T-Mobile pustí do mobilů svých zákazníků reklamu

Operátor dává inzerentům všanc pět milionů svých oveček a bude jim rozesílat reklamu. Slušně na tom vydělá, ale zákazníci nedostanou nic.

Je sice pátek, pracovní týden končí, ale zákazníci T-Mobile by se měli držet na pozoru. Jejich operátor má totiž v plánu si trochu přilepšit, a tak promění displeje mobilních telefonů svých zákazníků v další reklamní plochy. Takže pokud se nebudete bránit, vaše poslední oáza soukromí může vzít za své.

Klepněte pro větší obrázek
Služby zdarma výměnou za reklamu zákazníci přijímají pozitivně, ale v tomto případě vydělá jen operátor

Prostě a jednoduše, obyčejná reklama na kterou jsme zvyklí z televize či tisku není dostatečně cílená v důsledku toho je často neúčinná. Takový mobilní operátor toho ale na své zákazníky (alespoň na paušální) hodně ví, takže může marketérům nabídnout oslovení jen konkrétních cílových skupin a celou reklamní kampaň značně zefektivnit.

Za 2,50 až sedm korun

A co to znamená v praxi? T-Mobile bude nabízet mobilní reklamu třetím stranám. Zadavatelé mohou volit z hned několika typů reklamních formátů: SMS a MMS kampaně, přílože k fakturám a reklamu přímo v telefonu na SIM Toolkit. Za „zásah“ jednoho kontaktu si operátor naúčtuje částku v rozmezí od 2,50 do 7 Kč podle podrobnosti zacílení (viz. tabulka cen níže). Rovněž nepřehlédněte doslovné stanovisko operátora:

„V době, kdy veřejnost začíná být rezistentní vůči klasickým typům reklamy, přichází T-Mobile s novými a zároveň vysoce efektivními reklamními formáty,“ komentuje Michal Němec, ředitel portálových služeb T-Mobile a doplňuje: „Mobilní reklama se odlišuje přesným zacílením a umožňuje okamžitou reakci osloveného zákazníka. Zároveň je dobře měřitelná. Mobil je velmi osobní médium a většina lidí si sdělení, které obdrží do mobilu, přečte, případně pošle dál, o čemž svědčí výsledky našeho pilotu, který proběhl v první polovině tohoto roku.“


Klepněte pro větší obrázek

Čtěte také blog: T-Mobile prodal své zákazníky za příjem z reklamy


A tím se dostáváme k pilotnímu provozu, který byl jak vidno velmi úspěšný. Aby také ne, oslovení zákazníci totiž za vystavení se reklamě dostali služby zdarma. Šlo prostě o osvědčený model založený na principu něco za něco… Do pilotu pozval T-Mobile „vzorky“ dvou cílových skupin (mladí a městské ženy). Šlo o SMS/MMS kampaň probíhající od 16. března do 12. června 2009, přičemž se svými kampaněmi se zúčastnilo 22 inzerentů z řady oblastí (rychloobrátkové spotřební zboží, kosmetický, módní a automobilový průmysl, finanční instituce a vydavatelství).

Jak se zbavit reklamy ve třech snadných krocích

Tisková mluvčí T-Mobile Martina Kemrová nám na náš dotaz odpověděla, že není jejich cílem zahltit zákazníky nevyžádanými zprávami, zákazníci prý nedostanou více než dvě reklamní SMS/MMS měsíčně. Reklamu ale můžete také aktivně odmítnout, stačí postupovat následovně:

  1. Klepněte pro větší obrázek
    Přihlaste se do webové správy služeb Můj T-Mobile a klikněte na nabídku Aktivované služby. Na kartě Smlouva uvidíte odkaz Nesouhlas s přímým marketingem, klikněte na něj
  2. Klepněte pro větší obrázek
    Implicitně je nesouhlas vypnut, proto v podnabídce klikněte na tlačítko Aktivovat
  3. Klepněte pro větší obrázek
    Ještě jednou potvrďte a nevyžádané reklamě dejte sbohem

Jde o to, že průměrná response rate 2,72 % pilotu vysoce převyšovala stejný ukazatel u banerových kampaní na českém internetu (průměr se pohybuje na 0,1 - 0,2 %). Z tohoto pohledu byla úspěšnější i nejslabší kampaň celého pilotu s výsledkem 0,29 %. Největší pozornost si získala kampaň s response rate 11,78 %. V závěrečné zprávě rovněž T-Mobile uvádí, že lidé doručené zprávy ponechávali ve svém telefonu, přeposílali je a dokonce je prý vnímali jako přidanou hodnotu ze strany operátora.

