Telefony T-Mobilu si budete moci sami odblokovat

Diskuze čtenářů k článku

Tom69  |  02. 12. 2003 12:42

Co se týká praxe s odblokovanými telefony, dal jsem si telefon s vadným LCD do Celadonu a

napsali mi :

Dobrý den

Pro nas, jako autorizovaný servis ,jsou uvedene skutečnosti (odblok) důvodem k neuznání záruční reklamace.

Nastval jsem se a napsal přímo do Ericssonu stížnost na jejich zákaznické oddělení a jak to dopadlo !

ejhle změna !!!!!!

Vazeny pane ,dekujeme, ze jste kontaktoval zakaznicke centrum spolecnosti Sony Ericsson.

 Ujistujeme Vas, ze uprimne litujeme neprijemnosti spojenych s opravou

Vaseho mobilniho telefonu, a dovolujeme si Vam

 v teto veci sdelit stanovisko spolecnosti Sony Ericsson. Po peclivem setreni vsech znamych okolnosti Vasi reklamace byl Vas narok na bezplatnou zarucni opravu mobilniho telefonu Ericsson T65, IMEI 35031645697****, shledan opravneny. Spolecnost Sony Ericsson si vazi svych zakazniku, a proto jsme se rozhodli Vam jako omluvu za komplikace spojene s opravou uvedeneho mobilniho telefonu nabidnout zcela nestandardni reseni Vasi zalezitosti a zdarma provest opravu pristroje formou vymeny za novou jednotku stejneho typu. V pripade, ze s danym navrhem souhlasite, obratte seprosim na spolecnost GSMobil Service, Kostelecka 879, Praha 9 - pan J. XXX , ktery je poveren doresenim Vasi zakazky.Verime, ze i pres minule zkusenosti zustanete spokojenym zakaznikem spolecnosti Sony Ericsson.

S pozdravem,

Lenka Koncinska

Sony Ericsson Customer Care Center

A pak, že to nejde :o)))

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lenka Koncinska  |  15. 02. 2008 01:19

I am looking for Lenka Koncinska. I am an old friend from the USA. If you can help please do so.
Thanks,
Charlie Goss

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Geor  |  28. 10. 2003 22:25

RADA:

Lidi! Nekupujte mobily od operátoru: blokovaný, upravený a ještě podivně vyúčtovaný ve faktuře!!

Od čeho jsou tu prodejci nových mobilů, ať už na netu či v obchodě.

Každý si vybere co mu nejvíc vyhovuje.

(t-mobile to odblokování odkoukal ze zahraničí, tam to už dávno dělaj)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
belg  |  28. 10. 2003 19:55

Kupoval jsem před měsícem Siemens M55 u Eurotelu v rámci Mobil+ a telefon nebyl blokovaný (pouze se zobrazí úvodní animace Eurotel). Asi zatím v tichosti prodávají neblokované mobily!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  28. 10. 2003 16:00

Nevíte někdo, jak to bude s MDA II ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  28. 10. 2003 15:07

Nejak mi neni jasne proc T-mobile blokuje i nedotovane telefony. Prodava je draz nez jini prodejci a jeste ke vsemu blokovane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  31. 10. 2003 03:29

Nejak mi neni jasne proc T-mobile blokuje i nedotovane telefony..

Já myslím že vysvětlení nebude tak složité. Neznám sice přesně jak to v praxi funguje ale domnívám se, že prostě operátor objednává telefony u výrobců s blokací na svoji síť a ve své objednávce určitě nerozlišuje zda bude mobil přibalen do Twist sady, zda bude prodaný jako dotovaný nebo nedotovaný, to už je pak jeho věc co s dodávkou provede. A nějak si nedovedu představit ten guláš, kdyby měl evidovat jak v objednávkách tak potom v distribuci na prodejny zvlášť nebolokované a zvlášť blokované mobily. Takhle je to mnohem jednodušší, prostě na prodejně mají jednu hromadu stejných (blokovaných) mobilů no a dle situace, např. když si ho koupím za plnou cenu, tak mě ho zdarma odblokují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Victor  |  31. 10. 2003 16:53

A nějak si nedovedu představit ten guláš, kdyby měl evidovat jak v objednávkách tak potom v distribuci na prodejny zvlášť nebolokované a zvlášť blokované mobily.

No když zvládne třídit zvlášť přístroje dotované, nedotované a T-Mobile Extra, tak by zvládl i blokované a neblokované. Byl jsem po vypršení dvouleté smlouvy využít T-Mobil Extra. Řekli mi, že momentálně není můj vybraný model na skladě. Opáčil jsem, že ho mají plné regály. "To jsou dotované a nedotované přístroje. Na T-Mobile Extra jsou telefony zvlášť", zněla odpověď. Hmmm.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  01. 11. 2003 01:53

Napsal jsem pouze teorii která mě připadala logická. Pokud to opravdu takhle třídí, kdy vybraný telefon na prodejně je ale neprodají ho s odůvodněním že na  T-mobile Extra jsou telefony zvlášť, pak to nechápu. Je docela možné že jsem nebyl daleko od pravdy ale že v této společnosti neví levá ruka co dělá pravá  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  31. 10. 2003 18:24

Asi bych i pochopil, ze si to operator chce zjednodusit ale delat to na ukor zakazniku?

Je to asi tri mesice, co jsem si chtel koupit u T-mobile telefon ac nejsem jeho zakaznikem. Kdyz pominu, ze stal asi o 2000 vic nez jinde, tak me totalne dostal jejich pristup. Tesne pred zaplacenim mi sdelili, ze telefon musi jeste odblokovat, coz bude trvat asi tri tydny a at tedy zaplatim a za 3 tydny se prijdu zeptat. Po tomto jsem se otocil a sel hledat serioznejsiho prodejce. Za 1. jsem telefon potreboval hned (i proto jsem pristoupil na vyssi cenu a nehladel jineho prodejce) a za 2. nestojim o to, abych pri nejakem problemu spojenem s upgradem firmware, musel znovu do T-mobile a znovu cekat na odblokovani.

To ze dnes dostanu k telefonu i kod na odblokovani stale neresi, ze nedostanu plnohodnotny telefon za svoje plnohodnotne penize.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  01. 11. 2003 02:04

No nemám co dodat, řekl bych že je to ukázka toho, že prioritou operátorů prostě není prodávat telefony ale především poskytovat služby. A hlavně se z nějakých podivných důvodů brání prodávat telefony lidem od konkurence, tedy těm co nevyužívají jejich služby. Mě se například stalo na prodejně Oskara že se také zdráhali prodat telefon (bez slevových výhod, prostě jsem chtěl koupit telefon za plnou cenu), musel jsem vyndat z jiného telefonu SIM Oskara jako že potřebuji telefon nový a pak mě jej prodali. Tu SIMku mě přitom prodavačka vzala z ruky a rovnou ji dala do toho nového telefonu .

 To ze dnes dostanu k telefonu i kod na odblokovani stale neresi, ze nedostanu plnohodnotny telefon za svoje plnohodnotne penize.

Tak s tím 100% souhlasím, když jsem četl tento článek ke kterému je diskuse, tak to bylo první co mě také napadlo

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
redwasp  |  28. 10. 2003 10:41

Zapomina se na jednu vec, ze krome blokace ma jeste T-mobile taky upraveny FW prodavanych telefonu - napriklad nastavene hotkey na spusteni T-zones apodobne. To me na jejich telefonech vadi asi nejvic a jednoznacne je to duvod proc si jejich telefon nikdy nekoupim, i kdyz jako pausalnik to mohu 1x za dva roky udelat za VELMI vyhodnou cenu. Porad si radeji koupim origos na netu, nez abych se kazdy rano koukal na to ruzovy logo a telefon me v kapse samovolne wapoval...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  29. 10. 2003 16:52

To ma Eurotel taky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivo válek  |  28. 10. 2003 08:34

po přečtení článku mi bezděky vytanul stručný komentář- T-Mobile je blbec, myslel jsem si to ostatně už dřív...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Helmut Niederman  |  27. 10. 2003 15:45

