby v celkové výši 24 miliard dolarů. Strukturu tržeb tvoří zejména příjmy z předplatného (80 %) doplněné příjmy z reklam, partnerských spoluprací a od operátorů, kteří některé hudební služby přidávají jako součást svých nabídek.

Trhu se streamovanou hudbou vládne Spotify, a to jak z pohledu tržeb (31 %), tak i počtu platících zákazníků (35 %). Druhá Apple Music si přijde na 25 % z tržeb má pětinu všech platících uživatelů. Rostoucí trend zaznamenává YouTube music od Googlu a také čínský Tencent Music, jehož zákaznická báze ale zatím sestává z 90 % z neplatících posluchačů.

Diskuze (2) Další článek: Huawei 17. října představí smartphone s displejem přes celou přední stranu

Témata článku: , , , , , , , , , , Platící zákazník, Miliarda dolarů, Tržby, Counterpoint Research, Hudba, Amazon Music, Streamovaná hudba