Surf+: částečně potvrzuju tyto tvrzení, Skype i ICQ na PPC je účtováno. Ale infolinka ani reklamační o tom neví, takže reklamace uznává, viz dále.
Podle podmínek je to (aktuálně) doslova takto:
* Datovou službu obsaženou v balíčku lze využívat k přístupu na Internet prostřednictvím mobilního telefonu nebo PDA/MDA zařízení aplikacemi pracujícími založenými na protokolech http, https, WAP nebo FTP) takto:
– K přístupu na jakékoliv wapové stránky WAP prohlížečem vestavěným v telefonu
– K přístupu na jakékoliv internetové stránky WEB prohlížečem vestavěným nebo doinstalovaným do telefonu, vč. prohlížečů web’n’walk light nebo Opera Mini.
– Ke čtení e-mailových zpráv v rámci služby Postm@n prostřednictvím SMTP/POP3 klienta vestavěného v mobilním telefonu (dále jen „čtení e-mailu“).
* Čtení e-mailu v rámci balíčku lze využít jen v zařízeních, kde byla nainstalována služba Postm@n. Služba Postman bude zpřístupněna od 12. 2. 2008. Datový přenos při čtení e-mailových zpráv mimo službu Postm@n je zpoplatněn dle Ceníku služeb.
* Balíček není určen k připojení počítače k síti Internet a k využití v zařízení M2M.
Ví někdo, co je to M2M? Je to tohle? http://en.wikipedia.org/wiki/Machine_to_Machine
Jak se Surf+ skutečně chová s APN wap a jak s APN internet?
Zkušenost je taková, že osoba nevědoma si těchto naprosto stupidních a nepodchytitelných omezení (v PPC se připojuje kde co dle své libovůle a člověk to neovlivní a firewall pro PPC asi neexistuje), na infolince reklamovala zmizení cca 90 Kč kreditu po použití nejen Skype PPC (cca 2 MB dat). Reklamace proběhla, byla uznána a bylo dokreditováno 150 Kč, což je ve světle těchto "podmínek" pozoruhodné a osoba zůstala nadále v domění, že incident byl nějakým omylem. Po týdnu opět na kreditu chyběla stovka, takže další reklamace, pracovník infolinky ji přijal, Surf+ bylo aktivní a že by se za nic nemělo účtovat potvrdil (ve výpisu prý vyčetl učtování WAPu, což APN wap nikdy aktivní nebyl...) a o detailech (HTTP, HTTPS, Opera Mini, ...) v podmínkách nic nezmínil. "101% péče" funguje a myslím to v dobrém, vstřícného přístupu i jednání si cením.
Stejně v tom sami mají docela hokej a měli by to radši zjednodušit a 15 MB (lépe 20-50) dát na cokoliv a hlavně někde dostupně zpřístupnit informaci (*102# např.), kolik dat zbývá. Takhle je tam spousta mlhy a to vzbuzuje velikou nedůvěru a radši bych osobně šel ke konkurenci, kdyby nabídla něco transparentějšího.
Podle mě ten balíček Surf+ navrhoval někdo od stolu a vůbec neví, jak lidi uvažují a že to budou chtít především na ICQ, což je ale zapovězeno...
Nechcete se přidat a volat na infolinky a dožadovat se plnohodnotných služeb?
Řešením/obejitím/workaroundem (typicky "český" způsob ) by bylo mít v komunikátoru localhost proxy, co by zachytávala veškerou IP komunikaci a skrz HTTPS ji směrovala na nějakou veřejnou/privátní masterproxy. Víte někdo o nečem takovém? Je to u WM5/WM6 vůbec technicky možné?
Jinak Skype sám podporuje HTTPS proxy připojení, jen nevím o žádném vhodném proxy serveru. A asi to musí být na portu 443, HTTPS. Nějaké ICQ klienty, co umí fungovat skrz HTTPS proxy se jistě taky najdou. Jak to ale je s Gizmo, Jabber a ostatními, to nevím.
A určtě by se hodil firewall pro PPC...
Velebil bych Oskara/Vodafone do nebes, kdyby podobný balíček za xx Kč/týdně za 20-50 MB kamkoliv (!) nabídnul u své předplacenky...