Předkládáme vám rozsáhlou recenzi webových stránek českých mobilních operátorů. Stránky jsme zkoumali z mnoha hledisek. Na pomoc jsme si přizvali také významné osobnosti českého i světového internetu. Zajímá vás, jak jednotlivé weby dopadly? Čtěte a uvidíte.
Z poskytování mobilních služeb se stal v ČR výnosný byznys. Mobilní operátoři bohatnou a v honbě za vyššími zisky neustále rozšiřují nabídky služeb. Všichni investují veliké peníze do reklamy a sebe prezentace. V dnešním věku internetu jsou nedílnou částí firemní prezentace také webové stránky.
Ty jsou centrem pro získávání potenciálních zákazníků a místem péče o zákazníky stávající. Zkrátka a jednoduše špatná webová prezentace by dnes byla ostuda pro podnik střední velikosti, natožpak giganta typu Eurotel, T-Mobile či Oskar.
Tento článek je velmi dlouhý, proto jsme jej rozdělili do několika kapitol. V článku se tak můžete lépe orientovat. Každému webu je věnována jedna kapitola. Nerozdělený článek si můžete přečíst v textové verzi MobilMania.cz
Z tohoto důvodu jsme se rozhodli rozebrat internetové stránky všech tří českých mobilních operátorů najednou, zhodnotit je z mnoha hledisek a podat vám výsledek v jednom rozsáhlém článku. Posuzovat budeme následující faktory:
Historický vývoj
• Porovnání dřívějších podob webu
Vzhled a design
• design, použití barev
• originalita, kreativita
• celkový esteticky dojem
Přehlednost a navigace
• intuitivnost řešení
• struktura webu
• dostupnost informací
Kvalita informaci
• informace o službách
• informace o telefonech
• údaje o společnosti
Technická náročnost
• použité technologie
• kompatibilita s prohlížeči
• celková technická náročnost (flash, java atd.)
Celkové hodnocení
V poslední kapitole se můžete seznámit s názory třech nezávislých odborníků, kterým jsme dali možnost přidělit jednotlivým webům 1 – 10 bodů, kde 1 bod představuje nejhorší výsledek a 10 bodů naopak špičkovou úroveň. K posouzení jsme přizvali Daniela Dočekala, Ondřeje Kratochvíla a Martina Měřinského. Všichni tři se v různé míře věnuji internetu, a to buď po žurnalistické, či webdesignové stránce.