T-Mobile přilákal nové zákazníky a zvýšil tržby o 6 %. Spotřeba mobilních dat vytrvale roste

T-Mobile přilákal nové zákazníky a zvýšil tržby o 6 %. Spotřeba mobilních dat vytrvale roste

T-Mobile zveřejnil hospodářské výsledky za první tři čtvrtletí 2023. Operátor si i přes dopady nárůstu cen energií a inflace udržel stabilní hospodaření. Tržby mu meziročně vzrostly o necelých 6 % na 23,4 miliardy korun, provozní zisk (EBITDA) ale poklesl zhruba o 9 % na 8,4 miliardy korun. Operátor si i přesto udržuje vysokou provozní marži 36 %. Investice za sledované období dosáhly 2,253 miliardy korun.

T-Mobile i během třetího čtvrtletí pokračoval v investicích do infrastruktury. „Velice mě těší, že se nám daří nám udržet nastavený trend růstu zákaznické báze i dostát tlaku uživatelů na dostupnost a kvalitu poskytovaných služeb i konektivity. S tím pochopitelně souvisí i masivní investice do výstavby sítě. Ty sice v tomto čtvrtletí přesáhly půl miliardy korun, nicméně rezervy tu jsou – bohužel jsme naráželi na úskalí související se stavební legislativou,“ uvedl José Perdomo Lorenzo, odcházející generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic.

Pokrytí 5G sítí se zvětšuje

Trend rostoucí spotřeby mobilních dat pokračoval i v prvních třech čtvrtletích tohoto roku, kdy T-Mobile zaznamenal meziroční nárůst přenesených dat o 43 %. Počet uživatelů předplacených karet meziročně klesl o 3,5 % na 1,9 milionu, i tak ale předplacenkáři nadále tvoří téměř 29 % mobilních zákazníků. Celkový počet zákazníků mobilních služeb se mírně zvýšil na 6,5 milionu a T-Mobile tak nadále zůstává českou mobilní jedničkou podle počtu zákazníků.

Ke konci třetího čtvrtletí evidoval operátor pokrytí 5G sítí na úrovni 65,5 % populace. Daří se mu také své mobilní zákazníky učit pracovat s aplikací Můj T-Mobile, která letos v létě oslavila 5 let provozu a aktuálně ji používá zhruba čtvrtina zákaznické báze (1,7 milionu zákazníků). T-Mobile chce aplikaci zatraktivnit pomocí sekce slev a výhod Magenta Moments, kterou spustil letos v létě. Aplikace Můj T-Mobile je určena koncovým i firemním zákazníkům.

Hlavní ukazatele za první tři čtvrtletí 2023: 

Meziroční srovnání (1Q-3Q 2022 vs. 1Q-3Q 2023):

  • Celkový počet mobilních zákazníků vzrostl o 1,4 %, na 6,497 milionu
  • Počet uživatelů předplacených karet klesl o 3,5 % na 1,877 milionu
  • Počet diváků Magenta TV vzrostl o 13 % na 261 000
  • Spotřeba dat v mobilní síti vzrostla o 42,6 %
  • Tržby vzrostly o 5,8 % na 23,4 miliardy korun
  • EBITDA (AL) pokles o 8,7 % na 8,4 miliardy korun

Zdroj: T-Mobile

Určitě si přečtěte

Články odjinud