Téma týdne: webové stránky mobilních operátorů

Předkládáme vám rozsáhlou recenzi webových stránek českých mobilních operátorů. Stránky jsme zkoumali z mnoha hledisek. Na pomoc jsme si přizvali také významné osobnosti českého i světového internetu. Zajímá vás, jak jednotlivé weby dopadly? Čtěte a uvidíte.

Z poskytování mobilních služeb se stal v ČR výnosný byznys. Mobilní operátoři bohatnou a v honbě za vyššími zisky neustále rozšiřují nabídky služeb. Všichni investují veliké peníze do reklamy a sebe prezentace. V dnešním věku internetu jsou nedílnou částí firemní prezentace také webové stránky.

Ty jsou centrem pro získávání potenciálních zákazníků a místem péče o zákazníky stávající. Zkrátka a jednoduše špatná webová prezentace by dnes byla ostuda pro podnik střední velikosti, natožpak giganta typu Eurotel, T-Mobile či Oskar.


Tento článek je velmi dlouhý, proto jsme jej rozdělili do několika kapitol. V článku se tak můžete lépe orientovat. Každému webu je věnována jedna kapitola. Nerozdělený článek si můžete přečíst
v textové verzi MobilMania.cz
 
Z tohoto důvodu jsme se rozhodli rozebrat internetové stránky všech tří českých mobilních operátorů najednou, zhodnotit je z mnoha hledisek a podat vám výsledek v jednom rozsáhlém článku. Posuzovat budeme následující faktory:

Historický vývoj

• Porovnání dřívějších podob webu

Vzhled a design

• design, použití barev
• originalita, kreativita
• celkový esteticky dojem

Přehlednost a navigace

• intuitivnost řešení
• struktura webu
• dostupnost informací

Kvalita informaci

• informace o službách
• informace o telefonech
• údaje o společnosti

Technická náročnost

• použité technologie
• kompatibilita s prohlížeči
• celková technická náročnost (flash, java atd.)

Celkové hodnocení

V poslední kapitole se můžete seznámit s názory třech nezávislých odborníků, kterým jsme dali možnost přidělit jednotlivým webům 1 – 10 bodů, kde 1 bod představuje nejhorší výsledek a 10 bodů naopak špičkovou úroveň. K posouzení jsme přizvali Daniela Dočekala, Ondřeje Kratochvíla a Martina Měřinského. Všichni tři se v různé míře věnuji internetu, a to buď po žurnalistické, či webdesignové stránce.

Témata článku: , , , , MOBI, Druhý operátor, Dlouhé načítání, Obecná charakteristika, Mobil, IMAX, Dobrá cesta, Špatné zobrazení, Nejhorší výsledek, Firemní prezentace, Stanovený cíl, Chybějící možnost, Pegas, Původní podoba, Levé menu, Barevný pruh, Mobil podporující, Šedý podklad, Téma, Plavky, Balzám,