Jan Smetana:
"je to jako volani pres Messenger... jen za penize?"Cenově ne tak úplně. Volání a klasické SMS je za peníze, chatování zdarma.
A technologicky je to něco úplně jiného - a nového! :o)
Není to ani virtuální operátor, ani provozovatel proprietárního datového komunikátoru nebo VoIP telefonování.Doručí to SMS a hovory i na telefony, na kterých není nainstalován žádný z datově orientovaných komunikátorů (nemusí tam být ani to Telidoo). A samotné hovory i SMS probíhají na obou (!) stranách bez použití dat.Pokud jsou jediné náklady na volání a SMS jen ty, které se platí Telidoo (0.99 Kč/min a za SMS mimo Telidoo, resp. 0.79 Kč/min a 0 Kč za SMS/chat na Telidoo čísla), tak to je slušné. Navíc jsou u Telidoo několikanásobně nižší ceny za volání do zahraničí. Může to oslovit šetřivé uživatele, kteří jsou bez dat (nebo je hodně šetří) a nemají neomezený hlasový/SMS paušál... ceny jsou výrazně lepší (cca poloviční nebo ještě levnější) než ceny na předplacenkách nebo minutových tarifech. Navíc ani není nutné dělat tance okolo změny operátora - stačí jen stáhnout aplikaci, koupit kredit a začít používat.Škoda, že to přišlo tak pozdě...
...hodně lidí se už smířilo s cenami za neomezené paušály a zvyklo si na jejich pohodlí a dál to neřeší... uvidíme, kolik lidí se o tomhle dozví a dojde jim, že to pro ně může být výhodné. Zajímalo by mne, jak je to technicky řešeno, že se i bez dat dá "obejít" vlastní síťový operátor.
Jestli tomu dobře rozumím, je Telidoo jakýsi proxy operátor pro SMS a volání. Podle všeho se aplikace a (volitelně) data použijí jen pro sjednání hovoru / SMS.
Pokud data nejsou k dispozici, SMS i hovor se sjednají/předají nějakým jiným kanálem, který je zdarma. Vlastně jediné, co přichází v úvahu bez dat - je volání a SMS v síti běžného síťového operátora. To je zajímavé... napadá mne, že by to mohlo být skryté volání/prozvonění na bezplatné číslo ústředny Telidoo (800 xxx xxx) nebo SMS na automatickou bránu Telidoo též zdarma... a sjednaný hovor je pak fakticky spuštěn "z centrály" Telidoo na oba směry (tedy oba telefony z hlediska síťového operátora mají přijatý hovor, volající má "zpětné" volání, ale díky aplikaci na svém telefonu to má volající automaticky spojené).
Další možnost je ta, že celý odchozí hovor jde na 800 linku ústředny Telidoo a odtud je přesměrováván na volané číslo. Tam by pak ale nesedla cena hovorného - volání na 800 platí příjemce hovoru - a není to úplně levné. Celkové náklady na spojení by byly asi větší, než 0.99 Kč/min.Každopádně je to zajímavé řešení.
Trochu bych se u něj bál o soukromí (z principu aplikaci a ústředně společnosti předáváte volaná čísla i texty vašich SMS zpráv). A zda tato služba bude stabilní (technicky i finančně). Ale zkouška je prakticky bez rizika, v nejhorším (společnost ukončí činnost) přijdete o vložený kredit.
Názor byl 1× upraven, naposled 06. 02. 2020 16:35
Všechno je naopak, než to je. Že je to tak?
| Siemens ME45 -> M65 -> Sony Ericsson C702