ČTÚ v říjnové monitorovací zprávě přidává další záznam do kroniky nekalých a agresivních praktik operátorů. Tentokrát jde o nehezkou věc v režii T-Mobilu, operátor totiž na zákaznících vymáhal neexistující smluvní pokuty prostřednictvím inkasních agentur.
Vysloužil si tak pokutu půl milionu korun. Rozhodnutí je pravomocné (nelze proti němu uplatnit opravný prostředek, například odvolání).
Regulátor popisuje chování operátora jako vědomé, tedy takové, kdy T-Mobile věděl, že na pokuty sjednané jinak než ve smlouvě, nemá nárok, přesto v jednadvaceti případech předal pokuty k vymáhání inkasním agenturám.
ČTÚ: „T-Mobile nepoctivě využil svého silnějšího postavení“
Spotřebitelé tak začali dostávat výzvy k zaplacení, kde jim bylo vyhrožováno i exekucí, tisícovými sankčními poplatky a 20% penále.
Dle ČTÚ namítal T-Mobile, že „se jednalo o omluvitelný právní omyl, který vylučuje úmyslné zavinění ve formě vědomé nedbalosti“. Regulátor ovšem naznal, že takové argumenty nejsou hodny korporace s armádou špičkových právníků a napařil T-Mobilu půl milionu pokuty.