T-Mobile pustí do mobilů svých zákazníků reklamu

Operátor dává inzerentům všanc pět milionů svých oveček a bude jim rozesílat reklamu. Slušně na tom vydělá, ale zákazníci nedostanou nic.

Je sice pátek, pracovní týden končí, ale zákazníci T-Mobile by se měli držet na pozoru. Jejich operátor má totiž v plánu si trochu přilepšit, a tak promění displeje mobilních telefonů svých zákazníků v další reklamní plochy. Takže pokud se nebudete bránit, vaše poslední oáza soukromí může vzít za své.

Klepněte pro větší obrázek
Služby zdarma výměnou za reklamu zákazníci přijímají pozitivně, ale v tomto případě vydělá jen operátor

Prostě a jednoduše, obyčejná reklama na kterou jsme zvyklí z televize či tisku není dostatečně cílená v důsledku toho je často neúčinná. Takový mobilní operátor toho ale na své zákazníky (alespoň na paušální) hodně ví, takže může marketérům nabídnout oslovení jen konkrétních cílových skupin a celou reklamní kampaň značně zefektivnit.

Za 2,50 až sedm korun

A co to znamená v praxi? T-Mobile bude nabízet mobilní reklamu třetím stranám. Zadavatelé mohou volit z hned několika typů reklamních formátů: SMS a MMS kampaně, přílože k fakturám a reklamu přímo v telefonu na SIM Toolkit. Za „zásah“ jednoho kontaktu si operátor naúčtuje částku v rozmezí od 2,50 do 7 Kč podle podrobnosti zacílení (viz. tabulka cen níže). Rovněž nepřehlédněte doslovné stanovisko operátora:

„V době, kdy veřejnost začíná být rezistentní vůči klasickým typům reklamy, přichází T-Mobile s novými a zároveň vysoce efektivními reklamními formáty,“ komentuje Michal Němec, ředitel portálových služeb T-Mobile a doplňuje: „Mobilní reklama se odlišuje přesným zacílením a umožňuje okamžitou reakci osloveného zákazníka. Zároveň je dobře měřitelná. Mobil je velmi osobní médium a většina lidí si sdělení, které obdrží do mobilu, přečte, případně pošle dál, o čemž svědčí výsledky našeho pilotu, který proběhl v první polovině tohoto roku.“


Klepněte pro větší obrázek

Čtěte také blog: T-Mobile prodal své zákazníky za příjem z reklamy


A tím se dostáváme k pilotnímu provozu, který byl jak vidno velmi úspěšný. Aby také ne, oslovení zákazníci totiž za vystavení se reklamě dostali služby zdarma. Šlo prostě o osvědčený model založený na principu něco za něco… Do pilotu pozval T-Mobile „vzorky“ dvou cílových skupin (mladí a městské ženy). Šlo o SMS/MMS kampaň probíhající od 16. března do 12. června 2009, přičemž se svými kampaněmi se zúčastnilo 22 inzerentů z řady oblastí (rychloobrátkové spotřební zboží, kosmetický, módní a automobilový průmysl, finanční instituce a vydavatelství).

Jak se zbavit reklamy ve třech snadných krocích

Tisková mluvčí T-Mobile Martina Kemrová nám na náš dotaz odpověděla, že není jejich cílem zahltit zákazníky nevyžádanými zprávami, zákazníci prý nedostanou více než dvě reklamní SMS/MMS měsíčně. Reklamu ale můžete také aktivně odmítnout, stačí postupovat následovně:

  1. Klepněte pro větší obrázek
    Přihlaste se do webové správy služeb Můj T-Mobile a klikněte na nabídku Aktivované služby. Na kartě Smlouva uvidíte odkaz Nesouhlas s přímým marketingem, klikněte na něj
  2. Klepněte pro větší obrázek
    Implicitně je nesouhlas vypnut, proto v podnabídce klikněte na tlačítko Aktivovat
  3. Klepněte pro větší obrázek
    Ještě jednou potvrďte a nevyžádané reklamě dejte sbohem

Jde o to, že průměrná response rate 2,72 % pilotu vysoce převyšovala stejný ukazatel u banerových kampaní na českém internetu (průměr se pohybuje na 0,1 - 0,2 %). Z tohoto pohledu byla úspěšnější i nejslabší kampaň celého pilotu s výsledkem 0,29 %. Největší pozornost si získala kampaň s response rate 11,78 %. V závěrečné zprávě rovněž T-Mobile uvádí, že lidé doručené zprávy ponechávali ve svém telefonu, přeposílali je a dokonce je prý vnímali jako přidanou hodnotu ze strany operátora.

My chceme reklamu, ta samotná je pro nás odměnou

Ačkoli se vám to může zdát na hlavu postavené, tak T-Mobile se dušuje, že lidé po zkušenosti s reklamou už nechtějí jinak. Testované skupiny prý vyjádřily vysokou pravděpodobnost využívání mobilní reklamy i v budoucnu. Zcela (na 100 %) je o tom přesvědčeno 58 % městských žen a 38 % mladých. Více než 4/5 účastníků pilotu by využívání této služby doporučily také svým přátelům a známým.

Růžový operátor nabízí inzerentům dvě úrovně zacílení reklamních kampaní - základní a rozšířené. Základním jsou pohlaví a věk, rozšířené pak obsahuje mj. také filtry geografické, typ telefonu či využívání mobilních služeb. U podnikatelských subjektů je základním hlediskem geografický údaj, u rozšířených pak např. údaj o oboru, v němž firma podniká (tzv. OKEČ). Kolik si za reklamu T-Mobile inkasuje ukazuje slibovaná tabulka:

Typ reklamy základní zacílení/1 zásah rozšířené zacílení/1 zásah
SMS kampaň 3,00 Kč 4,00 Kč
MMS kampaň 5,00 Kč 7,00 Kč
Přílož k faktuře 2,50 Kč 3,00 Kč
SIM Toolkit 3,00 Kč 4,00 Kč
V ceně je zahrnuto vyhodnocení kampaně.
Diskuze (65) Další článek: O mobilní fotku léta: pětka nejlepších

Témata článku: Operátoři, T-Mobile, Půst, Mobil, MOBI, Zákaz, Zak, Typ reklam, Pracovní týden, Osvědčený model, T - Mobil, Finanční instituce, Reklamní formát



Evropská komise to vidí jasně. Česko má jednoznačně nejdražší mobilní tarify v celé EU

Evropská komise to vidí jasně. Česko má jednoznačně nejdražší mobilní tarify v celé EU

** Česko „kraluje“ žebříčku zemí s nejdražšími mobilními službami ** Evropská komise srovnala ceny ve všech 27 zemích EU ** Když se nepočítají neomezené tarify, vychází nabídky našich operátorů katastrofálně

Jan Láska
Předražené službyEvropská komiseTarify a mobilní služby
8 důvodů, proč uživatelé iPhonu nikdy nepřejdou na Android

8 důvodů, proč uživatelé iPhonu nikdy nepřejdou na Android

** Obě největší mobilní platformy mají svůj tábor skalních příznivců ** Ti mají jasno, proč je právě iOS nebo Android jediný správný systém ** Tady je několik důvodů, proč jablíčkáři nechtějí o robotech ani slyšet

Martin Miksa
SmartphonyiPhoneAndroid
Recenze systému Android 12. Největší skok správným směrem za poslední roky. Zatím ale jen pro někoho

Recenze systému Android 12. Největší skok správným směrem za poslední roky. Zatím ale jen pro někoho

** Android 12 je zatím graficky i funkčně nejjednotnější verze ** Vylepšuje zejména soukromí a práci s oprávněním aplikací ** Na jiných telefonech než Pixelech bude zážitek odlišný

Vladislav Kluska
Material YouAndroid 12Google
Vybrali jsme 15 výborných levných smartphonů pod stromeček. Jsou čím dál lepší

Vybrali jsme 15 výborných levných smartphonů pod stromeček. Jsou čím dál lepší

** Levné smartphony se už dávno staly spotřebním zbožím ** Použitelný telefon se dá koupit už za dva tisíce korun ** Vůbec poprvé se do výběru dostaly telefony s 5G

Martin Miksa
Nižší třída
Vybrali jsme nejlepší telefony, které si v říjnu 2021 můžete koupit

Vybrali jsme nejlepší telefony, které si v říjnu 2021 můžete koupit

** Každý měsíc vybíráme nejlepší mobily v několika kategoriích. ** Smartphony dělíme podle výbavy a ceny, aby si mohl vybrat každý. ** Nezapomínáme ani na tablety a tlačítkové telefony.

Jan Láska
TelefonySmartphonyNákup a ceny
Rychlá pomoc pro návrat do normálu. K čemu je Android Safe Mode, a jak jej aktivovat?

Rychlá pomoc pro návrat do normálu. K čemu je Android Safe Mode, a jak jej aktivovat?

** V případě problémů s Android telefonem si hned vzpomeňte na režim Safe Mode ** V tomto módu se vypnou všechny vámi stažené aplikace ** Systém se zrychlí a zbaví chyb, jeho využití ale bude omezené

Martin Chroust
Nouzový režimAndroid