T-Mobile Dark Fiber: stavba optické sítě začíná

Diskuze čtenářů k článku

Karel Dlask  |  21. 10. 2009 19:17

Nechápu jak může někdo dát titulek k fotce: "Dělníci pokládají optické kabely do sídla T-Mobile v pražských Roztylech" když je tam vyfocen Executive vice prezident Technology a další nejvyšší manageři z tohoto úsek. Pod pojmem dělník si představuji něco trošku jiného. Příště by se měl autor článku lépe podívat k čemu píše komentář!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fix  |  31. 10. 2009 17:45

A to prece neznamena, ze tu diru nevykopali a ten kablik tam nepolozili, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanislav Haspr  |  20. 10. 2009 18:03

mám už pár měsíců zavedený optický vlákno až do bytu a řeknu vám, že lepší technologii jsem neviděl. Šlape mi to 93Mbit download a 92Mbit upload (víc z toho nedostanu). Mám problém vůbec takových rychlostí dosahovat, jen když dávám tahat z rapidsharu nebo z několika ftp současně. Prostě masakr. Kliknu na webu na odkaz a stranka tam je ihned, ne jak posraty ADSL co jsem měl předtím. Telefon VOIP v tom zadáčo a HDTV televize se 7 HD kanálama a 60dalšíma v jednom. masakrrrrrrrrr.
apropo 750,- Kč měsíčně!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cyp  |  20. 10. 2009 18:30

To jsi teda BOREC !!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viktor  |  20. 10. 2009 21:06

Drahý...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JoHnY2  |  21. 10. 2009 01:09

750 neni za 100/100 drahy, neni to drahy ani za 100/10 a mimo velky mesta by za tyhle prachy lidi jasaly i nad kvalitni 10/2 misto casto vselijakyho ADSL nebo mistnich hororWiFin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Didan  |  20. 10. 2009 16:13

Mohl by mi někdo schopný vysvětlit, proč se u nás pořád operátoři crcají s 2G a GPRS a EDGE (kromě O2, to už 3G má - ale za nehorázný ceny-), když už i na slovensku v klidu fungují 3G sítě. To byli ti operátoři tak blbí a čekali na LTE? Nebo proč? Proč tu kdysi český telekom pořád strkal ISDN když už bylo ADSL? Proč pořád používáme 2G a ne 3G. A až konečně postaví 3G, tak kdy se dočkáme LTE??
PPROBOHA PROČ TO JINDE JDE, A U NÁS NE?????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  20. 10. 2009 16:59

"Protože my jsme doma tady, tady v prdeli"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
astray  |  20. 10. 2009 17:31

Všichni tři operátoři už 3G sítě stavějí. O2 a Vodafone v reálu, TMO na papíře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wingmaner  |  20. 10. 2009 19:06

TMO už nestaví jen na papíře, už v praze existují postavené a v testovacím provozu spuštěné sajty... ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  21. 10. 2009 10:29

Nojo, ale zdá se, že zatím jen na Roztylech....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viktor  |  20. 10. 2009 21:05

Co je na ceně 150 Kč měsíčně na 3G od O2 nehorázného? Mně to přijde fajn cena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P.  |  21. 10. 2009 10:19

Protože tady se na zákazníky se*e zvysoka a vysoké zisky se posílají mateřským společnostem do zahraničí, proto máme také nejdražší a nejhorší služby v Evropě + Balkáně. Protože tu je neskutečná korupce a operátoři "kamarádí" s ČTÚ, který místo aby něco dělal drží s nimi a chová si tu ten zahnívající rybníček - přece si ho sami nevypustí, když úředníci dostávají desátky za to, že neprudí... BTW T-Mobile je absolutně nejhorší, osobně jsem je po cca 12ti letech opustil. A jejich sliby o 3G síti - tomu už snad nikdo nemůže věřit, slibují to už tolik let, místo toho vybudovali zbytečné jak tomu říkají 4G...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
korup  |  21. 10. 2009 13:10

protoze jsme preci specificky trh blbych zakazniku kteri vsechno levne plati velmi draho..... telekomunikacni sluzby, banky, dalnice.... atd proste trh kde vladne korupce je naprosto specificky od ostatnich....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  25. 10. 2009 15:55

O jaké nehorázné ceně 3G je řeč? Já platím 40 Kč týdně za 3G HSDPA u O2 a je to bez omezení dat!!! Mám to v mobilu i v USB modemu, za ty prachy proč ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
misudes  |  20. 10. 2009 14:07

Lidi, no parada. Prakticka ukazka prepichu: v jedne nejmenovane vesnici u Olomouc mam u domu na vyber ze dvou optickych vlaken: obecni net nebo O2. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jolinar  |  20. 10. 2009 14:28

Naprostou souhlasim, zase jen králikárny a novostavby...wow...když už jsou tak schopný dávat to do novostaveb při jejich stavění, proč je takový problém při kopání plynu, elektriky, vody atd. kabely nekam položit? Nemusí to bejt mega dark optika, ale normal by třeba stačila? Asi to neni tak jednoduchy nebo treba je, ale proste baraky je nezajimaj... Aspon, že je to ADSL a díky O2 za něj...
docela by me zajimalo jestli to slavny UPC třeba rozšiřuje pokrytí nebo si jen upgraduje protokoly na vyší rychlosti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PePe  |  20. 10. 2009 17:42

A kolik byste za takovou pripojku byl ochoten zaplatit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jolinar  |  26. 10. 2009 11:28

Tolik, kolik se plati na zapade, pri minimalne 3x vetsich platech? Tim padem, kdyz bych za to byl ochoten dat treba 500,- Kc na nase pomery tak je to porad dost , ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  20. 10. 2009 13:12

To je všechno hezké, že trošku investují, ale jejich oligopol se nezmění. Takže ti kdo v Česku zůstanou, budou platit nejvyšší ceny za nejhorší služby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bojkas  |  20. 10. 2009 12:23

je tu nejaka moznost ze to budou cpat i k rodonnym barakum? mam kilometr od domu dve opticke site a vsichni na to prdi. ja chci taky do "budoucnosti". o2 trio s realnou rychlpsti 3mbps ke uvohy!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada  |  20. 10. 2009 14:38

ja mam optiku ca 7m od baraku (na druhe strane ulice) a taky nic - proste nemaji zajem to tahat do intravilanu mi sdelili

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jester  |  20. 10. 2009 11:52

Ten titulek je trosku spatne, neni to zadny black fiber ale DARK FIBER.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dark_fiber...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 20. 10. 2009 12:02

Pardon, opraveno. Nebyla to má vina, naopak já to překládám správně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom_82  |  20. 10. 2009 10:51

Tak to je "TOTAL BRUNTAL", s takovou bude T-Mobile za pár let bezkonkurenční. Nechci to nějak extrémně prožívat, ale mám sám ze sebe radost, že jsem přešel od Vodafonu - který mě pár kilometrů za Opavou vítal v Polsku..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OFF  |  20. 10. 2009 11:02

Já být tebou bych takovou radost neměl. T-mobile sice nabízí dobré služby, ale bohužel lidi jsou pro ně pouze čísla a snaží se za každou cenu z nich vytřískat maximum. Takže si počkej až budeš něco potřebovat (a co zrovna nebude vyhovovat t-mobilu) a zas tak rád nebudeš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor  |  20. 10. 2009 11:24

OMG, ona existuje nejaká spolecnost, které jde více o lidi, nez vlastní zisk?? Teda z tech nasich operátorských špiček.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xXx  |  20. 10. 2009 11:29

Já jsem taky ještě neviděl firmu které nejde o zisk...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pako  |  20. 10. 2009 11:50

Je škola firma, je nadace firma, je mesto firma ... atd.
Ano soukromym firmam jde casto o zisk, na druhou stranu nekdy zjisti ze je lepsi na penize zapomenout, protoze se ji to v budoucnu vyplati, penezma a nebo i povesti - lepe se dostane k jinym penezum

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OFF  |  20. 10. 2009 12:04

Samozřejmě že každé firmě jde primárně o zisk, ale existují situace kdy lepší než zisk je dobrá pověst. Ono je mnohdy lepší oželet nějaké peníze a mít spokojeného zakazníka který chválí kudy chodí a dohodí hromady dalších. T-mobile razí variantu, že je lepší mít teď nějaké peníze a naštvaného zakazníka, který jakmile bude moc odejde ke konkurenci .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 10. 2009 14:14

to je pekna hovadina... zatim si nemuzu na pristup od t-mobile stezovat
vzdy vysli maximalne vstrict,
napriklad vezmu nejcerstvejsi problem,
prevadel sem majitele smlouvy jednoho cisla, ovsem timto prevodem se zrusila bonusova sluzba na internet, takze v dalsim vyuctovani prisla 4nasobna suma za prosurfovane data
po jednom 5-minutovem telefonatu a vysvetleni problemu, mi okamzite byla uvedena suma odpustena, plus na dalsich par mesicu zpristupnen internet zadarmo jako omluva
a ted mi neco rikejte o tom ze T-mobilu jde o cisla a ne o lidi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OFF  |  20. 10. 2009 15:01

Ok, taky Vám řeknu jednu aktuální příhodu. Firma s 5 telefony, přešla před 2 lety k T-mobile. Díky podepsání slouvy dostala různé výhody (telefony, volné minuty, atd.).
Po půl roce první šok - místo dohodnutého evropského roumingu je účtován nějaký jiný (podstatně dražší). Řešení ze strany T-mobile byla sleva 20% z paušálu na jeden měsíc. Podstatně korektnější by bylo přesné dorovnání, ale budiž.
Později další šok. Věci okolo fakturace chodí na všechny čísla (tzn. zaměstnancům) a né pouze na jedno dohodnuté číslo. Řešeno pouze omluvou.
Tak a teď poslední a největší šok. Všem číslům které měli aktivované zvýhodnení HIT přišlo oznámení o zrušení této výhody. Zase nepřišlo nic na dohodnuté číslo (prý proto že nemělo aktivovaný HIT). Následovalo rozhodnutí o přechodu k jinému operátorovi. Po telefonátu na linku T-mobile a oznámení o tomto přechodu, operátor pouze suše oznámil, že toto není možné, protože smlouva se automaticky prodlužuje. Samozřejmě se prodlužuje pouze slouva se závazky a všehcny výhody jsou uvedeny v druhé smlouvě která končí. V tuto dobu probíhá jednání s T-mobile (samozřejmě pomocí pošty, protože kontakt jinam než na call centrum neseženete). Upozorňuji že to není jediný problém (např. mají v systému jiné datum než je na smlouvách, atd.). Komunikace z jejich strany je systémem "máte smůlu, prostě budete u nás další dva roky". Je pravda že u jichých operátorů to není taky optimální ale s takovýmto přístupem jsem se nikde jinde nesetkal (snad ani u bývalého telecomu) .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rasasak  |  20. 10. 2009 16:45

to je velmi divne .. rikam zatim se nam podobna neprijemnost nestala a vsechny prosby, zadosti i problemy , byly reseny podobne jako mnou vyse popsany problem ....
takze si jako zakaznik nemam na co stezovat, naopak mi nezbyva nez vsude chvalit protoze mne bylo vzdy maximalne vyhoveno :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jenyk  |  20. 10. 2009 17:14

Doporučuji zkontrolovat pečlivě jejich smlouvy, mají poměrně neschopné právní oddělení a jejich smlouvy se dají často napadnout pro neplatnost (narazil jsem například na ve smlouvách uváděné a přitom neexistující přílohy, nesoulad názvů dokumentů s odkazem na ně v textu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OFF  |  20. 10. 2009 17:30

Jo to taky sedí. Ve skutečnosti se jedná o dvě smlouvy (jedna je "smlouva významného zakazníka", jméno druhé si boduže teď nepamatuju) a k oboum je příloha č.1 . Navíc jak říkám, na smlouvě je jiné datum, než oni mají zavedeno v jejich systému.
Bohužel komunikace je velmi složitá, neb dobouchat se na někoho lze skutečně pouze pomocí pošty (jak to u všech velkých firem bývá).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MoB  |  20. 10. 2009 17:44

Nejsem právník, ale není podstatné datum na smlouvě? Datum v jejich interním systému by si IMO mohli tak leda namazat na p*sa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
STaTOM  |  20. 10. 2009 18:01

- špatně nastavený roaming : na posouzení chyby je třeba více info např.jakým způsobem byla služba aktivována, řešení slevou na paušál je pro opa nejrychlejší a nejvýhodnější.
- co se týče zasíláním info o faktuře majitel měl zřejmě nastavená práva ZO nebo ADS, dá se to ohlídat na tzones, opět málo info o posouzení na čí straně je chyba
- samozřejmě, že pokud u jednotlivého čísla skončí 2letý hit přijde mu sms, že se jeho tarif mění na verzi bez hitu, komu nic neskončilo, nic mu nepřijde - nevidím chybu opa
- SVZ s kočícími smlouvami na jednotlivých číslech nemá samozřejmě nic společnýho, je to závazek celkové útraty na IČ a ve svých podmínkách má uvedeno, že pokud zákazník SVZ včas neukončí automaticky pokračuje na stejnou dobu se stejně nastaveným závazkem i zvýhodněním (pokud to poté chce zrušit má opravdu smůlu) - nevidím chybu opa, ale toho kdo to podepisoval
- kontakt je klasické zákaznické centrum, bussiness linka, písemná adresa, značkovka, popř. přidělený obchoďák - nevím co víc chtít....adresu na zaměstnance domů?
- samozřejmě, že v systému může být jiné datum než na smlouvě-smlouva je objednávka služeb podepsaná dne xy, ale neznamená, že je okamžitě aktivní, v systému je opravdové datum aktivace, dle VOPS má T-M na aktivaci služeb 7 dní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OFF  |  20. 10. 2009 18:16

Předpokládám že máte s T-mobile něco společného ale to je jedno.
Nepsal jsem podrobnosti, protože jsem nechtěl s nimi zatěžovat a navíc si je přesně nepamatuju a nemám teď přístup k těm smlouvám.
Smlouva byla sepisována s obchodním zástupcem T-mobile. Všechny věci byli přesně dohodnuty (a obchodní zástupce je předával). Bylo i dohodnuto, že veškeré informace budou posílány na jedno číslo a jiné ne (čož dvakrát nedodrželi). To že končí HIT je sice hezké, že pošlou na číslo které ho mělo aktivovaný, ale zaměstnanci to je fakt jedno, vědět to potřebuje zaměstnavatel (a ten se to nedozvědel).
Jinak k těm kontaktům. Představte si že zašlete žádost o něco. Ta se předá někomu v T-mobile, ten ji vyřídí a podepíše. Leč je tam uvedena pouze adresa a číslo call centra. Žádný mail, nebo přímý telefoní kontakt. Můžete si zavolat na call-centrum a tam Vám řeknou, že Vás nespojí. To není fér přístup. Ten člověk o tomto problému už něco ví, ale prostě komunikovat s ním přímo nemůžete. (ale uznávám, že toto je problém většiny velkých firem)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
STaTOM  |  20. 10. 2009 19:01

-Byla sepsána zástupcem.....takže tím se vysvětluje daná nesrovnalost datum podpisu objednávky služby a jiným datem v systému - určitě Vám vše nefungovalo hned v den podpisu.
-to chápu, že je zaměstnanci jedno, že něco končí, ale mě taky nikdo z banky,kabelovky,pojišťovny neupozorňuje kdy mi co končí tzn. buď budu pohodlnej a budu říkat, že mám plno jiný práce než se starat o něco co by měl dělat někdo jiný (jde přece o moje smlouvy tak co bych s tím ztrácel čas) anebo to nechám žít svým životem a časem budu žasnout až to vyplave napovrch.
Nic ve zlým, ale utrácím svoje peníze takže se asi taky zapřičiním o jejich kontrolu a nenechám to na komsi....pokud to nezvládnu sám pověřím tím nějakého zaměstnance......funguje to u řady firem a nemají problém....a rozhodně se nejedná o firmu ani s pár simkama ani s tisicíme.....to je hold nakaždym jak si to u sebe zařídí a nebo spolehne na osud.
Všechno se dá bez problému ohlídat bez papírování na tzones.
-se zasíláním žádosti si to představit umím....v takovém případě pokud to jde vyřídím vše osobně na pobočce, pokud není čas nebo to nelze pak mailem nebo písemně.
-pokud na někoho hledám kontakt mám net a nespoléhám jenom na jejich propagační infa
napsat www.blablabla.cz a jednout kliknout myší a dostat toto není myslím tolik práce
http://www1.t-mobile.cz/web/cz/residential/ospole... ...
S tím člověkem kdo daný problém řeší asi tmluvit opravdu nebudete, ale není to ani třeba. Většinou daný jeden problém řeší pořád stejná osoba, ke které se to danými kanály z odkazu dostane. I když uznávám, že něco vysvětlovat 10x je opruz. Proto bych to řešil buď přímo stížností na značkovce nebo telefonicky....nechal si sdělit číslo stížnosti a příště bych už místo opakovaní jenom dal info s odkazem na danou stížnost k problému
Co se týče SVZ a autoprolongace...uznávám, že je to celkem svinstvo (asi tak jako když povinný ručení na dobu neurčitou nemůžu oficiálně kdykoli ukončit) ale to je tak vše co s tím mohu dělat a musím to respektovat, ptz co je psáno to je dáno a v podmínkách SVZ to opravdu je

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa Vybíhal  |  20. 10. 2009 12:18

Tak toto je teda fakt blábol. Můžete uvést nějaký příklad? Věřím že taková loterie může teoreticky vyjít, ale ty firmy by se nejspíš spočítali na prstech jedné ruky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LooKpiK  |  20. 10. 2009 14:01

Kazde firme jde o zisk, kazdopadne nektere firmy maji k cloveku alespon trhocu ucty:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  20. 10. 2009 20:37

Co je to zisk? Když se podivám na ceny u nás a v zahraničí, je mi k pláči. A když si vezmu poměr ceny/ mzdy, mám chuť někoho nakopnout.
Ano jistě my hloupí češi to tolerujem, nejsme přece socky abychom telefonovali zdarma. Navíc bychom museli něco řešit a počítat kolik co stojí.
Je třeba rozlišovat zisk a "zlatokopectví." U nás jsou oblíbené smlouvy s dodatkem malým písmem, klamavá reklama a aktivovaní nevyžadaných služeb. Je to sice fajn, vyděláme pár kaček navíc, ale z dlouodobého hlediska na to doplatí. (Teda pokud češi otevřeou oči a nenechají si to líbit.).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
swm  |  20. 10. 2009 20:52

Jo, zato s T-Mobile jsi v Polsku na hotelu uprostred Opavy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
coolna  |  20. 10. 2009 10:37

by mohli alespon aktualizovat mapu pokryti, kdyz uz se chvastaji celyma jiznima Cechama... jinak jen tak dal... lepsi pozde nez vubec (plati pro vsechno v clanku zminene)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ace  |  20. 10. 2009 10:17

A diky cemu dneska O2 dokaze nabizet ucelene sluzby? Spanelska arogance je fakt smesna. At nekdo zmini, kolik stoji si nechat pronajmout (ne koupit) jeden okruh. Za smesne parametry astronomicke penize.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor