Tohle je především pěkná PITOMOST!!!Na náhlé věci jako jsou požáry, povodně, chemická nebezpečí atd. je opravdu nejlepší klasický obecní rozhlas, protože, SVĚTE DIV SE, stále existují lidé, kteří třeba mobil nebo telefon nemají vůbec, pak je celá kupa dalších "šuplíkářů", kteří ho s sebou zrovna nemají a další spousta těch, kteří mají aktivní tichý režim, mód letadlo, mají vytřískanou baterii, nemají signál atd.Pro rozhlas stačí na straně příjemce alespoň jedno funkční ucho .Co se týče "dobrovolných hasičů", tak těch se stejně svolává vždycky možná tak 15 a na to bohatě stačí hromadná SMS. Jestli jde někomu o každou vteřinu, tak je nejlepší nepoužívat mobily, ale PAGER, kde během jedné sekundy přijde zpráva všem určeným v dosahu, protože je to JEDNOSMĚRNÁ komunikace, prakticky stejná jako rádio a klidně tak může být informováno třeba milion lidí najednou.Navíc, už z logiky věci, to musí být řešené tak, že prostě ta firma má určitý počet linek, takže jen nějaká ústředna jako např. Asterix, zavolá a přehraje zprávu, ale k tomu potřebuje volné linky, aby to mohli dělat současně.Podle informací z jejich webu mají jenom 200 linek. Takže v praxi, když se stane průser a je potřeba informovat obec, kde je 2000 lidí, tak posledních 200 se to dozví v čase: (vytočení hovoru + spojení hovoru + příjem hovoru + přehrání zprávy+ukončení hovoru) * 10, což pokud má zpráva například minutu, tak to může trvat třeba 15 minut!Takže na naléhavé věci to opravdu není, na to je lepší ten rozhlas, kde to může slyšet všech 2000 lidí najednou. Samozřejmě vždy to někdo neuslyší, ale tomu to řeknou lidi okolo, protože penetrace informovanosti bude okamžitě cca 98% procent.A na blbosti typu Vánoční bál, besídka pro děti, 138. zasedání zastupitelstva v hospůdce U ožralého starosty, poplatky za komunální odpad atd. úplně bohatě stačí vytisknout to na obecní vývěsku vedle smíšeného zboží Maruška na návsi (pro důchodce) + hodit to na obecní web (pro mladší ročníky), který to automaticky rozešle na mailing list, do kterého se může přidat každý návštěvník webu (tohle umí třeba WordPress, který je zdarma, takže uživatelé nemusí sledovat co je nového, ale přijde jim e-mail) + hodit to na Facebookovou stránku obce, protože nejmladší generace už ani na jiné servery nechodí a facebook je na nový status obce taky upozorní okamžitě.
Navíc tyhle zprávy se dávají vědět většinou týdny nebo i měsíce předem, takže jestli se to někdo dozví dnes nebo až za dva dny je úplně jedno.