Přesto dokázal za rok dosáhnout srovnatelného pokrytí a za dva a půl roku má téměř 1,5 milionu zákazníků
Tak vidíte, že ty operátory vůbec neznáte... U někdejšího Radiomobilu a také Eurotelu byl roční přírůst zákazníků kolem 1 miliónu. Jestli dobře počítáte, tak směle do toho :o)
MMS u TM a ET běží už rok, ale jejich využití je zoufale nízké ...
Nevěděl jsem, že znáte dobře statistiky operátorů o odesílání MMS. Pokud Vím, tak Eurotel nedávno zveřejnil zprávu o počtu odeslaných MMS a byla velice pozitivní. Jestli však píšete o vlastní zkušenosti (Oskar to teprve chystá :o), tak se mohu přidat: Mám příležitost se ptát i lidí, kteří s mou osobou nemají téměř nic společného a budete se divit, kolik lidí koupí celé rodině MMS telefon, jan aby to mohli využívat (to nemyslím svou :o) Sám jsem posílal ze zahraničí raději MMS, než SMS, protože vyšla levněji a její užitná hodota byla větší, i když jsem do ní vkládal jen obyčejný text... Prostě si myslím, že jste úplně vedle :o) Ale je to opět můj názor... Podložený pouze dotazy na lidi z jednoho severočského regionu.
S tou konkurencí jste to trochu otočil, ne? Nebýt vstupu Oskara na trh, máme dodnes volání ve vlastní síti minimálně za 5 Kč a do jiných za 9 Kč, o vteřinové tarifikaci by nikdo ani nesnil
Opět jste vedle... 2Kč do vlastní sítě měl už Paegas před vstupem Oskara na trh. Člověče tímhle uspáváte zlobivé děti před spaním? :o))
Co se týče budování sítě, měl byste si uvědomit, že to co dokázal ET za 5 let (potažmo za 10 let, protože ledacos z vývoje před GSM také mohl využít pro novou síť) a TM za 4, to dokázal Oskar za jeden jediný rok
Jen potvrzujete, co jsem napsal... Kdyby dnes nový Operátor začal stavět síť, Měl by ji postavenu asi ještě rychleji. Navíc už by z pohledu na současný trh věděl, pro kolik zákazníků má být síť navržena. Budu se tedy opakovat a znovu napíši, že obě starší sítě byly ve svém prvopočátku projektovány pro cca 1/10 současné klientely... A tohle mám ověřené ;o) Co se kvality týče, souhlasíms Vámi, že TM má as méně kvalitní echo. Mně osobně to vůbec nepřekáží. Telefon není Hi-Fi a důležité je, že z něj slyšíme, co potřebujeme. Jestli v něm občas něco zašumí... No a? Venku fouká vítr, jezdí auta, mluví lidé... Pokud chci něco se skutečně čistým zvukem, použiji svého diskmana od Philipse :o))) Oponovat mám mohu i třeba tím, že i od Oskara odchází lidé kvůli kvalitě jeho sítě - kolísání signálu, nedostatečné pokrytí, vypadávání hovoru = tento problém v závislosti na lokalitách byl je a asi bude u každého operátora - i když má ET nějakou reklamu na dohledové centrum, před TM signálem se neschováte a Vy máte Oskara, který Vám vyhovuje. Všiml jste si, že v souvislosti s rychlostí výstavby sítě se nezmiňuji o tom, že prý Oskar některé lokality propojoval ve spolupráci s ČT, stavěl BTS na černo nebo používal větší procento 900MHz sítě, než mu bylo v souvislosti s výstavbou sítě dovoleno? Důvod je prostý - sám jsem se o tyto kauzy nezajímal a proto o nich nic nevím a vědět nechci. Možná se o to budu zajímat, až budu stavět svou síť :o)) V každém případě trochu Oskara přeceňujete = on se nedostal za 1 rok na současné pokrytí - tu dobu mu možná trvalo nějakých 85%, ale to snad bylo i Radiomobilu. Oba asi měly v něčem podobné podmínky k přidělení licence.
GPRS je u Oskara stabilnější než TM (může to být lokalitou, ale těch lokalit je více...
Přesně jste to trefil... Ono to je lokalitou. Srovnáváte nesrovnatelné - můžete srovnávat až (jestli) bude mít Oskar stejné množství zákazníků využívajících GPRS. Což v tuto chvíli vůbec nemá. Kdybyste se zamyslel na omezeností kapacity sítě, nemohl byste tohle vůbec napsat. Bydlím v oblasti, kde GPRS využívá málokdo a budete se divit, ale já s přenosy problémy vůbec nemám! Takovou kvalitu by si asi přál každý :o) Nicméně mě opět překvapuje Vaše jistota tvrzení (děláte nějakou veřejnou anketu, či podrobná dlouhodobá měření sítí?). Tímhle jste vyjádřil opět názor svůj a několika nadšenců, kteří stejně jako my píší o svých zkušenostech do diskuzí. Já jsem také vyjádřil svůj názor, to přiznávám. Dokonce také přiznám, že cestuji po republice a mám své zkušenosti i z jiných lokalit... Nicméně z toho nevyvozuji názor, který vnucuji lidem v diskuzích. Prostě je důležité si uvědomit, že, když cestuji po některých lokalitách, nemám zkušenost lidí, kteří službu v dané lokalitě využívají dlouhodobě.
Vše je to prostě o křehké rovnováze a tu se TM daří držet nejméně z našich operátorů.
S křehkostí souhlasím. Např. se těžko vrací zpět důvěra, kterou jste jednou stratil :o) Jestli nějméně nevím, ale vím, že i kdyby byli zákazníci rozděleni rovnoměrně, vždycky jich bude nějaké procento stále migrovat mezi Operátory. Tomu nezabrání nikdo. Ani my svými pro a proti, které tu popisujeme.
PS: Jaký je Váš názor na několirát zmiňovanou nechuť lidí měnit číslo s přechodem k jinému Operátoru? Myslím, že je to jen fáma. Má zkušenost říká, že tohle dělají jen ti, kteří mají Eurotel od jeho počátku :o))) Snadno se dají zlákat mnozí lidé na výhodnou koupi telefonu, čísla zdarma, pohodlné volání ze zahraničí... CoO vy na to?
Mějte se