Technologie Push to talk: vysílačka v každém mobilu

Diskuze čtenářů k článku

zz  |  15. 11. 2003 18:01


Zakaznici, vezmeme rozum do hrsti a neskakejme jim na to !!!
Jedna se o dalsi nepotrebnou hovadinu, s jejiz pomoci se nam budou zase snazit tahat penize z kapes. Misto aby vyrobci zvysovali kvalitu a spolehlivost, zlepsovali a zrychlovali datove prenosy, vybavovali telefony _opravdu_ uzitecnymi vecmi, nabizeji masam opet nepotrebnou blbost. Marketingovi hochstapleri uz si brousi "ostrovtip", aby meli jak zduvodnit, ze prave tuto pitomost bude kazdy potrebovat...
Nejde o nic jineho nez o to, ze chteji donutit zakazniky k dalsim nepotrebnym upgradum telefonu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  16. 11. 2003 13:17

Masy ale s takovým telefonem budou spokojené - vy si ho jednoduše nekoupíte. Kde je problém?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Samba  |  26. 02. 2004 05:34

Problem je v tom ze pan je trochu natvrdlej...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gogo  |  15. 11. 2003 07:34

všechny úplně zadarmo. Tedy jejich provoz. Cena licence se počítá podle šíleného vzorce a pro firmu působící na větším území to může znamenat i 100 000,- Kč ročního poplatku a můžou si říct jen pět slov denně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
halis  |  15. 11. 2003 02:57

Komicky jsou ti ubozaci, kteri tu skuhraji, ze to nebude zadarmo a uz vymejslej, jak by to oni udelali, kdyby vyvijeli mobily v Nokii, aby to zadarmo bylo...
Jinak sluzba Walkie-Talkie je MASOVE rozsirena v USA, je za pausal a my usporni Cesi jsme ji tam vyuzivali zuby nehty :), zatimco bezni Americane to zas tak nezerou. Spojeni se ale usutecnovalo bez ohledu na to, jestli to druha strana povolila ci ne....proste vam najednou zacne z kapsy rvat kolega, a jeste je to doprovazeno takovym tim typickym vysilackovym pipanim a chrastenim :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skyfinger  |  14. 11. 2003 17:40

Nejrozsirenejsi ta sluzba bude asi u naseho podsveti. Uz se na ni asi tesi  Inu neni nad dobrou a hlavne rychlou organizaci, kdyz vas tlaci cas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mac  |  13. 11. 2003 19:59

Mno, uklízečky si vyslechnou recepčního a pak všechny začnou odpovídat, přičemž vyhraje ta nejrychlejší. Ta nejrychlejší ovšem odpoví, že ještě žádný pokoj není hotov. Ve stejnou dobu, ovšem pomaleji odpoví i ostatní uklízečky, ale to už bude spojen hovor té první. Takže se recepční dozví informaci vysoké hodnoty . Pokus se opakuje...

PS: Kdyby se na tom nedalo vydělat, nedělali by to ani výrobci ani operátoři. Jediný čas, který se tím ušetří je čas potřebný všemi těmi centry potřebný ke spojení hovoru - než telefon začne zvonit. Ono totiž vybrat a mluvit nebude tak jednoduché jak se zdá. Asi by to mělo nejdřív na příchozí komunikaci upozornit jako při běžném hovoru nebo podobně. Tady se asi čas taky neušetří.
A to, jestli je sms typ rychlé komunikace, o tom by se dalo taky hodně polemizovat. Většinou je totiž zavolání mnohem rychlejší než datlovat a pak ještě odpovídat. ŽE ?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vašek  |  13. 11. 2003 18:55

PoC je dobry a srovnani s sms na konci neni primerene ... jestli bych chtel kontaktovat vice lidi a moc neplatit stacil by  .. napriklad javova aplikace na icq .. a odeslat vice lidem zpravu (jo musi se byt pripojen ....) a nebo mail na rozeslani vice ucastnikum, na jejich mobilni mail ... t-email.cz, mujoskar.cz, eurotel.cz ... ale chce to trochu vice prace ... zalezi na pohodlnosti komunity :o) .. no nebo to nekdo vymysli a nekomu to bude prodat..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  13. 11. 2003 16:40

Domnivam se, ze Push-to-Talk v tomto telefonu neni plne podle standardu PoC, ktery Motorola, Siemens, Ericsson a Motorola predstavily v 10.zari. Tak kratkou dobu po te, co se spolecnosti shodly na standardu proste neni mozne mit funkcni implementaci. Co myslite?

V clanku mi take chybi zminka o serverove strane reseni od Nokie. Je uz dostupne? Na jake platforme? Kolik uzivatelu je schopno podporovat soucasne atp.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladic  |  13. 11. 2003 13:19

Podle myho je to vsechno pekna ptakovina, vymejslej se uz doslova hovadiny - jen aby to bylo novinka.

Asi sem natvrdlej, ale nedokazu ocenit vyhody toho vseho.

Jako vyhoda je kuprikladu zminovano, ze se usetri prenosove pasmo, ktere byva vytezovano na 100%, jedno zda se na lince mluvi, ci ne.
To prece nejni problem uz dnes. To je problem jen operatoru, ze neumej efektivne vyuzivat prenosove pasmo svyho zarizeni a pri 'mlceni' volajiciho to patricne ocesou kompresi.

To pracne vytaceni je tez trochu mimo. Stisknu tlacitko a telefon vytaci za me. Nebo nemusim ani to. Kvaknu do telefonu jmeno zadaneho a za chvili volam. Copak to jde snad jeste udelat jednoduseji? Na druhe strane, to same - staci handsfree a muzete automaticky zvedat hovory.

Bud potrebuji telefon nebo vysilacku. Na to, abych se spojoval 100x za den - jako trebas provozni technik v terenu - nebudu pouzivat mobil (to by brzo prislo na buben).
Rozhodne bude rozhodovat cena - kdyz to bude za pusu, muze to s trochou vule nahradit verejne vysilackove site (zachranky, energetika, policie, apd.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
z  |  14. 11. 2003 14:59

To je problem cele site gsm a i telefonu to hlavne, a ne tedy jen opratoru. GSM komprese produkuje data o rychlosti 9.6 kb/s vzdy - po celou dobu hovoru i kdyz zrovna nikdo nemluvi. To by se musela predelat cela sit a hlavne vsak zahodit vsechny telefony a poridit nove, nebot to sou prave oni ktere hovor takto kompresuji. Pro to se hledaj jine metody jak snizit zatez site a pritom ji nemuset kompletne predelat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  13. 11. 2003 09:49

PTT je rozhodně služba zajímavá a myslím si, že by bylo dobře když o ní budou naši operátoři uvažovat nebo ji přímo zavedou. I kdybyste ji nechtěli používat, operátoži budou muset investovat do sítě a hlavně posílit GPRS, aby to mohlo spolehlivě fungovat. No a tak z toho budou mít užitek i ti, kteří to používat nebudou. Je jasné, že primárním zájmem jak operátorů tak výrobců mobilů a mob. sítí je přijít s něčím na čem se dají vydělat další peníze, ale v případě této služby to bude určitě i služba k něčemu. Měl jsem možnost si tuto službu vyzkoušet v "reálném" provozu a musím říct, že je to určitě použitelné. Je třeba se smířit se zpožděním po síti (chovalo se to obdobně jako když voláte satelitem přes oceán), ale po chvíli si na to určitě zvyknete. Bylo by nesmyslem zatracovat tuto službu jen kvůli nesmyslným výtkám (ostatně jako vždy), své uživatele si spolehlivě najde. A ti ostatní - ti o ní ani nemusí vědět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  13. 11. 2003 16:24

Mozna jste si nevsiml jedne drobnosti, kterou autor zapomel v clanku zminit. PoC bezi jako sluzba v IMS! (viz napr. http://www.nokia.com/nokia/0,8764,46740,00.html).

Neni az tak jednoduche rozchodit IMS v public GPRS siti. Vite vubec o nekom, kdo uz verejne IMS provozuje?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  01. 03. 2004 09:56

... můžeš prosím definovat to "zpoždění v síti"? Docela by mě to zajímalo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yenda  |  13. 11. 2003 08:40

Rozhodně bych byl pro zavést to u i nás. Když to budu chtít využívat, tak to využívat budu, když ne, tak ne. Stejně tak jako jakoukoliv jinou službu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  13. 11. 2003 07:52

Argumenty v článku nejsou vůbec přesvědčivé, a i Marek přizpůsobuje text tomu, "aby to vypadalo, že to k něčemu je".

Na začátku se píše : ".... částečně nahradí textové zprávy, které dnes slouží pro rychlou komunikaci." Ale v zavěru už : "jsou dnes k dispozici pouze zdržující textové zprávy."

Klasický hovor má výhodu v tom, že ho přijmu, když se mi to hodí. Tak i SMSka mně v telefonu zůstane, i když si ji nepřečtu v ten moment, co přišla. Ale aby ke mně telefon promlouval ve chvílích, kdy ho nemám třeba po ruce, k čemu to je?

Možná technologie použitelná je, to se ukáže, ale článek o tom tedy moc nepřesvědčil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kodl  |  13. 11. 2003 09:42

Clanek vychazi z toho, ze panove co ho psali videli telefon, ale ne sitku, ktera by to podporovala. Ta je k videni jinde a hlavne ne od Nokie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svb  |  13. 11. 2003 07:35

Pavel právě přijel do hotelu a recepční potřebuje zjistit, který pokoj je již připraven pro nového hosta. Ve svém telefonu najde skupinu Pokojské, stiskne tlačítko a zeptá se, který pokoj už uklidily. Otázku slyší všechny pokojské najednou, Marie stiskne tlačítko a odpoví, že pokoj 145 je hotov. O desetinu vteřiny dřívě však stiskla tlačítko Břetislava, která hlásí že žádný pokoj není a recepční se nic nedozví, budou se jen deset minut dohadovat.

Pokojská Adéla, která se zrovna plížila kolem spícího hosta dostane vyhazov, protože jí zničeho nic začal mluvit mobil, i když ho měla přepnutý na vibrace.

Recepční stejným způsobem osloví nosiče zavazadel. Marek odpoví, že za chvíli bude v přízemí, David však následně upozorní, že už je na místě a že zavazadla rovnou odnese, jenže protože stiskl tlačítko na recepčního, tak to slyší jen on, ale ani Marek, ani dvacet dalších nosičů, kteří se shromáždí ve vstupní hale dvě minuty poté co jsou zavazadla odnesena a můžou si společně zanadávat.

Nakonec bude ještě skřípat zuby ředitel hotelu, až se dozví, kolik ho tahle sranda stála.

 

Předpokládám, že to u nás nikdo nezavede, protože je to děsná ptákovina. Kdyby z mobilu dokázali udělat opravdovou vysílačku (tzn. přímě spojení s druhou stanicí podle dosahu signálu, a hlavně ZADARMO), tak to by byla aspoň dobrá hračka, ale tohle je skutečně na h***o.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
z  |  13. 11. 2003 10:38

Za frekvence na kterych mobil vysila museli operatori samozrejme zaplatit a proto je logicke, ze volne vysilani zadarmo na jejich frekvencih je pro ne samozrejme neprijatelne.

Jedine integrace skutecne vysilacky v bezlicencim pasmu VKV (skutecne jsou takova pasma k dispozici) vyrobci do mobilu by bylo mozne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  13. 11. 2003 12:30

Stacilo by, aby slo o kombinaci mobilniho telefonu a vysilacky, nebo aby slo treba o specialni standardizovanou komunikaci na nektere z volnych frekvenci. Treba postavene na WiFi standardu. Logicky by to bylo pouzitelne treba jen vramci nekolika kancelari po budove, nebo v radu stovek metru v terenu.

Komunikace zdarma v ramci cele site oparetora by byla samozrejme trochu naivni rpedstava. Proc by budoval sit, kde by umoznoval komuniakce zdarma. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ruska vlastovka  |  14. 11. 2003 01:47

Jenze sdilene kmitocty na 70cm bandu (dvoumetr by asi byl problem a i tam plati nize uvedene) podle stavajici GL brzy scipnou a co s nimi bude dal, zatim nikdo nechce rici. V uvahu tak jeste pripada pasmo PMR, jenze to je cim dal, tim vic ucpane. A jeste do toho horda mobilistu, fuj, nebrat! Ale co treba pasmo CB900, ktere u nas nikdy nebylo povoleno (az na vyjimky nikde)... jestli ty kmitocty uz nepozrali mobilni operatori, tak mozna tam, jenze direktni provoz na techto kmitoctech je jeste vetsi ducharina, nez na tom 70icentimetru...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
w4l  |  13. 11. 2003 14:18

Jsi na omylu - ve standartu Push to Talk je tohle osetreno - mluvit muze vzdy jenom jeden. Kdyz nekdo chce mluvit, zmackne tlacitko a mobil mu da zvukovym signalem najevo, ze muze mluvit (mobil si to overi u serveru na strane operatora). Soucasne je i ostreno to zname slovo "prepinam" - za uzivatele rika "prepinam" jeho mobil zvukovym siganlem.

Co se tyce pouzivani teto sluzby je velmi pravdepodobne, ze se uchyti - bude pravdepodobne uctovana pausalem. Muzou ji vyuzivat kdekoliv, kde jen trochu potrebuji vysilacky a i tam, kde jiz vysilacky nedosahnou.

