Tak jde čas: Motorola – duchovní matka mobilů

Diskuze čtenářů k článku

Tonda  |  28. 12. 2006 23:03

Motorola si jde svou cestou,je jedno kde se který typ vyrábí,je originální a osobitá.Jenom pohrdáním a tvz snobstvím se tolik nemohla zpočátku prosazovat.Kdo ji měl,tak jiný typ telefonu již nechce.Má dcera měla již několik telefonů,jeden byl motorolou,nyní má nějaký typ Nokie a již jej nechce.Chce Motorolu KRZR.Každému vyhovuje to či ono.Ale jenom blb pomlouvá druhé a nemá k tomu argumenty.Když si jdu zakoupit telefon,musí mě zaujmout,musí padnout do ruky,meny z telefonu se stejně využívá z cca 35%.Ruku na srdce kdo využívá svůj telefon a obsahující meny na 100% - NIKDO.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  28. 12. 2006 16:22

Ano Motorola je jeden z nejlepších výrobců mobilů na světě.Je z prvních, ale i nejvíce kritizovaných výrobců.Nejde o náhodu ,jde tu především oto ,že Motorola dokázala něco co se v 60 letech nikomu nepodařilo.
Výrobci Nokia , Sony,Philips se potom svezli stejně tak jako unás.Jen si vzpomeň te jaká jsme byla velmoc na výrobu motorek zn.Jawa,kde byli Japonci se svými Yamahami,suzuki atd.Je to úděl, který prostě nikdo nezmění.Motorola je pojem ,která těžila z hlavním disajnérem Martinem z filmu Star-tek kde se domlouvá kapitán se svou posádkou z tvz.komunikátorem.Tam je ta myšlenka tu se zrodil mobilní telefon Motorola.V 60letech at se to líbí nebo né, komunikace vázla.Tak že ,až začneš kritizovat disain funkce a další neduhy,zkus i ty něco vymyslet máš možnost a prodej svůj nápad, třeba se začne mluvit i o tobě jak si dokázal porazit takové značky jako je třeba pravě Motorola.Patřím k zákazníkům kteří si kupují kvalitu a spolehlivost a to je právě výše zmiňovaná Značka Motorola.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Mašek, ex MojeMotorola.cz  |  22. 11. 2006 11:42

Předem bych chtěl pochválit rozsáhlost tohoto článku, nebylo to asi zase tak jednoduché toto sepsat. Všiml jsem si však několik věcí, se kterými si nejsem tak úplně jistý, jako autor, ale víceméně to jsou jen drobné detaily.

Z řady Timeport byl první nikoliv L7079, ale L7089. Model L7079 nikdy neexistoval a jde asi o překlep.

V článku jsem si také bohužel všiml, že jednou data uvádíte jako data představení telefonu výrobcem a jindy zase mícháte data, kdy se telefon začal prodávat.

Třeba onen L7089 byl představen již první polovině roku 1999 a mám takový pocit, že se koncem roku 1999 začal už také prodávat a díky některým svým funkcím to byl telefon po technické stránce přelomový.

Řady Timeport a TalkAbout nebyly představeny v roce 2000, ale už v roce 1999, určitě.

Model T280 sice přidal v roce 2001 GPRS přenosy, ale první Motorolou s GPRS přenosy byl model T260, což byl derivát P7389. T260 se samozřejmě prodával dříve než T280, nicméně kromě podpory GPRS to byl stejný telefon jako P7389, tedy už ztrácel ve výbavě a ovládání.

Ačkoliv modely V300, V500, V600 nebyly dokonalé, určitě zaujaly víc než jen vzhledem, protože měly kromě integrovaného fotoaparátu rozsáhlé možnosti personalizace (opět) a možnost MP3 vyzvánění a řadu možností pro připojení k PC. Modely V500 a V600 měly navíc Bluetooth. Vysoká poptávka po těchto modelech způsobila, že se nestíhaly tyto modely řadu měsíců vyrábět v dostatečném množství. A možná bych trochu polemizoval, že modely V500 a V600 neměly nijak nadprůměrnou výbavu.

K modelu RAZR V3 - ten byl oficiálně představen v roce 2004 a začal se také prodávat už v roce 2004 a ne až příští rok, tedy v roce 2005, jak píšete, řada majitelů i v ČR potvrdí, že je to tak. Dovolil bych si pak říci, že RAZR V3 zákazníky v ČR zaujal, avšak je pravdou, že zaujal mnohem více až o několik měsíců později, kdy zlevnil. Na prodejnost bych se zeptal samotných prodejců, byl byste možná překvapen.

Motorola PEBL V6 byla již před delší dobou přejmenována na PEBL U6.

Co se týká výroby, Motorola převedla a převáděla významnou část své výroby do Asie už v době, kdy se prodávaly modely T720 a T720i, tedy poslední z řady Timeport.

Na závěr bych si dovolil nesouhlasit s tím, že se Motorola nikdy nedostala na špici s prodejem mobilních telefonů a nebyla tak první. Pokud mohu věřit interním materiálům od ČTÚ kolem, které jsem s odstupem časi kdysi shodou náhod prostudoval, tak Motorola snad někdy kolem let 1995/1996/1997(?) byla jedničkou v kategorii MT.

I přesto si autor určitě s tímto článkem dal snahu, takže tento komentář nechci prezentovat jako námět na flamewar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik  |  22. 11. 2006 07:37

Kolega v práci má typ MPX200. Poslal ho do servisu na reklamaci, že se "seká". Přišel zpět s tím, že nejde o závadu, ale vlastnost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
numer  |  22. 11. 2006 23:15

Mám naprosto shodnou zkušenost avšak v mém případě se jednalo o Nokii. Nyní mám Motorku A780 a dokonalá spokojenost už přes rok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zbynek jirka  |  24. 11. 2006 00:04

To je v majiteli ane v telefonu. Hard reset a poběží jako hodinky. Trochu přemýšlet, když se něco instaluje a není důvod proč by se měla sekat. Není to obyč. telefon ale smartphone tudíž je pomalejší zato chytřejší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sandokan  |  22. 11. 2006 07:04

Motorola? To jsou ty shity ktery si kupuji jen pubertaci?
Neznam jedinou Motorolu, ktera se vyrovna Nokii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grovik  |  23. 11. 2006 13:29

Mno tohle nebudu komentovat, a kdyz tak jedine slovem "A780" ale to neni telefon to je vlastne plnohodnotny pocitac.

http://a780.kvalitne.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zbynek jirka  |  24. 11. 2006 00:00

Nokie si kupujou puberťáci a Nokie se může jít zahrabat, nesmí mi domů. Nesnáším monopolní zařízení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  28. 12. 2006 22:52

Neznám Nokii a další co se vyrovnají Motorole.Byla první co začala s V systémem,jednoduchým a inteligentním ovládáním,perfektní klávesnice atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  13. 01. 2007 20:50

V3,V3i,V3x,Rizr,Krzr,Maxx.
Zatím jsem si u puberťáků moc Motorol nevšiml.Spíš Nokií jak na nich zuřivě SMS posílají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xXx  |  22. 11. 2006 00:23

Linux nemá chybu Integrovaný GPS s navigačním SW CoPilot (na kartu MicroSD 1GB se vejde kompletní mapa Západní Evropy nebo USA+Kanada). Dotykový displej 320×240 bodů, rozpoznání ručně psaných českých písmen. Pamět 48MB + až 2GB MicroSD. EDGE/GPRS, Bluetooth (Internet Gateway pro notebook), Mini USB. Prohlížeč OperaMini (surfování), Mail klient, VPN klient, prohlížeč Word, Excel, PDF, RealPlayer (mp4, 3gp, mp3), foťák 1.3Mpx Lze dohrát JAVA aplikace (např. Slovník EN-CZ Utisoft, SmartBanka Živnobanka, 3D FreeFlight letový simulátor aj.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
numer  |  22. 11. 2006 23:12

Ale co je opravdová bomba je to že tam jdou instalovat i nativní linuxové aplikace jako třeba MPlayer, ssh, sed ... To činí tyhle telefony naprosto bezkonkurenční. Na kterém jiném telefonu přehrajete film v divx i s českýma titulkama, nebo můžete poslouchat internetová rádia či sledovat internet TV vysílání ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zbynek jirka  |  23. 11. 2006 23:57

na MPX 200 v pohodě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Claudius  |  21. 11. 2006 22:13

Stále používám MPx200. Můj zlatíček a skvost. Jen škoda že nemá modrej zub. Jinak ale úžasnej founek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grovik  |  21. 11. 2006 20:53

Tak jo uz je ot tu zase Motoorla ma slozite ovladani... takze este jednou!

Ovladani ala NOKIE neni standart takze by se to uz konecne melo brat jako nevyhoda me napriklad ovladani jako NOKIE absolutne nevyhovuje!

http://grovik.net

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pes.novak  |  22. 11. 2006 16:42

Blbe, nejde o standard, ale o to, ze nektera ovladani jsou intuitivni a nektera trochu mene...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Duri  |  22. 11. 2006 22:58

A co take si predstavujete pod pojmom intuitivni, Kefalin?
Me tento mytus taky hodne sral. Po pulhodine hrani a nastavovani sem se ke vsem funkcim ktere jsem kdy potreboval dostal na maximalne tri tlacitka. Do menu jsem vubec nemusel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
numer  |  22. 11. 2006 23:24

Mistře, intuitivní neznamená vždy praktické.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
numer  |  22. 11. 2006 23:19

Sohlasím ovládnání NOKIE mi taky připadá nedokonalé a nevyhovující. Vlastním už rok Motorolu i Nokii obojí používám intenzivně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hocus  |  21. 11. 2006 18:34

Myslím, že tenhle kousek jsem si kdysi málem koupil, nenabízel jej některý operátor?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tony  |  26. 11. 2006 21:18

V100 byla na psaní SMS a odešla dřív než moje Nokie 5510,ta píše i dnes,kvalita byla horší než Nokie,baterka horší, klávesnice ..., Motorola nasadí ceny a potom rozdává mobily skoro zadarmo , jojo, originální telefony typu Benefon, Treo atd to není, je to masovka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TSZ  |  21. 11. 2006 15:36

Motorola sla vzdycky svoji cestou,asi nikdo nikdy nezapomene jak dlouho tvrdosijne odmitaly po napsani sms vybrat cislo ze seznamu a bylo nutne ho vzdycky zadavat.Ja mel asi rok Razra a byl jsem opravdu spokojen,pak se ale ten telefon hrozne rozsiril a videl sem ho snad u kazdeho,tak sem ho dal pryc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maniac  |  21. 11. 2006 14:13

Mal som Motorolu d520 a kvoli skusenostiam s nou uz nikdy ziadnu Motorolu... No smola. Akurat babke som kupil pred mesiacom V235 a ta je nadsena, takze aspon vidiet pre koho su tie telefony dobre :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brownn  |  21. 11. 2006 12:32

Nazvat Motorolu neasijskym vyrobcem je prinejmensim zcestne, vsechny jejich telefony jsou vyrabeny v CINE, takze o kvalite (jak se nekdo vyse pokousel) nelze mluvit ani omylem!!! Nechci do toho zatahovat ostatni vyrobce SonyEricsson je taky sikmookej, ale rozhodne jsem nevyreklamoval na krame dvacet SE za den (na rozdil od V3)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  13. 01. 2007 20:45

Omyl :USA,Taiwan,Singapour,SRN,V.Británie,Polsko,Maďarsko,Malajsie atd,-výroba Motorol.
Sony,Ericso,Siemens,Nokia atd, je to samé....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kk  |  21. 11. 2006 10:46

po zkusenostech s T720 mi nemuze Motorola pres prah
jinak mi prijde, ze za tech 20 let, zadnej pokrok, sorry, vlastne je to vic barevny ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hovadko  |  21. 11. 2006 11:02