Já si myslím, že nebylo zrovna štastné rešení, které T-mobile navrhl. Myslím si, že ta odblokace by se měla týkat pouze těch zákazníků, kteří uzavírají smlouvu na 2 roky. Pro ostatní by tato služba měla být zpoplatněna.
Ono je to tak, jestliže si koupím mobilní telefon se SIM kartou u mobilního operátora, tak mu v podstatě dávám najevo, že si ho vážím a že budu používat jeho služby. Mne moc mrzí, že si hodně lidí kupuje neblokovaný telefon u OS. a pak klidně používá třeba Eurotel nebo T-mobile. Vůči Os. to vůbec není fér.

Jsem samozřejmě pro tu možnost, kdyby si člověk mohl odblokovat mobilní telefon, jsou lidé, kteří tráví spoustu času v cizině a tak mohou místo roamingu používat tamnějšího operátora, jenže ta odblokace by se měla týkat až po určité době.

Tedy kupuji-li si mobilní telefon u T-mobile, pak mám možnost si tento telefon odblokovat až po jednoročním provozu. Pak si po roce telefon odblokuji a mohu se rozhodnout jakého operátora mohu používat. Jenže blokace dle mého názoru by neměla být zdarma, ale za nějaký symboliční poplatek například poplatek 50 % s ceny pořízení MT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
josef  |  27. 10. 2003 16:03

co mysis tim ze to neni fer?

ja si naopak myslim ze neni fer chtit za aktivaci 3600 + zavazek na 2 roky + cena telefonu a mit ho jeste k tomu blokovanej. je jedine dobre ze telefon kterej takhle tezce zaplatis a jeste se zavazes bude skutecne tvuj, protoze dokud je blokovanej tak mi spis pripada jako telefon operatora a ne muj, ja o blokovani prece nestojim.

mam tel. od ET a sam jsem si ho na svem PC odblokoval, to samy sem udelal i znamym, servis nic nepozna nebot jsem telefon neotevrel a zadnou ochranu tak neporusil. at jdou operatori s blokacema nekam....  jedinej OSKAR poznal ze blokovani nema smysl a kdyz telefony prodava jen jako doplnek ke sluzbam (pausal, oskarta) tak potom muze udavat vysoky cisla zakazniku coz je dobre i pro nej, nemyslite..??? 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thomas Hall  |  27. 10. 2003 22:51

Pánové,
jestli mám správné informace, tak u T-Mobile to bývalo tak (pokud to nezměnili), že, pokud jste koupili telefon za základní cenu, tak stačilo pouze požádat o odstranění SIM locku a ten byl zdarma odstraněn. Tak to opravdu bývalo, pokud se to změnilo, tak mě, prosím, opravte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Heh  |  28. 10. 2003 00:47

You Are Idiot.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub  |  03. 11. 2003 14:32

50% ceny MT neni zase az tak symbolicka cena.

Mobilni turiste, kteri si koupili blokovany MT u Tm nebo u ET uz si jej stejne nechali odblokovat a tak tato sluzba pro ne nema smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  27. 10. 2003 12:54

Tuto informaci zasílal T-Mobile svým dealerům min. týden.

Vysvětlení je dle mého názoru jednoduché - T-Mobile opravdu bude prodávat všechny telefony od 1.11.03 neblokované s výjimkou Twist sad. Ty kartičky mají jeden jediný důvod - T-Mobile má určitě nakoupené ale i objednané dodávky telefonů se SIM Lockem, těžko bude zaměstnávat lidi navíc, aby telefony odblokovali, proto přidává do balení telefonů určených k volnému prodeji a jako dotované kartičku s odblokovacím kódem. Zároveň byla v materiálech informace o zahájení distribuce SonyEricssonu T610 bez SIM Locku pod novým objednacím kódem - toho usuzuji, že další dodávky telefonů, které T-Mobile bude dodávat budou již bez SIM Locku a kartičky se budou využívat jen do vyprodání stávajících zásob, případně telefonů, které již má T-Mobile u výrobců objednané se SIM Lockem.

