Obtěžuje vás hlasová schránka, přesto ale chcete vědět, kdo vám volal, když jste měli vypnutý mobil nebo jste byli mimo signál? Nová služba T-Mobilu vaše problémy spolehlivě vyřeší.
Registr zmeškaných hovorů je nová služba, která začíná oficiálně fungovat tento týden, jako pilotní projekt s několika mouchami byla ale spuštěna již minulý týden. O co kráčí?
Je to schránka, není to schránka?
Registr je služba, která se chová částečně jako hlasová schránka. Pamatuje si totiž pět posledních hovorů (resp. unikátních čísel), které byly uskutečněny v době, kdy jste mimo signál nebo máte vypnutý mobil. Podmínkou je, že zcela vypnete hlasovou schránku, čili nestačí mít jen zrušené přesměrování, schránka musí být zcela deaktivovaná. Když se vám někdo nedovolá z výše uvedených způsobů, zaznamená se jeho číslo do registru, a jakmile se objevíte na signálu, dojde vám zdarma textovka s číslem nebo čísly.
Pokud vám někdo bude volat a vy nebudete na signálu, ozve se volajícímu standardní hláška, že nejste dostupní. Na rozdíl od schránky ale nepřijde volající ani o korunu ze svého kreditu! To je podstatný rozdíl, díky němuž bude registr zcela jistě populárnějších než schránka. Aktivaci lze provést standardně přes infolinku nebo t-zones na webu a měla by být dle našich informací dočasně zdarma.
Zatím neoficiálně
Zatím jedinou oficiální informaci zveřejnil T-Mobile v tiskovce z 27. ledna, kdy ohlásil zároveň zrušení webové SMS brány: Služba „registr zmeškaných hovorů“ je určena pro zákazníky, kteří nemají aktivovánu hlasovou schránku ani MobileBox. Díky nové službě budou mít zákazníci přehled o zmeškaných hovorech v době, kdy měli vypnutý telefon nebo se nacházeli mimo signál. Po opětovném přihlášení do sítě je zákazníkovi doručena SMS informující o telefonních číslech, která se jej v době jeho nepřítomnosti pokoušela zastihnout. Doručená SMS obsahuje kromě telefonních čísel (až pět unikátních čísel) také datum a čas volání. Službu „registr zmeškaných hovorů“ lze aktivovat prostřednictvím infolinky T-Mobile. Příchozí SMS je zdarma.
Nové služby hlasové schránky
Lednová tisková zpráva rovněž uvádí, že v únoru bude zlepšena funkcionalita hlasové schránky, což mi ostatně potvrdil i Jiří Hájek, když jsem chtěl v pátek zjistit více o registru. Veškeré novinky by měly být oficiálně ohlášené během tohoto týdne.
Všem zákazníkům T-Mobile, kteří mají aktivovánu hlasovou schránku, bude v únoru nabídnuta nová služba „uvítací pozdravy“. Uživatel si díky ní může vybrat z celé řady namluvených zábavných pozdravů členěných do několika kategorií a zvolený pozdrav si poté uloží jako svůj osobní uvítací pozdrav do hlasové schránky. Zde se přehraje každému volajícímu, který je do schránky přesměrován. K využívání nové služby není třeba nic aktivovat a pro výběr uvítacího pozdravu stačí zavolat na číslo 6611. Volání na číslo 6611 bude zpoplatněno částkou 3,15 Kč. Za uložení uvítacího pozdravu do schránky bude zákazníkovi účtována cena 14,90 Kč. (Ceny jsou uvedeny včetně DPH.)
Kromě uvítacích pozdravů nabídne T-Mobile uživatelům hlasové schránky řadu dalších vylepšení. Například při volání do hlasové schránky obdrží volající údaje o účastníkovi, který zprávu zanechal (telefonní číslo). Zákazníkovi bude také umožněn velmi jednoduchý přístup do hlasové schránky ze zahraničí: při volání ze svého telefonu na číslo +420 603 12 33 11 již nebude muset zadávat své telefonní číslo a heslo.
Líbí se vám nová služba Registr zmeškaných hovorů? Chtěli byste, aby ji spustili i ostatní operátoři?