My chceme reklamu, ta samotná je pro nás odměnou

Ačkoli se vám to může zdát na hlavu postavené, tak T-Mobile se dušuje, že lidé po zkušenosti s reklamou už nechtějí jinak. Testované skupiny prý vyjádřily vysokou pravděpodobnost využívání mobilní reklamy i v budoucnu. Zcela (na 100 %) je o tom přesvědčeno 58 % městských žen a 38 % mladých. Více než 4/5 účastníků pilotu by využívání této služby doporučily také svým přátelům a známým.

Růžový operátor nabízí inzerentům dvě úrovně zacílení reklamních kampaní - základní a rozšířené. Základním jsou pohlaví a věk, rozšířené pak obsahuje mj. také filtry geografické, typ telefonu či využívání mobilních služeb. U podnikatelských subjektů je základním hlediskem geografický údaj, u rozšířených pak např. údaj o oboru, v němž firma podniká (tzv. OKEČ). Kolik si za reklamu T-Mobile inkasuje ukazuje slibovaná tabulka:

Typ reklamy základní zacílení/1 zásah rozšířené zacílení/1 zásah
SMS kampaň 3,00 Kč 4,00 Kč
MMS kampaň 5,00 Kč 7,00 Kč
Přílož k faktuře 2,50 Kč 3,00 Kč
SIM Toolkit 3,00 Kč 4,00 Kč
V ceně je zahrnuto vyhodnocení kampaně.
Diskuze (65) Další článek: O mobilní fotku léta: pětka nejlepších

Témata článku: Operátoři, T-Mobile, T - Mobil, Finanční instituce, MOBI, Osvědčený model, Zak, Mobil, Reklamní formát, Pracovní týden, Zákaz, Půst, Typ reklam



Osm let čekání je u konce. Fanouškovský projekt Resident Evil 4 HD vyjde v únoru

Osm let čekání je u konce. Fanouškovský projekt Resident Evil 4 HD vyjde v únoru

Nový remaster má být navržen tak, aby vypadal o moc lépe než originál.

Radek Wunderlich
RemasterResident Evil 4Video
Dwayne ‘The Rock’ Johnson si zahraje v další filmové adaptaci známé videohry

Dwayne ‘The Rock’ Johnson si zahraje v další filmové adaptaci známé videohry

Hvězda tvrdí, že míří na stříbrná plátna v nejhustší adaptaci té nejhustší videohry.

Michal Maliarov
Film
Na uživatele Androidů se valí další malware, který jim chce vysát bankovní účty

Na uživatele Androidů se valí další malware, který jim chce vysát bankovní účty

** Android je opět cílem útoků zákeřného malwaru ** V nové verzi stále primárně krade data pro přístup k bankovnictví ** Nově však po ukončení „neplechy“ dokáže smazat celý telefon!

Martin Chroust
AntivirusMobilní bankovnictvíMalware
Další díl Kao the Kangaroo už má trailer i potvrzené datum vydání

Další díl Kao the Kangaroo už má trailer i potvrzené datum vydání

Klokan v boxerkách se vrátí v létě tohoto roku!

Radek Wunderlich
OznámeníArkády
22 nejlepších erotických thrillerů. Kde je najdete online?

22 nejlepších erotických thrillerů. Kde je najdete online?

V žáru vášně, Osudová přitažlivost, Základní instinkt, Ďábelská svůdkyně, Nebezpečné hry, Dvojitý milenec. Exkurze do historie subžánru erotických thrillerů, v němž se napětí mísí se vzrušením.

Marek Čech
Filmy, které musíte vidět
Nejlepší aplikace pro tento týden: Sledování jídelníčku, chytré poznámky a střih videa

Nejlepší aplikace pro tento týden: Sledování jídelníčku, chytré poznámky a střih videa

** V marketech najdete množství titulů, ale jak objevit ty kvalitní? ** Každý týden je vybírá Apple, ale řada z nich má i verzi pro Android. ** Výsledkem jsou kolekce těch nejlepších aplikací svého druhu.

Adam Kos
Nejlepší aplikace
Navrhli jsme si základní desku Bobík 32S2. Stálo to pár dolarů a za čtyři dny dorazila z Asie

Navrhli jsme si základní desku Bobík 32S2. Stálo to pár dolarů a za čtyři dny dorazila z Asie

** Dnes si ukážeme, že design tištěného obvodu zvládne i zelenáč ** Díky editoru EasyEDA si vystačíte s webovým prohlížečem ** Hotovou desku vyrobí hongkongský JLCPCB

Jakub Čížek
BastleníDIYPojďme programovat elektroniku
Utopili jste telefon? Ještě není vše ztraceno. Poradíme, jak ho zachránit

Utopili jste telefon? Ještě není vše ztraceno. Poradíme, jak ho zachránit

** Voděodolnost dnes ještě stále není samozřejmost u všech telefonů ** Polití či utopení tak může telefon nenávratně zničit ** Poradíme, co v takových případech dělat a jak jej zachránit

Martin Miksa
Tipy a trikyVideo