Myslím, že je to od T-Mobile vstřícný krok pro své zákazníky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peshi  |  27. 10. 2003 11:29

A nepridu nahodou o zaruku, kdyz si sam odblokuju?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  27. 10. 2003 10:40

nezeptáte se i ET, jestli bude kontrovat? To bych totiž možná využil a konečně bych mohl používat firemní mobil i pro domácí použití

BTW: imho není možné všechny mobily odblokovat přes klávesnici, většina jde jen přes kabel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  28. 10. 2003 08:53

S tím kabelem bych to tak jistě netvrdil.... my na prodejně nemáme žádný a odblokováváme Nokie, Simenese, Samsungy, Motoroly, Panasonic...

Přes oficiální kódy výrobce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  27. 10. 2003 09:45

od oskara je to sympaticke ze neblokuje, on ostatne mel k dispozici pruzkumy, kde si na blokovane telefony lidi stezovali a chtel byt za hodneho :o) take ze se pak zneuzivalo jeho telefonu za zvyhodnenou cenu, o tom se tu ostatne take psalo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr2  |  27. 10. 2003 09:17

Když se objevili telefony Sony řady J5-J6-J7 daly se vcelku elegantně odblokovat načtením logu a zadáním kódu přes klávesnici. Přestože se jedná o "čistý" způsob odblokování (žádné přepisování EEPROM) tak to servis Sony vždy vracel jako neodborný zásah a rušil záruku, učtoval si poplatky a.t.d. Proto bylo nutné před odesláním telefon stejným kódem zablokovat. Prostě zbytečná taškařice a najednou to jde a nejde o žádný neodborný zásah KAŠPAŘI JEDNI !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Tleskač  |  27. 10. 2003 09:02

Rozdíl je tedy jen u dotovaných telefonů, kde se zákazník stejně zavazuje na dalších x let k používání služeb T-Mobile (ty byly doposud blokované).  To je ve srovnání s Twist sadami mizivé procento, ale někomu se to třeba bude hodit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Leitner  |  27. 10. 2003 08:45

Začnu odpovědí na poslední otázku v článku - TMO chce mít "statistiku" kolik lidí si telefon odblokuje, ale chce s tím mít co nejmíň práce, proto ten web.

Nemůžu tady nezopakovat, co (bohužel jen asi tady) stejně všichni vědí - kupovat nedotovaný mobil u TMO se nevyplatí snad nikdy a blokovaný jen velmi výjimečně. Myslím, že dneska si u těch dvou zlodějských operátorů (TMO a ET) telefon kupuje jen málokdo. Tahle akce s kódy je jen marná snaha to nějak zvrátit ve svůj prospěch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Goob  |  27. 10. 2003 18:22

Když je člověk paušálním zákazníkem, má možnost koupit si pár vybraných tel za sníženou a nedotovanou cenu. Já si takhle koupil S55 za 6700 Kč s daní, kdy i u Oskara stál (bez zakoupení tarifu) přes 11 tisíc. Za takovou cenu bych to peřd pár měsící nekoupil ani jako dovoz z Polska..

Goob

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miroslav.kucera  |  28. 10. 2003 00:22

Ja koupil S55 za 300 Kc, samozrejme, uplne novy, s dvouletou zarukou. Kde? Na Vodnanske To vite, tam uz je to davno vybehovy model

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dudlik  |  28. 10. 2003 08:53

Pane Leitner,ono je to totiž tak ,že TMO a ET narozdíl OS mají spoustu dealerů,a pokud by nasadily hodně nízké ceny,tak by se jim na dealerství každej vykašlal a to oni nechtějí,protože tento způsob prodeje je o mnoho úspěšnější než způsob prodeje alá Oskar.Docela by mne zajímalo,co je na ET a TMO zlodějského.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Leitner  |  28. 10. 2003 09:12

To můžu zcela jednoduše vysvětlit. Když odmyslím prodej v bazarech, od pochybných dovozců tak mi zbydou dvě možnosti:
1) nákup od prodejce, který nakupuje od aut. distributorů
2) nákup u operátora, mluvím o nedotované ceně

Samostatný prodejce jistě nepotřebuje ze své kapsy "dotovat" zákazníka a přesto má ceny nižší než operátor. Naopak operátor někdy (nebo vždy?) bere mobily rovnou od výrobce (tzn. nejspíš ušetří). Navíc má zájem nalákat zákazníky. Nevidím jediný důvod, proč by měla být cena u operátora vyšší než u samostatných prodejců.

Nemůžu nepřipomenout docela nedávnou situaci kdy Ericsson R320 stál u ET snad 13000 Kč v době kdy jinde byl za 3000 a byl to víceméně zastaralý mobil. To není zlodějna?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dudlik  |  28. 10. 2003 14:50

Vždyť jsem Vám to psal-pro ET a TMO by nebyl problém-Zkazit ceny na trhu,ale kdo by pak prodával jejich služby a GO a TWIST sady.Nedovedete si představit kolik firmiček by šlo do...... a už teď brečej , že to není co bejvalo!!!Tito prodejci jsou velkou výhodou pro ET a TMO  proti Oskarovi,takže nemají jediný důvod prodávat levně.Jiná je situace u Firemních zákazníků,ale to je jiná kapitola......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.Novak  |  27. 10. 2003 06:47

Zjevně si manageři T-MO konečně přečetli tu statistiku, kterou si interně nechali zpracovat, kerá dokazovala, že si uživatelé v posledním roce raději koupí neblokovaný telefon u jiného prodejce (popř. dokonce jiného operátora - samo, že OS), než aby se vázal na 2 roky, po kterých mu stejně řeknou, že se podmínky odblokování oproti původnímu stavu změnily a odblokování nebude zadarmo, ale za peníze (pokud vůbec). Mám s tím vlastní zkušenosti, kdy na jaře jsem se sháněl po tom, kterak legálně odblokovat telefon po doběhnutí 2-letého závazku, přičemž mi bylo sděleno, že už se to neodblokovává, jen za peníze (cca 2'000,-) v servisním centru. Řešení bylo jednoznačné - odblokovávací program z Internetu a servisní kabel, který přišel mnohem levněji a navíc má i další využití při zálohování seznamu SIM a tel. do PC. navíc další telefon už jsem si u T-MO nekoupil (a nekoupím), ale zařídil jsem si jiné číslo u jiného operátora (jemuž nebudu raději dělat reklamu, aby se tu nerozpoutal další flamewar)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noname  |  27. 10. 2003 06:44

Zdravím, spíš bych řekl, že to bude tak, že telefony budou i dál zablokované a jenom pokud si koupíte u T-mobile telefon za plnou cenu, tak k tomu ten lístek dostanete. V podstatě všechno zůstane tak jak je teď, jenom se zkrátí a usnadní proces odblokování telefonu (dnes musíte několik dní čekat, než prodejna T-mobile získá odblokovací kod - takhle ho dostanete rovnou na lístku - při koupi telefonu za plnou cenu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  27. 10. 2003 07:26

Ne, kód by měl být u všech telefonů, ať jsou už nabízeny jako dotované, nebo nedotované.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  27. 10. 2003 09:46

ostatne, stejne se zavazete na 2 roky, takze necht si zakaznik pouziva i jineho operatora, stejne musi platit pausal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
inForm  |  27. 10. 2003 07:42

To zní velmi logicky a já bych řekl, že zdejší redaktoři se opět poněku předbíhají.      Ale to už je na místním humoristickém serveru tak nějak běžné. Ostatně proto sem asi většina lidí chodí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  27. 10. 2003 20:37

Našemu předbíhání se ale obvykle vyplatí věřit :) Možná sem většina lidí chodí kvůli tomu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MirekS  |  27. 10. 2003 05:56

Znamena to tedy, ze Ti co si mobil koupili pred 1.11.2003 si mobil dodatecne odblokovat zdarma nemuzou ?

Kazdopadne to od TMO je dalsi krok kupredu, idealni to bude, az ten mobil bude neblokovany a odpadne tim zbytecna byrokracie..

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor