T-Mobile o uplynulém víkendu zaznamenal nefunkčnost některých služeb, které měly přímý vliv i na jeho zákazníky. V ranních a dopoledních hodinách neděle 26. června došlo k celorepublikovému plošnému výpadku datových služeb. Pokud se zákazník pokusil restartovat mobil, ten se už následně nepřihlásil do sítě.
Během dne se nešlo dovolat na zákaznickou linku, operátor tento problém vyřešil až v neděli odpoledne. Data byla znovu zprovozněna zhruba okolo poledne. Výpadek postihl také internetové stránky T-Mobilu a aplikací Můj T-Mobile, kde se zákazníci mohli setkávat s drobnějšími problémy i v pondělí.
Až v pondělí přišel T-Mobile s vysvětlením, že se měl stát terčem kybernetického útoku vedeného proti operátorovi: „V neděli 26. června se naše síť stala terčem kybernetického útoku, který způsobil výpadek některých služeb. Volání a mobilní internet jsou ale plně funkční,“ stojí ve vyjádření na Twitteru. Podobné, o něco podrobnější vyjádření jsme našli i na stránkách sesterského slovenského Telekomu, jenž čelil podobným problémům.
Operátor uvádí, že provedl několik analýz na vyhodnocení celkových dopadů útoku a že realizuje množství opatření na obnovení funkčnosti interních systémů: „Postupně se snažíme obnovit plné fungování všech systémů tak, abychom co nejdříve poskytovali služby v plné kvalitě. Nadále probíhá šetření,“ uvedla tisková mluvčí T-Mobilu Zuzana Svobodová.
Kompenzovat zákazníky za několikahodinový výpadek datových služeb operátor nebude. T-Mobile nadále ve své síti provozuje některé prvky, jejichž výrobci jsou ze strany Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) hodnoceni jako rizikoví dodavatelé pro kritickou infrastrukturu. S touto skutečností ale kybernetický útok podle mluvčí nemá žádnou souvislost.