Co se ti stalo s T720? Já ji mám už 3 roky a pořád šlape v pohodě ... Nechápu o jakým hrozným ovládání se v článku v souvislosti s tímto telefonem mluví ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jeník thx  |  21. 11. 2006 00:50

lidi a vám se fakt tyhle telefony líbí? mně tedy ne...jediný, který se mi líbil, byla v66, ale viděl jsem jí jen na fotkách. jinak jsem používal mpx200, což byl fajn telefon, ale design taky žádnej skvost... no a co se týče lowendu u motoroly, tak to může konkurovat sagemům
a v3 a spol je taky pěknej hnus brrrrrrr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Caddy  |  21. 11. 2006 01:00

motoroly jsou nahodou super, vzdy mely neco extra a sly vlastni cestou... ataky v hodne vecech byly prvni. Jedine, co to kazi, jsou prave lowendy, ktere byly priserne snad ve vsech ohledech. I kdyz i tam byly vyjimky, takova T2288 byla ve sve dobe celkem super telefon...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  21. 11. 2006 01:49

"lidi a vám se fakt tyhle telefony líbí?"

Ano.
Motorola ukázala, že kvalitní design, meteriály a zpracování nejsou výsadou bohatých (a mnoho lidí to dodnes neumí překousnout). Ano, Scirroco je taky hezký a jistě i kvalitní, ale Razr stojí 1/3.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivan+  |  21. 11. 2006 08:40

Co sa tyka designu a vyhotovenia mam zle skusenosti s V3. Na kovovom obale pri beznom pouzivani kondenzuje para a vnutro nie je dostatocne utesnene. Dosledok: po roku bezneho pouzivania je znicena klavesnica, predajca nechce uznat zaruku a nenecha si vysvetlit, ze som sa s mobilom nekupal a na noc neukladal do pohara s vodou.
Zaver: Po 1 roku pouzivania je telefon na vyhodenie. To sa mi nestalo ani s jedinou Nokiou (mal som 4 rozne modely). Neboli bez problemov ale priznali si chybu a opravili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ozembux  |  21. 11. 2006 09:12

Asi zalezi. Jamam telefon 2 roky, vyzera ako novy. Ziadne zarosenie,nic. Takze spokojnost maximalna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jeník thx  |  21. 11. 2006 10:08

No že by byla 2288 hezká to jsem si tedy nevšiml a ta krásně obrovská písmena přes celý display byla taky chuťovka! Vrpomeňte si na design ericssonů tehdejší doby...to byla jiná elegance.
A že by byly motoroly výsadou bohatých...no ehm

Mimochodem menu motorol byla vždy nehezký paskvil a je to tak dodnes.

Jednoduše t39 je byla, je a bude best

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DAUNTLESS  |  21. 11. 2006 13:57

Menu Motorol mělo vždy nějaké chyby stejně tak jako menu jiných telefonů, osobně považuju menu Motorol za jedna z nejlepších díky obrovské možnosti personalizace. Motorola dělá menu pro inteligentní uživatele, takže se není čemu divit že sposta hňupů a ovcí přešlích třeba od Nokie si s ními neví rady. Jinak můj první telefon byla T2288 a na svojí dobu byla opravdu super, další povedený telofon od Motoroly který jsm měl byl Timeport 250, teď mám MPx220 a nespokojený jsem jen s problémy souvisejícími s WINDOWSama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  21. 11. 2006 17:02

Jen a jen s tebou sohlasim. Mimochodem, taky jsem zacinal s T 2288, pak jsem presel na
E 398, mam ji rok a pul a uplna paradicka, kdyz si vemete jaky uz to v ty dobe byl super mobil (jako kazda Motorola, ale asi fakt, ze krome jejich low endu), tak teprve ted se jim Sony muze vyrovnat (po hudebni strance), ale E 398 porad nabidne lepsi reprodukci bez sluchatek, zvucny 2 repraky A co me taky vadi u Sony jsou ty jejich masove rozsirene typy karet, vyuziva jich opravdu mnoho vyrobcu. Ale jinak taky proti Sony nic nemam, se spis jenom divim, jak si muze nekdo koupit Nokii, takovej predrazenej mobil a vybaveni nic moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jeník thx  |  21. 11. 2006 21:16

pro dauntlesse: co se týče toho menu pro inteligentní uživatele...no já nevím, pár motorol jsem v ruce měl a menu jsem pochopit dokázal, narážel jsem na gigantické písmo a celkově ohyzdné provedení i v dnešních motorolách. BTW nokii jsem nikdy nevlastnil a ani to neplánuji, sice se mi líbí N95, ale až bude na trhu, jistě se objeví hromada nokiáckých chybiček, které mně od nákupu spolehlivě odpudí. Většina mých telefonů byly ericssony řady T, R a P, nějaké HTC a mpx 200...

no vidíte, jediná motorka, co mi stála zato, abych si ji pořídil, vlastně ani motorola nebyla, pokud se nepletu...motorola měla s mpx společné jen logo, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  13. 01. 2007 20:36

To jako s PC,stačí pouze nechat přehrát nový systém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  13. 01. 2007 20:34

A vlastnil jsi nějakou motorolu a hlavně co potřebuješ vlastně v tom telefonu používat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  13. 01. 2007 20:33

A nebyla ta chyba náhodou v prodejci???
Já mám pomalu již V3 dva roky a je vše v pořádku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
traveller (novy)  |  21. 11. 2006 10:34

Motorola ukázala, že kvalitní design, meteriály a zpracování nejsou výsadou bohatých (a mnoho lidí to dodnes neumí překousnout).

To se zeptej těch, co za Razra dali přes 20 klacků a pak jim ze dne na den zlevnil na polovinu a koupil si je každý boula. Mimochodem, za prodeji Motoroly je hlavně US a jejich operátoři, kteří skoro nic jiného nenabízejí. Např. u nás byla podpora Motoroly tristní (možná je nyní ůepší, ale to už mě nezajímá - moje sympatie ztratili již dávno)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  21. 11. 2006 17:01

"To se zeptej těch, co za Razra dali přes 20 klacků a pak jim ze dne na den zlevnil na polovinu a koupil si je každý boula."

To je ppřesně ten názor lidí, kterými pohrdám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
traveller (novy)  |  22. 11. 2006 13:31

Tomu nerozumím? Proč pohrdáš lidmi, co chtějí něco lepšího (pro ně), resp. dražšího? Spousta lidí si kupuje výjimečné věci a nechtějí, aby se stejnými běhal každý druhý. No a jsou ochotni za to připlatit. Motorola zavětřila možnost rychlého zisku a z výjimečnosti udělala masovou záležitost. Tím spoustu lidí vytočila.. Ale zisky generují masy, ne jednotlivci, takže celkově se jí to asi vyplatilo. Moje sympatie ale nemá - vlastně nikdy neměla - hlavně přístupem k našemu trhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeněk  |  21. 11. 2006 05:01

Kdo v dnešní době nemá malý a tenký mobil, tak není IN.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  13. 01. 2007 20:40

A hlavně lupu na písmenka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
legnaw  |  21. 11. 2006 20:27

pche, sagem ma NADHERNY dizajn

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jeník thx  |  21. 11. 2006 21:19

no já nevím... sagem jsem už hoodně dávno neviděl...měl jsem na mysli takové ty sagemy co se u nich držela tlačítka proto, aby napsal další písmenko v sms...no vlastně prehistorie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
legnaw  |  21. 11. 2006 22:06

pche...to boli Sagemy made in Czech smejd.... na Mobilmanii najdes info o skoro vsetkych novych Sagemoch

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jeník thx  |  21. 11. 2006 23:07

předpokládam, že nízký kvalita nebyla způsobena tím made in czech, ale politikou společnosti sagem...ve Státech se taky dá vyrobit šmejd...

sagem asi bude francouzský, tak si tam místo Států dejte Francii...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
legnaw  |  21. 11. 2006 23:33

zaujimave ze vyrobky inych fabrik su vynikajuce.... a ze kladniansku fabriku okamzite zatvorili

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  13. 01. 2007 20:41

Co je lepší : desing X funkčnost a praktičnost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  13. 01. 2007 20:30

A proč sis jej nekoupil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor