Telefonování v autě: ani handsfree nepomůže

Diskuze čtenářů k článku

Jetson  |  14. 04. 2005 08:51

Osobně za jízdy ke komunikaci se spolujezdcem i po telefonu využívám jen "volné" chvilky a čas kdy řídím vyplňuji komunikaci po Remkovsku (eeeeeeeeee, jo. eeeeeeeeeeeee takhle, eeeeeee....).  Takže mám většinou na řízení klid.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jezevec (novy)  |  14. 04. 2005 01:54

Navrhoval bych, aby ti, komu mobil odvádí pozornost, aby do něj za jízdy prostě nepindali, radši ani přes HF - komu odvádí pozornost hovor, aby za jízdy nemluvili vůbec, ani se spolujezdcem - a komu telefonování pozornost neodvádí, aby se do něj nikdo nesral.
Dokud je zákonem povoleno za jízdy jíst, pít, chcát do lahve, ladit rádio, manipulovat s CDčkama, nastavovat klimatizaci, otevírat okna, řadit rychlosti, strkat si za ucho HF sluchátko, nasazovat si sluneční brejle, číst bilboardy, mluvit třeba s pěti lidma najednou pokud sedí s váma v autě, kouřit a cigáro si zapalovat, rozsvěcet světla, a obecně konat desítky a desítky úkonů, které nějak odvádějí vaší pozornost, a dočasně vyžadují ruku - - - neměla by se vyjímat JEDNA pitomost jako držet v ruce mobil, a tu zákonem zakázat. (vytáčet dvanáctimístná čísla a dívat se na displej, nebo oběma rukama manipulovat s HF, ovšem zakázáno není)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
casial  |  14. 04. 2005 03:23

A uvědomujete si, jak moc nebezpečné je třeba takové blbé kýchnutí? Kdy na půl vteřiny nic nevidíte? Případně si ještě posoplíte čelní sklo a pak šmátrate po všech kapsách a úložných prostorech auta a hledáte kapesník nebo hadr? Nechcete zrovna zakázat i kýchání v autě?

Btw, lazení autorádia je taky docela fasa... jedna známá takhle docela slušně vykolejila, když provedla idiomotorický pohyb - jednou rukou zesilovala (kolečkem) rádio, druhou provedla analogický pohyb volantem :)
To je docela problém začátečníků obecně - třeba takové stahování okna kličkou bývá ze začátku docela oříšek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Katka  |  14. 04. 2005 01:42

Jedim celkem dost (1/2rok - 21000km) a telefonuji jak s HF tak bez a zkusenost? Skutecne se mene soustredim na rizeni a to i kdyz jedu trasu, kterou mohu jet se zavrenyma ocima. Vetsina hovoru konci mym souhlasem a kdyz dojedu, tak volam zpatky a ptam se, co jsem to vlastne slibila...
Nekde jsem cetla tuto: Je lepsi ztratit vterinu zivota, nez kvuli vterine zivot.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marek  |  13. 04. 2005 14:13

Kdysi jsem naboural (nastesti jen do snehove bariery) tesne potom, co se me pri soustredene jizde po naledi na horach manzelka zeptala na nejakou uplnou pitomost. Chapu, ze nekdo je schopen se soustredit na 10 veci najednou, my chlapi ale spis ne!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TheFlyingman (novy)  |  13. 04. 2005 14:10

S článekm naprosto souhlasím. Netvrdím, že jenom telefonování odvádí pozornost řidiče, stejný účinek má podle mě i kouření atd, ale každý krok správným směrem se počítá. kouření přijde na řadu třeba příště...HAWK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ferda  |  13. 04. 2005 14:16

a co je na tom spatnyho, kdyz si nechas za jizdy vykourit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  13. 04. 2005 12:58

Nepřekvapuje mne, že tolik lidí článek shazuje. Vždyť oni během jízdy zvládají snad i grilování a roznášku občerstvení!
Vědci samozřejmě vše zkreslili. (Moc hezké jsou takové ty testy s vlivem alkoholu na řízení. Např. když řidič po třech panácích projel zkušební "překážkovou dráhu", tak, že schodil většinu "klobouků", drcnul do pár zátarasů apod. - ale po dojetí svou jízdu hodnotil jako skoro bez chyby!!!)
Rozdíl mezi telefonováním a spolujezdcem je značný. Spolujezdce si nevizualizujete (sedí vedle vás), kdežto při hovoru k tomu dochází (schematicky řečeno). 
Jelikož je současný člověk "zrakově zaměřen" (míním tím pořadí využívání smyslů) + přidání nutnosti zvukové analýzy hovoru, dochází k blokaci značné senzuální kapacity. (Proto se také říká nevidí, neslyší, ale už ne nehmatá, necítí a pod.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robo_at_hotmail  |  13. 04. 2005 10:47

Z vlastnej skusenosti viem, ze ked soferujem, venujem sa dopravnej situacii naplno, a parkrat mi to uz zachranilo 'kejhak'. Vzdy, ked soferujem, a nahodou mi na mobil (pripojene HF) dakto zavola, dopredu ho upozornim, ze soferujem a teda ze moje odpovede mozu byt nepresne, nejasne alebo uplne odveci - zalezi od dopravnej situacie. A potom si volajuci vyberie, ci je informacia, ktoru pre mna ma taka dolezita, aby nepockala par minut, kym zastavim. Je ine odovzdat info - chod este tam a tam vybavit toto, a je ine rozoberat problemy s autom volajuceho...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marian Matys, ComTEL  |  13. 04. 2005 10:34

!!! Zákon zakazuje používání mobilních telefonů za jízdy. !!!
To předce neni pravda...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Igi  |  13. 04. 2005 10:14

Myslim si , ze telefonovani rozptyluje. Proto radeji zastavim, kdyz mam neco resit. Je dobre delat takove pruzkumy. A nepriznat si, ze cloveka neco rozptyluje pri jizde, je to nejhorsi prave pro zpusobeni nehody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mp  |  13. 04. 2005 09:50

Toto je dalsi z clanku s bombastickym nazvem a nulovym obsahem. Vice nez trictvrte clanku se autor venuje tomu, jak se meri reakcni doba ridice na otazky jemu kladene. Az na konci clanku v casti "Pozor na reakce" se zmini, ze se meri i reakcni doba na situace na silnici a na dodrzovani predepsane trasy. Jeho zaver techto testu je "Testy prokázaly, že řidič, který se kromě řízení věnuje telefonování, přejede místa odbočení v mnohem vyšším počtu případů."
Z toho celeho mi vychazi ze sice budu pomaleji odpovidat na dotazy ale na situaci na silnici budu reagovat stejne, coz je v rozporu s tim co cely clanek hlasa....
Nejsem zastance telefonovani pri jizde, ale pouzivat k agitaci takove blaboly je fakt o nicem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LeonardoCupranek  |  13. 04. 2005 09:28

Za jizdy mluvit s ridicem povoleno je. Za jizdy se dokoce smi ladit radio ci kourit. Jezdit smej i sedmdesatnici s pomalejma reakcema a nedobrym zrakem.
Proc zrovna telefonovani tolik drazdi? 
Navic jako prestupek je absolutne neprokazatelne. Zde plati moje oblibene: "Soudruhu chlupaty prislusniku, ja se jenom drbal penezenkou na uchu. To se nesmi?"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kocur  |  13. 04. 2005 10:15

Lebo tento server sa venuje mobilom (a telefonovaniu) a lebo neresti maju rozni ludia rozne, ale telefonuje kazdy.

Dobry clanok, suhlasim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
3D  |  13. 04. 2005 09:19

Jakej ma vliv na bezpecnost prejeta odbocka, mozna by bylo, kdyby simulovali nejake neobvykle situace mysky ozraly cyklisty a dalsi prasarny co muzou potkat na ulici, znam lidi co prejizdej pravidelne odbocky ani nemuseji telefonovat a jezdi uz mnoho let bez nehod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 13. 04. 2005 09:33

No, příště to může být semafor nebo přehlédnutý přechod pro chodce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.Slider  |  13. 04. 2005 12:56

To je fakt, jenže to jsou nesousoustředění lidé. Prostě, neměli jim dávat řidičák. A nebo mají zrovna ňáký starosti, tím to může bejt. Ale to nic nevypovídá o testech, tyhle lidi by neprošli nikdy. Prostě s telefonováním za jízdy tenhle příspěvek nesouvisel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
registrovaný  |  13. 04. 2005 09:10

Jeste mi v tom testu chybi zarazeni telefonovani bez HF. IMHO by byly vysledky pri telefonovani bez HF lepsi nez s HF..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 13. 04. 2005 09:15

Myslíte, že handsfree při telefonování obtěžuje víc, než telefonem zaměstnáte jednu ruku? To bych asi neřekl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  13. 04. 2005 09:30

Jsem nekuřák, ale když někdo za jízdy kouří, tak má taky druhou ruku nepoužitelnou.  Ale na rozdíl od telefonu nemůže tu zapálenou cigaretu zahodit a ruku začít používat. Ten telefon raději pustím, když by bylo zle, tu cigaretu nemůžu - to by to auto mohlo vzplát.  Proč se s takovou vehemencí jako proti mobilům taky nebrojí proti kouření za volantem???   Já bych řekl, že je to ještě nebezpečnější!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aress  |  13. 04. 2005 13:09

Ten test je vazne hloupej.Je to hrozne individualni.Autem jezdim dost a handsfree pouzivam jen obcas a do toho este v aute kourim a este sem ani jednou neboural,nebo se nedostal do situace,kdybych mel namale(parkrat jo ale ne moji chybou).
A to ze se volat nesmi a kourit jo,to uz je totalni kravina.Sem sice kurak,tak nechci aby to zakazali,ale jednou sem jel rychle po dalnici,odhodil sem z okna nedopalek a ten se mi krasne vratil na zadni sedadlo,zrovna kdyz sem jel sam!to pak byla prca.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 13. 04. 2005 13:38

V článku si můžete přečíst, že testu se zúčastnilo třináct set lidí. Právě proto, aby se potlačila individualita a výsledek mohl být reprezentativní. Zkušenost, že zrovna vy jste neboural, myslím není tak průkazná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  13. 04. 2005 08:40

..., protože nechápu, proč by reakce přes HF měla být tak propastná od reakce při hovoru se spolujezdcem. Mluvím a na rozhovor se soustředím stejně, ať je druhý do hovoru vedle mě nebo na druhém konci republiky. Navíc, když vím, že je to jen simulace, ani nemusím myslet, abych hovor rychle ukončil.  A výsledek stejné reakce při rozhovoru, ať řídím nebo sedím v klidu???   No připadá mi to, že to páni výzkumníci trochu upravili - stejně, jako když se v reklamě vypere to prádlo úplně dočista, ale vždycky to dočista je jen v tom prášku, na který je ta reklama. No a to za večer vidím i 3 skoro stejné "dočistové" reklamy na 3 různé prášky...   Prostě výsledky některých zkoušek odpovídají očekávání zadavatelů.  V článku se nemluví o pořadí testů. Třeba ta zkouška s HF  byla první, takže tázaný neznal otázky. Pak proběhly ostatní testy a otázky už byly známé a tedy odpovědi přesnější a rychlejší....
Jo a to přejetí odbočky:  Záleží jestli je to na známé trati, nebo někde, kde jsme poprvé. Už jsem si mnohokrát říkal, že na zpáteční cestě odbočím na náměstí do banky - a najednou jsem doma a banka žádná.  A to jsem ani netelefonoval, ani neměl spolujezdce.  Prostě jsem tu cestu z práce projel automaticky, tak jako vždycky....   Na neznámé trati člověk čučí na ukazatele a jede pomaleji (protože ty zatáčky nezná), takže pravděpodobnost přejetí je malá - spíše neodbočím kvůli zmatečnému dopravnímu značení...   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 13. 04. 2005 08:50

Nemyslím si, že je to "debilita". Spolujezdec je s vámi ve voze a sám reaguje na různé dopravní události, chápe, že se třeba na křižovatce, kdy dáváte přednost, odmlčíte. Při telefonování vás to nutí sledovat hovor, protože protější strana "mele" bez ohledu na to, co se děje před vámi.

Věřím tomu i z vlastní zkušenosti - při telefonování se soustředím mnohem méně, a je jedno, jestli mám handsfree nebo ne. Proto raději v autě netelefonuji vůbec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alex..  |  13. 04. 2005 09:04

To že je to tak u Vás ještě neznamená, že to tak mají všichni..

A to teda nevím kde jste vzal spolujezdce, kteří se odmlčí když je nějaká nepřehledná dopravní situace Takové vážně neznám!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 13. 04. 2005 09:14

Jak je vidět na výsledcích průzkumu, tak zřejmě většina ano. A když si přečtete diskuse věnované telefonování v autě, zjistíte, že tuto skutečnost potvrzuje víc lidí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 04. 2005 10:11

Z mých zkušeností souhlasím s průzkumem, jen bych k sobě asi vážně to hf a spolujezdce přiblížil. Jde také o to, jestli někoho vozíš často a jsi na něj na straně spolujezdce zvyklý (což vlastně ale automaticky znamená, že asi nebude pořád žvanit), nebo vezeš někoho prvně.. Při jízdě např. s přítelkyní jsem soustředěn jako bych jel sám. Včera sem ale vezl kolegu z práce, který do mě hustil všechny blbosti co ho v tu chvíli napadly i při průjezdu velice hnusnou křižovatkou.. Po chvilce to ještě s další příčinou nefuknčního brzdového světla auta přede mnou vyústilo ve hvízdání gum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  14. 04. 2005 15:24

Taky jsem par takovych kecalu zazil. Ovsem ja osobne mam nejhorsi zkusenosti prave s zenskymi v roli spolujezdce. Zenska nejen ze zcela ignoruje fakt, ze se zrovna soustredite na neco dulezitejsiho ale je schopna v nejnevhodnejsim okamziku zmenit tema a vybafnout neco tak, ze se clovek lekne. To je neprijemne i na uplne rovne prazdne silnici. Na slozite krizovatce s nejakym zmatkarem je to uz skoro katastrofa. V tomhle smeru mi prijde telefon asi bezpecnejsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marta  |  14. 04. 2005 22:31

a nejhorší je tchyně. s tou jsem projel stopku jakoby se nechumelilo a ještě jsem stačil vynadat tomu co jel po hlavní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Andaar  |  13. 04. 2005 13:15

Z vlastni zkusenosti muzu rict, ze spolujezdec vetsinou na dopravni situaci pri hovoru reaguje a vlastni-li ridicsky prukaz sam, tak opravdu muze i pomoci. Zkratka vic oci vidi vice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  13. 04. 2005 13:06

Nezlobte se, ale tohle je přesně ona "supermaní" odpověď, kterou to většina "vyřeší". Jste-li tak schopný, tak se přihlašte do nějakých průzkumů! Ať jsou výsledky objektivnější.
(Poradím vám malý testík - rozčílíte se snadno? - reagujete senzitivně? - necháte se snadno rozhodit? Odpovědi: ano - jak kdy - ne. Pokud je převaha prvních dvou typů odpovědí, tak asi žádný soutěžák nebudete.)
Spolujezdce, snad kromě tchýně , můžete "umravnit", nebo ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radegast (novy)  |  14. 04. 2005 10:21

Jo jenže reaguješ na příspěvek kde se píše, že spolujezdec CHÁPE, že se na křižovatce odmlčíte a ne, že se on sám odmlčí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  13. 04. 2005 09:15

Pokud ten test je objektivní, tak to do vás ty otázky  musí spolujezdec "tlačit" stejně jako "telefonista" bez ohledu na dopravní situaci a ne se na křižovatce odmlčovat. A pokud se na křižovatce odmlčuje, tak nesmíte za kritérium brát rychlost odpovědi, protože se na křižovatce odmlčím já a odpovím až za ní - a je tam prodleva. Ale to neznamená, že jsem křižovatku projel nebezpečně. Prostě jsem na křižovatce přepnul "víc na řízení" a za křižovatkou zase "víc na hovor" ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike  |  13. 04. 2005 09:43

Nemyslím, spolujezdec vidí jak reagujete v dopravní situaci a podle toho řídí frekvenci otázek. Tj. když jste na křižovatce není pauza mezi položením otázky a odpovědí ale ještě před položením otázky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  13. 04. 2005 09:23

Taky by se dalo z výsledků interpretovat, že pri telefonování se člověk víc věnuje řízení a méně mluvení (protože dle výskedků  víc "koktá" a "zadrává" - je nesoustředěný na hovor - protože se víc věnuje řízení ).  Takže je telefonování za jízdy bezpečnější než rozhovor se spolujezcem. A vyvraťte mi tuto interpretaci výsledků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  13. 04. 2005 20:25

Pane Lutonsky, zavidim Vam ze za jizdy radsi netelefonujete ... najezdim mezi 150 az 200 tisici km rocne, auto je muj office. Mam tam nabijecky , drzacky a vsechny ty nesmysly, ktery se do toho daji narvat, kdyz dlouho nevezu zadneho obchodniho partnera z bodu A do B, mam misto mista spolujezdce smetiste, sklad, odkladaci plochu, proste vsechno co se da vyhodit hazim vedle ... ale proc to pisu - telefonovani za jizdy je pro me uz tak neodmyslitelne , ze kdyz nevolam citim se nesvuj, musim zrychlit tempo jizdy abych neusnul. Vsechno co delate mimo sledovani silnice Vam dvadi pozornost od rizeni a mam pocit ze v teto republice bouraji lide hlavne kvuli tomu, ze neumi poradne ridit, neznaji sva auta, neznaji sve moznosti, neumeji precist silnici ... kdyz jedu ve sportaku, po telefonu nesahnu , potrebujetu obe ruce a celou svou dusi k vnimani cesty , to si spousta lidi neuvedomi a berou to tak ze kdyz maji najezdino nekolik let ve felicii, tak po presednuti do do auta s tvrdym podvozkem a trilitrovym motorem si muzou dovolit vsechno ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  13. 04. 2005 09:45

Hele Jardo, já už jezdím skoro 40 let a na silnici jsem už zažil kde co. Telefonoval jsem s HF i bez (doufám že to nečte policie!), často jezdím s nejrůznějšími spolujezdci, rád poslouchám za jízdy rádio. Zásadně za jízdy nevedu důležité hovory a to jak po telefonu, tak se spolujezdcem. To opravdu radši zastavím. A v radiu zásadně neposlouchám diskuzní pořady. Některé mne totiž přivádějí k šílenství i když sedím doma. A k té úpravě výsledků? Uvědom si, že i vědci musí z něčeho žít a bylo by hrozně jednoduché, aby na zakázku mobilních operátorů vyrobili průzkum, že telefonování podporuje soustředění při řízení. Vláda jim tolik určitě není schopná zaplatit. Takže v tom to asi nebude. Já si spíš myslím, že problém je v tom, že Ty patříš mezi neomylné, kterým se přeci nemůže nic stát. Krátce řečeno, po telefonu vyřizuju v autě jen krátké a nutné vzkazy, pokud má někdo snahu do mne hustit problémy, tak se prostě omluvím a stopnu ho. A se spolujezdcem se bavím zcela nezávazně a problémy řeším v motorestu u kávy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  13. 04. 2005 10:43

Tak abys věděl já už jezdím taky 33 let  a taky jsem zažil ledaccos...   A HF v autě nemám.  A nemusím, protože mobil zapínám jen dvakrát týdně (a to jen tehdy, když potřebuji potvrdit platby v bance).  Na mobil se mě prostě nedovoláš - obtěžuje mě, takže je vypnutý  (dalo mě to práci než jsem přemluvil operátorku aby zrušila registr zmeškaných hovorů, aby mě neotravovaly ty registrové SMS, když chci vyřídit platbu). Jsem k dosažení pouze na pevné lince...
   Ale diskuze o HF mě vytáčí z principu.  Když tedy chceme zbezpečnit provoz (a ne se jen prodejci pakovat na HF),  tak  musíme měřit všemu stejným metrem.  Takže zakažme mluvení s kýmkoliv (i se spolujezdcem i vysílačkou  - jen tak mimochodem, když držím mikrofon CBčka v ruce, je to telefonování?), poslouchání a manipulování s autorádiem, kazetami, CDčky, jezení, kouření, pití, sledování mapy nebo navigačního zařízení a všechnu další činnost při které máme otevřenou pusu nebo nemáme obě ruce na volantu nebo koukáme jinam, než dopředu.  Prostě zakažme vše, co odvádí pozornost a tedy zvyšuje nebezpečí. Ale nevytrhujme z toho jednu činnost - tedy telefonování. A HF uzákoňme teprve tehdy, až budou všichni výrobci mobilů na všech mobilech užívat jednotné a normalizované rozhraní pro HF. Takže v tom ráno budu mít Alcatela, odpoledne manželka Siemense a večer syn Motorolu.  Pak určitě bude zásuvka v autorádiu pro mobil a výrobci to budou do auťáku montovat naprosto samozřejmě, jako tam dnes montují posilovače a další serepetičky. Ale co tam chceš montovat dnes, když ani ty Nokie nemaj jednotné rozhraní? 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  13. 04. 2005 10:55

Co ja vim, tak je zakazno zakonem drzeni v ruce pri rizeni jakehokoliv telekomunikaniho zarizeni - tedy i mikrofonu radiostanice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.Slider  |  13. 04. 2005 12:48

Souhlasim s Jardou. S těmi sadami se snad začne blýskat na lepší časy díky bluetooth. Co se týče ostatních činností, tak například kouření je podstatně nebezpečnější než telefonování bez sady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dark_Lord  |  13. 04. 2005 14:03

Bluetooth je v autu na prd. Kovové auto z principu vytváří Faradayovu klec. Takže telefon vysílá několikrát vyšším výkonem a vybíjí se, na rozdíl od pevné sady, kde se naopak dobíjí. V návodech k některým autům přímo píší, že je zakázáno telefonovat uvnitř bez venkovní antény.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_ef_  |  13. 04. 2005 17:35

A BT spojeni mobilu s HF vylucuje externi antenu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dark_Lord  |  13. 04. 2005 18:37

Ne, nevylučuje. Ale s externí anténou se zase dostanete k tomu drátu s konektorem, který je potřeba vyměňovat pro každou značku či dokonce typ telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Asspenn (novy)  |  13. 04. 2005 17:43

Děkujeme za názor odborníka. Zase jeden chytrej na kterýho je potřeba i na silnici dávat pozor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hübner  |  13. 04. 2005 08:16

Dobrej článek... A je na něm dost pravdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prazskej pepik  |  13. 04. 2005 10:08

Ha, ze by mel x-man na sve kolobezce HF?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor