Možná to bude tím, že ČOI nechodí za technikem servisu, ale za obchodníkem, zrovna tak znalecký posudek se nezasílá servisu, ale obchodníkovi, stejně jako soud se nevede se servisem (a většinou se k němu nevolá servisní technik), ale opět s obchodníkem.Bohužel, tento přístup, kdy se všechno zamítá se firmám vyplatí právě proto, že tak málo lidí nedostatečně bojuje za svá práva. I když si pak někdo nechá udělat posudek, obchodník ho třeba i s tím pošle do háje a pak vyhraje zákazník i soud, tak reálně to vypadá tak, že posudek bude do cca 3 000 Kč, soud cca do 30 000 Kč (když se obchodník nějak extra nebrání), ještě třeba nějaké náklady, takže je to max 40 000 Kč + cena výrobku, například notebooku nebo mobilu.Jenže takto se brání jeden z tisíce z neoprávněně zamítnutých reklamací, takže firma jednou vynaloží o 40 000 Kč víc, ale 999 krát ušetří kdyby jenom průměrně 5000 Kč, tak je to 4 995 000 - 40 000 = 4,955 milionu Kč pro firmy, že zamítají automaticky sporné reklamace!Takže firmám se vyplatí zamítat, neřešit a ještě se takto zákazníkům vysmívat. Právě proto je potřeba, aby se na znalce a ČOI obraceli zákazníci naprosto běžně!Je to stejné i se mzdami. Kolik jen firem v ČR neoprávněně krátí mzdy, nevyplácí přesčasy atd.? Mraky!
Pracoval jsem takhle pro nadnárodního operátora a roky mi neplatil přesčasy a ještě jich nařizoval víc a víc... Když už to přerostlo únosnou mez, tak jsem zrušil pracovní poměr a požadoval doplacení. Firma mě ještě zažalovala, soud prohrála, ale musela mi jen doplatit to, co mi dlužila a náklady za soud. Jinak nic, stejně jako nic nemusela dát dalším zaměstnancům, kterým taky dlužila.V té době měl operátor 7000 zaměstnanců a i jeho advokátka tvrdila, že jsem jediný, kdo si na neplacení stěžuje. Tak v takovém stavu se nelze divit, že neplatí. Protože i když něco, tak to zaplatí pár, kteří to doženou až k soudu a na zbytku si namastí kapsu!Protože se většina lidí neozve, tak se v hodně případech firmám vyplatí zákon nedodržovat a nejednat v pořádku. Navíc i případná odškodnění jsou v ČR velice nízká - zákazník dostane jen to, co mu patří a náklady, aby si to právo vymohl, jinak nic.Kdyby se tady běžně dávala i odškodnění zákazníka za neznáse, nepříjemnosti a stres jako v zahraničí, které dosahují milionů, tak by se k lidem hned firmy chovaly jinak!