T-Mobile: datové novinky a navýšení FUP

Diskuze čtenářů k článku

RED  |  06. 11. 2007 22:47

Mam Surf + a paušál BAV SE, to je jedno, muzu se s timhle netem nejak dostat na ICQ, jimm mi stahuje veci z wapu mi bylo řečeno na infolince, co je teda ten FUP 50 MB ? a na WAP 1 MB ja to nechapu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Štefan  |  28. 08. 2007 13:52

Takže: 15 MB je na předplacené období, tj. necelých 8 dní (deaktivace vždy tentýž den následujícího týdne večer o půlnoci).
Po dosažení 15 MB je rychlost snížena, další poplatky se neúčtují.
Ale je nutné podotknout, že balíček není neomezený net, je to jen neomezený WEB a WAP.
Při aktivovaném balíčku není účtován přenos dat, pokud jde internetový provoz přes porty HTTP, HTTPS, FTP a přes wap a opera-mini proxy. V ostatních případech je přenos účtován, a to včetně e-mailů (POP3 a SMTP s výjimkou chystané aplikace postm@n), ICQ apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pfemir  |  28. 08. 2007 17:52

No tak to je pekne na pytel. Tesil jsem se ze vyuziju Skype apod. Kdyz uz se tu o tom bavime, jak mam chapat nasledujici:
"Balíček není určen k připojení počítače k síti Internet a k využití v zařízení M2M."
Co je to M2M? To znamena jako, ze kdybych chtel pripojit PDA pres mobil (bluetooth), tak nemuzu?
A jak mam vedet co se pres jaky port pripojuje? Upozorni me to, ze jedu pres placeny port?
Jeste posledni otazka, co musim nastavit v mobilu aby mi ten Twist Surf+ fungoval?
Dekuji a omlouvam se za stupidni otazky, ale mobilni internet jsem jeste nikdy nepouzil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fred  |  12. 09. 2007 14:24

Volal jsem na info linku T-Mobile a o službě postm@n něvédí vůbec nic, i když to mají napsané ve smluvních podmínkách Twist Surf+. Ach jo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DuckDaffy  |  02. 02. 2008 14:35