Push to talk over cellular ma jiste budoucnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  01. 03. 2004 09:53

to jsou kecy v kleci. Každý kdo někdy používal vysílačku ví, že to docela dobře může fungovat tak, jak popisuje autor článku. Také je nutné pamatovat  na to, že se jedná o digitální technologii, takže selekce jednotlivých hovorů je docela dobře možná. Myslím, že se jedná o dobrou věc, která se hodí, jediný problém opravdu vidím v přístupu operátorů a jejich cenové politice. Uvědomte si, že tím klidně můžete nahradit vysílačky, s tím, že hovor uslyšíte i na druhém konci republiky i bez převaděčů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
highway  |  11. 01. 2005 17:16

Budoucnost zavisi na jedine veci: cene, kterou opove nasadi. Z dosavadni praxe lze odvodit, ze to bude pochod blatem, podobne jako MMS. Pocitejme: 1EUR/den=cca 900Kc/mesicne
Bude se sice zvysovat, opove budou svolavat tiskovku kvuli kazde tisici MMS, pritom skutecny provoz bude minimalni. Srovnejme s pocatkem SMS - opove nepocitali s prijmy za sms, tudiz dosahli toho, ze rozsirili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.Novak  |  13. 11. 2003 06:53

Oterátoři to zabijí cenou (bohužel), ideální by byla ještě paralelní podpora této technologie na "volné" frekvenci, kdy by mobil fungoval opravdu jako vysílačka, ovšem "inteligentní"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Igor  |  13. 11. 2003 06:50

No nevím, jak moc to bude použitelné, předpokládá to totiž, že každý bude mít mobil pomalu pořád u ucha nebo minimálně v kapse saka, aby vůbec zaslechl dotaz volajícího. Když ho máš položený někde bokem nebo třeba v batohu, tak není šance něco slyšel. Při normální volání přece jen telefon vyzvání a člověk má čas se k němu dostat a při SMS zpráva zůstane v mobilu, i když zrovna jsem někde mimo dosah.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kodl  |  13. 11. 2003 09:40

Mobil samosebou umi zazvonit ci zavibrovat a spojeni je navazano az pote, co volana osoba odpovi. Viz podoba s iDEN.

A s tim panem co psal ze je to na hovno bych nesouhlasil - staci si uvedomit, ze to samosebou chodi kdekoliv v roamingu kde je GPRS (videl jsem slysel jsem) - a srovnejte si ceny za hovory a za data. Takze s temi rychlymi odsudky bych byl opatrny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  13. 11. 2003 16:29

PoC standard definuje nekolik zpusobu, jak muzou byt tzv. voice bursty dorucovany a prehravany. V zasade jsou tri rezimy:

1) DnD - sessiona se odmitne, nic se neprehraje

2) Manual answer - je potrebe prijmout sessionu, voice-bursty se prehravaji automaticky

3) Auto answer - sessiona je prijata automaticky, voice-bursty se prehravaji automaticky

BTW: nikdo nebrani mobilnimu zarizeni, aby nekolik poslednich voiceburstu archivoval v pameti (nic takoveho ale v PoC standardu neni)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonym  |  13. 11. 2003 19:12

Pouzitelny je to dost dobre, treba pro sluzby, ktere pouzivaji dispecink - taxikari a tak. Pro normalniho uzivatele to samozrejme nema moc efekt. Lepsi by ale byla moznost navazovat spojeni mezi telefonama primo bez ucasti BTS - byt jen na kratkou vzdalenost. Prej to umely nektery prehistoricky Nokie se specialnim firmwarem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jacib  |  13. 11. 2003 06:29

Trochu pozor na čísla v označení mobilu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majdan  |  13. 11. 2003 04:06

Nokia 5140 nieje prva. Prva mozna pre siete GSM. Inak prvy mobil s push-to-talk je Motorola V60p pre CDMA a operatora Verizon Wireless a uz sa predava - vid tu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrick Zandl  |  13. 11. 2003 08:45

Abychom byli přesní, první PTT mobily nabízela sice Motorola, ale pro americkou síť iDEN, která tuto službu podporuje už od počátku své existence

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlk  |  13. 11. 2003 12:04

... jenomze porad nechapu ...

PROC je nutna "podpora" operatora a tudiz moznost za to vymahat penize ??? Proc to proste nefunguje treba jako zminovane ICQ, kdy se klienti proste pripoji pres existujici TCP spojeni a proste mezi sebou komunikuji ? V dnesnich sitich je dostupnost GPRS uz celkem slusna, pripadne vypadky a horsi srozumitelnost by obe strany zajiste omluvili prave z duvodu ceny. Asistence operatora by nebyla nutna, staci zaplatit pausal a volat a volat treba 24 hodin denne )))) .. proste takobe VoIP .. uplne si dokazu predstavit klienta treba prave pro chytre telefony...

To jsou tlaky opartoru tak silne ze se vyrobci "boji" uvest sluzbu z niz by operatori neprofitovali ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  13. 11. 2003 12:25

Jestli to nebude tim, ze v soucasnosti nemaji mobilni terminaly prideleny verejnou IP adresu. Pouze adresu vnitrni site, komunikace primo mezi terminaly je tak mozna jen omezene, v ramci jednotlivych segmentu site. A urcite by Vam operator rekl, ze to neni podporovana fce.

Takze aby fungovala komuniace primo, budto by museli mit vsichni uzivatele pevnou IP, kde by se v telefonu k jednotlivym uzivatelu ve skupine zadavala primo ona IP adresa.
Dalsi moznosti je komunikace jen za pomoci znalosti cisla telefonu, komu zpravu posilam. Tady uz je nevyhnutelna spoluprace operatora. Jen on muze vedet, jake tel. cislo ma jakou IP adresu vramci site.
Posledni moznosti je nejaky centralizovany server, mimo pusobnost operatora. Kde by se udrzovaly udaje o klientech, slo by o jakehosi zprostredkovatele. Jenze to je velmi neprakticke reseni, vsichni by vlastne museli byt stale rpes GPRS pripojeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P  |  20. 11. 2003 11:47

jednak verejnou IP si muzete koupit (+200,- mesicne u ET)

a druhak ICQ bezi i kdyz neni verejna IP, proc asi? Ma centralni server a spojuje uzivatele

jenze to JAVA ICQ v mobilu (mobicq) je priserne pomale a na nejakou konverzi voice by musel byt chip no a to jest podpora vyrobcu. Jo a ty to bez spoluprace s Opy delat nebudou, proc taky?

Navic, cena nekterych GPRS tarifu by v dusledku byla drazsi nez voice, ne kazdy ma a bude mit nejakej DATA NONSTOP! Nehlede k nejnizsi priorite GPRS a vubec, zadnej QoS, protste nepouzitelny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P  |  20. 11. 2003 11:47

jednak verejnou IP si muzete koupit (+200,- mesicne u ET)

a druhak ICQ bezi i kdyz neni verejna IP, proc asi? Ma centralni server a spojuje uzivatele

jenze to JAVA ICQ v mobilu (mobicq) je priserne pomale a na nejakou konverzi voice by musel byt chip no a to jest podpora vyrobcu. Jo a ty to bez spoluprace s Opy delat nebudou, proc taky?

Navic, cena nekterych GPRS tarifu by v dusledku byla drazsi nez voice, ne kazdy ma a bude mit nejakej DATA NONSTOP! Nehlede k nejnizsi priorite GPRS a vubec, zadnej QoS, protste nepouzitelny teda bez

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P  |  20. 11. 2003 11:47

jednak verejnou IP si muzete koupit (+200,- mesicne u ET)

a druhak ICQ bezi i kdyz neni verejna IP, proc asi? Ma centralni server a spojuje uzivatele

jenze to JAVA ICQ v mobilu (mobicq) je priserne pomale a na nejakou konverzi voice by musel byt chip no a to jest podpora vyrobcu. Jo a ty to bez spoluprace s Opy delat nebudou, proc taky?

Navic, cena nekterych GPRS tarifu by v dusledku byla drazsi nez voice, ne kazdy ma a bude mit nejakej DATA NONSTOP! Nehlede k nejnizsi priorite GPRS a vubec, zadnej QoS, protste nepouzitelny teda bez spoluprace s opem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majdan  |  14. 11. 2003 02:26

iDEN PTT sa vsak lisi od PTT aky ponuka Verizon a aky pripravuje Nokia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonym  |  13. 11. 2003 19:06

No to je otazka, ktery mobil byl prvni. Nokia ale rozhodne ne a ta Motorka zrejme taky ne! Tuhle funkci jsem videl tusim na Ericssonu R250 nebo na R310 asi pred rokem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ruska vlastovka  |  14. 11. 2003 01:39

To byl ten oranzovy Erik, co se tu snad nikdy oficialne neprodaval. Vypadal jak mobilni telefon krizeny s Motorolou Radius GP300 . Cistokrevny outdoor, se kterym se dal s trochou stesti zabit i medved . To oznaceni 250 bude, tusim, spravne. Jestli se dobre pamatuji, tak mel i uzaviratelny otvor reproduktoru... asi pro pripad, ze jste potrebovali preplavat reku .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor