Je to strašně jednoduchý - zkušený lidi z žánru v tom vidí umění. Výbornou fotku dělá správný objekt, správná chvíle, práce s kompozicí, se světlem a stíny, s barvami, s perspektivou, s detaily, atd., atd. Pokud je tohle zvládnutý, pak ta fotka není jen momentka, nebo jen dokument. Třeba fotka s kapačkou a hodinama. Baví mě, jak mu jen o vteřinu utekl zajímavej čas a baví mě přemýšlet o tom, jestli to třeba nebyl úmysl a nejde o minimalistickou postupku jednotlivých částí scény od jedničky do pětky, nebo je to prostě náhodný aranžmá, ale donutilo mě to o tý fotce přemýšlet a to je důležitý. A dobře využitý světlo a kontrastní i měkký stíny už je jen takovej bonus, ale bez toho by ta fotka nebyla dobrá. Jen mám dojem, že ty dva odstavce bylo úplně zbytečný psát. To je jako by mi někdo vysvětloval třeba krajinky. Těm vůbec nerozumím. I když znám pravidla kompozice krajinářské fotografie, nevidím to podstatný, neumím je fotit a plně nedocením ani ten nejlepší snímek. A proto se nehrnu do jejich hodnocení a už vůbec se je neodvážím kritizovat. To milerád nechávám lidem, co tomu rozumí, maximálně se na něco zeptám. Možná bys to měl taky zkusit aplikovat, jen teda na focení obecně, protože to zjevně není tvoje parketa.