Pokles trhu tabletů se zastavil a vrátil se k mírnému růstu. Platí to pro třetí kalendářní čtvrtletí, v němž se podle analýzy společnosti IDC prodalo 37,6 milionu tabletů, což je téměř o 2 % více než ve stejném období loni. Objem distribuce narostl zejména díky výrobcům Apple a Amazon. Druhý jmenovaný se přitom stal tabletovou dvojkou.
Company
|
3Q19 Objem distribuce (mil. ks)
|
3Q19 Tržní podíl
|
3Q18 Objem distribuce (mil. ks)
|
3Q18 Tržní podíl
|
Meziroční změna
|
1. Apple
|
11.8
|
31.4%
|
9.7
|
26.3%
|
21.8%
|
2. Amazon
|
5.5
|
14.5%
|
4.4
|
11.8%
|
25.6%
|
3. Samsung
|
4.6
|
12.3%
|
5.4
|
14.6%
|
-13.9%
|
4. Huawei
|
3.6
|
9.5%
|
3.7
|
10.2%
|
-4.4%
|
5. Lenovo
|
2.5
|
6.7%
|
2.3
|
6.3%
|
7.6%
|
Ostatní
|
9.6
|
25.5%
|
11.4
|
30.9%
|
-15.8%
|
Celkem
|
37.6
|
100.0%
|
36.9
|
100.0%
|
1.9%
|
Zdroj: IDC Worldwide Quarterly PCD Tracker, 31. října 2019
|
Pozici jedničky suverénně potvrdil Apple, který na konci sledovaného kvartálu začal prodávat nově představený základní model iPadu. Objem prodeje se podařilo navýšit o 22 %. Druhému Amazonu narostly prodeje dokonce o téměř 26 % díky uvedení nové rodiny cenově dostupných tabletů Fire 7 a jejich prodeje v rámci pravidelné prodejní akce Prime Day Sale.
Samsung se během července až září propadl na třetí místo, meziročně prodej jeho tabletů poklesl o 14 %. Polovinu objemu prodaných tabletů přitom činily modely z cenově dostupnější řady Galaxy Tab A. Prodeje u Huawei s mírným poklesem spíše stagnovaly, většina tabletů se prodala v domovské Číně. S novou nabídkou tabletů i meziročně polepšilo čínské Lenovo, které uzavírá první pětku.