Surf+: částečně potvrzuju tyto tvrzení, Skype i ICQ na PPC je účtováno. Ale infolinka ani reklamační o tom neví, takže reklamace uznává, viz dále.
Podle podmínek je to (aktuálně) doslova takto:
* Datovou službu obsaženou v balíčku lze využívat k přístupu na Internet prostřednictvím mobilního telefonu nebo PDA/MDA zařízení aplikacemi pracujícími založenými na protokolech http, https, WAP nebo FTP) takto:
– K přístupu na jakékoliv wapové stránky WAP prohlížečem vestavěným v telefonu
– K přístupu na jakékoliv internetové stránky WEB prohlížečem vestavěným nebo doinstalovaným do telefonu, vč. prohlížečů web’n’walk light nebo Opera Mini.
– Ke čtení e-mailových zpráv v rámci služby Postm@n prostřednictvím SMTP/POP3 klienta vestavěného v mobilním telefonu (dále jen „čtení e-mailu“).
* Čtení e-mailu v rámci balíčku lze využít jen v zařízeních, kde byla nainstalována služba Postm@n. Služba Postman bude zpřístupněna od 12. 2. 2008. Datový přenos při čtení e-mailových zpráv mimo službu Postm@n je zpoplatněn dle Ceníku služeb.
* Balíček není určen k připojení počítače k síti Internet a k využití v zařízení M2M.
Ví někdo, co je to M2M? Je to tohle? http://en.wikipedia.org/wiki/Machine_to_Machine
Jak se Surf+ skutečně chová s APN wap a jak s APN internet?
Zkušenost je taková, že osoba nevědoma si těchto naprosto stupidních a nepodchytitelných omezení (v PPC se připojuje kde co dle své libovůle a člověk to neovlivní a firewall pro PPC asi neexistuje), na infolince reklamovala zmizení cca 90 Kč kreditu po použití nejen Skype PPC (cca 2 MB dat). Reklamace proběhla, byla uznána a bylo dokreditováno 150 Kč, což je ve světle těchto "podmínek" pozoruhodné a osoba zůstala nadále v domění, že incident byl nějakým omylem. Po týdnu opět na kreditu chyběla stovka, takže další reklamace, pracovník infolinky ji přijal, Surf+ bylo aktivní a že by se za nic nemělo účtovat potvrdil (ve výpisu prý vyčetl učtování WAPu, což APN wap nikdy aktivní nebyl...) a o detailech (HTTP, HTTPS, Opera Mini, ...) v podmínkách nic nezmínil. "101% péče" funguje a myslím to v dobrém, vstřícného přístupu i jednání si cením.
Stejně v tom sami mají docela hokej a měli by to radši zjednodušit a 15 MB (lépe 20-50) dát na cokoliv a hlavně někde dostupně zpřístupnit informaci (*102# např.), kolik dat zbývá. Takhle je tam spousta mlhy a to vzbuzuje velikou nedůvěru a radši bych osobně šel ke konkurenci, kdyby nabídla něco transparentějšího.
Podle mě ten balíček Surf+ navrhoval někdo od stolu a vůbec neví, jak lidi uvažují a že to budou chtít především na ICQ, což je ale zapovězeno...
Nechcete se přidat a volat na infolinky a dožadovat se plnohodnotných služeb?
Řešením/obejitím/workaroundem (typicky "český" způsob ) by bylo mít v komunikátoru localhost proxy, co by zachytávala veškerou IP komunikaci a skrz HTTPS ji směrovala na nějakou veřejnou/privátní masterproxy. Víte někdo o nečem takovém? Je to u WM5/WM6 vůbec technicky možné?
Jinak Skype sám podporuje HTTPS proxy připojení, jen nevím o žádném vhodném proxy serveru. A asi to musí být na portu 443, HTTPS. Nějaké ICQ klienty, co umí fungovat skrz HTTPS proxy se jistě taky najdou. Jak to ale je s Gizmo, Jabber a ostatními, to nevím.
A určtě by se hodil firewall pro PPC...
Velebil bych Oskara/Vodafone do nebes, kdyby podobný balíček za xx Kč/týdně za 20-50 MB kamkoliv (!) nabídnul u své předplacenky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
garfi  |  22. 08. 2007 18:40

Pište jen to, co znáte. Napsali jste: " pro zákazníky, jenž se nechtějí vázat". Vždyť se psaním živíte!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bob  |  23. 08. 2007 14:43

to je teda pravda jak pise kupr vypadato že potopeji tarifi zvyhodnení surfa+mal tza 237 k novesem se dival z 10 dali 30 ale to je stale malo proti tomuhle novemu tvistu a normal surf+ je uplne v haji to nechapu proc nas pausalisti takle odstavili přejdem teda na tvist kartu a zrušim zvyhodnení i když nerad

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe1  |  23. 08. 2007 16:36

No řekl bych, že je to cca 50na50.
Tarif
PLUS: Přes operu mini můžete neomezeně, Twist ne.
Na jiné aplikace a mail máte 30MB/ měsíc.
Nelze používat nejnovější verze Opery / započítávají se data.
Nesrovnalosti se lépe reklamují /dle vyúčtování.
MINUS: Máte to o něco dražší+paušál, data nad limit platíte 0.06kč/kb
Twist
PLUS: 170kč/měsíc < 235kč/měsíc
MINUS: 15MB týdně na operu i aplikace, mail.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe1  |  23. 08. 2007 16:39

Když už to rýpají po týdnu, tak měli určit alespoň 25-30MB na týden. Mám pocit, že to může být opravdu takové minimum pro mobilní datování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe1  |  23. 08. 2007 16:39

Když už to rýpají po týdnu, tak měli určit alespoň 25-30MB na týden. Mám pocit, že to může být opravdu takové minimum pro mobilní datování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lovo  |  24. 08. 2007 23:55

Na jiné aplikace či prohlížeč mimo Operu je sice třicet mega, ale e-mail je neomezený. Ten se do třiceti volných mega nezapočítává.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
netwoR  |  22. 08. 2007 18:11

Zajímalo by mě, jestli ty Twist karty prodávané v sadě se 4G modemem budou použitelné i pro EGPRS. Totiž naopak u Twist karet prodávaných v sadě s EGPRS kartou Option bylo 4G funkční (stačilo si někde opatřit modem).
ntw

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuprt  |  22. 08. 2007 11:37

tak jak to teda je s paušálem... ještě mi nepřišlo vyúčtování ale dal jsem si surf&mail+ stím že budu moc měsíčně projed 30MB na internetu za těch 230kč... u surf+ jsem myslel že je jen ten trapnej 1MB... a teď jste mi tímhle převrátily celou moji teorii http://t-mobile.cz/Web/Residential/Internet/Ceny-pripojeni/internetova-zvyhodneni.aspx

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymous_  |  22. 08. 2007 13:05

u Surfu nemas zadne volne MB treba pro ICQ ci jinou komunikaci mimo operu mini.. pouze ten 1MB pro WAP.. samozrejme net pres operu mini je neomezeny..
U Surf )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nanuk  |  21. 08. 2007 20:55

no nevem, ozaj je to najrychlejsie v Cechach? pretoze za tu cenu si viem na SK predstavit aj rychlejsie :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HarryIKeogh  |  25. 08. 2007 08:24

...jo šaratica za 10,- Sk!!!!!!!...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thom  |  21. 08. 2007 19:53

Surf+ na Twistu, nojo, to by nebyl T-Mobile, aby v tom nebylo nějaké "ale". 15 MB je celkem málo. To už můžu mít jen nepatrně dražší u Vodafonu s Nadlouho a nemusím tahat další telefon. Mimochodem, těch 15 MB je na veškerá data, tedy v paušálu je Opera, html prohlížeče v mobilu a i třeba mailové klienty a Jimm? Pokud ne, tak to už teprv není o čem uvažovat.
Ale pokud ano, stejně spíš jen vyzkouším a pak si to buď aktivuju nebo ne, ale u VF

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXTeens  |  22. 08. 2007 11:49

15MB jen hranice, po které se sníží rychlost na 16kb/s, ale surfovat můžeš na mobilu zdarma dále. Takže porovnávat to s nějakým datovým tarifem u Vodafonu je nesmysl..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thom  |  22. 08. 2007 23:13

Toť otázka. Pokud ti stačí 15 MB, což klidně s O.Mini může (momentálně projedu tak 1,5 MB, pouze text, toť otázka, kolik projedu s neomezeným, vyzkouším), tak se to srovnávat dá. Vždyť to využívám jen, když nejsem u PC a to není moc často
Navíc u VF si projetá data můžeš SMSkou zjistit kdykoliv a díky účtování po 1 kB ti nenaskakují zdaleka tak rychle. 15 MB u VF může být pak (hlavně na odpojujících se SonyErikách) klidně jako 50 MB u Téčka.
Každopádně vyzkouším a uvidím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DEJVIK2006  |  21. 08. 2007 19:02

Tak,právě jsem dokončil písemnou stížnost...je to má první a poslední. Nelíbí se mi že jedna skupina zákazníku je oproti té druhé,které platím o několik stokorun víc,zvýhodňována,příjde mi to jako nefér jednání od T-Mobile. Mám 4G Premium od začátku,podepsal jsem smlouvu na další dva roky a tohle si nenechám líbit Už tak je to předražené,ale bohužel díky jistým okolnostem nemohu jinam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Obyvatel  |  21. 08. 2007 17:34

Jeste bych doplnil, ze se prodava i Twist sada s 4G PCMCIA kartou a tarifem Twist Internet na 12 mesicu za cca 8500 Kc. Viz http://t-mobile.cz/Web/Business/Internet/vyhodny-internet-pro-vas-notebook.aspx

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filip  |  21. 08. 2007 09:57

"Přenos dat zajišťuje technologie UMTS TDD, která je schopna dosahovat rychlosti až 4,5 Mb/s a jako jediná mobilní technologie u nás umí také odesílat data rychlostí až 1Mb/s" - to jsem zvědavý jestli někdy nabídnou větší rychlost než 1Mb/s když to technologie umožňuje.... Jinak já používám 4G o začátku (tedy skoro 2 roky) a nemůžu si stěžovat - jede to minimálně na 80% udávané max.rychlosti a za celou dobu byl jen jeden cca jednodenní výpadek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tr3vis  |  21. 08. 2007 10:35

Hmm ale vemte si s tim 4g docela dost stahuje ale zase o vykendech jsem misto domov a rad bych mel internet sebou ale 2gb bych stahnul jako nic ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BaLu  |  21. 08. 2007 13:30

Opět žvást od T-M, síť Ufona s CDMA rev. A umí uplink 1,5MB, takže rychleji než 1MB u T-mobile

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Venca  |  23. 08. 2007 15:27

Nevím jestli je to chyba nebo se chyst navýšení rychlosti, ale na mapě pokrytí T-mobilu je u internetu 4G udávaná max. rychlost 2,2 Mb/s. Jsem zvědavý co z toho vyleze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobr  |  21. 08. 2007 08:41

Kdyby raději snížili cenu...
Zatím furt na cestách používám připojení přes mobil (GPRS, EDGE). Už bych chtěl konečně rozumný mobilní doplněk pevného internetu za rozumnou cenu. Lepit dalších 800 Kč/měsíčně mě fakt nebere. Copak ten BASIC nemůžou dát za 500 Kč? Klidně bych se jim na ten rok nebo dva upsal.
Neříkám, že tu není na výběr z dalších operátorů, ale přiznejme si: U:Fon je zatím ve stádiu budování a moc lidí s ním zkušenost nemá a s O2 CDMA jsem zase na těch 800 Kč...
Ach jo, tak budeme čekat dál...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 08. 2007 11:25

Vždyť basic je za necelých 500. A s tímto http://t-mobile.cz/Web/Business/Internet/vyhodny-internet-pro-vas-notebook.aspx můžete mít za 500 měsíčně i Standard (4G 512 kbps + EDGE)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tlumex  |  21. 08. 2007 08:21

Tak "optimalizace site" skutecne funguje cirka pred tremi mesici v centru Brna mi se 4G megabitu stala 256 /80 a i pres maximalni snahu si muzu jit stezovat tak akorat na treti nastupiste! Bohuzel uzavrel jsem smlouvu na rok takze lepim krasnych 1180kc a nekdy se mi do 4G ani nepodari prihlasit takze mam gprs. Za ty prachy neber to!
VSECHNY VARUJU PRED UZAVIRANIM SMLUV NA DELSI TOBU TECH PUL ROKU ZADARMO ZA TY NERVY OPRAVDU NESTOJI!!!!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  21. 08. 2007 05:53

Jsem okolnostmi donuceným uživatelem Internetu 4G basic a to 1 GB FUP bylo tristní. 2 GB je už lepší, i když tiše závidím všem "neomezený" . Jenže vždycky musí být nějaké "ale", takže rychlost 32 kb/s..."příjemná změna". Už 64 kb/s bylo peko, s takovou tu smlovu fakt neprodloužím. A že to do mě cpou horem dolem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  21. 08. 2007 08:23

Už jsem se zaradoval nad Twist-Surf+. Ale 15MB je zoufale málo. Je to jen takový rozjezd a to i přes Operu Mini. CHtějí pouze nalákat, stejně jako je to u paušálních hovorů. Navíc člověk nemá žádnou kontrolu nad skutečnými staženými daty. Žádný výpis, atd.
Ta částka 160kč vychází z T1 & Surf+. Nemůže být vyšší, aby lidé nerušili paušály. Zároveň omezili lišácky data, tak říkajíc brutálně. Výsledek je tedy 95% operátor, 5%zákazník.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  21. 08. 2007 09:35

a ještě bych ocenil, kdyby kromě informace jak aktivovat nechyběla informace jak deaktivovat. Mimo jiné, jak častá je povolena aktivace a deaktivace v tomto případě surf+ na twist kartě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trent  |  21. 08. 2007 12:34

Ono to bude možná tak, že si službu aktivuješ, tak se ti strhnou peníze a pokud budeš mít na další účtovací období dostatek kreditu, tak se ti služba znovu zaktivuje. Pokud kredit mít nebudeš, tak se ti deaktivuje sama. Jinak určite na lince operátora bude někde zrušení služby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  21. 08. 2007 12:57

Jj, to by se líbilo operátorovi. Automaticky strhávat menší množství peněz tak, aby si toho zákazník ani nevšiml. i když službu nebude využívat.
Vzhledem k tomu, že kredit na dobití je nejméně 200kč, navíc chci z telefonu také volat, vždy zbude částka ke strhnutí. Zatím jde o dohady. Myslím si, že principielně půjde o twist internet za 850kč/3GBfup v jiném kabátě, s jiným poplatkem a jiným limitem.
Podrobnosti na webu T-mobile jsem nenašel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brk  |  21. 08. 2007 18:58

Osobně bych byl raději, kdyby fup zůstal na aktuálních hodnotách. Když chci něco většího stáhnout, tak použiji pevné připojení a na mobilní IM/pošta/web mi dosavadní fup s přehledem stačil a alespoň to bylo pěkně rychlé. Nové BTS v jiných lokalitách mi kapacitu sítě nyní oslabenou jedinci s větším fupem, co nevidí rozdíl mezi pevným a mobilním připojením, nevyrovná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mikullas  |  21. 08. 2007 00:50

Dobre čítam, že za 39 KČ budem mať na týždeň voľných 15MB a wap neobmedzene?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mikullas  |  21. 08. 2007 00:53

Aha, už som si vyšŠie prećítal že na mesiac, nebudúce asi použijem refresh na stránku :)
A ten wap je neobmedzene či v rámci 15MB?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goldy  |  21. 08. 2007 03:57

pokud jsem to já dobře pochopil, tak by prohlížení wapových stránek mělo být neomezené. No jo, T-mobile se činí, i když stále nic pro mě, já jsem typický operista, takže mi u Vodafonu bohatě stačí 15 MB na měsíc za 200 Kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenek  |  21. 08. 2007 07:21

tak proc si nevezmes u tm 30mb za 236?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jencek  |  21. 08. 2007 08:49

Protože ty neumíš číst. Stačí mu 15 MB za dvě kila. Ty jsi typický Čech -> zaplatit za něco, co vlastně ani nepotřebuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nolty  |  21. 08. 2007 12:53

ne slovak, pro tvou informaci
mimochodem v TM mas v cene i neomezenou komunikaci pres mail, coz pro nekoho muze byt hodne zajimave proti tom, za co se tak bijes

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MonikaSh  |  21. 08. 2007 07:59

Stačí to podělit 7 a vynásobit 30,5 a dostaneš číslo 170,- / měsíc. Já potřebuji nejen WAP ale i data (email) a o tom už nemluví. Stále se mi jeví výhodnější UFONův internet za 239,- s neomezenými daty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 08. 2007 11:21

Jasně a budeš s sebou tahat ten jejich příšerný telefon, opravdu mobilní připojení. Na mial je lepší Surf&Mail+ od TMO za 200 měsíčně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MonikaSh  |  21. 08. 2007 13:57

No jo, ale s tím hrozným telefonem aspoň můžu stahovat věci i do PC (což třeba s Operou Mini nejde). Jistě, emaily si můžu stáhnout do PDA a přes SyncManager to přesunout do PC a soubory stáhnout přes IE v PDA, ale je to zbytečně kostrbaté. A UFON je rychlejší. U nás 4G není a kdo ví kdy bude. A EDGE? Vodafone tu mám v jedné části části kanceláře EDGE, stačí se ale otočit a už mám GPRS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymous_  |  21. 08. 2007 14:17

aha to je opravdu mobilni, tahat na zadech ntb, ufonuv telefon.. co si jeste takhle vzit treba satelit.. :)
tady se bavime o mobilnim internetu, tzn. ze maily budu cist na mobilu, nepredpoklada se synchronizace s pc.. chapes? .. pokud planujes net na ntb/pc, to uz rovnou muzes pouzit WiFi, CDMA, mistni dial-up, ci mistni ADSL, to uz je pak uplne neco jineho a to uz pote resime uplne jinou otazku ;)
Pro mobilni net na MT, asi ufon neni to prave orechove ze? :P pro rychly pristup k netu nekde mimo civilizaci bohate staci ten mail na MT, pokud uz chci vice, zapnu pc - treba az doma v praci apod.. to uz snad vydrzim ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  21. 08. 2007 14:26

Přesně řečeno. Prohlížení internetu a emailu na cestách přes mobilní telefon.
Sem tam využít nějakého klienta pro komunikaci s přáteli, on-line RSS, příp. počasí... prostě aplikace, které nežerou moc dat.
Pak by připojení "surf+ na twist kartě" s 15MB týdně nebylo marné. Dokonce lepší než "surf+ pouze přes web-n-walk"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymous_  |  22. 08. 2007 13:01

Prohlížení internetu a emailu na cestách přes mobilní telefon. == Surf ) prip. muzete vyuzit te miniopery - mit nejake stranky v zalozkach..
Pak by připojení "surf+ na twist kartě" s 15MB týdně nebylo marné. Dokonce lepší než "surf+ pouze přes web-n-walk"... == jasny w-n-w je humus.. skoda ze to neni "neomezene" pres cokoliv.. ale to uz by zase bylo o necem jinem (Skype, ICQ, stahovani...) - takto to ma operator alespon nejak omezene, navic si myslim, ze by nebylo tezke udelat softik pres ktery bychom mohli net vyuzivat neomezene i bez opery mini (dle me se to bere podle useragenta (identifikatoru web browseru) v header - stacilo by prozkoumat zdrojak, ci odsniffovat par dat..)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Morison  |  21. 08. 2007 15:02

Chyba, je třeba najít tu správnou Operu do mobilu. Mně jde přes ní stahovat vše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fang  |  21. 08. 2007 16:28

Tak to mi teda ukaz operu-mini ktera umi stahovat a stale se pripojuje pres proxy servery operamini.net .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Morison  |  21. 08. 2007 18:08

Nevím co mám za Operu, ale stáhl jsem ji z odkazu, který byl v moji N70. Pokud potřebuji nějakou aplikaci z webu, stáhnu ji přímo do mobilu. atd, atd

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fang  |  22. 08. 2007 08:35

Tak to jo, jen aby te neprekvapilo mesicni vyuctovani. Cokoliv co jde totiz mimo proxy servery hostovane samotnou operou je uctovano jako prenesena data. Ja mam treba web'n'walk a docela mi to vadi, kdyz mam nativni operu bezici na WM06 a musim prohlizet pres nejakou orezanou operu ktera bezi jeste k tomu na jave.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  22. 08. 2007 08:45

Je to přesně jak píšeš otázkou proxiny. To bys měl řešit s operátorem, aby ti nastavil na Tvojí opeře pro WM mobile proxy adresu, která nebude účtovat data. Každopádně by to mělo jít, t-mobil u nových verzí opery mini přidává proxy adresy, které zahrnuje do balíku adres které se nezpoplatňují. Mohl by tudíž přidávat, čistě teoreticky, i proxiny pro operu mobile...
To přidávání proxy bohužel nefunguje s vydáním nové opery mini, ale na základě REKLAMACÍ na výši účtu. T-mobil neumí pružně reagovat. Mám s tím své zkušenosti.
Proto bych přivítal Twist surf+ se šedesáti MB dat na měsíc /15MB týdně a využití přes jakýkoliv prohlížeč. To ale znamená, že by měli počítat po jednom kb, aby to bylo poctivé.
S 15MB/měsíc je to zabitá služba, kterou za 160kč nechci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  22. 08. 2007 09:26

No já myslím, že když se platí týdně, tak i limity jsou na týden. V článku to není upřesněno, to je fakt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 08. 2007 10:52

Máš to nějaký popletený.
Opera Mini je Javový Midlet a funguje tak, že se připojuje na servery Opery, které stránku předzpracují, čehož výhodou je, že do mobilu se stahuje výrazně méně dat. Proto dává T-Mobile neomezené browsení Operou Mini za stovku. Provoz se odlišuje podle IP adresy toho serveru u Opery, aktuálně má T-Mobile zaregistrovány všechny IP pro vydané verze Opery Mini, takže je to bez problémů, krom bety verze 4.
Opera Mobile je normální prohlížeč pro windows Mobile a Symbian. Stahuje data přímo z webů a ta jsou normálně zpoplatněna. Data nejdou přes proxy a je tedy nesmysl že by to mohlo být jakýmkoliv způsobem v rámci programu Surf+.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  22. 08. 2007 11:07

Jo, upřesnil jsi to a opravil mně. Myslel jsem, že opera mobile přistupuje taktéž přes patřičný server se zeštíhlovací kůrou.
S tou operou-mini 4beta je to jak jsem psal, nejnovější verze opery mini jsou zahrnuty do bezpoplatkového pásma s velikým zpožděním. Nejlépe nejdříve ověřit u operátora.
S 15MB týdně u twist-surf+ se myslím dá vyžít, pokud tedy budeme používat operu mini. Případně ji nastavit další omezení-bez obrázků atp. Data se na ní taktéž dají hlídat, ovšem bojím se, že operátor si může něco přidat přes 15MB a předem nevidím možnost reklamace.
Raději bych viděl, že mně operátor po překročení 15MB omezí rychlost, než aby mi začal zpoplatňovat data běžným způsobem 06hal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 08. 2007 11:20

Každopádně musím říct, že Opera Mini je super a zobrazuje naprosto geniálně, na to že to je midlet o velikosti 100kByte. a čtyřka bude ještě lepší. Mám na PDA se 400MHz procesorem i Operu Mobile a na složitějších stránkách dostává browser docela zabrat a trvá, než to vykreslí. Takže kolikrát i když jsem připojen přes WiFi, tak radši spustím Mini než Mobile.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fang  |  22. 08. 2007 13:28

Proxy servery ktere zpracovavaji weby do mobilni verze provozuje samotna Opera Software (p##-##.operamini.net), pouzivaji nejaky uzavreny protokol ve kterem je jeste komprese. Dofuam ze se podobna technika objevi i v nove opere 9 pro WM s prepracovanym jadrem, prece jenom ze vysunuta klavesnice a prohlizec ve full-screenu je lepsi nez opera-mini (HTC TyTN).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LV  |  22. 08. 2007 08:59

Mě tedy přijde lepší 299 bez daně za neomezený internet, klasicky přes mobil. Používám tuto službu www.levnevolani.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pikehead  |  21. 08. 2007 13:46

Nectes. Budes mit 15MB plnou rychlosti EDGE (pak se to zpomali) na HTTP a WAP.
Omezeni 15MB muze vypadat trochu komicky, ale kdo to nasurfuje na mobilu, je u mne borec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Morison  |  21. 08. 2007 15:09

15 MB, i více nasurfuje za jeden den a to přes wap.(navíc když mi na e-mail přijde pár fotek nebo nějaká aplikace, tak MB fičí)Navíc prý wap je neomezený, je tedy třeba vyzkoušet se k Opeře připojit přes wap profil. A pokud sníží rychlost, na mobilním prohlížeči to zaznamenáš jen minimálně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  21. 08. 2007 15:16

Nj, jenže když prosurfujete těch 15MB, ze článku vyplývá, že se poté platí běžná data tuším 0.07kB po 5kB. To mi připadá, a to platí pro každý měsíc: "Ochutnej předkrm, pak zaplať oběd..."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Morison  |  21. 08. 2007 15:21

jak říkám,na lince miřekli, že wap je neomezeně, ale slečna fakt nevěděla nic, tak je třeba to pořádně prozkoumat, ale kde se to člověk dozví? (to ani v TM neví)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jjmc  |  21. 08. 2007 15:57

neomezený wap je jen všechny menu v T-zones třeba přímé přenosy atd.ale třeba wap.mojelogo.cz nebo wap.wapstranky.cz a jiné se platí 0.7kč/kB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pikehead  |  21. 08. 2007 16:39

"Neomezeny" znamena, ze za zadnych okolnosti platit nebudes, ale po prenosu 15 MB v tydennim cyklu (za APN Internet i WAP) se to zpomali. FUP se sleduje na APN WAP i APN Internet dohromady, takze pokusy o obchazeni nemaji smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Morison  |  21. 08. 2007 18:13

už jsem volal na infolinku 3x. 3x mi řekli, že po stáhnutí 15MB se sníží rychlost . Neplatí se nic navíc. Prostě se to zpomalí, podobným způsobem jako po vyčerpání limitu u tarifů 4g. Platí to pro všechny data v mobilu,jak pro wap, tak pro web

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tr3vis  |  21. 08. 2007 00:23

Dobry den chci se zeptap zda to FUP je dano na mesic ci tyden pokud na mesic tak je dosti k smichu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 21. 08. 2007 00:28

Je to skutečně měsíc. Ale berme prosím v úvahu, že se jedná o mobilní připojení k internetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Štefan  |  28. 08. 2007 13:53

je to na dobu aktivace, tj. necelých 8 dní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Morison  |  21. 08. 2007 09:50

Volal jsem na linku TM. 15 MB je na týden. Je to logické, pokud vyčerpám 15MB za týden, nebudu platit další týden 39,- kdybych věděl, že už mám vyčerpáno. Jinak jsem se nic nedozvěděl, slečna byla úplně mimo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  21. 08. 2007 11:08

No, ono se to sráží z kreditu asi automaticky, tj. jak jim chcete zabránit aby vám nesrazili z účtu každý týden 39kč? Kdyby to bylo za týden, hned by bylo veseleji. Cca 60MB za měsíc je příjemnější.
Dokonce bych řekl výhodnější jak T1+ surf+ + mail.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Muchlorohý Chropotal  |  21. 08. 2007 13:38

No u předplacenky mne snad nemůže nikdo srhnout více, než mám na kontě. Chcete snad říci, že zaplatím 39Kč a budu moci surfovat jen do 1/4 z 15MB? A po vysosání té 1/4 se stane co? Strhne se dalších 39Kč? To snad ne ......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  21. 08. 2007 13:49

Nechme se překvapit. V nejhorším, z předchozího příspěvku, Avada Kedavra na T-mobile cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  22. 08. 2007 11:27

Kdyz on je dost podstatny rozdil mezi tydennim a mesicnim (pripadne rocnim) FUP. Pro obcasne pouziti muze byt 60 MB mesicne az az ale 15 MB tydne malo.
Tim spis nechapu proc se casovy interval pro pocitani fup neustale snizuje. Brzo se dockame denniho nebo dokonce hodinoveho fup.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor